Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Mošnov se konečně dočkal silničního obchvatu
  • Nová letecká linka z Mošnova do Podgorice v Černé Hoře
  • Bateriový vlak Panter bude už letos jezdit v MS kraji
  • V Bohumíně se chystá oprava kruhového objezdu, další přibudou

Vítám vás u dalšího vydání Dopravní revue. I dnes vám přineseme aktuální informace z dopravy v Moravskoslezském kraji. Přeji příjemné sledování.

Mošnov se konečně dočkal silničního obchvatu

Mošnov se konečně dočkal silničního obchvatu. Ředitelství silnic a dálnic ho nechalo postavit za zhruba 400 milionů korun. Místní obyvatelé očekávají především snížení počtu kamionů v centru obce. Také se řidičům se v okolí průmyslové zóny pojede lépe.

Veškerá tranzitní doprava v okolí mezinárodního letiště v Mošnově je nově vedena po právě dokončeném obchvatu. Mošnovu se po něm vyhýbají i kamiony jedoucí do průmyslové zóny.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: “Je to samozřejmě dvouproudá komunikace, která poslouží tomu, že odvede tu tranzitní dopravu z obce Mošnov. Stavba stála podle nabídkové ceny 368 milionů korun bez DPH s tím, že na stavbě proběhly změny během výstavby v hodnotě kolem 8 procent. To znamená navýšení bude kolem 40 až 50 milionů korun, takže výsledná cena se bude pohybovat kolem 400 milionů.”

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Je to pěkné v tom, že 3333 metrů toho obchvatu je postaveno. Jak řekl ředitel ŘSD, neměli s tím problémy. Já mám obrovskou radost, protože přes obec projíždělo 5 tisíc vozidel denně, z to 1200 nákladních. je to přínos pro zónu, protože ta bude lépe obsloužena má lepší nájezd na dálnici a další obce. Takže v Mošnově se doprava zklidní.”

Nový obchvat oceňují především obyvatelé Mošnova, kteří velký počtem projíždějících automobilů trpěli.

Šárka Demlová (BEZPP), starostka Mošnova: “Čekali jsme na tuto chvíli v podstatě již téměř čtvrtstoletí, protože máme tady významný subjekt, jako je průmyslová zóna, která nadměrně zatěžovala dopravu v obci., V podstatě hlavní tah do této průmyslové zóny vedl takřka pod okny občanů středem zastavěné obce, a to s sebou neslo samozřejmě mnoho negativních externalit, jako je hluk, vibrace, prach, velké emise. Občané se často stěžovali na to, že nemohou bezpečně přejít komunikaci, že nemohou vyjet od svých domů."

Provoz na obchvatu byl zahájen hned po slavnostním otevření.

Nová letecká linka z Mošnova do Podgorice v Černé Hoře

Letadel, která vzlétají nebo usedají na dráhu mošnovského letiště, přibývá. V úterý 18. června zahájila svůj provoz pravidelná linka mezi Ostravou a Podgoricou v Černé Hoře. Lidé na ní budou cestovat letadlem EMBRAER 195. Více už generální ředitel Letiště Ostrava.

Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava, a. s.: “Z ostravského letiště jsme otevřeli novou pravidelnou linku s Air Montenegro do Podgorice. Je to proto, protože Černá hora patří mezi dlouhodobě oblíbené cíle turistů z našeho kraje a jsme rádi, že se nám ta spolupráce a spojení Ostravy s Podgoricou podařila. Včera jsme měli první slavnostní let a zahájení a musím říct, že už ten první let byl vyprodaný do posledního místa. Máme radost a jsme rádi, že občané kraje využívají ostravské letiště. Air Montenegro létá pravidelně jedenkrát za týden. Jinak na ostravském letišti máme letos unikát, že lítáme do 32 destinací. Očekáváme velký nárůst cestujících. Máme radost, že se nám už dávno podařilo překonat to covidové období. Jsme na vyšších číslech a čekáme, že letos budeme mít kolem 450 tisíc přepravených cestujících.”

Bateriový vlak Panter bude už letos jezdit v MS kraji

V ostravském Trojhalí proběhl už tradiční festival Rail Business Days. Kromě spousty diskuzí nad aktuálními i budoucími tématy v železniční dopravě, zde byl představen zbrusu nový elektrický vlak s bateriemi, který bude brzy jezdit v Moravskoslezském kraji.

