Chytrý region
- Společnost Moravec kvalitní ponožky začínala v garáži
- Pro výrobce ponožek je stěžejní zakázková výroba
- Moravec kvalitní ponožky chce expandovat do celé Evropy
Dobrý den, vítejte u dalšího vydání ekonomického magazínu TV Polar Chytrý region speciál. Ten celý věnujeme „americkému“ příběhu rodinné společnosti ze Skrochovic na Opavsku, Jmenuje se Moravec kvalitní ponožky a jak je z názvu patrné, zabývá se výrobou ponožek a dalšího ponožkového zboží. V úvodní reportáži nahlédneme do historie této společnosti, která začínala v malé garáži. Poté se podíváme na hlavní přednost firmy oproti konkurentům – individuální přístup při zakázkové výrobě. A nakonec si budeme povídat s jednatelem společnosti, panem Vladislavem Moravcem.
Rodinná společnost Moravec kvalitní ponožky sídlící nedaleko Opavy se zabývá výrobou ponožek a ponožkového zboží. Z malebné vesničky Skrochovice zásobuje ponožkami nejen celý tuzemský trh, ale také trh slovenský a vyrábí také pro mnohé známé zahraniční značky. A jak už to tak bývá, vše začalo před 26 lety v garáži.
Anna Moravcová, jednatelka společnosti: „Manžel přivezl inzerát v novinách, že prodávají pletací stroj, který potom přivezl a postavil do garáže. Řekla jsem, ať mi to ukážou, za dva roky jsem na to přišla. Až jsem to pochopila, koupili jsme druhý stroj, pak třetí, ten byl taky v garáži. Už jsme se nevešli, ponožky jsme měli všude, tak jsme se odstěhovali k rodičům, tam už jsme jich měli sedm. Dokonce mechanika a zaměstnance. Nakonec jsme pro tolik strojů hledali nový objekt a našli toto.“
Kdysi jste vsadila na ponožky, jste spokojená s tím, jak to všechno běží?
Anna Moravcová, jednatelka společnosti: „Ano, spokojená jsem, už jsem si zvykla. Od čtyřiceti dvou let tady to dělám a baví mě to. Vlastně jsem začala z nouze, protože jsem doma nechtěla zůstat, tak jsem hrkala s jedním strojem. Spokojená jsem.“
Od jednoho pletacího stroje v garáži došla firma až k velké výrobní hale plné moderních technologií.
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Vývoj byl turbulentní, nebylo to lehké, což není ani v současné době. Podařilo se nám nastavit určité procesy, jak ve výrobě, tak i potom v logistice se zákazníkem, což nám do velké míry pomohlo k tomu, abychom se stali v současné době jedním z největších výrobců v České republice a zároveň i na Slovensku.“
V současné době společnost Moravec kvalitní ponožky zásobuje více než 6.000 prodejních míst.
Společnost Moravec kvalitní ponožky má ve srovnání s konkurenčními výrobci ponožek jednu velkou výhodu. Dokáže splnit přání každého zákazníka a vyrobit zboží doslova na míru. Více v následující reportáži.
Zakázková výroba je v současné době jedním ze stěžejních prvků výroby společnosti Moravec. Rozhodující je individuální přístup ke každému zákazníkovi.
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Často se nám stává, že za námi dojdou zákazníci s tím, že objeli spoustu firem, kde jim nebyli schopni vyjít vstříc. U nás se vždy snažíme najít nějaký přístup k tomu zákazníkovi tak, aby byl maximálně spokojen a abychom splnili jeho očekávání. Tady probereme všechno, co se týká designu, materiálu, vzoru.“
Co potřebuju k tomu, abych s vámi našel společnou řeč, a aby ten výsledek stál za to?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Důležitý je nápad. Záleží taky na tom, jestli se člověk v textilním průmyslu vyzná, jestli ví, jaký materiál použít, a jestli ne, my mu velice rádi pomůžeme. Máme mnoho vzorů, ať už se jedná o nějaké barevné, sportovní nebo rekreační ponožky. Vždy se snažíme najít to optimální řešení.“
Vy musíte ten stroj nastavit, udělat program pro ten konkrétní výrobek, nebo jak je to?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Není to úplně jednoduché, je to záležitost na několik hodin. V prvotní fázi se vytváří program na pletací stroj. Musí se nastavit pro každou jehlu co v který čas udělat, zda má plést tenkou nebo hrubou pleteninu. Následně se tento program přenese do stroje, kde už se potom rozjíždí výroba.“
Jak jste spokojen s tím vybavením, které tady máte?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „V současné době pořád inovujeme. Snažíme se najít nové možnosti a technologie.“
Společnost Moravec kvalitní ponožky testuje své výrobky v praxi – je partnerem mnoha sportovních klubů a dalších organizací. Podporuje tak zdravý životní styl svých zákazníků, od kterých má okamžitou zpětnou vazbu.
