Ulice Rudná a přechod pro chodce u ulice Zkrácená - tady bude celý systém dohlížet, jestli řidiči respektují semafory. Pod dohledem bude ale hlavně rychlost aut.
"Je to oblast, kde víme, že dochází k poměrně dramatickému překračování povolené rychlostí. Je tam zvýšená nehodovost. Jsou tam i nehody s chodci. Máme za to, že tohle opatření by mělo dopravu v daném úseku zklidnit. My jsme říkali, že nejsme spokojeni s tím, jak se ve městě jezdí, jak se dodržují předpisy. Projevuje se to v nehodovosti. Říkali jsme také, že budeme chtít rozšířit místa, kde se prování úseková měření rychlosti. Dnes je jedna jediná lokalita v intravilánu města a to je v Třebovicích. Potom se ještě provádí měření v klimkovickém tunelu, což ale není na území města Ostravy," vysvětluje primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO).
Kamery a radary v Klimkovickém tunelu od od 10. května do 28. srpna zaznamenaly 7866 přestupků. Nejvyšší naměřená rychlost byla 156 km/h. Povolená je osmdesátka. V Třebovicích je situace mnohem klidnější. Povolena je čtyřicítka. Za rok a jeden měsíc provozu tady bylo oznámeno 9712 přestupků.
"Nám je vytýkáno, že to děláme pro byznys, abychom městu zvýšili příjmy. Mohu ujistit, že skutečně v tom rozpočtu města jsou to prakticky drobné. Děláme to s cílem skutečně zklidnit dopravu ve městě," uzavírá Macura.
Ostravský magistrát chce smlouvu s dodavatelem úsekového měření uzavřít v listopadu. Vybraná firma pak zařízení nainstaluje a po testovacím provozu začne ostré měření. Podle předběžných plánů to bude v únoru příštího roku.