Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Nákladní auta začala přivážet tisíce tun materiálu k zasypání nikdy netěžícího Dolu Frenštát

Celý MS kraj |

Státní společnost DIAMO začala do areálu černouhelného dolu Frenštát navážet tuny materiálu, který bude sloužit k zasypání dvou důlních jam. Počet nákladních vozidel, která zásypový materiál přivážejí, je omezen, aby obce na trase byly co nejméně zatíženy. Samotná šachta, která uhlí nikdy netěžila, bude zasypána až v polovině příštího roku.

Důl Frenštát se začal hloubit v 80. letech minulého století. Osud dolu poznamenala nejen ekonomická náročnost těžby, ale také protesty veřejnosti proti devastaci Beskyd. Vytěženy tak byly jen zkušební vzorky uhlí a dlouhé roky je šachta jen udržována v zakonzervovaném stavu.

Ubald Rutar, vedoucí lokality Dolu Frenštát, Diamo: “Byl tady ten projekt udělat průzkumný překop směrem na Radhošť, tady 700 metrů, k ověření mocností slojí. Protože tady jsou karvinské a pod nimi jsou nasunuté ostravské sloje. Ale to se už bohužel nerealizovalo.

Většina lidí z okolí Dolu Frenštát považuje zasypávání šachty za velké vítězství. Radnice Frenštátu a Trojanovic mají s lokalitou mají do budoucna velké plány.

Jiří Novotný (Naše Beskydy), starosta Trojanovic: “Pro nás to bylo něco, jako kdyby neodešla okupační vojska Sovětského svazu z České republiky. Prostě toto byla myšlenka Ruska na to, aby se tady těžilo a ta myšlenka pořád byla v hlavách lidí.”

Lidé teď budou muset několik měsíců strpět vyšší provoz nákladních vozidel, která budou navážet zásypový materiál.

Ivan Šimek, závodní dolu, Diamo: “1. července byl zahájen návoz hmot pro zasypání obou jam Dolu Frenštát. Celkem se jedná o 210 tisíc tun. Hmoty se naváží z odvalu bývalého Dolu Paskov. Průběh návozu je přísně limitován posouzením vlivu na životní prostředí, jsou přesně stanoveny časy a počty aut, aby negativní vlivy na obce, kterými se jezdí, byly co nejmenší.”

K definitivnímu zasypání šachty by mělo dojít v polovině příštího roku.

Nahlásit chybu


K tématu

Diamo pozastavilo sanaci haldy Heřmanice v Ostravě. Případem se zabývá i policie

16. prosince 2023 17:48 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Státní podnik Diamo pozastavil sanaci prohořívající haldy Heřmanice ve Slezské Ostravě. Důvodem je spor se zhotovitelem, který tam měl udělat oddělovací vzdušnou stěnu bránící prohoření haldy směrem ke skládce chemických odpadů, i změny místních majetkových poměrů. Akutní nebezpečí lidem žijícím v okolí ale nehrozí. Případem se zabývá i policie.

Budovy Dolu Frenštát půjdou k zemi do konce roku, šachta zůstane stát

1. prosince 2023 12:25 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Po zásypu těžních jam F4 a F5 začne státní podnik DIAMO bourat první objekty v areálu Dolu Frenštát. Zmizet nakonec nemusí úplně všechny. Obec Trojanovice totiž požádala o zachování těžních věží a strojovny jako připomínku hornické činnosti.

Před 50 lety zemřelo na Dole František osm horníků, jejich jména jsou nyní na pamětní desce

U skipové věže v areálu bývalého Dolu František byla nově instalována pamětní deska se jmény horníků, kteří zahynuli při důlní nehodě. Zavzpomínat na své kolegy přišli i bývalí horníci.