Tomáš Tikal, TV Polar: Společnost Moravec Kvalitní ponožky testuje své výrobky v praxi je partnerem mnoha sportovních klubů a dalších organizací. Podporuje tak zdravý životní styl svých zákazníků, od kterých má okamžitou zpětnou vazbu na to.
Tomáš Tikal, TV Polar: V našem pořadu Chytrý region teď už vítám pana Vladislava Moravce, jednatele společnosti Moravec kvalitní ponožky. Dobrý den.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Dobrý den.
Tomáš Tikal, TV Polar: Otázka na úvod; ponožky dneska nemáte, nosíte je v létě, nebo mají se nosit ponožky v létě?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já teda ponožky nosím, když můžu, tak je vždycky nosím. Pouze do sandálů je nenosím, takže dneska mám sandály, takže nemám. Ale jinak vždycky se snažím, abych ty ponožky měl na sobě.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste typicky rodinná firma, Moravců je tam spousta. Je to výhoda, nebo nevýhoda? Jak to vnímáte v dnešní době?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já si myslím, že v dnešní době určitá rodinná firma má výhodu v tom, že když je nás tam více z té rodiny, dokážeme dát dohromady i ty lidi, i ty zaměstnance, aby opravdu vytvořili jediný tým a aby opravdu táhli všichni za jeden provaz. Vždycky se může stát nějaký karambol, vždycky se může stát nějaká situace, která je nečekaná. Ale když je tam ta rodina, tak vždycky vás podrží a dotáhnete ten problém nebo to úskalí, které vyvstane. Když je více těch lidí na řešení toho daného tématu nebo problému, vždycky se řeší líp problém s více lidmi, než když je na to člověk sám.
Tomáš Tikal, TV Polar: Firma nebo společnost musí zaujmout nějaký postoj jednak k zaměstnancům a jednak k zákazníkům. Jakou cestu razíte vy?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: My, co se týká zaměstnanců, razíme si to, že jsme rodinná česká firma, jsme tady, nikde nemáme zahraniční partnery, jsme z toho okolí Opavska a k zaměstnancům se chceme chovat tak, aby opravdu se v práci cítili přátelsky, aby nebyli prvek systému a aby opravdu se v práci cítili dobře. Nicméně zase se musí vždycky pracovat. Není to o tom, že bychom si povídali, si četli nebo se dívali na televizi. Do práce se chodí pracovat, ale i tu práci chceme lidem zpříjemnit, aby opravdu nikdo nad nimi nestál a museli kmitat tam úplně šíleně. Opravdu, aby se cítili dobře, ale musí pracovat.
Tomáš Tikal, TV Polar: Je problém na Opavsku sehnat kvalifikovanou pracovní sílu?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: To ano, co se týká té to odbornosti pletacích strojů, to je opravdu těžké sehnat. Ale dáváme prostor, pokud někdo má zájem se vyškolit a zaučit se, dáváme ten prostor, že opravdu jsme schopni toho člověka vyškolit, ale musí to jít od toho zaměstnance, aby se měl zájem naučit.
Tomáš Tikal, TV Polar: To je vztah k zaměstnancům. Co k zákazníkům? Jak chcete působit navenek?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: K zákazníkům působíme tak, že opravdu zase, jak jsem to řekl, tady už jednou jsme tady, jsme na Opavsku, fungujeme tady, bydlíme tady, takže opravdu navenek, vůči těm zákazníkům i tomu prostředí fungujeme tak, že se snažíme těm zákazníkům maximálně předejít k tomu, aby opravdu jejich naplnění nebo jejich požadavky, co se týká ponožek, jsme splnili. Jak se říkalo, že náš zákazník, náš pán, toho se držíme pořád a někdy dochází i k tomu, že tomu zákazníkovi jdeme naproti. Třeba když přijde někdo s nějakým požadavkem na výrobu ponožek, tak jdeme až do té jeho poptávky, abychom opravdu zjistili, na jaké účely ty ponožky má, jaké je chce používat, na jaké sporty je chce používat. Protože taková ta doba, kdy ponožky byly třeba jenom ty klasické a používaly se na běh, na kolo, univerzální, to už je dávno za námi. Každý sport, každé odvětví už cílí na konkrétní ponožky.
