Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

Aktuální dopravní témata s náměstkem hejtmana pro dopravu, host: Radek Podstawka (ANO)

Aktuální dopravní témata s náměstkem hejtmana pro dopravu, host: Radek Podstawka (ANO)

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Začíná pořad Dopravní revue. Vítám vás a vítám také mého dnešního hosta Radek Podstawka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu. Vítejte u nás.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Dobrý den vám, i divákům.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Máme před sebou několik aktuálních témat dopravy v Moravskoslezském kraji a začnu u vlakového spojení mezi Opavou a Prahou, které končí od 14. prosince. Jde o krok, který vyvolal řadu reakcí ze strany cestujících i regionu, tak proč bylo rozhodnuto o ukončení těchto spojů?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Jelikož se jedná o spoj provozovaný výhradně na komerční riziko Českých drah, tak Moravskoslezský kraj nebyl ani přizván k nějakému jednání, ani jsme nedostali žádnou oficiální zprávu, takže jsme kontaktovali České dráhy, aby nám vlastně vysvětlily, proč tady tento krok udělaly. Dozvěděli jsme se, že to je z důvodů ekonomických. Takže budeme žádat ministerstvo dopravy, aby tyto přímé spoje objednávalo v závazku veřejné služby, aby prostě jezdily pro ministerstvo, takže musí vysoutěžit dopravce. Ale budeme napřed jednat a budeme na ministerstvo tlačit.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jaké dopady očekáváte pro region Opavska?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak ony tam vlaky ještě některé jezdí. Není to, že by byla Opava úplně odstřihnuta, jezdí tam i jiný dopravce. Ale v každém případě, není to dobrá zpráva a budeme usilovat, aby se tady tyto spoje na tu trať do Opavy vrátily.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: A obecně pozice kraje? Jaká vlastně je? Jaká je ta možnost ovlivnit další vyjednávání nejen třeba s Českými drahami, ale i s dalšími dopravci?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ne, nebudeme jednat s Českými drahami. Českých drah jsme se jenom ptali, jaký je důvod, abychom věděli, ale jinak budeme jednat s ministerstvem, aby ministerstvo v závazku veřejné služby objednalo tady tyto spoje, protože vlastně ministerstvo mezi Ostravou a Prahou neobjednává všechno. Tady jezdí dopravci na komerční riziko, takže budeme chtít, aby byla i objednávka ministerstva dopravy.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Silnice mezi Petrovicemi u Karviné a Golkowicemi prošla kompletní opravou. Provoz přeshraniční přechod Závada - Golkowice se otevřel 13. listopadu. Co konkrétně se opravovalo a proč byla oprava nutná?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak bylo to v délce asi půl kilometru. Samozřejmě silnice tady tohoto charakteru potřebují také opravu, protože ona byla dost rozbitá. Takže my jsme tam zesílili konstrukci vozovky, hlavně jsme srovnali niveletu, udělali napojení na sjezdy k domům. Stanovali jsme ty místa po odstraněných stromech, zůstaly tam pařezy, takže tohle se muselo dělat. A udělali jsme i takovou obnovu odvodnění, protože tam se periodicky zatopuje ta cesta. Takže jsme tam udělali takové jednoduché odvodnění. Jinak celá ta stavba byla realizovaná za celkovou uzavírku, takže byla celou dobu zavřená a teď už je od 13. listopadu otevřena v plné šíři, takže už můžou řidiči do Polska jezdit.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Vnímáte tam tu situaci? Ulevilo to například místním nebo řidičům?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Určitě to ulevilo, protože tam po této silnici jezdí celkem hodně řidičů, byť je tam jenom tři a půl tuny. Jezdí tam hlavně osobní vozidla, ale jezdí sem jak polští občané za prací, tak naši za nákupy.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: V Bohumíně se chystá naopak chystá rekonstrukce železárenského mostu. Jde o důležitou stavbu s dopadem pro dopravu nejen v samotném městě, ale i v širším okolí. Právě před několika dny proběhlo jednání kvůli této rekonstrukci, vy jste se ho účastnil. Tak jaký je hlavní důvod a jak vypadá ta situace?