Píše se rok 1913 a v Ostravě-Jihu začínají vznikat první tramvajové dráhy. Do roku 1930 byly vybudovány hned 3, které obsluhovaly Zábřeh a Hrabůvku. Území městského obvodu Ostrava-Jih tak patřilo v rámci ostravských obcí k těm lépe dostupným.
“Od roku 1913 začínají vznikat první tramvajové dráhy, které postupně protínají ten náš obvod a vzniká jakási základní síť tramvajových drah, která v 60.letech je zcela přetvořena a vlastně až do roku 1999 přibývaly neustále nové tratě,” říká Petr Přendík, kronikář MOb Ostrava-Jih
Od konce 60. let se tak tramvajová síť masově rozrostla. Po válce se do dopravy zapojily ve větší míře i autobusy. Méně obvyklými dopravními prostředky na území Hrabůvky byl převoz nad řekou Ostravicí. Od roku 1936 do konce 50. let fungovalo na území Hrabůvky letiště. V 60.letech se začaly stavět i velké silnice. Počítalo se totiž s tím, že v Ostravě bude žít na půl milionů obyvatel.
“Tak se začalo v 60.letech se stavbou velkých ulic jako jsou Plzeňská, Závodní se rozšiřovala, Místecká v 70.letech, protože se počítalo s tím, že těch aut bude neustále přibývat, což tedy byla vizionářská vize přímo a proto vznikaly široké cesty a ty slouží dnes a mnohdy jsou ještě nedostatečné,” dodává Petr Přendík, kronikář MOb Ostrava-Jih
Jen pro zajímavost, mezi lety 1950 a 1980 se počet aut v Ostravě zvýšil o 1800 procent.
Určité problémy způsobila výstavba Místecké ulice v oblasti Hrabůvky. Nejprve byl zrušen úsek od Kina Edison do Hrabové, Ščučí, a to v roce 1975, o tři roky později byly obě hrabovské tratě propojeny úsekem Kino Edison - Hrabůvka vedoucím podjezdem a nakonec, taktéž v roce 1978, byl postaven úsek Zábřeh, nemocnice - Horní ulice.