Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Opravy tunelu Klimkovice mění běžný dopravní režim
  • Oprava silnice do Českého Těšína potrvá do dubna 2025
  • Poškozený most na Ratibořské v Opavě čeká demolice
  • MS kraj opravuje v Karviné několik autobusových zálivů
  • Do konce roku přibudou další úseky D48

Začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u něj. I tentokrát jsme připravili spoustu témat z dopravy v Moravskoslezském kraji, máme je pro vás v následujících deseti minutách.

Opravy tunelu Klimkovice mění běžný dopravní režim

Tunel Klimkovice na dálnici D1 u Ostravy prochází opakovanými uzavírkami kvůli plánovaným opravám. Řidiče čekají omezení až do 13. října 2024, kdy budou probíhat práce na modernizaci napájecích technologií.

Řidiči projíždějící dálnicí D1 u Ostravy musí počítat s dopravním omezením a následně i s úplnou uzavírkou tunelu Klimkovice. První proběhla přes poslední zářijový víkend.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “V průběhu zhruba čtrnácti dnů zajistíme lepší stabilitu napájení tunelu, konkrétně provedeme například změnu současného náhradního zdroje a souvisejících technologií. Aktuálně zastaralá sestava bude nahrazena moderními jednotkami. Celková cena zakázky dosahuje částky bezmála 45 milionů korun.”

Provoz v tunelu je veden pouze jedním pruhem v každém směru skrze levou tunelovou troubu. Toto omezení potrvá do 5. října. Od 6. října pak dojde k přesunu provozu do pravé tunelové trouby, opět jedním pruhem v každém směru. Od pátku 11. října až do nedělní 20. hodiny bude tunel zcela uzavřen. Obousměrné objízdné trasy budou stejně jako v případě první uzavírky opět vedeny po silnici II/647 a přes obec Klimkovice.

Oprava silnice do Českého Těšína potrvá do dubna 2025

Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s opravou 5 km dlouhého úseku mezi místní části Karviná-Louky a Chotěbuzí. Řidiči musí počítat se zdržením v kolonách, silnice se opravuje v několika částech. Rekonstrukce v této části silnice I. třídy č. 67 už byla nutná. Potřebu opravy potvrdila nezávislá diagnostika kondice silnice.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Na prvních pěti kilometrech vzniknou 3 stavební úseky charakteristické rozdílnou technologií úpravy. Místy se vyskytují diagnostikou potvrzené výtluky, vysprávky, dutiny, trhliny a místní poklesy, které budou odstraněny. Dělníci se zaměří na hlavní trasu včetně autobusových zálivů. mostů, propustků i šachet."

Práce probíhají od nájezdové rampy na hraniční most v Chotěbuzi po kostel svaté Barbory v Loukách.

Iveta Štočková, mluvčí VINCI Construction CS a.s.: "Stavba začala ve směru od Českého Těšína, nejprve na levé straně ve směru jízdy a následně se přesunou na pravou stranu. Práce jsme zahájili odstraněním stávajícího povrchu vozovky. Práce probíhají za částečné uzavírky silnice a při snížené rychlosti a při zachování jednoho volného jízdního pruhu pro oba směry jízdy. Provoz je tedy řízen kyvadlově pomocí semaforů nebo regulovčíků, objízdné trasy tedy nebyly určeny."

Řidiči ve špičce musí proto počítat se zdržením a stáním v kolonách, jde totiž o silnici, po které podle posledního sčítání v roce 2020 projíždělo přes 10 000 aut denně, aktuální číslo tak bude ještě vyšší.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Prosíme o dodržování pravidel silničního provozu a velikou opatrnost."

S přihlédnutím i na klimatické podmínky v zimním období je rekonstrukce silnice plánovaná do konce dubna roku 2025.

Poškozený most na Ratibořské v Opavě čeká demolice

Ředitelství silnic a dálnic spolu s vedením města Opavy několik dnů vyhodnocovali stav mostů přes řeku Opavu kvůli nedávné povodni. Nejhůře dopadl strategický a frekventovaný most v Ratibořské ulici, který spojuje centrum Opavy s městskou částí Kateřinky.

Více než stoletá voda most na Ratibořské ulici výrazně poškodila. Má narušenou statiku a čeká ho demolice.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Proběhlo jednání s ŘSD ohledně nového mostu na Ratibořské ulici. Příští týden by mohlo začít výběrové řízení tak, aby se začalo co nejdříve. Bude postaven náhradní provizorní most, který bude nástavbový nad současným mostem a vedle metrová lávka pro chůzi. Bude to pro osobní automobily, MHD a vozidla IZS. Nebudou na to moct samozřejmě kamiony.”