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak hlavní důvod je podobný, technický stav mostu. Ten most na ulici Československé armády už je v takovém stavu, že je nevyhovující a oprava je prostě nutná. Ta rekonstrukce bude ale náročná, protože tam probíhá železniční provoz, takže ta koordinace musí být naplánovaná pečlivě, abychom co nejméně ovlivňovali drážní provoz pod tím mostem.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jak dlouho budou trvat dopravní omezení a kdo bude projekt financovat?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Projekt bude financovat Moravskoslezský kraj. Bude ten projekt stát 162 milionů bez DPH. Začneme v dubnu roku 2026, kdy se most úplně uzavře pro silniční vozidla. Vybuduje se dřevěná lávka pro pěší a doufám, že v listopadu v roce 2026 už dočasně zprovozníme tento most pro osobní a nákladní vozidla. A potom až do dubna roku 2027 se budou ještě dělat různé úpravy zábradlí, konstrukční vrstvy poslední nebo respektive ty povrchové. Takže v dubnu roku 2027, už bude most kompletně hotový.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Pojďme teď na modernizaci železničního spojení s Jeseníky a Polskem, takzvané BEMU jednotky nebo bateriové vlaky. Moravskoslezský kraj připravuje po roce 2029 jejich nasazení a měly by jezdit na modernizovaných úsecích trati a přinést ekologickou, komfortní a rychlejší dopravu. Tedy tak to alespoň deklarujete. Tak kde by ty nové bateriové jednotky měly jezdit a co je ještě potřeba udělat?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: To je pěkná otázka, děkuji za ni. Napřed se musí elektrifikovat trať z Opavy do Krnova. Pak se musí udělat ještě elektrifikace z Olomouce do Moravského Berouna a pak nám budou jezdit ty bateriové vlaky z Olomouce do Ostravy přes Krnov a Opavu. Tak jak jezdí dneska rychlík R27. Budeme tady tyto bateriové vlaky provozovat pro ministerstvo dopravy, o čemž jsem už tady mluvil, že ministerstvo si objednává někdy. Takže tady jsme se domluvili, že ministerstvo dopravy si objedná tady tyto vlaky pro nás. No a samozřejmě pak budeme těmi bateriovými vlaky jezdit do Bruntálu z Opavy. Bude se jezdit z Ostravy až do Krnova elektrickými vlaky, dál už se bude potom pokračovat na baterky. A připravujeme i s polskou stranou, že se zprovozní trať z Krnova do Jeseníků. Nebo respektive teď už bude zprovozněna, ale jenom dočasně a pak se zprovozní tak, že bude vytvořena bezúvrať v Głuchołazech a budeme přímo jezdit Głuchołaz, kde bude přímé napojení potom na Nisu s přestupem.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jestli si to dobře pamatuju, teď to bude zhruba rok, co začaly bateriové vlaky jezdit tady v kraji, tak je krátce prostor pro zhodnocení, jak e zatím osvědčily? Jak vnímáte tuto technologii pro budoucnost železniční dopravy tady v regionu?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: V tuto chvíli můžu říct, že to, co jsme udělali, se vyplatilo a vlaky, které jezdí dnes na Veřovice a na Štramberk, tak jezdí bez problémů, jestliže tam jsou nějaké drobné problémy. Ale jinak technicky musím říct, že vše, jak jsme si naplánovali, tak funguje. Vlaky mají už přes 600 tisíc kilometrů najeto a jsme s tím náramně spokojeni a i cestující, protože vlastně když dneska jedou z Ostravy do Kopřivnice například, tak nemusí ve Studénce přestupovat a to je ten bonus navíc. Potom i na těch tratích, kde kdysi jezdily staré motorové jednotky, dnes jezdí moderní nízkopodlažní elektrické vlaky.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Pojďme zpátky na silnice, a to s aktuálním tématem, a to je jejich zimní údržba. Ta sezona zimní údržby začala a správa silnic má připraveno vlastně téměř tři tisíce kilometrů silnic, které musí udržovat. Jak je na letošní zimu náš kraj připraven na těch silnicích, které spravuje?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ta jako každý rok, jak říkáme, jsme na zimu připraveni. Takže máme 93 sypačů, 17 sněhových fréz, 41 nakladačů, máme na skladě 30 tisíc tun soli, 39 tisíc tun drtě. No a teď uvidíme, jestli tu zimu porazíme nebo ne. Ale musím říct jednu věc. V loňském roce, když byly povodně, tak byla zima k nám velmi mírná, protože se nám podařilo vlastně zprovoznit všechny silnice dočasně, aby vůbec byly průjezdné. A to nám umožnila zima a přál bych si, aby ta zima byla mírná i letos. Není to jenom o tom, aby nemusely ty sypače vyjíždět, ale i o tom, protože nám to šetří významně náklady, když ta zima je mírná.