Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Aktuálně z dopravy v Moravskoslezském kraji
  • Na letiště v Mošnově lítá nová cargolinka
  • Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK

Lukáš Zavadil, TV Polar: Následující desetiminutovka patří dopravě v Moravskoslezském kraji, začíná pravidelný pořad Dopravní revue, dobrý den.

AKTUÁLNĚ Z DOPRAVY V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI

Lukáš Zavadil, TV Polar: Nejprve aktuálně ze silnic v našem regionu. V Odrách pokračuje oprava mostu na silnici I/47. Mostní konstrukce je ve vzduchu a stavaři pod ni dodělávají nové opěry. V provozu je objízdná trasa, silnice bude volně průjezdná od půlky prosince.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Od pondělí platí částečná uzavírka silnice I/45 v obci Nové Heřminovy. Začala tam oprava vozovky spojená s kyvadlovým provozem jedním pruhem pro oba směry. Rekonstrukce bude trvat asi měsíc.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ve Staré Vsi nad Ondřejnicí opravují most na silnici I/58. Složitá rekonstrukce bude trvat do příštího roku, na místě jsou těžké stroje. Staveniště je průjezdné jedním pruhem, frekvenci obousměrné dopravy hlídá semafor.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dejte pozor také na na uzavírku části dálnice D1 u Bohumína na 366. kilometru. Od 20. září do 26. října tam bude trvat rekonstrukce mostu. Levý pás dálnice bude uzavřen a veškerý provoz převeden do protějšího pásu, v obousměrně průjezdném režimu pruhů 1+1.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NA LETIŠTĚ V MOŠNOVĚ LÍTÁ NOVÁ CARGOLINKA

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ostravské letiště získalo nové pravidelné nákladní letecké spojení s Německem. Vzniklo díky smlouvě se společností UPS, ta je jednou z největších logistických společností na světě. Linka bude od 14. září létat 5x týdně, od pondělí do pátku. Zajišťovat ji bude letoun ATR 42. Více už obchodní ředitel Letiště Mošnov.


Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a.s.: 

“My máme rozvoj carga jako jednu z priorit letiště. Minulý rok jsme udělali obrovský skok tím, že jsme zavedli letecký most do Číny a tohle je další obrovský skok, který nás ještě více posune dál. Vzhledem k tomu, v jaké pandemické situaci se svět nachází a tím, že je dopad na pasažerské cestování, tak cargo se stává důležitější součástí každého letiště. My jsme nesmírně šťastní a nadšení, že se nám to daří rozvíjet. Za prvních osm měsíců tohoto roku rosteme 70 procent v počtu odbaveného carga oproti minulému roku. Tato nová linka s UPS nám pomůže ještě výrazně navýšit počty carga. Pro UPS to znamená ještě lepší obslužnost zákazníků v Moravskoslezském kraji. Letadlo přiletí z Kolína nad Rýnem v ranních hodinách, cargo bude vyloženo a rozdistribuováno zákazníkům v Moravskoslezkém kraji. Následně v odpoledních hodinách proběhne konsolidace carga do letadla a to pak později v noci odlétá směr hub v Kolíně nad Rýnem, odkud se to zúží a vydistribuuje dál do světa.”

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pozvání do pořadu dopravní revue přijal Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje. Dobrý den. 22. Září končí léto my jsme pokud si dobře pamatuji spolu natáčeli někdy v půlce března, tehdy se silničáři připravovali teprve na jarní letní údržbu a také na opravy. Pojďme tedy nejprve k té koronavirové situaci vrátit se zpět. Zkomplikovala vám pandemie vaši práci?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak samozřejmě, zkomplikovala. Ta opatření jsme byli nuceni přijmout vlastně operativně už v měsíci březnu. Zasáhlo nás to už v průběhu zimní údržby, kdy ten režim je trošičku specifický. Nicméně provedli jsme rozdělení směn, tak aby se zaměstnanci hlavně řidiči dílenští pracovníci aby se nepotkávali a nebo pouze v malých skupinkách. Samozřejmě bylo třeba i dodržovat rozestupy a samozřejmě nošení roušek. Potom jsme přešli do letní údržby koncem března a samozřejmě ta opatření přetrvávaly. Takže zase obdobná situace. Nástup na směnu časově dělený tak, aby se v šatnách stihlo vydesinfikovat. A samozřejmě potom rozvoz na ta pracoviště. Na těch pracovištích zase menší skupiny zaměstnanců s udržováním rozestupu a samozřejmě s rouškami.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Správa silnic Moravskoslezského kraje nechala letos přeměřit všech 2700 kilometrů silnic druhých a třetích tříd v našem regionu. Naposledy se měřilo v roce 2016 a 2017. Jaký byl výsledek teď?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Ano je to pravda. Zjistili jsme, že ten stav silnic se pomalinku zlepšil, že velký posun nastal u stavebního stavu jedna, což je výborný a velmi dobrý - dvojka. A taky došlo k určitému snížení u stavu havarijních a velmi špatných zhruba o sto kilometrů což dělá nějaké tři procenta z té celkové délky. Takže je to pozitivní stav.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Čím je to způsobeno? Je to investicemi do oprav a rekonstrukcí?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Ano nepochybně, těch investičních prostředků teklo do oprav silnic poměrně slušné množství. Za ty poslední čtyři roky a podílel se na tom jak stavby financované z evropských zdrojů, tak stavby ze Státního fondu dopravní infrastruktury a samozřejmě nezanedbatelný podíl mělo i financování ze strany Moravskoslezského kraje.