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Ta demolice proběhne pravděpodobně v říjnu. V tuto chvíli pouštíme s policií na most výhradně jen pěší. Ani vozidla IZS tady nemohou. Předtím, než bude provedena demolice, provedeme výstavbu náhradního dočasného mostního řešení tak, abychom Opavu neodřízli od světa, abychom jim nekomplikovali život přespříliš. Během příští stavební sezony, s tím, že začneme velmi brzy, postavím most nový. Bude to ještě příští rok.”

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Jakmile bude vysoutěžena stavba nového mostu, tak tento provizorní most se musí také odstranit. Ten provizorní bude rychlý, stavba bude velmi rychlá. Myslím, že do konce října bude most postaven.”

Jde o velký most, po kterém vedou troleje a jezdila po něm i hromadná doprava. Pro Opavu je to významný infrastrukturní problém. Pravá a levá část města ale nebyla odříznuta díky postavené severní části obchvatu.

MS kraj opravuje v Karviné několik autobusových zálivů

V Karviné probíhají rozsáhlé opravy autobusových zálivů na dvou velmi frekventovaných krajských silnicích. Úseky, kde probíhá stavba, omezují dopravu a je tady nutná obezřetnost řidičů i chodců při přecházení. Jedno z míst, kde probíhá oprava autobusových zálivů, je na ulici Kosmonautů v Karviné-Ráji. Rekonstrukce už byla nutná.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Ty betonové desky, které jsou na těch zálivech jsou popraskané, zatéká tam voda a v zimě by to mohlo dělat problémy, proto to musíme opravit. Letos opravíme tři zálivy, dva na ulici Kosmonautů a jeden na ulici Havířská. Děláme to poctivě, pak se to vylije betonem, ale bohužel, ty autobusy jak najíždějí, tak se to ničí, proto to musíme dělat pořádně a není to tak často."

Opravou se nahradí původní podmočené a zlomené betonové desky, odstraní se vady odvodnění. Oprava příčných, podélných trhlin a propadlých ploch odstraní vady sjízdnosti a dojde i ke snížení hlučnosti při přejíždění těchto nerovností. Po ukončení prací na této straně silnice se stroje přesunou na druhou stranu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Já bych chtěl vyzvat řidiče, chodce a všechny, velmi opatrně, protože ty zálivy slouží autobusům, takže cestující, kteří tam chodí, musí být opatrní, jsou tam velké výkopy, ty díry jsou velké, aby ty zálivy byly dobře opravené a řidiči zase musí dávat pozor, protože cestující z těch autobusů můžou z těch zálivů vyjít do silnice, je to tady komplikované. Omlouvám se, doufám, že všichni budou ostražití a nic se nestane."

Kromě opravy stávajícího vyztuženého cementobetonového krytu dojde i k obnově uličních vpustí s novými poklopy. Autobusové zálivy ve správě MS kraje prochází opravou postupně i v dalších městech. Tady v Karviné v závislosti na počasí a klimatických budou opravy probíhat do ledna příštího roku.

Do konce roku přibudou další úseky D48

Motoristé, kteří využívají silnici 48 v úseku mezi Příborem a dálnici D1, zaznamenávají postupné otevírání nově budovaných částí. Další úseky by stavbaři chtěli dokončit do konce letošního roku.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “D48 Bělotín - Rybí I. etapa se dělí na dva úseky. Úsek A a úsek B. Úsek A je od staničení 0,8 kilometru od bělotínské estakády po 5,3 kilometru po mimoúrovňovou křižovatku Dub. Úsek B, který je od palačovské spojky po estakádu v Šenově u Nového Jičína. Tam máme zhruba 8 kilometrů.”

První úsek byl zprovozněn už v roce 2023 a nyní na něm probíhají jen menší dokončovací práce.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “Co se týče úseku B, do předčasného užívání jsme předali pravý jízdní pás na konci minulého roku 2023. Po něm se nyní jezdí v režimu 1+1 a na levém pásu probíhají stále ještě nějaké dokončovací práce.”

Další části dálnice byly zprovozněny v průběhu minulých týdnů.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “A dále, co bude v našich silách, budeme se snažit, abychom do konce října tohoto roku otevřeli tu třetí třetinu té stavby, to znamená od estakády v Šenově u Nového Jičína po kilometr 12. No a pak nám tam bude zbývat právě ta mezírka, kde probíhají sanační opatření kvůli potencionálnímu sesuvnému území. Tam probíhají nějaké mentálně vrtné práce, železobetonová zídka a odvodňovací systémy a veškerá naše činnost směřuje hlavně tam. Ale máme opravdu v cílech to zprovozní do konce roku 2024.”

