Ještě v září měla být dokončena oprava dvou dálničních mostů na přivaděči v Ostravě. Bohužel ale silničáři termín nestihnou. Ukázalo se, že práce jsou natolik náročné a komplikované, že byl termín dokončení posunut na poslední dekádu října.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: “Raději budeme pracovat o dva týdny déle, ale vrátíme těm mostům výhled té technické životnosti až 100 let.”
Připomeňme, že oprava byla nutná kvůli havarijnímu stavu obou mostů. Po 7 letech bylo pnutí v mostech tak silné, že hrozilo jejich rozdrcení. Příčinou je prý špatné podloží.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: “Kouká z toho zbytek gumové hadice, nějaké špony, kousek dřeva. Je to opravdu materiál, který tam nepatří, nemá tam být.”
Na opravě se podílí i původní zhotovitel stavby firma Eurovia, která část závady uznala.
Jiří Hlavatý, ŘSD Ostrava: “Jedná se o opravy koncových příčníků na mostě SO 228, kde byly doplněny předpínací kabely a bylo to zainjektováno. To je vše, k čemu se Euorovia přiznala.”
Ředitelství silnic a dálnic opravuje mosty na náklady státu. Peníze bude ale později vymáhat od společnosti Eurovia. Jde o asi 48 milionů bez DPH. ŘSD je připraveno se i soudit.