Lukáš Zavadil, TV Polar: V našem regionu v loni proběhlo obrovské množství uzavírek a dopravních omezení, jak to během prázdnin vypadalo z vašeho pohledu letos?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak letos ta situace byla také komplikovaná. Nebudu se zmiňovat ohledně prvních tříd, ale i na naší silniční síti. Nejvíce komplikovanou stavbou asi byla okružní křižovatka v Orlové. Ta stavba je dneska už hotová a já bych touto cestou chtěl poděkovat občanům Orlové za jejich trpělivost protože ta stavba byla velice komplikovaná co se dopravních opatření týče. Dělala se na čtyři etapy, byl tam provoz řízený světelnou signalizací, jednosměrný a objížďky po místních komunikacích. Takže za to ještě jednou velký dík. Jinak další taková poměrně složitá stavba protože v tom úseku byla i rekonstrukce propustu, který byl hodně hluboko, tak to byla trasa Šenov - Václavovice, kde také ta silnice je krátkou dobu otevřená. Jinak těch prací byla celá řada. Dokončili jsme tah Vrbno - Karlovice, to byla poslední etapa za použití právě nanotechnologií, tam už probíhá druhé vyhodnocování. Takže nějaký základ je teď naměřen a teď v těch dalších letech, je to naplánováno na čtyři roky se bude sledovat, jak se chová původní asfaltová směs a ta vylepšená nanovláknem. Jinak kromě toho byly realizovány další stavby třeba na Frýdecko-Místecku. To byl tah Bocanovice, na Novojičínsku Hůrka, na Opavsku začíná rekonstrukce silnice do Jančí a průtahu v Jančí. Takže těch staveb je celá řada. Ještě v Ostravě nás teď čeká rekonstrukce ulice Vřesinské, takže to taky přinese trošku dopravního omezení. No a samozřejmě celá řada těch oprav a rekonstrukcí proběhla na okrese Bruntál, kde třeba teď začíná rekonstrukce silnice z Kříšťanovic v Dolní Moravici a podobně.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Jsou určitě projekty, které v letošním roce dokončeny nebudou. Jsou nějaké na kterém bychom měli upozornit řidiče, na co třeba případně dát pozor?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak vzhledem k rozsáhlosti té stavby a tím, že tam je ještě ta stavba složitější o to, že tam v tom průtahu se nacházejí propusty a podobně, tak je to třeba poslední etapa opravy silnice z Jindřichova do Třemešné. Která je přesunuta do příštího roku. Chceme ji realizovat. Měli jsme původně v plánu realizovat už letos, ale nakonec právě z toho obsahu té stavby a z důvodu toho, že tam byla ještě vazba na objízdné trasy, kvůli silnicím první tříd, takže jsme se rozhodli i po dohodě s obcí ji realizovat v plném rozsahu právě v příštím roce. Takže to je taková jedna z těch větších staveb v průběhu příštího roku. Jinak v současné době sestavuje plán souvislých oprav na příští rok. Dostanou se tam ty stavby na které se finančně nedostalo v letošním roce, byť to pokrytí finanční pro letošní rok je velice příznivé. Máme zhruba 210 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury a necelých 100 milionů korun z Moravskoslezského kraje, takže přes 300 milionů korun se investuje letos do souvislých oprav vozovek.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje, díky za váš čas.

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Děkuji také a přeji hezký den.

Lukáš Zavadil, TV Polar: To vše z dnešního vydání pořadu Dopravní revue, brzy na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno. 

