Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Bruntálský miniexpres

Bruntálský miniexpres

Historický vláček z Bruntálu do Malé Morávky opět zahájil provoz

Historický vláček z Bruntálu do Malé Morávky opět zahájil provoz

Mezi Bruntálem a Malou Morávkou opět vyjel historický turistický vláček. Díky dotaci MS kraje sedmnáctikilometrová opuštěná trať, po které vlaky Českých drah naposledy pravidelně jezdily v roce 2009, opět ožívá.

Historický vláček si u turistů a návštěvníků Jeseníků získal velkou oblibu. Jen vloni se s ním za prázdniny svezlo na 7 tisíc lidí. Letos měl kvůli korona krizi namále, nakonec vše klaplo.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Do poslední chvíle jsme váhali a nevěděli jsme zda vůbec budeme moci vyjet, nakonec všechno dobře dopadlo a vyjeli jsme, byť teda korona krize bude mít dopad třeba na výletní vlaky, které jsme plánovali sem vézt z Ostravy.“

Vláček se zastávkami v Rudné pod Pradědem, Světlé Hoře a Malé Morávce může vyjet na trať také díky nezbytným opravám této podhorské trati.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Musím poděkovat Správě železnic, za to, že investovala nemalé prostředky do opravy a obnovy téhleté trati. V minulých letech se opravovala část trati z Bruntálu po Světlou Horu, v přípravách na letošní sezónu se opravila část ze Světlé Hory po Malou Morávku.“

Jedná se o nejstrmější trať v české republice, která není vybavena ozubnicí. Má převýšení 47 promile.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Tatra nezná bratra, poradí si, je to roztomilý zážitek, kdy lokomotiva řve, třepe se, kouří, pomalu ale jede.“

Letos historický vláček potáhne lokomotiva s roztomilým názvem Šrotík. Jeho jízda trvá přibližně 35 minut.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Je to lokomotiva té původní řady T-211, nového označení 700 851, je to stroj z produkce ČKD z přelomu 60. a 70. let 20. století a pohání ji motor Tatra dvanáctiválec.“

Anketa, cestující: „Dneska my pojedeme do Malé Morávky vlakem osobním“

„Těším se na to moc.“

„Přijeli jsme sem si pro vnoučata a jsme z Krkonoš a jedeme teďka do té Malé Morávky na výlet. Máme tady vnoučata tak jsme si pro ně přijeli a odvezeme je chvilku pry, do Krkonoš.“

Turistický vláček pojede o všech prázdninových víkendech včetně svátků, a to 5 x denně v každém směru. Kromě toho budou na velké akce, jako jsou Borůvkové hody nebo Festival řízků, vypravovány i speciální přímé vlaky z Ostravy přes Opavu a Krnov.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Bruntálský miniexpres
Historický vláček z Bruntálu do Malé Morávky opět zahájil provoz
06. července 2020, 16:50

Historický vláček z Bruntálu do Malé Morávky opět zahájil provoz

Mezi Bruntálem a Malou Morávkou opět vyjel historický turistický vláček. Díky dotaci MS kraje sedmnáctikilometrová opuštěná trať, po které vlaky Českých drah naposledy pravidelně jezdily v roce 2009, opět ožívá.

Historický vláček si u turistů a návštěvníků Jeseníků získal velkou oblibu. Jen vloni se s ním za prázdniny svezlo na 7 tisíc lidí. Letos měl kvůli korona krizi namále, nakonec vše klaplo.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Do poslední chvíle jsme váhali a nevěděli jsme zda vůbec budeme moci vyjet, nakonec všechno dobře dopadlo a vyjeli jsme, byť teda korona krize bude mít dopad třeba na výletní vlaky, které jsme plánovali sem vézt z Ostravy.“

Vláček se zastávkami v Rudné pod Pradědem, Světlé Hoře a Malé Morávce může vyjet na trať také díky nezbytným opravám této podhorské trati.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Musím poděkovat Správě železnic, za to, že investovala nemalé prostředky do opravy a obnovy téhleté trati. V minulých letech se opravovala část trati z Bruntálu po Světlou Horu, v přípravách na letošní sezónu se opravila část ze Světlé Hory po Malou Morávku.“

Jedná se o nejstrmější trať v české republice, která není vybavena ozubnicí. Má převýšení 47 promile.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Tatra nezná bratra, poradí si, je to roztomilý zážitek, kdy lokomotiva řve, třepe se, kouří, pomalu ale jede.“

Letos historický vláček potáhne lokomotiva s roztomilým názvem Šrotík. Jeho jízda trvá přibližně 35 minut.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: „Je to lokomotiva té původní řady T-211, nového označení 700 851, je to stroj z produkce ČKD z přelomu 60. a 70. let 20. století a pohání ji motor Tatra dvanáctiválec.“

Anketa, cestující: „Dneska my pojedeme do Malé Morávky vlakem osobním“

„Těším se na to moc.“

„Přijeli jsme sem si pro vnoučata a jsme z Krkonoš a jedeme teďka do té Malé Morávky na výlet. Máme tady vnoučata tak jsme si pro ně přijeli a odvezeme je chvilku pry, do Krkonoš.“

Turistický vláček pojede o všech prázdninových víkendech včetně svátků, a to 5 x denně v každém směru. Kromě toho budou na velké akce, jako jsou Borůvkové hody nebo Festival řízků, vypravovány i speciální přímé vlaky z Ostravy přes Opavu a Krnov.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/bruntalsky-miniexpres/bruntalsky-miniexpres-06-07-2020-16-54