Přestože jsou specialisté na informační technologie především technicky zaměřenými lidmi a navíc s nedostatkem času, tráví spousty hodin vzdělávání, Umožňuje jim to zajímavý vzdělávací projekt, který organizuje IT Cluster. Nabídka tréninků, seminářů a jazykových kurzů je komfortní, vybere si prakticky každý. Navíc, kdo nemá čas, může se školit v systému e-learning.
„Většina účastníků se vzdělává více způsoby, zároveň chodí do jazykového kurzu, studuje pomocí e-learningu a k tomu se účastní jednoho nebo více seminářů manažerských dovedností," chválí dospělé studenty Sylva Krčmářová, metodička vzdělávacího procesu IT Clusteru.
Zaměstnanci členských firem sdružení počítačových odborníků se mohou zdokonalovat například v komunikačních dovednostech, time managementu, telemarketingu, obchodních dovednost, ale i ve zvládání krizí.
„Obecně se nedá říci, že by o některé druhy školení byl větší zájem než o jiné. Je to individuální, podle typu firmy. Tam, kde jsou zaměstnanci velmi vytíženi, mají nepravidenou pracovní dobu a často cestují, vidíme veliký zájem o e-learning. Vyhovuje jim studium přes internet, protože mohou studovat, když mají právě čas," popisuje S. Krčmářová.
Z manažerských seminářů je podle ní největší zájem o témata Krizová komunikace a Time management, naopak u seminářů Obchodní dovednosti a Telemarketing, se zájemci příliš nehrnou.
Účastníky vzdělávání pod hlavičkou IT Cluster jsou sice zaměstnanci IT firem, ale zdaleka se nejedná výhradně o IT specialisty. Mezi studenty se vyskytují mimo jiné také lidé pracující na manažerských pozicích, prodejci, sekretářky či asistentky pracovnice.
„Pokud bychom měli hovořit čistě o IT odbornících, řekla bych, že tito lidé mají většinou pasivní znalost jazyka a odborné terminologie, kterou používají pro svou profesi. Neumí však reagovat v cizím jazyce v každodenních situacích, mají nedostatky v gramatice a výslovnosti, neumí dané odborné výrazy správně vyslovit a použít ve správném kontextu. Vyhovuje jim praktická výuka obecného jazyka, zaměřená na každodenní komunikaci," odhaluje S. Krčmářová.
Určitou zvláštností také je, že IT specialisté rádi využívají ke zdokonalování se v cizím jazyce e-learning. Ten se příznačně uskutečňuje prostřednictvím jedinečného online systému StudyPro. Tento systém byl vytvořen už v roce 2002, ale od té doby je neustále doplňován o nové funkce, aby usnadnil a rovněž zpříjemnil výuku cizích jazyků. Hlavním cílem je zkvalitnění a monitorování jazykových znalostí studentů, aniž by byl narušen jejich denní program.
K provedení testu stačí několik minut a systém sám si hlídá, jak pilně se student učí. Prostřednictvím emailu studenta například upozorní, že neprovedl žádné cvičení po dobu tří dnů.
Kombinace všech seminářů a e-learningu je podle metodičky vzdělávacího procesu Krčmářové téměř ideálním řešením potřeb členů IT Clusteru. Proto také projekt zvyšování úrovně znalostí a dovedností získal podporu z příslušných dotačních programů na národní i evropské úrovni.