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
16. září 2020, 18:30

Lukáš Zavadil, TV Polar: Následující desetiminutovka patří dopravě v Moravskoslezském kraji, začíná pravidelný pořad Dopravní revue, dobrý den.

AKTUÁLNĚ Z DOPRAVY V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI

Lukáš Zavadil, TV Polar: Nejprve aktuálně ze silnic v našem regionu. V Odrách pokračuje oprava mostu na silnici I/47. Mostní konstrukce je ve vzduchu a stavaři pod ni dodělávají nové opěry. V provozu je objízdná trasa, silnice bude volně průjezdná od půlky prosince.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Od pondělí platí částečná uzavírka silnice I/45 v obci Nové Heřminovy. Začala tam oprava vozovky spojená s kyvadlovým provozem jedním pruhem pro oba směry. Rekonstrukce bude trvat asi měsíc.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ve Staré Vsi nad Ondřejnicí opravují most na silnici I/58. Složitá rekonstrukce bude trvat do příštího roku, na místě jsou těžké stroje. Staveniště je průjezdné jedním pruhem, frekvenci obousměrné dopravy hlídá semafor.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dejte pozor také na na uzavírku části dálnice D1 u Bohumína na 366. kilometru. Od 20. září do 26. října tam bude trvat rekonstrukce mostu. Levý pás dálnice bude uzavřen a veškerý provoz převeden do protějšího pásu, v obousměrně průjezdném režimu pruhů 1+1.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NA LETIŠTĚ V MOŠNOVĚ LÍTÁ NOVÁ CARGOLINKA

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ostravské letiště získalo nové pravidelné nákladní letecké spojení s Německem. Vzniklo díky smlouvě se společností UPS, ta je jednou z největších logistických společností na světě. Linka bude od 14. září létat 5x týdně, od pondělí do pátku. Zajišťovat ji bude letoun ATR 42. Více už obchodní ředitel Letiště Mošnov.


Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a.s.: 

“My máme rozvoj carga jako jednu z priorit letiště. Minulý rok jsme udělali obrovský skok tím, že jsme zavedli letecký most do Číny a tohle je další obrovský skok, který nás ještě více posune dál. Vzhledem k tomu, v jaké pandemické situaci se svět nachází a tím, že je dopad na pasažerské cestování, tak cargo se stává důležitější součástí každého letiště. My jsme nesmírně šťastní a nadšení, že se nám to daří rozvíjet. Za prvních osm měsíců tohoto roku rosteme 70 procent v počtu odbaveného carga oproti minulému roku. Tato nová linka s UPS nám pomůže ještě výrazně navýšit počty carga. Pro UPS to znamená ještě lepší obslužnost zákazníků v Moravskoslezském kraji. Letadlo přiletí z Kolína nad Rýnem v ranních hodinách, cargo bude vyloženo a rozdistribuováno zákazníkům v Moravskoslezkém kraji. Následně v odpoledních hodinách proběhne konsolidace carga do letadla a to pak později v noci odlétá směr hub v Kolíně nad Rýnem, odkud se to zúží a vydistribuuje dál do světa.”

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pozvání do pořadu dopravní revue přijal Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje. Dobrý den. 22. Září končí léto my jsme pokud si dobře pamatuji spolu natáčeli někdy v půlce března, tehdy se silničáři připravovali teprve na jarní letní údržbu a také na opravy. Pojďme tedy nejprve k té koronavirové situaci vrátit se zpět. Zkomplikovala vám pandemie vaši práci?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak samozřejmě, zkomplikovala. Ta opatření jsme byli nuceni přijmout vlastně operativně už v měsíci březnu. Zasáhlo nás to už v průběhu zimní údržby, kdy ten režim je trošičku specifický. Nicméně provedli jsme rozdělení směn, tak aby se zaměstnanci hlavně řidiči dílenští pracovníci aby se nepotkávali a nebo pouze v malých skupinkách. Samozřejmě bylo třeba i dodržovat rozestupy a samozřejmě nošení roušek. Potom jsme přešli do letní údržby koncem března a samozřejmě ta opatření přetrvávaly. Takže zase obdobná situace. Nástup na směnu časově dělený tak, aby se v šatnách stihlo vydesinfikovat. A samozřejmě potom rozvoz na ta pracoviště. Na těch pracovištích zase menší skupiny zaměstnanců s udržováním rozestupu a samozřejmě s rouškami.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Správa silnic Moravskoslezského kraje nechala letos přeměřit všech 2700 kilometrů silnic druhých a třetích tříd v našem regionu. Naposledy se měřilo v roce 2016 a 2017. Jaký byl výsledek teď?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Ano je to pravda. Zjistili jsme, že ten stav silnic se pomalinku zlepšil, že velký posun nastal u stavebního stavu jedna, což je výborný a velmi dobrý - dvojka. A taky došlo k určitému snížení u stavu havarijních a velmi špatných zhruba o sto kilometrů což dělá nějaké tři procenta z té celkové délky. Takže je to pozitivní stav.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Čím je to způsobeno? Je to investicemi do oprav a rekonstrukcí?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Ano nepochybně, těch investičních prostředků teklo do oprav silnic poměrně slušné množství. Za ty poslední čtyři roky a podílel se na tom jak stavby financované z evropských zdrojů, tak stavby ze Státního fondu dopravní infrastruktury a samozřejmě nezanedbatelný podíl mělo i financování ze strany Moravskoslezského kraje.