Souprava Panter, na svou baterii je schopna ujet až 80 km. Její výjimečnost je i v tom, že byla vyvinuta a vyrobena v České republice.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Bude jezdit v Moravskoslezském kraji, protože jsme to takhle chtěli. Domluvili jsme se s dopravcem, že bychom chtěli, aby jezdil v našem kraji bateriový vlak a protože jsme věděli, že už nějaký vývoj existuje, tak jsme ho objednali. Je tady. Je to o tom, že cestující nebudou muset přestupovat. Tento vlak bude jezdit z Ostravy do Veřovic s tím, že ve Studénce se nebude muset přestupovat, takže cestující to budou mít pohodlnější. Vozidla, která jezdila do Studénky, byla dieselová a dneska to jede na elektriku, na baterku.”

Martin Kupka (Spolu/ODS), ministr dopravy ČR: “To technické řešení není světová premiéra. Je to novinka českého výrobce. Ale jsem přesvědčený, že je to na stejné úrovni, na jaké jsou vozy jiných evropských výrobců. A může to znamenat průlom české technologie i na světové trhy. Český výrobce v tomto směru je úspěšný v dodávce jiných elektrických jednotek do pobaltských zemí a dalších důležitých států, ale tohle může být opravdu další důležitý počin technologický směrem k moderní železnici.”

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Oproti dieselovým vlakům myslím, že to nemusím vysvětlovat. Emise, pohodlí. Dnes u nás jezdí 810, tím vlastně nahradíme tady tyto vozidla. A rychlost. Tento bateriový vlak umí jezdit 120 km/h na baterku, takže budeme požadovat po SŽ, aby se tratě dávaly dohromady a budeme zvyšovat cestovní rychlost a zkracovat jízdní dobu.”

Podle náměstka hejtmana jde o jeden z kroků, aby bateriové vlaky jezdily v našem kraji ve větším měřítku. České dráhy už podepsaly smlouvu na dalších patnáct vozů, v budoucnu jich tedy u nás bude jezdit devatenáct.

Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva, Škoda Transportation: “Možná může zaznít otázka, jak se bateriový vlak dobíjí, myslím, že je to věc, která je velmi důležitá. Nejpřirozenější způsob dobíjení je za jízdy pod elektrickou trolejí nebo v době, kdy vlak stojí ve stanici pod trolejí a dalším přirozeným způsobem, jak se vlak dobíjí, tak je brždění nebo jízda například z kopce, kdy vlak umí efektivně rekuperovat a veškerou kinetickou energii proměňuje opět v energii elektrickou a ukládá ji do baterií. Existují ještě další způsoby, jak vlak je možné dobíjet v koncových stanicích pomocí připojení buď vysokonapěťového kabelu nebo třífázovým proudem. Aktuálně toto je druhý vlak v pořadí vyrobený v letošním roce. Ten první vlak je na zkušebním okruhu a testujeme ho. Tento vlak ho bude následovat. Homologační zkoušky chceme zhruba v říjnu letošního roku. Od srpna bude zahájena výroba dalších dvou kusů vlaků s cílem před Vánocemi nasadit do provozu s cestujícími zde v MS kraji na trati přes Studénku do Veřovic.”

Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: “Jsem moc rád, že se to povedlo a že dnes můžeme spolu tento jedinečný okamžik oslavit a věřím, že se vám ta jednotka bude líbit. Já věřím, že bude sloužit hlavně občanům MS kraje a věřím, že České dráhy budou dobrým partnerem na poli dopravy pro naše občany.”

V Bohumíně se chystá oprava kruhového objezdu, další přibudou

Bohumín ve spolupráci s MSK vybuduje pro lepší průjezdnost ve městě dva nové kruhové objezdy. Prozatím je vše v přípravě, s realizací se počítá příští rok. Už teď se ale chystá oprava stávající okružní křižovatky při sjezdu z dálnice.

Ulice Ostravská bude objízdnou trasou při opravě dálničního kruhového objezdu u Starého Bohumína. ŘSD chystá velkoplošnou opravu jeho krytu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: "Oprava bohumínského kruháče potrvá maximálně do konce června. V případě úplné uzavírky povede obousměrná objízdná trasa přes Bohumín a dále po silnici II. třídy. Snahou je práce co nejrychleji urychlit nebo využít kyvadlového provozu po staveništi."

Poslední český sjezd z dálnice ve směru na Polsko bude ve Vrbici. Už teď se plánuje i výstavba dvou nových kruhových objezdů. Město je chce vybudovat ve spolupráci s MSK. První z nich vznikne v křížení ulice Štefánikova a třídy Dr. E. Beneše v centru města.

Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: "Okružní křižovatky obecně pomáhají ke zrychlení dopravy a ke zvýšení bezpečnosti jak automobilistů tak chodců kolem a proto jsme tady připravili projekt na novou okružní křižovatku."

Druhá okružní křižovatka pak vyroste v městské části Záblatí na hranici katastru s Rychvaldem.

