Na trase obchvatu Frýdku-Místku v oblasti přírodní památky u koryta řeky Morávky se potkalo vedení města s ministrem zemědělství v demisi Jiřím Milkem. Spolu se zástupci Ředitelství silnic a dálnic a Moravskoslezského kraje pak debatovali o plánech stavby i o skutečnosti, že obchvat povede přírodní památkou.
“Je to varianta, která je tady dlouhodobě projektovaná, schválená, má to EIA studii a veškeré podklady, takže my se na jedné straně snažíme všechno chránit, ale musíme chránit hlavně občany, vždyť se podívejte na ten obrovský provoz, který ve Frýdku-Místku je,” konstatoval ministr zemědělství v demisi Jiří Milek (ANO)
Při setkání zúčastnění diskutovali také o důležitosti dvou napojovacích mostů u Olešné, které z obchvatu vypadly.
“Tyto mosty za pana ministra Bárty vypadly z obchvatu jako takového a město se zavázalo, že je vybuduje. Využili jsme toho, že je tady vláda a apelovali jsme na ni, abychom sehnali minimálně 60 milionů korun na to, abychom byli schopni tu stavbu provést,” sdělil náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Stavbu první části obchvatu by chtělo Ředitelství silnic a dálnic zahájit už 22. května.
“Kraj vítá, že se to všechno chýlí zdárně ke konci, a já osobně také, protože já jsem byl u toho od počátku, vlastně už od roku 1992, takže jsem rád, že se to chýlí aspoň k tomu, že ta západní část obchvatu by za tři roky měla fungovat,” řekl vedoucí odboru dopravy MS kraje Ivo Muras.
Na stavební povolení druhé části obchvatu byl podán rozklad, který teď řeší rozkladová komise ministra dopravy.
“Ten rozklad byl dán ze strany občanských sdružení s tím, že byla napadena veškerá podkladová stanoviska, tzn. k těm jednotlivý stanoviskům, tak jak je vydávaly jednotlivé správní orgány, teď musí nadřízené orgány znova prozkoumat,” uvedl generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa.
Vývoj situace budeme i na dále sledovat a nezapomeneme vás informovat.