Tomáš Tikal, TV Polar: Naši společnost hodně ovlivnil covid samozřejmě a také válka na Ukrajině, jak to v uvozovkách zamávalo s vaší firmou?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: S námi to zamávalo docela v začátcích covidu hodně, protože tam to onemocnění a ty nákazy opravdu, co se týká výroby, nás to hodně omezilo, že jsme nemohli už třeba jet sedm, pět dní na 24 hodin, ale museli jsme snížit ty směny například na dvě, na jednu. Opravdu se to různě balancovalo tak, jak se mohlo, jenom aby se ta výroba udržela. Největší taková největší potíž byla v loňském roce 2021, kdy se zakázal prodávat textil, a to bylo od prvního měsíce až do května. To bylo pro nás těžké období, protože jsme museli vymýšlet, jak udržet ten provoz, co se týká zaměstnanců. Dále potom, co se týká cashflow, abychom to udrželi všechno. Ale potom, když se to už otevřelo, uvolnilo a od května, kdy se mohly ty ponožky prodávat, tak jsme zase se vrátili na ty stejné čísla a teďka fungujeme. Musím klepat, že opravdu dobře, nemůžeme si stěžovat. Co se týká Ukrajiny, ta nás neovlivnila, protože materiály nebereme s té Ukrajiny. Zákazníky jsme tam také neměli. Rusko také není naším zákazníkem v současné době, takže netýká se nás až moc.
Tomáš Tikal, TV Polar: Já jsem si všiml, že máte fotovoltaiku na vaší budově, takže jste se rozhodli jít tím to udržitelným směrem, proč?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Jak jsem toto tady už zmínil, že jsme ta česká firma a rodinná firma. Jsme na tom Opavsku a chceme, aby i to prostředí kolem nás nějakým způsobem fungovalo, bylo dobré. Takže jsme šli pro to, abychom ušetřili každou kilowatthodinu z elektráren. Chceme přispět k tomu životnímu prostředí, abychom si vyrobili vlastní elektřinu. A tím, že ta střecha byla volná, tak jsme si tam zřídili tu fotovoltaickou elektrárnu a jakákoliv KW,, která se vyrobí u nás na střeše, tak je dobrá.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste nenápadným partnerem, řekněme různých organizací, sportovních klubů atd., které podporujete. Proč jdete touto cestou?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Jdeme touto cestou proto, abychom se zviditelnili, ale zejména proto, jak jsem říkal, že některé ty ponožky, které se dělají na různá zacílení, na různé sporty. Když my jdeme třeba například do fotbalu, jdeme na běh, jdeme na cyklo, když my podporujeme tyto zájmové kluby, tak od nich chceme jako zpětnou vazbu, aby se vyjádřili k těm ponorkám, co na nich je špatného, co na nich je dobrého, protože jak říkám, vždycky každá ta negativní nebo i pozitivní, ale spíš ta negativní reakce nás posouvat dopředu. Když třeba ten cyklista řekne: "ano, prodřelo se to na polštářku, do chodidla nebo někde takhle", tak my už víme, kde se zacílit pro tu další výrobu, abychom tu ponožku dali do nějaké dokonalosti, aby opravdu potom, když ji prodáváme dál, tak aby už byla taková odzkoušená a vyhovovala všem těm možným sportovcům.
Tomáš Tikal, TV Polar: Řekněte nám na závěr, kam chcete firmu ještě posunout? Co se týká exportu, výroby a tak dále.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Chtěli bychom ji posunout, abychom se neustále rozvíjeli, posílili trh tady v ČR a na Slovensku. Dále potom my jsme chtěli proniknout do nějakých těch sportovních odvětví, abychom se stali třeba nějakým hrdým partnerem nějakého klubu nebo takto, aby prostě tu naší značku tady prezentovala ta daná sportovní odvětví a tím posilovaly svoji značku ne jenom tady jako na střední Evropě, ale rámci v rámci Evropy nebo v rámci nějakých sousedních zemí, kde bychom se ještě mohli dostat.
Tomáš Tikal, TV Polar: Fajn, pane Moravče, děkuji moc za příjemné povídání. Mějte se hezky a někdy v příště zase.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já Vám děkuji taky a mějte se krásně. Na shledanou.