Lukáš Zavadil, TV Polar: V našem regionu v loni proběhlo obrovské množství uzavírek a dopravních omezení, jak to během prázdnin vypadalo z vašeho pohledu letos?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak letos ta situace byla také komplikovaná. Nebudu se zmiňovat ohledně prvních tříd, ale i na naší silniční síti. Nejvíce komplikovanou stavbou asi byla okružní křižovatka v Orlové. Ta stavba je dneska už hotová a já bych touto cestou chtěl poděkovat občanům Orlové za jejich trpělivost protože ta stavba byla velice komplikovaná co se dopravních opatření týče. Dělala se na čtyři etapy, byl tam provoz řízený světelnou signalizací, jednosměrný a objížďky po místních komunikacích. Takže za to ještě jednou velký dík. Jinak další taková poměrně složitá stavba protože v tom úseku byla i rekonstrukce propustu, který byl hodně hluboko, tak to byla trasa Šenov - Václavovice, kde také ta silnice je krátkou dobu otevřená. Jinak těch prací byla celá řada. Dokončili jsme tah Vrbno - Karlovice, to byla poslední etapa za použití právě nanotechnologií, tam už probíhá druhé vyhodnocování. Takže nějaký základ je teď naměřen a teď v těch dalších letech, je to naplánováno na čtyři roky se bude sledovat, jak se chová původní asfaltová směs a ta vylepšená nanovláknem. Jinak kromě toho byly realizovány další stavby třeba na Frýdecko-Místecku. To byl tah Bocanovice, na Novojičínsku Hůrka, na Opavsku začíná rekonstrukce silnice do Jančí a průtahu v Jančí. Takže těch staveb je celá řada. Ještě v Ostravě nás teď čeká rekonstrukce ulice Vřesinské, takže to taky přinese trošku dopravního omezení. No a samozřejmě celá řada těch oprav a rekonstrukcí proběhla na okrese Bruntál, kde třeba teď začíná rekonstrukce silnice z Kříšťanovic v Dolní Moravici a podobně.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Jsou určitě projekty, které v letošním roce dokončeny nebudou. Jsou nějaké na kterém bychom měli upozornit řidiče, na co třeba případně dát pozor?

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Tak vzhledem k rozsáhlosti té stavby a tím, že tam je ještě ta stavba složitější o to, že tam v tom průtahu se nacházejí propusty a podobně, tak je to třeba poslední etapa opravy silnice z Jindřichova do Třemešné. Která je přesunuta do příštího roku. Chceme ji realizovat. Měli jsme původně v plánu realizovat už letos, ale nakonec právě z toho obsahu té stavby a z důvodu toho, že tam byla ještě vazba na objízdné trasy, kvůli silnicím první tříd, takže jsme se rozhodli i po dohodě s obcí ji realizovat v plném rozsahu právě v příštím roce. Takže to je taková jedna z těch větších staveb v průběhu příštího roku. Jinak v současné době sestavuje plán souvislých oprav na příští rok. Dostanou se tam ty stavby na které se finančně nedostalo v letošním roce, byť to pokrytí finanční pro letošní rok je velice příznivé. Máme zhruba 210 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury a necelých 100 milionů korun z Moravskoslezského kraje, takže přes 300 milionů korun se investuje letos do souvislých oprav vozovek.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje, díky za váš čas.

Milan Novák, náměstek ředitele Správy silnic MSK: Děkuji také a přeji hezký den.

Lukáš Zavadil, TV Polar: To vše z dnešního vydání pořadu Dopravní revue, brzy na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno. 

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-16-09-2020-18-34