Před koncem roku jsme vás informovali o rozsáhlých zátěžových testech, které provádělo ředitelství silnic a dálnic na jednom z nájezdových mostů na dálnici D1 v Ostravě. Jejich výsledek potvrdil to, čeho se všichni obávali. Mosty jsou v havarijním stavu a musela být omezena i rychlost. Také na ně nesmějí nákladní auta.
Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: “Zhotovitel, který to stavěl, použil do násypů na obou koncích mostů materiál, který se ukázal jako absolutně nevhodný, začal bobtnat a ty mostové konstrukce začal mezi těmi násypy drtit.”
Podle ministerstva dopravy za špatný stav zodpovídá zhotovitel, firma Eurovia. Ta ale pochybení odmítá.
Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia: “Problémem mostů v Ostravě je materiál tzv. studený odval, který bobtná a tím tlačí na opěry mostů. Tento materiál nám nařídilo použít ŘSD v zadávacích podmínkách projektu. K aktuální situaci se bohužel přidala i nedostatečná údržba mostů. ŘSD neprováděla jejich rektifikaci tzv. vyrovnávání.”
Podle ministra dopravy Ťoka by ale měla Eurovia dostát svým záručním závazkům a když most vykazuje vady, má je opravit. Podle odhadů vyjdou práce na asi 20 milionů korun a dva mosty budou asi půl roku uzavřené. Kdo to ale zaplatí tak stále není jasné.