Tomáš Tikal, TV Polar: Ekonomický magazín televize Polar Chytrý region Speciál končí. Já vám děkuji za pozornost a budu se těšit na viděnou zase příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Dobrý den, vítejte u dalšího vydání ekonomického magazínu TV Polar Chytrý region speciál. Ten celý věnujeme „americkému“ příběhu rodinné společnosti ze Skrochovic na Opavsku, Jmenuje se Moravec kvalitní ponožky a jak je z názvu patrné, zabývá se výrobou ponožek a dalšího ponožkového zboží. V úvodní reportáži nahlédneme do historie této společnosti, která začínala v malé garáži. Poté se podíváme na hlavní přednost firmy oproti konkurentům – individuální přístup při zakázkové výrobě. A nakonec si budeme povídat s jednatelem společnosti, panem Vladislavem Moravcem.
Rodinná společnost Moravec kvalitní ponožky sídlící nedaleko Opavy se zabývá výrobou ponožek a ponožkového zboží. Z malebné vesničky Skrochovice zásobuje ponožkami nejen celý tuzemský trh, ale také trh slovenský a vyrábí také pro mnohé známé zahraniční značky. A jak už to tak bývá, vše začalo před 26 lety v garáži.
Anna Moravcová, jednatelka společnosti: „Manžel přivezl inzerát v novinách, že prodávají pletací stroj, který potom přivezl a postavil do garáže. Řekla jsem, ať mi to ukážou, za dva roky jsem na to přišla. Až jsem to pochopila, koupili jsme druhý stroj, pak třetí, ten byl taky v garáži. Už jsme se nevešli, ponožky jsme měli všude, tak jsme se odstěhovali k rodičům, tam už jsme jich měli sedm. Dokonce mechanika a zaměstnance. Nakonec jsme pro tolik strojů hledali nový objekt a našli toto.“
Kdysi jste vsadila na ponožky, jste spokojená s tím, jak to všechno běží?
Anna Moravcová, jednatelka společnosti: „Ano, spokojená jsem, už jsem si zvykla. Od čtyřiceti dvou let tady to dělám a baví mě to. Vlastně jsem začala z nouze, protože jsem doma nechtěla zůstat, tak jsem hrkala s jedním strojem. Spokojená jsem.“
Od jednoho pletacího stroje v garáži došla firma až k velké výrobní hale plné moderních technologií.
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Vývoj byl turbulentní, nebylo to lehké, což není ani v současné době. Podařilo se nám nastavit určité procesy, jak ve výrobě, tak i potom v logistice se zákazníkem, což nám do velké míry pomohlo k tomu, abychom se stali v současné době jedním z největších výrobců v České republice a zároveň i na Slovensku.“
V současné době společnost Moravec kvalitní ponožky zásobuje více než 6.000 prodejních míst.
Společnost Moravec kvalitní ponožky má ve srovnání s konkurenčními výrobci ponožek jednu velkou výhodu. Dokáže splnit přání každého zákazníka a vyrobit zboží doslova na míru. Více v následující reportáži.
Zakázková výroba je v současné době jedním ze stěžejních prvků výroby společnosti Moravec. Rozhodující je individuální přístup ke každému zákazníkovi.
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Často se nám stává, že za námi dojdou zákazníci s tím, že objeli spoustu firem, kde jim nebyli schopni vyjít vstříc. U nás se vždy snažíme najít nějaký přístup k tomu zákazníkovi tak, aby byl maximálně spokojen a abychom splnili jeho očekávání. Tady probereme všechno, co se týká designu, materiálu, vzoru.“
Co potřebuju k tomu, abych s vámi našel společnou řeč, a aby ten výsledek stál za to?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Důležitý je nápad. Záleží taky na tom, jestli se člověk v textilním průmyslu vyzná, jestli ví, jaký materiál použít, a jestli ne, my mu velice rádi pomůžeme. Máme mnoho vzorů, ať už se jedná o nějaké barevné, sportovní nebo rekreační ponožky. Vždy se snažíme najít to optimální řešení.“
Vy musíte ten stroj nastavit, udělat program pro ten konkrétní výrobek, nebo jak je to?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „Není to úplně jednoduché, je to záležitost na několik hodin. V prvotní fázi se vytváří program na pletací stroj. Musí se nastavit pro každou jehlu co v který čas udělat, zda má plést tenkou nebo hrubou pleteninu. Následně se tento program přenese do stroje, kde už se potom rozjíždí výroba.“
Jak jste spokojen s tím vybavením, které tady máte?
