"Spotřebováváme asi 355 tun soli, což odpovídá nižšímu průměru. Běžné zimy předtím mívaly kolem devadesáti výjezdu a přes 1500 tun soli," říká ředitel Technických služeb Moravská Ostrava a Přívoz Petr Smoleň.
"Náš městský obvod, stejně jako čištění, tak i údržbu zajišťuje vlastními silami, a to na chodnících a silnicích 3. a 4. třídy. Letošní zima, stejně ty předešlé, jsou poměrně mírné, musím zaklepat a díky tomu se nám daří vykonávat i jiné činnosti," říká místostarosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz Dalibor Mouka (Ostravak).
Zaměstnanci technických služeb tak mohou kácet nebo ořezávat stromy a keře, svážet odpad nebo čistit ulice. "Náš městský obvod iniciuje rozšiřování čištění ulic, které jsou dané vyhláškou města. V letošním roce jsme rozšířili zimní údržbu i na Park letců, který hned na jaře budeme i rekonstruovat," dodává místostarosta Mouka.
Při běžném sněžení vyjíždí do ulic centrálního obvodu deset vozidel, při silnějším jich mohou technické služby nasadit čtrnáct. Denně je pak v terénu zhruba padesát a při kalamitě až osmdesát lidí. Zimní sezóna oficiálně končí 31. března. Technické služby ale podle zákona drží pohotovost do půlky dubna.