Dopravní revue
- MSK hledá dodavatele autobusů na vodík
- Pokračují práce na první etapě obchvatu F-M
- Mladí řidiči se zdokonalovali pod vedením instruktorů
- Kampaň Ukaž respekt cílí na motoristy i cyklisty
Znělka oznámila další vydání pořadu Dopravní revue - jako vždy pro vás mám témata z dopravy v našem regionu a dnes se zaměříme také na prevenci.
MSK hledá dodavatele autobusů na vodík
Moravskoslezský kraj hledá dodavatele autobusů na vodík. Vítěz tendru by měl od konce roku 2024 zajistit na Karvinsku provoz deseti autobusů s vodíkovým pohonem. Závazek bude minimálně na 10 let a hodnota zakázky přesáhne jednu miliardu korun. Nabídky na desetiletý provoz deseti autobusů na vodík mohou zájemci podávat do 15. října. Do roku 2023 by chtěla mít 10 autobusů na vodík také Ostrava.
Pokračují práce na první etapě obchvatu F-M
Pokračuje první etapa stavby obchvatu Frýdku-Místku, včetně přípravy připojení dálnice D56. Harmonogram prací podle Ředitelství silnic a dálnic ale ohrožovalo proměnlivé počasí na konci letních prázdnin.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Práce nadále pokračují při snaze o co nejmenší ovlivnění současné silniční dopravy. Denní ruch je znát například u příjezdu od Příbora, kde přímo nad hlavami řidičů bezpečně vzniká mostní propojení ostravské dálnice D56 s budoucím obchvatem coby dálnice D48. Přelom srpna a září na úvodní části obchvatu probíhal ve znamení realizace trativodu, násypů a propustků, do dalších dnů bylo mimo jiné v plánu provádět bednění, izolace, výztuže, armování i betonáže."
Mladí řidiči se zdokonalovali pod vedením instruktorů
Dopravní polygon na třineckém závodním okruhu SteelRing tentokrát patřil mladým začínajícím řidičům. Pod vedením zkušených instruktorů si mohli na bezpečné dráze vyzkoušet mezní možnosti svých vozidel a zdokonalit své dosud nabyté řidičské dovednosti.
Michal Owczarzy, účastník kurzu: “Řidičský průkaz vlastním třetí rok a do kurzu jsem se přihlásil, abych zlepšil a zdokonalil své řidičské dovednosti. To znamená, hlavně ty smyky. Hodně mi pomohla tady ta škola brzdy a mám teď docela respekt z těch smyků."
Jiří Novotný, předseda Asociace autoškol ČR: “Oni tady zažijí vlastně takový rakouský model v jednom dni. Tento projekt je zaměřený na vzdělávání, je tady dopravní psychologický workshop, je tady přednáška s policií, je tady stříhání vozidla hasiči, vysvětlení jak se chovat u nehody, zároveň si vyzkoušejí kluzné plochy a mají tady zdokonalovací jízdu v autoškole.”
Na polygonu si mladí řidiči mohli bezpečně vyzkoušet chování vozidel a své reakce v mezních situacích.
Tomáš, účastník kurzu: “Já jsem z Ostravy a mám papíry rok. Řídím na denní bázi a teď když byla ta korona a bylo náledí, tak se mi dvakrát nebo třikrát stalo v malé rychlosti, že jsme musel uhnout protijedoucímu autu a málem jsem to třeba nedobrzdil a mohl jsem se zachovat jinak. Tak doufám, že mi tento kurz dá nějaké zkušenosti."
Praktického kurzu se mohli v oddělených skupinách účastnit také rodiče mladých řidičů. Právě od nich začínající šoféři získávají vůbec první zkušenosti, návyky, ale i zlozvyky.
Tolik z našich dopravních témat. Na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Znělka oznámila další vydání pořadu Dopravní revue - jako vždy pro vás mám témata z dopravy v našem regionu a dnes se zaměříme také na prevenci.
MSK hledá dodavatele autobusů na vodík
Moravskoslezský kraj hledá dodavatele autobusů na vodík. Vítěz tendru by měl od konce roku 2024 zajistit na Karvinsku provoz deseti autobusů s vodíkovým pohonem. Závazek bude minimálně na 10 let a hodnota zakázky přesáhne jednu miliardu korun. Nabídky na desetiletý provoz deseti autobusů na vodík mohou zájemci podávat do 15. října. Do roku 2023 by chtěla mít 10 autobusů na vodík také Ostrava.
Pokračují práce na první etapě obchvatu F-M
Pokračuje první etapa stavby obchvatu Frýdku-Místku, včetně přípravy připojení dálnice D56. Harmonogram prací podle Ředitelství silnic a dálnic ale ohrožovalo proměnlivé počasí na konci letních prázdnin.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Práce nadále pokračují při snaze o co nejmenší ovlivnění současné silniční dopravy. Denní ruch je znát například u příjezdu od Příbora, kde přímo nad hlavami řidičů bezpečně vzniká mostní propojení ostravské dálnice D56 s budoucím obchvatem coby dálnice D48. Přelom srpna a září na úvodní části obchvatu probíhal ve znamení realizace trativodu, násypů a propustků, do dalších dnů bylo mimo jiné v plánu provádět bednění, izolace, výztuže, armování i betonáže."
Mladí řidiči se zdokonalovali pod vedením instruktorů
Dopravní polygon na třineckém závodním okruhu SteelRing tentokrát patřil mladým začínajícím řidičům. Pod vedením zkušených instruktorů si mohli na bezpečné dráze vyzkoušet mezní možnosti svých vozidel a zdokonalit své dosud nabyté řidičské dovednosti.
Michal Owczarzy, účastník kurzu: “Řidičský průkaz vlastním třetí rok a do kurzu jsem se přihlásil, abych zlepšil a zdokonalil své řidičské dovednosti. To znamená, hlavně ty smyky. Hodně mi pomohla tady ta škola brzdy a mám teď docela respekt z těch smyků."
Jiří Novotný, předseda Asociace autoškol ČR: “Oni tady zažijí vlastně takový rakouský model v jednom dni. Tento projekt je zaměřený na vzdělávání, je tady dopravní psychologický workshop, je tady přednáška s policií, je tady stříhání vozidla hasiči, vysvětlení jak se chovat u nehody, zároveň si vyzkoušejí kluzné plochy a mají tady zdokonalovací jízdu v autoškole.”
Na polygonu si mladí řidiči mohli bezpečně vyzkoušet chování vozidel a své reakce v mezních situacích.
Tomáš, účastník kurzu: “Já jsem z Ostravy a mám papíry rok. Řídím na denní bázi a teď když byla ta korona a bylo náledí, tak se mi dvakrát nebo třikrát stalo v malé rychlosti, že jsme musel uhnout protijedoucímu autu a málem jsem to třeba nedobrzdil a mohl jsem se zachovat jinak. Tak doufám, že mi tento kurz dá nějaké zkušenosti."
Praktického kurzu se mohli v oddělených skupinách účastnit také rodiče mladých řidičů. Právě od nich začínající šoféři získávají vůbec první zkušenosti, návyky, ale i zlozvyky.
Tolik z našich dopravních témat. Na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.