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Mohli bychom zmínit i úseky krajských silnic, například s povinnou zimní výbavou od 1. listopadu, nebo ty, na které si možná řidiči by měli dát pozor.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ano, to jsou úseky, kde musíte mít zimní obutí. A je to z Hvězdy na Ovčárnu, to už je tradiční. Potom je to z Petrovic na hranice Olomouckého kraje, na Bruntálsku. Na Frýdecko-Místecku je to z Bílé na Konečnou a na Opavsku je to z Mokrých Lazců na Hrabyňský kopec.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: K tomu jenom dodám, že naši diváci si mohou informace, které se týkají zimní údržby, zjistit nejen na stránkách kraje, ale i na stránkách Správy silnic. A mám tady poslední téma a to je Moravskoslezské cestovné. Kraj nabízí dětem, studentům a seniorům možnost jezdit meziměstskou dopravou s 50% slevou. Toto opatření už nějakou dobu běží tak, jak ho kraj vyhodnocuje. Jaké jsou přínosy?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak opatření bylo platné od 1.7. tohoto roku. Od 1. 8. mohli cestující si žádat k 31. 10. jsme zaevidovali 214 žádostí. Vyplatili jsme 46 499 Kč, ale protože tady toto opatření trvá až do konce tohoto roku a já předpokládám, že studenti a důchodci měli koupené tříměsíční časové jízdenky, tak teprve ty žádosti budou na ten kraj chodit. Protože všechny chodí elektronicky, není nic písemně. Tak uvidíme na konci roku, kolik těch žádostí přijde.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Tak snad bude příležitost to ještě zhodnotit. Děkuju za rozhovor a za váš čas.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Na shledanou.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Mějte se hezky. Pořad Dopravní revue právě končí, budu se těšit na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
Aktuální dopravní témata s náměstkem hejtmana pro dopravu, host: Radek Podstawka (ANO)
19. listopadu 2025, 18:20

Aktuální dopravní témata s náměstkem hejtmana pro dopravu, host: Radek Podstawka (ANO)

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Začíná pořad Dopravní revue. Vítám vás a vítám také mého dnešního hosta Radek Podstawka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu. Vítejte u nás.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Dobrý den vám, i divákům.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Máme před sebou několik aktuálních témat dopravy v Moravskoslezském kraji a začnu u vlakového spojení mezi Opavou a Prahou, které končí od 14. prosince. Jde o krok, který vyvolal řadu reakcí ze strany cestujících i regionu, tak proč bylo rozhodnuto o ukončení těchto spojů?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Jelikož se jedná o spoj provozovaný výhradně na komerční riziko Českých drah, tak Moravskoslezský kraj nebyl ani přizván k nějakému jednání, ani jsme nedostali žádnou oficiální zprávu, takže jsme kontaktovali České dráhy, aby nám vlastně vysvětlily, proč tady tento krok udělaly. Dozvěděli jsme se, že to je z důvodů ekonomických. Takže budeme žádat ministerstvo dopravy, aby tyto přímé spoje objednávalo v závazku veřejné služby, aby prostě jezdily pro ministerstvo, takže musí vysoutěžit dopravce. Ale budeme napřed jednat a budeme na ministerstvo tlačit.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jaké dopady očekáváte pro region Opavska?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak ony tam vlaky ještě některé jezdí. Není to, že by byla Opava úplně odstřihnuta, jezdí tam i jiný dopravce. Ale v každém případě, není to dobrá zpráva a budeme usilovat, aby se tady tyto spoje na tu trať do Opavy vrátily.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: A obecně pozice kraje? Jaká vlastně je? Jaká je ta možnost ovlivnit další vyjednávání nejen třeba s Českými drahami, ale i s dalšími dopravci?