Požár v panelovém domě v Opavě, záchranáři bojovali o život popáleného muže

Dnes 18:14 | Opava | Lukáš Zavadil

V neděli 6. října dopoledne zasahovaly složky integrovaného záchranného systému u požáru v panelovém bytě v Opavě. Třicetiletý muž se nadýchal horkých zplodin a utrpěl popáleniny, byl převezen do popáleninového centra FN Ostrava. Další osoby utrpěly lehčí zranění.

Široká Niva akutně potřebuje most nebo alespoň lávku pro pěší přes řeku Opavu

Zcela nové zásadní problémy teď řeší obce na Bruntálsku. Záchrana lidí po povodni byla pouze prvním krokem. Bourají se domy a zachraňují ty, co mohou přežít zimu. K tomu je ale potřeba zajistit další život v obcích především obnovou cest, silnic a mostů přes povodní rozvodněné řeky.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Město po záplavách obnoví písečnou pláž na Karvinském moři

Hladina Karvinského moře se v době záplav zvedla natolik, že zaplavila i část písečné pláže, mobiliář i nová mola.

Malotřídní základní škola v Nové Vsi oslavila 150 let

Malotřídka v Nové Vsi si v tomto roce připomíná 150 let od svého založení. Škola na sobotu připravila kulturní program a lidé si mohli prohlédnou učebny, kroniky i plány připravované modernizace.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

4. října 2024 10:26 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Včera 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

4. října 2024 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

2. října 2024 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop | Jesenický expres

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.

Nákladní auta začala přivážet tisíce tun materiálu k zasypání nikdy netěžícího Dolu Frenštát
Vydáno 14. července 2022 13:20, Celý MS kraj, Libor Běčák
Státní společnost DIAMO začala do areálu černouhelného dolu Frenštát navážet tuny materiálu, který bude sloužit k zasypání dvou důlních jam. Počet nákladních vozidel, která zásypový materiál přivážejí, je omezen, aby obce na trase byly co nejméně zatíženy. Samotná šachta, která uhlí nikdy netěžila, bude zasypána až v polovině příštího roku.

Důl Frenštát se začal hloubit v 80. letech minulého století. Osud dolu poznamenala nejen ekonomická náročnost těžby, ale také protesty veřejnosti proti devastaci Beskyd. Vytěženy tak byly jen zkušební vzorky uhlí a dlouhé roky je šachta jen udržována v zakonzervovaném stavu.

Ubald Rutar, vedoucí lokality Dolu Frenštát, Diamo: “Byl tady ten projekt udělat průzkumný překop směrem na Radhošť, tady 700 metrů, k ověření mocností slojí. Protože tady jsou karvinské a pod nimi jsou nasunuté ostravské sloje. Ale to se už bohužel nerealizovalo.

Většina lidí z okolí Dolu Frenštát považuje zasypávání šachty za velké vítězství. Radnice Frenštátu a Trojanovic mají s lokalitou mají do budoucna velké plány.

Jiří Novotný (Naše Beskydy), starosta Trojanovic: “Pro nás to bylo něco, jako kdyby neodešla okupační vojska Sovětského svazu z České republiky. Prostě toto byla myšlenka Ruska na to, aby se tady těžilo a ta myšlenka pořád byla v hlavách lidí.”

Lidé teď budou muset několik měsíců strpět vyšší provoz nákladních vozidel, která budou navážet zásypový materiál.

Ivan Šimek, závodní dolu, Diamo: “1. července byl zahájen návoz hmot pro zasypání obou jam Dolu Frenštát. Celkem se jedná o 210 tisíc tun. Hmoty se naváží z odvalu bývalého Dolu Paskov. Průběh návozu je přísně limitován posouzením vlivu na životní prostředí, jsou přesně stanoveny časy a počty aut, aby negativní vlivy na obce, kterými se jezdí, byly co nejmenší.”

K definitivnímu zasypání šachty by mělo dojít v polovině příštího roku.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000032423/nakladni-auta-zacala-privazet-tisice-tun-materialu-k-zasypani-nikdy-neteziciho-dolu-frenstat