V areálu bývalé šachty Barbora na okraji Karviné měla stát krajská spalovna za asi 6 mld korun. V současné době je ale projekt zastaven a Ostrava hledá cesty, jak ještě zlepšit využití odpadu. Řešením by byla stavba třídírny.
Petr Kajnar, primátor Ostravy
V Ostravě se v současné době využívá 37 procent odpadů. Přidáváním nových kontejnerů na separaci odpadu se ještě dá přidat až 8 procent. Třídící linka by pak dokázala získat využitelný odpad, který schází do 50 procent, jež požaduje stát.
Karel Belda, jednatel společnosti OZO Ostrava
Takováto třídící linka v naší zemi zatím není. Podobné se ale budují v Polsku. Náklady na její stavbu by byly asi 150 milionů korun a Ostrava by je uhradila z vlastních zdrojů. Zatímco v případě spalovny stojí tuna zlikvidovaného odpadu 2 tisíce, u třídící linky je to jen 1200 korun.