Z tohoto vydání Dopravní revue je to pro dnešek vše, budu se těšit u dalšího vydání. S náměstkem hejtmana pro dopravu budeme mluvit o stavu infrastruktury a také o veřejné dopravě v souvislosti s nedávnými povodněmi. Hezký den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
02. října 2024, 18:20

Začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u něj. I tentokrát jsme připravili spoustu témat z dopravy v Moravskoslezském kraji, máme je pro vás v následujících deseti minutách.

Opravy tunelu Klimkovice mění běžný dopravní režim

Tunel Klimkovice na dálnici D1 u Ostravy prochází opakovanými uzavírkami kvůli plánovaným opravám. Řidiče čekají omezení až do 13. října 2024, kdy budou probíhat práce na modernizaci napájecích technologií.

Řidiči projíždějící dálnicí D1 u Ostravy musí počítat s dopravním omezením a následně i s úplnou uzavírkou tunelu Klimkovice. První proběhla přes poslední zářijový víkend.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “V průběhu zhruba čtrnácti dnů zajistíme lepší stabilitu napájení tunelu, konkrétně provedeme například změnu současného náhradního zdroje a souvisejících technologií. Aktuálně zastaralá sestava bude nahrazena moderními jednotkami. Celková cena zakázky dosahuje částky bezmála 45 milionů korun.”

Provoz v tunelu je veden pouze jedním pruhem v každém směru skrze levou tunelovou troubu. Toto omezení potrvá do 5. října. Od 6. října pak dojde k přesunu provozu do pravé tunelové trouby, opět jedním pruhem v každém směru. Od pátku 11. října až do nedělní 20. hodiny bude tunel zcela uzavřen. Obousměrné objízdné trasy budou stejně jako v případě první uzavírky opět vedeny po silnici II/647 a přes obec Klimkovice.

Oprava silnice do Českého Těšína potrvá do dubna 2025

Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s opravou 5 km dlouhého úseku mezi místní části Karviná-Louky a Chotěbuzí. Řidiči musí počítat se zdržením v kolonách, silnice se opravuje v několika částech. Rekonstrukce v této části silnice I. třídy č. 67 už byla nutná. Potřebu opravy potvrdila nezávislá diagnostika kondice silnice.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Na prvních pěti kilometrech vzniknou 3 stavební úseky charakteristické rozdílnou technologií úpravy. Místy se vyskytují diagnostikou potvrzené výtluky, vysprávky, dutiny, trhliny a místní poklesy, které budou odstraněny. Dělníci se zaměří na hlavní trasu včetně autobusových zálivů. mostů, propustků i šachet."

Práce probíhají od nájezdové rampy na hraniční most v Chotěbuzi po kostel svaté Barbory v Loukách.

Iveta Štočková, mluvčí VINCI Construction CS a.s.: "Stavba začala ve směru od Českého Těšína, nejprve na levé straně ve směru jízdy a následně se přesunou na pravou stranu. Práce jsme zahájili odstraněním stávajícího povrchu vozovky. Práce probíhají za částečné uzavírky silnice a při snížené rychlosti a při zachování jednoho volného jízdního pruhu pro oba směry jízdy. Provoz je tedy řízen kyvadlově pomocí semaforů nebo regulovčíků, objízdné trasy tedy nebyly určeny."

Řidiči ve špičce musí proto počítat se zdržením a stáním v kolonách, jde totiž o silnici, po které podle posledního sčítání v roce 2020 projíždělo přes 10 000 aut denně, aktuální číslo tak bude ještě vyšší.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Prosíme o dodržování pravidel silničního provozu a velikou opatrnost."

S přihlédnutím i na klimatické podmínky v zimním období je rekonstrukce silnice plánovaná do konce dubna roku 2025.

Poškozený most na Ratibořské v Opavě čeká demolice

Ředitelství silnic a dálnic spolu s vedením města Opavy několik dnů vyhodnocovali stav mostů přes řeku Opavu kvůli nedávné povodni. Nejhůře dopadl strategický a frekventovaný most v Ratibořské ulici, který spojuje centrum Opavy s městskou částí Kateřinky.

Více než stoletá voda most na Ratibořské ulici výrazně poškodila. Má narušenou statiku a čeká ho demolice.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Proběhlo jednání s ŘSD ohledně nového mostu na Ratibořské ulici. Příští týden by mohlo začít výběrové řízení tak, aby se začalo co nejdříve. Bude postaven náhradní provizorní most, který bude nástavbový nad současným mostem a vedle metrová lávka pro chůzi. Bude to pro osobní automobily, MHD a vozidla IZS. Nebudou na to moct samozřejmě kamiony.”

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Ta demolice proběhne pravděpodobně v říjnu. V tuto chvíli pouštíme s policií na most výhradně jen pěší. Ani vozidla IZS tady nemohou. Předtím, než bude provedena demolice, provedeme výstavbu náhradního dočasného mostního řešení tak, abychom Opavu neodřízli od světa, abychom jim nekomplikovali život přespříliš. Během příští stavební sezony, s tím, že začneme velmi brzy, postavím most nový. Bude to ještě příští rok.”

