Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Miniexpres centra Ostravy

Miniexpres centra Ostravy

Hlavní nádraží v Ostravě a zadní Přívoz by mohla v budoucnu propojit lávka

Hlavní nádraží v Ostravě a zadní Přívoz by mohla v budoucnu propojit lávka

Centrální ostravský obvod rozšířil strategický plán fajnOVA CENTRUM i o celý Přívoz. Otevírá se tady tak spousta možností pro návrhy, jak s lokalitou pracovat a co zlepšit. Jednou z nich je i zajištění lepšího propojení mezi předním a zadním přívozem.

Odborníci z radnice Moravské Ostravy a Přívozu, obou univerzit, ateliéru MAPPA, ale i zástupci veřejnosti se nyní pravidelně scházejí a pracují na rozšíření strategického plánu o Přívoz. Jedním z cílů je ho více propojit s centrem města.

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Zároveň zlepšit propojení uvnitř Přívozu samotného. Tady se nachází řada bariér, které těm lidem vytváří poměrně nepříznivé prostředí pro život. My se celkově snažíme o regeneraci toho Přívozu."

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Ta strategie je pochopitelně věc dlouhodobá. Ale jedna z věcí, co jsme při té strategii identifikovali, a je to očividné, je špatná dostupnost zejména lidí ze zadního Přívozu. To, co vidíte za mnou je jediné spojení pro pěší, jak se mohou dostat na druhou stranu. A asi sami vidíme, že to není ideální."

V úvahu tak přichází potřeba značné investice pro výstavbu lávky přes železniční koridor, který obě části rozděluje.

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Asi by bylo fajn postavit nějakou lávku, která propojuje třeba hlavní nádraží se zadním Přívozem, teď hned. Ale druhá věc je vystimulovat to okolí tak, aby ta potřeba byla doopravdy tak vážná a aktuální, aby doopravdy ta lávka byla prakticky nutnost. Nyní by to bylo něco, co by určitě pomohlo, ale my chceme, abychom oživili celý ten Přívoz. Celá strategie nejenom, že má řešit určité sociologické a jiné problémy a zlepšit celkově vnímání té lokality, plus prostředí, ve kterém tady lidé žijí a investují."

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Aby se tady zlepšovala ekonomická situace, třeba maloobchodníci měli kde podnikat, aby se tady rozvíjely služby. A celkově došlo ke zlepšení té situace, ve které se Přívoz v současnosti nachází."

Strategický plán rozvoje obvodu je na roky 2022 až 2027 s dlouhodobým výhledem do roku 2035.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Miniexpres centra Ostravy
Hlavní nádraží v Ostravě a zadní Přívoz by mohla v budoucnu propojit lávka
03. listopadu 2023, 17:50

Hlavní nádraží v Ostravě a zadní Přívoz by mohla v budoucnu propojit lávka

Centrální ostravský obvod rozšířil strategický plán fajnOVA CENTRUM i o celý Přívoz. Otevírá se tady tak spousta možností pro návrhy, jak s lokalitou pracovat a co zlepšit. Jednou z nich je i zajištění lepšího propojení mezi předním a zadním přívozem.

Odborníci z radnice Moravské Ostravy a Přívozu, obou univerzit, ateliéru MAPPA, ale i zástupci veřejnosti se nyní pravidelně scházejí a pracují na rozšíření strategického plánu o Přívoz. Jedním z cílů je ho více propojit s centrem města.

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Zároveň zlepšit propojení uvnitř Přívozu samotného. Tady se nachází řada bariér, které těm lidem vytváří poměrně nepříznivé prostředí pro život. My se celkově snažíme o regeneraci toho Přívozu."

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Ta strategie je pochopitelně věc dlouhodobá. Ale jedna z věcí, co jsme při té strategii identifikovali, a je to očividné, je špatná dostupnost zejména lidí ze zadního Přívozu. To, co vidíte za mnou je jediné spojení pro pěší, jak se mohou dostat na druhou stranu. A asi sami vidíme, že to není ideální."

V úvahu tak přichází potřeba značné investice pro výstavbu lávky přes železniční koridor, který obě části rozděluje.

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Asi by bylo fajn postavit nějakou lávku, která propojuje třeba hlavní nádraží se zadním Přívozem, teď hned. Ale druhá věc je vystimulovat to okolí tak, aby ta potřeba byla doopravdy tak vážná a aktuální, aby doopravdy ta lávka byla prakticky nutnost. Nyní by to bylo něco, co by určitě pomohlo, ale my chceme, abychom oživili celý ten Přívoz. Celá strategie nejenom, že má řešit určité sociologické a jiné problémy a zlepšit celkově vnímání té lokality, plus prostředí, ve kterém tady lidé žijí a investují."

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Aby se tady zlepšovala ekonomická situace, třeba maloobchodníci měli kde podnikat, aby se tady rozvíjely služby. A celkově došlo ke zlepšení té situace, ve které se Přívoz v současnosti nachází."

Strategický plán rozvoje obvodu je na roky 2022 až 2027 s dlouhodobým výhledem do roku 2035.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/centrum-ostravy/miniexpres-centra-ostravy-03-11-2023-17-54