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ne, nebudeme jednat s Českými drahami. Českých drah jsme se jenom ptali, jaký je důvod, abychom věděli, ale jinak budeme jednat s ministerstvem, aby ministerstvo v závazku veřejné služby objednalo tady tyto spoje, protože vlastně ministerstvo mezi Ostravou a Prahou neobjednává všechno. Tady jezdí dopravci na komerční riziko, takže budeme chtít, aby byla i objednávka ministerstva dopravy.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Silnice mezi Petrovicemi u Karviné a Golkowicemi prošla kompletní opravou. Provoz přeshraniční přechod Závada - Golkowice se otevřel 13. listopadu. Co konkrétně se opravovalo a proč byla oprava nutná?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak bylo to v délce asi půl kilometru. Samozřejmě silnice tady tohoto charakteru potřebují také opravu, protože ona byla dost rozbitá. Takže my jsme tam zesílili konstrukci vozovky, hlavně jsme srovnali niveletu, udělali napojení na sjezdy k domům. Stanovali jsme ty místa po odstraněných stromech, zůstaly tam pařezy, takže tohle se muselo dělat. A udělali jsme i takovou obnovu odvodnění, protože tam se periodicky zatopuje ta cesta. Takže jsme tam udělali takové jednoduché odvodnění. Jinak celá ta stavba byla realizovaná za celkovou uzavírku, takže byla celou dobu zavřená a teď už je od 13. listopadu otevřena v plné šíři, takže už můžou řidiči do Polska jezdit.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Vnímáte tam tu situaci? Ulevilo to například místním nebo řidičům?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Určitě to ulevilo, protože tam po této silnici jezdí celkem hodně řidičů, byť je tam jenom tři a půl tuny. Jezdí tam hlavně osobní vozidla, ale jezdí sem jak polští občané za prací, tak naši za nákupy.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: V Bohumíně se chystá naopak chystá rekonstrukce železárenského mostu. Jde o důležitou stavbu s dopadem pro dopravu nejen v samotném městě, ale i v širším okolí. Právě před několika dny proběhlo jednání kvůli této rekonstrukci, vy jste se ho účastnil. Tak jaký je hlavní důvod a jak vypadá ta situace?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak hlavní důvod je podobný, technický stav mostu. Ten most na ulici Československé armády už je v takovém stavu, že je nevyhovující a oprava je prostě nutná. Ta rekonstrukce bude ale náročná, protože tam probíhá železniční provoz, takže ta koordinace musí být naplánovaná pečlivě, abychom co nejméně ovlivňovali drážní provoz pod tím mostem.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jak dlouho budou trvat dopravní omezení a kdo bude projekt financovat?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Projekt bude financovat Moravskoslezský kraj. Bude ten projekt stát 162 milionů bez DPH. Začneme v dubnu roku 2026, kdy se most úplně uzavře pro silniční vozidla. Vybuduje se dřevěná lávka pro pěší a doufám, že v listopadu v roce 2026 už dočasně zprovozníme tento most pro osobní a nákladní vozidla. A potom až do dubna roku 2027 se budou ještě dělat různé úpravy zábradlí, konstrukční vrstvy poslední nebo respektive ty povrchové. Takže v dubnu roku 2027, už bude most kompletně hotový.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Pojďme teď na modernizaci železničního spojení s Jeseníky a Polskem, takzvané BEMU jednotky nebo bateriové vlaky. Moravskoslezský kraj připravuje po roce 2029 jejich nasazení a měly by jezdit na modernizovaných úsecích trati a přinést ekologickou, komfortní a rychlejší dopravu. Tedy tak to alespoň deklarujete. Tak kde by ty nové bateriové jednotky měly jezdit a co je ještě potřeba udělat?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: To je pěkná otázka, děkuji za ni. Napřed se musí elektrifikovat trať z Opavy do Krnova. Pak se musí udělat ještě elektrifikace z Olomouce do Moravského Berouna a pak nám budou jezdit ty bateriové vlaky z Olomouce do Ostravy přes Krnov a Opavu. Tak jak jezdí dneska rychlík R27. Budeme tady tyto bateriové vlaky provozovat pro ministerstvo dopravy, o čemž jsem už tady mluvil, že ministerstvo si objednává někdy. Takže tady jsme se domluvili, že ministerstvo dopravy si objedná tady tyto vlaky pro nás. No a samozřejmě pak budeme těmi bateriovými vlaky jezdit do Bruntálu z Opavy. Bude se jezdit z Ostravy až do Krnova elektrickými vlaky, dál už se bude potom pokračovat na baterky. A připravujeme i s polskou stranou, že se zprovozní trať z Krnova do Jeseníků. Nebo respektive teď už bude zprovozněna, ale jenom dočasně a pak se zprovozní tak, že bude vytvořena bezúvrať v Głuchołazech a budeme přímo jezdit Głuchołaz, kde bude přímé napojení potom na Nisu s přestupem.