Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

1. odborná konference DOPRAVA V KLIDU 2010

Řešení dopravy v klidu - parkování - bylo představeno z mnoha úhlů pohledu v rámci odborné konference 30. září 2010. Místem setkání bylo Konferenční centrum City Tower v Praze 4. Konference se zúčastnilo 70 odborníků jak z České republiky, tak ze Slovenska.

Pořadatelem odborného setkání byla společnost KONSTRUKCE Media, s. r. o. Záštitu nad konferencí převzali JUDr. Rudolf Blažek, 1. náměstek primátora hlavního města Prahy a Centrum dopravního výzkumu v. v. i. Hlavními partnery se staly společnosti Jihoměstská parkovací a. s. a M.O.Z. Consult s. r. o. Mediálního partnerství se zhostily časopisy KONSTRUKCE a SILNICE ŽELEZNICE.

Konference si kladla za cíl nastartovat efektivní proces, který napomůže výměně a sdílení užitečných informací zejména pro orgány místní správy a samosprávy.

Program byl rozdělen do čtyř na sebe logicky navazujících, ucelených bloků:

- Podmínky řešení dopravy v klidu v ČR

- Praktické příklady řešení dopravy v klidu v ČR

- Uplatnění moderních technologií a systémů při řešení dopravy v klidu v ČR

- Vize dalšího rozvoje dopravy v klidu v ČR.

Moderátorem akce byl Ing. Petr Odrobina, který na úvod sdělil: „Tato konference si klade za cíl „zasít" pravidelnost do pořádání událostí s tématikou doprava v klidu."

„Pražané mají problémy s parkováním od konce 60. let," řekl Ing. Jan Heroudek, ředitel Odboru dopravy Magistrátu hl. m. Prahy a dodal: „Pokud by vzešly nějaké zásadní závěry z této konference, tak bychom se je snažili řešit odpovídajícím způsobem."

V moderních prostorách konferenčního centra zaznělo 14 odborných přednášek. Z prvního bloku, věnovaného „pravidlům hry" v oblasti dopravy v klidu, jmenujme například příspěvek JUDr. Daniela Chamráda (Advokátní kancelář Chamrád - Laušmanová), který byl věnován legislativním podmínkám a předpisům, které provázejí procesy řešení dopravy v klidu, zejména týkající se zavádění a provozu zón placeného stání a budování garážových objektů.

„Je třeba si především uvědomit, že neexistuje žádná jednotná, kodifikovaná úprava dopravy v klidu. Doprava v klidu je jev, kterého se dotýká řada právních předpisů. To, co činí největší potíže, jsou právě kombinace právních předpisů, které na jedné straně něco dovolují, něco zakazují, v dalším případě upravují řešení, ke kterým lze takto dospět," upřesnil JUDr. Chamrád. Rovněž se vyjádřil i k v praxi velmi komplikovaným právním vztahům, týkajících se praktického provozu zón placeného stání, činnosti obecní policie a provozovatelů zón placeného stání.

Ing. Petr Kvaš, předseda Kolegia ředitelů městských policií statutárních měst, předestřel přehled postupů městských policií při řešení přestupků v oblasti dopravy v klidu, předložil počty parkovacích míst a systémy parkování v jednotlivých městech ČR.

„Městem, které nejvíce reguluje svou dopravu - má nejvíce regulovaných parkovacích míst na obyvatele - je Chomutov, následuje Praha a třetí místo zaujímá Děčín. Nejméně regulují svou dopravu Havířov, Zlín, Opava a Přerov," řekl Ing. Kvaš.

V bloku přednášek, věnujících se praktickým příkladům řešení dopravy v klidu, zazněly zkušenosti v podmínkách Prahy, její městské části Prahy 11 - Jižního Města, Plzně a Statutárního města Opavy.

O řešení parkování v největším sídlišti v Praze - Jižním Městě hovořil Ing. arch. Jan Kábrt, vedoucí odboru územního rozvoje z Úřadu městské části Praha 11.

„Na základě provedené studie mohu s čistým srdcem sdělit, že na Jižním Městě je dostatek parkovacích míst. Problém je v tom, že každý chce parkovat pod svým oknem," uvedl Jan Kábrt.

„Samotný parkovací dům je určité řešení parkovací situace. Dává smysl tehdy, jestliže je začleněn do povrchového parkovacího systému," řekl Michal Tesař (Newton Business Development, a. s.) k výstavbě parkovacího domu s komerčními prostory Rychtářka - Plzeň, jednoho z prvních PPP projektů řešení dopravy v klidu v ČR.

O uplatnění moderních technologií a systémů při řešení dopravy v klidu přednášeli odborníci ve čtvrtém, předposledním bloku přednášek. Příspěvek Ing. Dany Juráškové (VINCI park CZ a.s.) přinesl pohled z praxe největšího parkovacího operátora s řešením parkování v Evropě.

„Parkování je služba, nevydělá si na sebe. Nemělo by být zadarmo," zdůraznila Ing. Jurášková. „Není pravda, že čím jsou garáže větší, tím lépe. Ze zkušenosti víme, že nejvhodnější kapacity parkovišť se pohybují okolo 300 - 400 parkovacích stání. Garáže, které výborně fungují, mají obsazenost 15 %," dodala Ing. Jurášková.

Projekt Český Krumlov, jediný kompaktní informační systém na parkoviště použitý v podmínkách ČR, představil mimo jiné Ing. Milan Zelenka, ředitel společnosti DESIGNA Parking & Acces s.r.o.

„Díky tomuto systému má řidič možnost se rozhodnout, jaké parkoviště ve městě použije," podotkl Ing. Zelenka.

V rámci posledního přednáškového bloku se Ing. Ondřej Myška, ředitel Jihoměstské parkovací a.s., zabýval další vizí rozvoje dopravy v klidu, nastínil možné cesty k založení profesní organizace doprava v klidu.

„Ke vzniku myšlenky založit parkovací asociaci přispěl příklad úspěšného fungování Slovenské parkovací asociace. Je třeba zdůraznit, že společným cílem evropských asociací, které jsou již ustanoveny, je tlak na Evropskou unii prostřednictvím Evropské parkovací asociace na přidělení dotačních programů pro řešení dopravy v klidu. Asociace by měla jednotlivé problémy shromažďovat analyzovat a poté navrhnout řešení ve smyslu obecné aplikace," sdělil Ing. Ondřej Myška.

„To, kdy a zda vůbec parkovací asociaci založíme a kolik bude mít členů, záleží na diskuzi k této problematice. Zda budeme něco podnikat, napoví budoucnost," uzavřel Ing. Myška.

„Dopravu v klidu, není dobré nechávat v klidu, ale je třeba ji rázně řešit," sdělil Ing. Milan Taška, předseda Rady asociále Slovenské parkovací asociace, který přítomné seznámil s aktuálním děním na poli slovenské dopravy v klidu.



Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Dnes 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

Včera 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

2. října 2024 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop | Jesenický expres

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.