Práce na obchvatu Bruntálu se rozjíždějí
Obyvatelé Bruntálu i řidiči se po desítkách let jednání a projektování konečně dočkají silničního jihovýchodního obchvatu města. Již letos budou zahájeny přípravné práce v terénu a výběrové řízení na dodavatele, v příštím roce pak může být zahájena vlastní stavba.
Plány obchvatu Bruntálu jsou snem několika generací a několika reprezentací města. Nyní se konečně přiblížily realizaci.
Petr Rys (STAN), místostarosta města: „Když jsem nastoupil na úřad v roce 2007, tak jeden z prvních úkolů, které jsem měl na starosti, bylo, účastnit se za Město Bruntál jednání o jihovýchodní tangentě, která je teď před námi tady znázorněná. Co je důležité, tak v roce 2008 již bylo vydáno územní rozhodnutí na tuto stavbu, avšak z důvodu tehdejší světové finanční krize bylo další projektování pozastaveno.“
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „Bruntál se svého obchvatu, a všichni řidiči, dočkají a to relativně brzy, protože stavět začneme v příští stavební sezóně. V tuto chvíli už máme připravenou veškerou dokumentaci na to, abychom zažádali o stavební povolení a zároveň abychom soutěžili zhotovitele, to znamená, aby proběhl tendr na firmu, která to vše postaví.“
Přípravné práce na obchvatu však budou zahájeny již letos.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „V tuto chvíli se dokonce už dělají přípravné práce, to znamená odlesňování, už se chystáme překládat přeložky sítí a dělat tady ty přípravné práce, takže to znamená vlastně i místní lidé, kteří už se tady na tu stavbu velmi velmi těší, po právu, tak už uvidí něco, co se skutečně děje. Není to snadná stavba, protože je to plánováno celkem na tři stavební sezóny a musíme si být vědomi, že jsme v podhorské oblasti, to znamená, tady skutečně nám může s tou stavbou hodně zacvičit počasí. Nicméně je to velmi důležitá stavba, protože právě tady se protínají dvě silnice první třídy. Při posledním sčítání dopravy jsme tady naměřili kolem 14 tisíc vozidel v průměr denně, z toho vysoké procento je náklad, kolem dvou a půl tisíce vozidel. To je obrovská zátěž, proto skutečně tady ten obchvat je potřeba.“
Cílem Bruntálu není jen vymístění tranzitní dopravy na Krnov. Město podniká také kroky k napojení dopravy k severní průmyslové zóně souběžně se stavbou obchvatu.
Petr Rys (STAN), místostarosta města: „Ve spojení s Ministerstvem průmyslu a obchodu a Ministerstvem financí připravujeme další projekt, který jednoznačně navazuje na jihovýchodní obchvat a který také má svoji hodnotu, oceněnou na více než 200 mil korun, který vyvede nákladní dopravu směrem do severní průmyslové zóny.“
Vlastní obchvat bude mít počátek na příjezdu od Olomouce, poblíž čerpací stanice a po 4,5 kilometrech se opět napojí na výpadovku do Krnova poblíž Oborné.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „V tuto chvíli se začne skutečně odlesňovat, začne se připravovat ta trasa, začne se připravovat archeologie a podobně a už bude vidět, že skutečně se něco děje, to znamená, skutečně potvrzuji, v roce 2024 tato stavba, která bude trvat celkem tři stavební sezóny, začne.“
---