To je vše z našich témat z dopravy v Moravskoslezském kraji. Jsme rádi, že jste se dívali. Příjemné dny a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
19. června 2024, 21:20

Vítám vás u dalšího vydání Dopravní revue. I dnes vám přineseme aktuální informace z dopravy v Moravskoslezském kraji. Přeji příjemné sledování.

Mošnov se konečně dočkal silničního obchvatu

Mošnov se konečně dočkal silničního obchvatu. Ředitelství silnic a dálnic ho nechalo postavit za zhruba 400 milionů korun. Místní obyvatelé očekávají především snížení počtu kamionů v centru obce. Také se řidičům se v okolí průmyslové zóny pojede lépe.

Veškerá tranzitní doprava v okolí mezinárodního letiště v Mošnově je nově vedena po právě dokončeném obchvatu. Mošnovu se po něm vyhýbají i kamiony jedoucí do průmyslové zóny.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: “Je to samozřejmě dvouproudá komunikace, která poslouží tomu, že odvede tu tranzitní dopravu z obce Mošnov. Stavba stála podle nabídkové ceny 368 milionů korun bez DPH s tím, že na stavbě proběhly změny během výstavby v hodnotě kolem 8 procent. To znamená navýšení bude kolem 40 až 50 milionů korun, takže výsledná cena se bude pohybovat kolem 400 milionů.”

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Je to pěkné v tom, že 3333 metrů toho obchvatu je postaveno. Jak řekl ředitel ŘSD, neměli s tím problémy. Já mám obrovskou radost, protože přes obec projíždělo 5 tisíc vozidel denně, z to 1200 nákladních. je to přínos pro zónu, protože ta bude lépe obsloužena má lepší nájezd na dálnici a další obce. Takže v Mošnově se doprava zklidní.”

Nový obchvat oceňují především obyvatelé Mošnova, kteří velký počtem projíždějících automobilů trpěli.

Šárka Demlová (BEZPP), starostka Mošnova: “Čekali jsme na tuto chvíli v podstatě již téměř čtvrtstoletí, protože máme tady významný subjekt, jako je průmyslová zóna, která nadměrně zatěžovala dopravu v obci., V podstatě hlavní tah do této průmyslové zóny vedl takřka pod okny občanů středem zastavěné obce, a to s sebou neslo samozřejmě mnoho negativních externalit, jako je hluk, vibrace, prach, velké emise. Občané se často stěžovali na to, že nemohou bezpečně přejít komunikaci, že nemohou vyjet od svých domů."

Provoz na obchvatu byl zahájen hned po slavnostním otevření.

Nová letecká linka z Mošnova do Podgorice v Černé Hoře

Letadel, která vzlétají nebo usedají na dráhu mošnovského letiště, přibývá. V úterý 18. června zahájila svůj provoz pravidelná linka mezi Ostravou a Podgoricou v Černé Hoře. Lidé na ní budou cestovat letadlem EMBRAER 195. Více už generální ředitel Letiště Ostrava.

Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava, a. s.: “Z ostravského letiště jsme otevřeli novou pravidelnou linku s Air Montenegro do Podgorice. Je to proto, protože Černá hora patří mezi dlouhodobě oblíbené cíle turistů z našeho kraje a jsme rádi, že se nám ta spolupráce a spojení Ostravy s Podgoricou podařila. Včera jsme měli první slavnostní let a zahájení a musím říct, že už ten první let byl vyprodaný do posledního místa. Máme radost a jsme rádi, že občané kraje využívají ostravské letiště. Air Montenegro létá pravidelně jedenkrát za týden. Jinak na ostravském letišti máme letos unikát, že lítáme do 32 destinací. Očekáváme velký nárůst cestujících. Máme radost, že se nám už dávno podařilo překonat to covidové období. Jsme na vyšších číslech a čekáme, že letos budeme mít kolem 450 tisíc přepravených cestujících.”

Bateriový vlak Panter bude už letos jezdit v MS kraji

V ostravském Trojhalí proběhl už tradiční festival Rail Business Days. Kromě spousty diskuzí nad aktuálními i budoucími tématy v železniční dopravě, zde byl představen zbrusu nový elektrický vlak s bateriemi, který bude brzy jezdit v Moravskoslezském kraji.

Souprava Panter, na svou baterii je schopna ujet až 80 km. Její výjimečnost je i v tom, že byla vyvinuta a vyrobena v České republice.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Bude jezdit v Moravskoslezském kraji, protože jsme to takhle chtěli. Domluvili jsme se s dopravcem, že bychom chtěli, aby jezdil v našem kraji bateriový vlak a protože jsme věděli, že už nějaký vývoj existuje, tak jsme ho objednali. Je tady. Je to o tom, že cestující nebudou muset přestupovat. Tento vlak bude jezdit z Ostravy do Veřovic s tím, že ve Studénce se nebude muset přestupovat, takže cestující to budou mít pohodlnější. Vozidla, která jezdila do Studénky, byla dieselová a dneska to jede na elektriku, na baterku.”

