Průjezd Opavou není pro řidiče, zvlášť v době dopravní špičky, nic příjemného. Chybí dokončení severního obchvatu. Auta se pomalu šinou kupředu. Čím více brzdí a následně se rozjíždí, tím více zplodin do ovzduší uniká. Krizová místa popisuje René Černohorský z okresního ředitelství opavské policie: “Třeba takový výjezd od Globusu doleva ke Kauflandu, do Kateřinek je velký problém. Dále křižovatka ulic Nákladní a Pekařská. Dále Olomoucká Husova.”
Chodci zase kličkují mezi auty, když přecházejí od zastávky k zastávce na ulici Praskova. Nikdo nechce ztrácet čas, aby došel ke vzdálenému přechodu. Všechny tyto nedostatky by měl plán mobility řešit. Vyjádřit se k němu mohou na veřejných projednáváních i občané města. Kromě bezpečnosti silničního provozu ve městě plán řeší také emise, které unikají do ovzduší. “Nadlimitní jsou koncentrace nesuspendovaných částic frakce PM, a to nad 50 mikrogramů/ m3. Těch dnů je českou legislativou povoleno 35 v roce,” vysvětluje Blanka Krejčí z ČHMÚ Ostrava. V Opavě bylo v loňském roce nadlimitních dnů více než padesát. Nedodržení limitu je v posledních letech zcela běžné. Kritické jsou tradičně zimní měsíce. Během tohoto roku by měl být plán mobility dokončen. A od příštího roku by mohl začít platit.