Ostravu čekají klíčové investice i omezení v dopravě
Centrum Ostravy čekají v následujících 5 letech velké investice. Nový koncertní sál, výstavba knihovny Černá kostka, proměna sadu Dr. Milady Horákové, revitalizace Náměstí republiky a Frýdlantských mostů, výstavba parkovacích domů a další stavby. Vše je bohužel spojeno i s řadou dopravních omezení. Ale tyto investice jsou klíčové pro další rozvoj města.
Ostrava se dva roky připravovala na zahájení největších klíčových investic. S těmi ale souvisí i řada dopravních omezení, které už pociťují hlavně obyvatelé centrálního obvodu.
David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Pokud vezmeme, že to třeba bude právě sad Dr. Milady Horákové, který má projít revitalizací, podchody na Náměstí republiky, ulice Vítkovická, pak to máme vlastně celý bulvár 28. října, kdy MAPPA připravovala určitý koncept, který se tady poprvé projeví v plné své kráse.“
Na ulici 28. října se modernizuje tramvajová trať a chystá se úprava zastávky Karolina.
Martin Chovanec, technický ředitel DPO: "Obě dvě tyto akce si vyžádají úplnou uzávěru silničního provozu po nezbytně nutnou dobu s vytvořením objízdných tras."
Aleš Hladký, ředitel dopravního úseku DPO: "V případě uzávěry ulice 28. října budou tramvaje odkloněny. Linky 4 a 8 budou odkloněny z Náměstí republiky přes Vítkovice na Vodárnu a ve vyloučené úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava. Přestup se bude odehrávat na Don Bosco."
V ulici Nádražní se opravuje parovod a důležitou investicí je rekonstrukce vodovodu a kanalizace na Fifejdách.
Jan Kotala, vedoucí oddělení vodohospodářských staveb MMO: "V celé ulici Nemocniční a vlastně v ulici Hornopolní od lékárny až po nový parkovací dům dojde ke kompletní výměně inženýrských sítí, teda jak vodovodu a kanalizace a s tím spojených přípojek."
David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "My jako obvod se chystáme s obyvateli těchto lokalit navázat užší kontakt, spolupráci v tom, že teď budeme s Českou poštou rozesílat různé letáky, kde budou různé rozcestníky na různé stránky, aby se mohli průběžně informovat, co se kolem nich děje. A co je v příštích týdnech nebo měsících čeká."
Práce mají být hotové během pěti let a jsou rozplánovány tak, aby omezení byla co nejmenší, a hlavně koordinovaná a snesitelná.
---