Jaroslav Moravec, obchodní manažer: „V současné době pořád inovujeme. Snažíme se najít nové možnosti a technologie.“
Společnost Moravec kvalitní ponožky testuje své výrobky v praxi – je partnerem mnoha sportovních klubů a dalších organizací. Podporuje tak zdravý životní styl svých zákazníků, od kterých má okamžitou zpětnou vazbu.
Tomáš Tikal, TV Polar: Společnost Moravec Kvalitní ponožky testuje své výrobky v praxi je partnerem mnoha sportovních klubů a dalších organizací. Podporuje tak zdravý životní styl svých zákazníků, od kterých má okamžitou zpětnou vazbu na to.
Tomáš Tikal, TV Polar: V našem pořadu Chytrý region teď už vítám pana Vladislava Moravce, jednatele společnosti Moravec kvalitní ponožky. Dobrý den.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Dobrý den.
Tomáš Tikal, TV Polar: Otázka na úvod; ponožky dneska nemáte, nosíte je v létě, nebo mají se nosit ponožky v létě?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já teda ponožky nosím, když můžu, tak je vždycky nosím. Pouze do sandálů je nenosím, takže dneska mám sandály, takže nemám. Ale jinak vždycky se snažím, abych ty ponožky měl na sobě.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste typicky rodinná firma, Moravců je tam spousta. Je to výhoda, nebo nevýhoda? Jak to vnímáte v dnešní době?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já si myslím, že v dnešní době určitá rodinná firma má výhodu v tom, že když je nás tam více z té rodiny, dokážeme dát dohromady i ty lidi, i ty zaměstnance, aby opravdu vytvořili jediný tým a aby opravdu táhli všichni za jeden provaz. Vždycky se může stát nějaký karambol, vždycky se může stát nějaká situace, která je nečekaná. Ale když je tam ta rodina, tak vždycky vás podrží a dotáhnete ten problém nebo to úskalí, které vyvstane. Když je více těch lidí na řešení toho daného tématu nebo problému, vždycky se řeší líp problém s více lidmi, než když je na to člověk sám.
Tomáš Tikal, TV Polar: Firma nebo společnost musí zaujmout nějaký postoj jednak k zaměstnancům a jednak k zákazníkům. Jakou cestu razíte vy?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: My, co se týká zaměstnanců, razíme si to, že jsme rodinná česká firma, jsme tady, nikde nemáme zahraniční partnery, jsme z toho okolí Opavska a k zaměstnancům se chceme chovat tak, aby opravdu se v práci cítili přátelsky, aby nebyli prvek systému a aby opravdu se v práci cítili dobře. Nicméně zase se musí vždycky pracovat. Není to o tom, že bychom si povídali, si četli nebo se dívali na televizi. Do práce se chodí pracovat, ale i tu práci chceme lidem zpříjemnit, aby opravdu nikdo nad nimi nestál a museli kmitat tam úplně šíleně. Opravdu, aby se cítili dobře, ale musí pracovat.
Tomáš Tikal, TV Polar: Je problém na Opavsku sehnat kvalifikovanou pracovní sílu?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: To ano, co se týká té to odbornosti pletacích strojů, to je opravdu těžké sehnat. Ale dáváme prostor, pokud někdo má zájem se vyškolit a zaučit se, dáváme ten prostor, že opravdu jsme schopni toho člověka vyškolit, ale musí to jít od toho zaměstnance, aby se měl zájem naučit.
Tomáš Tikal, TV Polar: To je vztah k zaměstnancům. Co k zákazníkům? Jak chcete působit navenek?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: K zákazníkům působíme tak, že opravdu zase, jak jsem to řekl, tady už jednou jsme tady, jsme na Opavsku, fungujeme tady, bydlíme tady, takže opravdu navenek, vůči těm zákazníkům i tomu prostředí fungujeme tak, že se snažíme těm zákazníkům maximálně předejít k tomu, aby opravdu jejich naplnění nebo jejich požadavky, co se týká ponožek, jsme splnili. Jak se říkalo, že náš zákazník, náš pán, toho se držíme pořád a někdy dochází i k tomu, že tomu zákazníkovi jdeme naproti. Třeba když přijde někdo s nějakým požadavkem na výrobu ponožek, tak jdeme až do té jeho poptávky, abychom opravdu zjistili, na jaké účely ty ponožky má, jaké je chce používat, na jaké sporty je chce používat. Protože taková ta doba, kdy ponožky byly třeba jenom ty klasické a používaly se na běh, na kolo, univerzální, to už je dávno za námi. Každý sport, každé odvětví už cílí na konkrétní ponožky.