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Jestli si to dobře pamatuju, teď to bude zhruba rok, co začaly bateriové vlaky jezdit tady v kraji, tak je krátce prostor pro zhodnocení, jak e zatím osvědčily? Jak vnímáte tuto technologii pro budoucnost železniční dopravy tady v regionu?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: V tuto chvíli můžu říct, že to, co jsme udělali, se vyplatilo a vlaky, které jezdí dnes na Veřovice a na Štramberk, tak jezdí bez problémů, jestliže tam jsou nějaké drobné problémy. Ale jinak technicky musím říct, že vše, jak jsme si naplánovali, tak funguje. Vlaky mají už přes 600 tisíc kilometrů najeto a jsme s tím náramně spokojeni a i cestující, protože vlastně když dneska jedou z Ostravy do Kopřivnice například, tak nemusí ve Studénce přestupovat a to je ten bonus navíc. Potom i na těch tratích, kde kdysi jezdily staré motorové jednotky, dnes jezdí moderní nízkopodlažní elektrické vlaky.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Pojďme zpátky na silnice, a to s aktuálním tématem, a to je jejich zimní údržba. Ta sezona zimní údržby začala a správa silnic má připraveno vlastně téměř tři tisíce kilometrů silnic, které musí udržovat. Jak je na letošní zimu náš kraj připraven na těch silnicích, které spravuje?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ta jako každý rok, jak říkáme, jsme na zimu připraveni. Takže máme 93 sypačů, 17 sněhových fréz, 41 nakladačů, máme na skladě 30 tisíc tun soli, 39 tisíc tun drtě. No a teď uvidíme, jestli tu zimu porazíme nebo ne. Ale musím říct jednu věc. V loňském roce, když byly povodně, tak byla zima k nám velmi mírná, protože se nám podařilo vlastně zprovoznit všechny silnice dočasně, aby vůbec byly průjezdné. A to nám umožnila zima a přál bych si, aby ta zima byla mírná i letos. Není to jenom o tom, aby nemusely ty sypače vyjíždět, ale i o tom, protože nám to šetří významně náklady, když ta zima je mírná.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Mohli bychom zmínit i úseky krajských silnic, například s povinnou zimní výbavou od 1. listopadu, nebo ty, na které si možná řidiči by měli dát pozor.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Ano, to jsou úseky, kde musíte mít zimní obutí. A je to z Hvězdy na Ovčárnu, to už je tradiční. Potom je to z Petrovic na hranice Olomouckého kraje, na Bruntálsku. Na Frýdecko-Místecku je to z Bílé na Konečnou a na Opavsku je to z Mokrých Lazců na Hrabyňský kopec.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: K tomu jenom dodám, že naši diváci si mohou informace, které se týkají zimní údržby, zjistit nejen na stránkách kraje, ale i na stránkách Správy silnic. A mám tady poslední téma a to je Moravskoslezské cestovné. Kraj nabízí dětem, studentům a seniorům možnost jezdit meziměstskou dopravou s 50% slevou. Toto opatření už nějakou dobu běží tak, jak ho kraj vyhodnocuje. Jaké jsou přínosy?

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Tak opatření bylo platné od 1.7. tohoto roku. Od 1. 8. mohli cestující si žádat k 31. 10. jsme zaevidovali 214 žádostí. Vyplatili jsme 46 499 Kč, ale protože tady toto opatření trvá až do konce tohoto roku a já předpokládám, že studenti a důchodci měli koupené tříměsíční časové jízdenky, tak teprve ty žádosti budou na ten kraj chodit. Protože všechny chodí elektronicky, není nic písemně. Tak uvidíme na konci roku, kolik těch žádostí přijde.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Tak snad bude příležitost to ještě zhodnotit. Děkuju za rozhovor a za váš čas.

Radek Podstawka (ANO) náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: Na shledanou.

Lukáš Zavadil, TV POLAR: Mějte se hezky. Pořad Dopravní revue právě končí, budu se těšit na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-19-11-2025-18-24