"Cílem města je odstranit významnou dopravní bariéru ve městě, která v zásadě původně i značným způsobem zlikvidovala bývalé historické centrum Slezské Ostravy. Chceme ulevit dopravě v tom místě, zejména stáhnout pod zem tranzitní nákladní dopravu, ale určitě i část individuální automobilové dopravy a vytvořit tam prostředí, které bude příjemnější pro život, rozšířit veřejný prostor zejména ze strany Slezské Ostravy. Ti, kteří projíždí tou částí města by skutečně šli pod zem a na povrchu by se ta doprava významným způsobem zklidnila," vysvětluje Tomáš Macura (ANO), primátor Ostravy.
Podle průzkumu, který má město k dispozici je 90 procent dopravy po Bohumínské tranzitní. Výhodou záměru je, že na rozdíl od velkých projektů typu obchvatu města v tomto případě prakticky odpadají majetkoprávní problémy. Situaci by nemělo komplikovat ani poddolování Ostravy, město tvrdí, že se zahloubením Bohumínské nebudou potíže.
"Pochopitelně se jedná o náročnou dopravní stavbu. Nelze čekat, že by ta realizace byla dřív než po roce 2020. O finanční náročnosti stavby lze spekulovat, ale určitě bude někde kolem dvou miliard korun," dodává Macura.
Obdobný projekt město poté chystá i na vytížené Místecké ulici, tento zájem ale není v tak pokročilé fázi jako Bohumínská.