Bruntálský miniexpres
- Zpravodajství z Bruntálu od reportéra a kameramana Karla Soukopa
- Na východním obchvatu Bruntálu už staví mosty
V Bruntále pokračuje stavba východního obchvatu města. Ten má odvést tranzitní dopravu z centra a zlepšit tak dopravní situaci, včetně snížení hluku a emisí. Stavba by měla být dokončena do konce roku 2027.
Stavba východního obchvatu Bruntálu byla zahájena přesně před rokem. Dnes už jsou založeny veškeré inženýrské sítě, tedy plyn, voda, elektřina i datové kabely a začaly se stavět mosty.
Ondřej Ehrenberger, stavbyvedoucí realizační firmy: “Máme rozestavěných třeba 70 procent mostních objektů už, na kterých pracujeme, ale tento je největší. Teď tady aktuálně pracuje 20 až 30 lidí, zatím jsme ale na základech na té spodní stavbě, jakmile začneme budovat nosní konstrukci, tak tam to kapacitně bude muset být alespoň dvojnásobné.”
Právě stojíme na místě, kde bude postaven nejdelší most. Bude mít celkem 220 m a protkne jak komunikace, tak řeku a železnici.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Jsme v pokročilém stádiu zakládání té nejobtížnější a nejklíčovější stavby, respektive stavebního objektu na celé trase 4 a půl km budoucího obchvatu tohoto města. Budeme stavět i dvě protihlukové stěny a v tuto chvíli, jak jsem říkal, už jde vidět trasa.”
Za mnou vidíme celou plochu stavby, která bude obsahovat celkem 9 mostů.
Silničáři počítají s tím, že první auta na obchvat vyjedou v první polovině roku 2027.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Budeme zprovozňovat v okamžiku, ne kdy stavba bude hotova, ale kdy stavba bezpečně po konzultaci s dopravní policií a dopravními inženýry unese bezpečně provoz.”
Petr Rys (STAN), místostarosta Bruntálu: “Ty prognózy ze sčítání silnic a dálnic, tak ty hovoří o nějakých 10, 12 tisících vozidel za den, které dneska jsou na silnici I/11 a I/45, takže kdyby se podařila i polovina z tohoto vymístit na tranzit, tak to bude skvělé.”
Dodělávací práce na obchvatu budou probíhat za plného provozu zhruba 4 měsíce.
---
V Bruntále pokračuje stavba východního obchvatu města. Ten má odvést tranzitní dopravu z centra a zlepšit tak dopravní situaci, včetně snížení hluku a emisí. Stavba by měla být dokončena do konce roku 2027.
Stavba východního obchvatu Bruntálu byla zahájena přesně před rokem. Dnes už jsou založeny veškeré inženýrské sítě, tedy plyn, voda, elektřina i datové kabely a začaly se stavět mosty.
Ondřej Ehrenberger, stavbyvedoucí realizační firmy: “Máme rozestavěných třeba 70 procent mostních objektů už, na kterých pracujeme, ale tento je největší. Teď tady aktuálně pracuje 20 až 30 lidí, zatím jsme ale na základech na té spodní stavbě, jakmile začneme budovat nosní konstrukci, tak tam to kapacitně bude muset být alespoň dvojnásobné.”
Právě stojíme na místě, kde bude postaven nejdelší most. Bude mít celkem 220 m a protkne jak komunikace, tak řeku a železnici.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Jsme v pokročilém stádiu zakládání té nejobtížnější a nejklíčovější stavby, respektive stavebního objektu na celé trase 4 a půl km budoucího obchvatu tohoto města. Budeme stavět i dvě protihlukové stěny a v tuto chvíli, jak jsem říkal, už jde vidět trasa.”
Za mnou vidíme celou plochu stavby, která bude obsahovat celkem 9 mostů.
Silničáři počítají s tím, že první auta na obchvat vyjedou v první polovině roku 2027.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Budeme zprovozňovat v okamžiku, ne kdy stavba bude hotova, ale kdy stavba bezpečně po konzultaci s dopravní policií a dopravními inženýry unese bezpečně provoz.”
Petr Rys (STAN), místostarosta Bruntálu: “Ty prognózy ze sčítání silnic a dálnic, tak ty hovoří o nějakých 10, 12 tisících vozidel za den, které dneska jsou na silnici I/11 a I/45, takže kdyby se podařila i polovina z tohoto vymístit na tranzit, tak to bude skvělé.”
Dodělávací práce na obchvatu budou probíhat za plného provozu zhruba 4 měsíce.
---