Ostrava je třetím největším městem České republiky, přesto jí dnes chybí moderní fotbalový stadion, který by splňoval normy stanovené fotbalovou asociací. Město ale stavbu nového stadionu plánuje a ve hře jsou i slezskoostravské Bazaly. Ty se tak možná dočkají rozsáhlé přestavby a navýšení kapacity. Otázku, jestli je taková rekonstrukce Bazalů možná, by měla zodpovědět nově zadaná studie.
Marek Lorenc, tiskový mluvčí FC Baník Ostrava: „Pokud chceme zkvalitňovat celou sportovní infrastrukturu ve městě a zvyšovat komfort pro diváky, je zřejmé, že se bez moderního fotbalového stadionu, který bude odpovídat požadavkům doby, zkrátka neobjedeme. Na městském stadionu ve Vítkovicích jste prostorově a dispozičně limitováni, ať chcete, nebo ne. Už při nadprůměrných návštěvách se potýkáte s neřešitelnými logistickými problémy, které vám svazují ruce v řadě aspektů.“
Ostravský prvoligový klub by tak návrat na nové Bazaly uvítal. Jestli se přestavba uskuteční, záleží na právě probíhající studii, na jejíž vypracování dostala společnost PROJEKTSTUDIO EUCZ 8 týdnů.
Jan Dohnal (ODS), primátor města Ostravy: „Než se město rozhodne, kterou variantou se bude chtít vydat, tak jsme chtěli ověřit i tu variantu stadionu na Bazalech, kde víme, že to je jak chtěná varianta ze strany fanoušků, tak ze strany Baníku. Tady historicky existovala představa, že to tam nelze postavit, nicméně musím říci, že jsme se úplně nedopátrali takových podkladů, takže jsme si zadali vlastní studii, která by nám měla říci, jestli je vůbec možné tam fotbalový stadion postavit, a pokud ano, co by to pro nás znamenalo.“
Hlavní částí projektu by bylo navýšení divácké kapacity stadionu na 15 000 sedadel, což je v porovnání s dnešní kapacitou asi třicetkrát více. Rozšíření současného stadionu s sebou ale nese řadu problémů, se kterými by se projekt musel vypořádat.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Jedná se zejména o problematiku dopravy, kde kromě městské hromadné dopravy je potřeba zajistit také parkování pro osobní automobily. My nicméně jsme přesvědčení o tom, že lze tuto situaci řešit, a to například v kombinaci s řešením parkování úředníků magistrátu, nebo soudců krajského soudu, kteří dnes využívají rozličné parkovací plochy a bylo by tak možné vybudovat například společný parkovací dům.“
Druhou lokalitou, kde by mohl nový stadion na Slezské stát, je prostor někdejšího odvalu na Zárubku. Rozsáhlá lokalita Zárubku je k plánování stavby velkorysejší a méně problematická. V územním plánu jsou navíc pozemky připraveny právě pro sport.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Zde by mohl tedy vyrůst nejen nový stadion, ale i všechna navazující infrastruktura, a to jak například MHD – může se tam natáhnout tramvaj z blízké trati – tak také dostatečné parkovací kapacity, které by mohly sloužit ve všední dny například také jako záchytné parkoviště ať už pro centrum města, nebo třeba pro ostravskou zoologickou zahradu.“