Tomáš Tikal, TV Polar: Naši společnost hodně ovlivnil covid samozřejmě a také válka na Ukrajině, jak to v uvozovkách zamávalo s vaší firmou?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: S námi to zamávalo docela v začátcích covidu hodně, protože tam to onemocnění a ty nákazy opravdu, co se týká výroby, nás to hodně omezilo, že jsme nemohli už třeba jet sedm, pět dní na 24 hodin, ale museli jsme snížit ty směny například na dvě, na jednu. Opravdu se to různě balancovalo tak, jak se mohlo, jenom aby se ta výroba udržela. Největší taková největší potíž byla v loňském roce 2021, kdy se zakázal prodávat textil, a to bylo od prvního měsíce až do května. To bylo pro nás těžké období, protože jsme museli vymýšlet, jak udržet ten provoz, co se týká zaměstnanců. Dále potom, co se týká cashflow, abychom to udrželi všechno. Ale potom, když se to už otevřelo, uvolnilo a od května, kdy se mohly ty ponožky prodávat, tak jsme zase se vrátili na ty stejné čísla a teďka fungujeme. Musím klepat, že opravdu dobře, nemůžeme si stěžovat. Co se týká Ukrajiny, ta nás neovlivnila, protože materiály nebereme s té Ukrajiny. Zákazníky jsme tam také neměli. Rusko také není naším zákazníkem v současné době, takže netýká se nás až moc.
Tomáš Tikal, TV Polar: Já jsem si všiml, že máte fotovoltaiku na vaší budově, takže jste se rozhodli jít tím to udržitelným směrem, proč?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Jak jsem toto tady už zmínil, že jsme ta česká firma a rodinná firma. Jsme na tom Opavsku a chceme, aby i to prostředí kolem nás nějakým způsobem fungovalo, bylo dobré. Takže jsme šli pro to, abychom ušetřili každou kilowatthodinu z elektráren. Chceme přispět k tomu životnímu prostředí, abychom si vyrobili vlastní elektřinu. A tím, že ta střecha byla volná, tak jsme si tam zřídili tu fotovoltaickou elektrárnu a jakákoliv KW,, která se vyrobí u nás na střeše, tak je dobrá.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste nenápadným partnerem, řekněme různých organizací, sportovních klubů atd., které podporujete. Proč jdete touto cestou?
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Jdeme touto cestou proto, abychom se zviditelnili, ale zejména proto, jak jsem říkal, že některé ty ponožky, které se dělají na různá zacílení, na různé sporty. Když my jdeme třeba například do fotbalu, jdeme na běh, jdeme na cyklo, když my podporujeme tyto zájmové kluby, tak od nich chceme jako zpětnou vazbu, aby se vyjádřili k těm ponorkám, co na nich je špatného, co na nich je dobrého, protože jak říkám, vždycky každá ta negativní nebo i pozitivní, ale spíš ta negativní reakce nás posouvat dopředu. Když třeba ten cyklista řekne: "ano, prodřelo se to na polštářku, do chodidla nebo někde takhle", tak my už víme, kde se zacílit pro tu další výrobu, abychom tu ponožku dali do nějaké dokonalosti, aby opravdu potom, když ji prodáváme dál, tak aby už byla taková odzkoušená a vyhovovala všem těm možným sportovcům.
Tomáš Tikal, TV Polar: Řekněte nám na závěr, kam chcete firmu ještě posunout? Co se týká exportu, výroby a tak dále.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Chtěli bychom ji posunout, abychom se neustále rozvíjeli, posílili trh tady v ČR a na Slovensku. Dále potom my jsme chtěli proniknout do nějakých těch sportovních odvětví, abychom se stali třeba nějakým hrdým partnerem nějakého klubu nebo takto, aby prostě tu naší značku tady prezentovala ta daná sportovní odvětví a tím posilovaly svoji značku ne jenom tady jako na střední Evropě, ale rámci v rámci Evropy nebo v rámci nějakých sousedních zemí, kde bychom se ještě mohli dostat.
Tomáš Tikal, TV Polar: Fajn, pane Moravče, děkuji moc za příjemné povídání. Mějte se hezky a někdy v příště zase.
Vladislav Moravec, jednatel společnosti Moravec kvalitní ponožky: Já Vám děkuji taky a mějte se krásně. Na shledanou.
Tomáš Tikal, TV Polar: Ekonomický magazín televize Polar Chytrý region Speciál končí. Já vám děkuji za pozornost a budu se těšit na viděnou zase příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.