V Ostravě na Hranečníku je v plném proudu budování dopravního uzlu. Po jeho dokončení by denně měly na Hranečníku cestující přestupovat na ekologickou dopravu a pokračovat dále do centra města. V uzlu se setkávají tramvaje, autobusy a nově i trolejbusy.
Roman Kadlučka, ředitel Dopravního podniku Ostrava: “Po dokončení terminálu to umožní pouštět do města ekologickou dopravu. Příměstská doprava by měla být ukončena na Hranečníku a nebo zajistit přestup, který by měl být hrana hrana, tzn. vystoupí a nastoupí nebo přejdou 10 metrů.”
Nová trasa trolejbusů má pět zastávek a vede od mostu Miloše Sýkory. Stála 60 milionů korun. Hrazena byla z 85 procent ze Švýcarských fondů a zbytek doplatilo město. Trolejbusy po ní začnou ale jezdit až bude dobudován celý Hranečník, tedy asi v únoru. Dopravní podnik se také pochlubil stovkou nových autobusů na stlačený plyn CNG.
Ivo Hařovský (ČSSD), náměstek primátora Ostravy: “Ty starší modely se vyřadí z provozu. Zásadně se to musí projevit na ekologizaci provozu.”
Dopravní podnik tak obměnil asi třetinu vozového parku. Plánuje ale ještě další stovku autobusů na CNG a asi 50 elektrobusů. Většinu peněz by měly pokrýt dotace z Evropské unie.