Martin Kupka (Spolu/ODS), ministr dopravy ČR: “To technické řešení není světová premiéra. Je to novinka českého výrobce. Ale jsem přesvědčený, že je to na stejné úrovni, na jaké jsou vozy jiných evropských výrobců. A může to znamenat průlom české technologie i na světové trhy. Český výrobce v tomto směru je úspěšný v dodávce jiných elektrických jednotek do pobaltských zemí a dalších důležitých států, ale tohle může být opravdu další důležitý počin technologický směrem k moderní železnici.”

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Oproti dieselovým vlakům myslím, že to nemusím vysvětlovat. Emise, pohodlí. Dnes u nás jezdí 810, tím vlastně nahradíme tady tyto vozidla. A rychlost. Tento bateriový vlak umí jezdit 120 km/h na baterku, takže budeme požadovat po SŽ, aby se tratě dávaly dohromady a budeme zvyšovat cestovní rychlost a zkracovat jízdní dobu.”

Podle náměstka hejtmana jde o jeden z kroků, aby bateriové vlaky jezdily v našem kraji ve větším měřítku. České dráhy už podepsaly smlouvu na dalších patnáct vozů, v budoucnu jich tedy u nás bude jezdit devatenáct.

Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva, Škoda Transportation: “Možná může zaznít otázka, jak se bateriový vlak dobíjí, myslím, že je to věc, která je velmi důležitá. Nejpřirozenější způsob dobíjení je za jízdy pod elektrickou trolejí nebo v době, kdy vlak stojí ve stanici pod trolejí a dalším přirozeným způsobem, jak se vlak dobíjí, tak je brždění nebo jízda například z kopce, kdy vlak umí efektivně rekuperovat a veškerou kinetickou energii proměňuje opět v energii elektrickou a ukládá ji do baterií. Existují ještě další způsoby, jak vlak je možné dobíjet v koncových stanicích pomocí připojení buď vysokonapěťového kabelu nebo třífázovým proudem. Aktuálně toto je druhý vlak v pořadí vyrobený v letošním roce. Ten první vlak je na zkušebním okruhu a testujeme ho. Tento vlak ho bude následovat. Homologační zkoušky chceme zhruba v říjnu letošního roku. Od srpna bude zahájena výroba dalších dvou kusů vlaků s cílem před Vánocemi nasadit do provozu s cestujícími zde v MS kraji na trati přes Studénku do Veřovic.”

Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: “Jsem moc rád, že se to povedlo a že dnes můžeme spolu tento jedinečný okamžik oslavit a věřím, že se vám ta jednotka bude líbit. Já věřím, že bude sloužit hlavně občanům MS kraje a věřím, že České dráhy budou dobrým partnerem na poli dopravy pro naše občany.”

V Bohumíně se chystá oprava kruhového objezdu, další přibudou

Bohumín ve spolupráci s MSK vybuduje pro lepší průjezdnost ve městě dva nové kruhové objezdy. Prozatím je vše v přípravě, s realizací se počítá příští rok. Už teď se ale chystá oprava stávající okružní křižovatky při sjezdu z dálnice.

Ulice Ostravská bude objízdnou trasou při opravě dálničního kruhového objezdu u Starého Bohumína. ŘSD chystá velkoplošnou opravu jeho krytu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: "Oprava bohumínského kruháče potrvá maximálně do konce června. V případě úplné uzavírky povede obousměrná objízdná trasa přes Bohumín a dále po silnici II. třídy. Snahou je práce co nejrychleji urychlit nebo využít kyvadlového provozu po staveništi."

Poslední český sjezd z dálnice ve směru na Polsko bude ve Vrbici. Už teď se plánuje i výstavba dvou nových kruhových objezdů. Město je chce vybudovat ve spolupráci s MSK. První z nich vznikne v křížení ulice Štefánikova a třídy Dr. E. Beneše v centru města.

Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: "Okružní křižovatky obecně pomáhají ke zrychlení dopravy a ke zvýšení bezpečnosti jak automobilistů tak chodců kolem a proto jsme tady připravili projekt na novou okružní křižovatku."

Druhá okružní křižovatka pak vyroste v městské části Záblatí na hranici katastru s Rychvaldem.

To je vše z našich témat z dopravy v Moravskoslezském kraji. Jsme rádi, že jste se dívali. Příjemné dny a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-19-06-2024-21-24