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Jakmile bude vysoutěžena stavba nového mostu, tak tento provizorní most se musí také odstranit. Ten provizorní bude rychlý, stavba bude velmi rychlá. Myslím, že do konce října bude most postaven.”

Jde o velký most, po kterém vedou troleje a jezdila po něm i hromadná doprava. Pro Opavu je to významný infrastrukturní problém. Pravá a levá část města ale nebyla odříznuta díky postavené severní části obchvatu.

MS kraj opravuje v Karviné několik autobusových zálivů

V Karviné probíhají rozsáhlé opravy autobusových zálivů na dvou velmi frekventovaných krajských silnicích. Úseky, kde probíhá stavba, omezují dopravu a je tady nutná obezřetnost řidičů i chodců při přecházení. Jedno z míst, kde probíhá oprava autobusových zálivů, je na ulici Kosmonautů v Karviné-Ráji. Rekonstrukce už byla nutná.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Ty betonové desky, které jsou na těch zálivech jsou popraskané, zatéká tam voda a v zimě by to mohlo dělat problémy, proto to musíme opravit. Letos opravíme tři zálivy, dva na ulici Kosmonautů a jeden na ulici Havířská. Děláme to poctivě, pak se to vylije betonem, ale bohužel, ty autobusy jak najíždějí, tak se to ničí, proto to musíme dělat pořádně a není to tak často."

Opravou se nahradí původní podmočené a zlomené betonové desky, odstraní se vady odvodnění. Oprava příčných, podélných trhlin a propadlých ploch odstraní vady sjízdnosti a dojde i ke snížení hlučnosti při přejíždění těchto nerovností. Po ukončení prací na této straně silnice se stroje přesunou na druhou stranu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Já bych chtěl vyzvat řidiče, chodce a všechny, velmi opatrně, protože ty zálivy slouží autobusům, takže cestující, kteří tam chodí, musí být opatrní, jsou tam velké výkopy, ty díry jsou velké, aby ty zálivy byly dobře opravené a řidiči zase musí dávat pozor, protože cestující z těch autobusů můžou z těch zálivů vyjít do silnice, je to tady komplikované. Omlouvám se, doufám, že všichni budou ostražití a nic se nestane."

Kromě opravy stávajícího vyztuženého cementobetonového krytu dojde i k obnově uličních vpustí s novými poklopy. Autobusové zálivy ve správě MS kraje prochází opravou postupně i v dalších městech. Tady v Karviné v závislosti na počasí a klimatických budou opravy probíhat do ledna příštího roku.

Do konce roku přibudou další úseky D48

Motoristé, kteří využívají silnici 48 v úseku mezi Příborem a dálnici D1, zaznamenávají postupné otevírání nově budovaných částí. Další úseky by stavbaři chtěli dokončit do konce letošního roku.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “D48 Bělotín - Rybí I. etapa se dělí na dva úseky. Úsek A a úsek B. Úsek A je od staničení 0,8 kilometru od bělotínské estakády po 5,3 kilometru po mimoúrovňovou křižovatku Dub. Úsek B, který je od palačovské spojky po estakádu v Šenově u Nového Jičína. Tam máme zhruba 8 kilometrů.”

První úsek byl zprovozněn už v roce 2023 a nyní na něm probíhají jen menší dokončovací práce.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “Co se týče úseku B, do předčasného užívání jsme předali pravý jízdní pás na konci minulého roku 2023. Po něm se nyní jezdí v režimu 1+1 a na levém pásu probíhají stále ještě nějaké dokončovací práce.”

Další části dálnice byly zprovozněny v průběhu minulých týdnů.

Jan Šváb, ŘSD, správce stavby: “A dále, co bude v našich silách, budeme se snažit, abychom do konce října tohoto roku otevřeli tu třetí třetinu té stavby, to znamená od estakády v Šenově u Nového Jičína po kilometr 12. No a pak nám tam bude zbývat právě ta mezírka, kde probíhají sanační opatření kvůli potencionálnímu sesuvnému území. Tam probíhají nějaké mentálně vrtné práce, železobetonová zídka a odvodňovací systémy a veškerá naše činnost směřuje hlavně tam. Ale máme opravdu v cílech to zprovozní do konce roku 2024.”

Z tohoto vydání Dopravní revue je to pro dnešek vše, budu se těšit u dalšího vydání. S náměstkem hejtmana pro dopravu budeme mluvit o stavu infrastruktury a také o veřejné dopravě v souvislosti s nedávnými povodněmi. Hezký den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-02-10-2024-18-24