Pod nájezd na dálnici D1 v Ostravě-Přívoze v pátek ráno najela speciální auta. Nejprve byl provoz sveden do jednoho jízdního pruhu a doprava na nájezdu byla úplně uzavřena. Pak začali pracovníci ředitelství silnic a dálnic umísťovat na most speciální zařízení na měření pohybu.
Jiří Hlavatý, vedoucí oddělení expertízy ŘSD: “Připraví se tatrovky o určité hmotnosti a najíždí se do jednotlivých polí toho mostu. Na čidlech se měří hodnota deformace nosné konstrukce a sleduje se doba vrácení do původního stavu a jestli se vůbec vrací.”
Dva mosty, které jsou v provozu 6 let, mají problémy kvůli pohybu nosníků, což zřejmě zapřičiňuje i praskání mostů. Důvodem je nekvalitní podloží. Už od září proto na nájezdy vůbec nesmějí nákladní auta a řidiči osobních vozů musejí ubrat plyn.
Jan Rýdl, vedoucí odboru komunikace ŘSD: “Zhotovitel, který to stavěl, použil do násypů na obou koncích mostů materiál, který se ukázal jako absolutně nevhodný, začal bobtnat a ty mostové konstrukce začal mezi těmi násypy drtit.”
Zátěžové testy budou pracovníci ředitelství silnic a dálnic provádět až do neděle a pak budou ještě několik dní výsledky vyhodnocovat. V krajním případě hrozí, že pokud by dopadlo měření špatně, budou nájezdy úplně uzavřeny. Jejich rekonstrukce bude podle odhadů stát asi 30 milionů korun. Měla by jí provést v rámci reklamace firma Eurovia.