Miniexpres centra Ostravy
- Železniční muzeum přibližuje historii Osoblažské úzkokolejky
- Železniční muzeum přibližuje historii osoblažské úzkokolejky
Osoblažská úzkokolejka letos slaví 125 let. Výjimečná je zejména úzkým rozchodem 760 milimetrů, což je proti běžnému asi polovina. Spoustu zajímavostí se dozvíte na výstavě o historii této trati v ostravském železničním muzeu.
Vojtěch Hermann, ředitel, Železniční muzeum moravskoslezské: “Osobně jsem velmi rád, že ta výstava je a že existuje. I z toho důvodu, že lidé, kteří se na ni přijdou podívat, tak budou překvapeni, kolik zajímavostí na této krátké úzké trati se dalo najít.”
Petr Veselka (ANO), starosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz: “Já jsem velmi rád přijal pozvání na tuto výstavu v našem železničním muzeu v našem obvodu. K úzkokolejce Osoblaha Třemešná mám velký úzký vztah osobní z mládí. Osoblažsko je nádherný kus země a ta perlička na tom, ta úzkokolejka, to je úžasný zážitek. Takže doporučuji a doporučuji i celou výstavu a celé muzeum, které mapuje historii.”
Trať měří 20 km a je hodně klikatá. Je na ní přes 100 sto oblouků. Slavnostně byla otevřena 14. prosince 1898 a aktuálně je jedinou úzkokolejkou v Česku, která je v provozu.
Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah: “Provozujeme tam dvě speciální lokomotivy a speciální dva vozy. Motorové lokomotivy v posledních dvou letech, jedna je ještě v opravě a bude vrácena do provozu letos v červnu, procházejí většími opravami tak, aby byly schopné vydržet ještě 10 a možná i více let běžného provozu.”
Nejen železniční muzeum, ale i úzkokolejku finančně podporuje MS kraj.
Lukáš Curylo (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Podporujeme to, že si objednáváme právě provoz té tratě na osoblažské úzkokolejce u ČD a tím vlastně podporujeme to, že ten vlak tam momentálně jezdí.”
Na úzkokolejce z Třemešné do Osoblahy jezdí i vlaky tažené parní lokomotivou. První letos vyjede 3. června.
---
Osoblažská úzkokolejka letos slaví 125 let. Výjimečná je zejména úzkým rozchodem 760 milimetrů, což je proti běžnému asi polovina. Spoustu zajímavostí se dozvíte na výstavě o historii této trati v ostravském železničním muzeu.
Vojtěch Hermann, ředitel, Železniční muzeum moravskoslezské: “Osobně jsem velmi rád, že ta výstava je a že existuje. I z toho důvodu, že lidé, kteří se na ni přijdou podívat, tak budou překvapeni, kolik zajímavostí na této krátké úzké trati se dalo najít.”
Petr Veselka (ANO), starosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz: “Já jsem velmi rád přijal pozvání na tuto výstavu v našem železničním muzeu v našem obvodu. K úzkokolejce Osoblaha Třemešná mám velký úzký vztah osobní z mládí. Osoblažsko je nádherný kus země a ta perlička na tom, ta úzkokolejka, to je úžasný zážitek. Takže doporučuji a doporučuji i celou výstavu a celé muzeum, které mapuje historii.”
Trať měří 20 km a je hodně klikatá. Je na ní přes 100 sto oblouků. Slavnostně byla otevřena 14. prosince 1898 a aktuálně je jedinou úzkokolejkou v Česku, která je v provozu.
Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah: “Provozujeme tam dvě speciální lokomotivy a speciální dva vozy. Motorové lokomotivy v posledních dvou letech, jedna je ještě v opravě a bude vrácena do provozu letos v červnu, procházejí většími opravami tak, aby byly schopné vydržet ještě 10 a možná i více let běžného provozu.”
Nejen železniční muzeum, ale i úzkokolejku finančně podporuje MS kraj.
Lukáš Curylo (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Podporujeme to, že si objednáváme právě provoz té tratě na osoblažské úzkokolejce u ČD a tím vlastně podporujeme to, že ten vlak tam momentálně jezdí.”
Na úzkokolejce z Třemešné do Osoblahy jezdí i vlaky tažené parní lokomotivou. První letos vyjede 3. června.
---