Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Severovýchodní obchvat Krnova bude v provozu letos
  • V Ostravě už jezdí v MHD pouze ekologické vozy
  • Je ostravská MHD skutečně bezdieselová? host: Daniel Morys

Dobrý den, sledujete televizi Polar a právě teď začíná magazín Dopravní revue, vítejte u jeho sledování.

Severovýchodní obchvat Krnova bude v provozu letos

Nový severovýchodní obchvat Krnova bude v provozu už letos. Podle ředitelství silnic a dálnic stavba za zhruba 949 milionů Kč bez DPH úspěšně pokračuje.
Na stavbě je celkem 141 stavebních objektů. Podél silnice vyroste více než 3,5 kilometru protihlukových stěn, opěrné zdi a vzniknou mosty v celkové délce 829 metrů. Stavbaři chtějí vše stihnout v termínu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Celá trasa silnice I/57 o délce bezmála osmi kilometrů by měla motoristům sloužit od prosince letošního roku. Stavba slouží zároveň jako protipovodňová hráz v úseku dlouhém přibližně půl kilometru, navazující pokračování se zabezpečením proti vodě zajišťuje Povodí Odry.

V Ostravě už jezdí v MHD pouze ekologické vozy

V Ostravě už nejezdí dieselové autobusy. Město je tak prvním velkým v Česku, kde se v hromadné dopravě využívají pouze vozy na ekologický pohon. Jde převážně o autobusy na CNG nebo elektrobusy. V plánu je už ale také vodík.

Ostravský dopravní podnik využívá 235 autobusů a všechny jsou ekologické. 225 z nich má pohon CNG a ostatní jsou elektrické. Vozy na naftu byly definitivně vyřazeny z běžného denního provozu a budou sloužit už pouze jako záloha. 

Daniel Morys, generální ředitel DPO: "Za vším stojí práce týmu desítek lidí, kteří se pro tuto vizi nadchli a snažili se ji naplnit, což se nakonec také podařilo. Možné by to samozřejmě nebylo bez podpory města Ostravy a EU. Přál bych si, aby i všichni Ostravané cítili hrdost na tento významný milník."

Ostravský dopravní podnik je tak první v naší zemi, kde se kompletní ekologizace vozového parku povedla. Je to další krok za lepším ovzduším ve městě. 

Martin Divina řídil dieselové autobusy 15 let. Na ty nové na CNG si zvykl rychle. Jsou po všech stránkách lepší. Všechno staré jednou končí a přichází nové. Pro nás řidiče je to určitě posun vpřed."

Lukáš Zavadil, TV Polar: V Ostravě už nejezdí dieslové autobusy. Město je tak prvním velkým v Česku, kde se v hromadné dopravě využívají pouze vozy na ekologický pohon. Jde převážně o autobusy na CNG nebo elektrobusy. V plánu je už ale také vodík.

Tomáš Kořistka, TV Polar: Ostravský dopravní podnik využívá 235 autobusů a všechny jsou ekologické. 225 z nich má pohon na CNG a ostatní jsou elektrické. Vozy na naftu byly definitivně vyřazeny z běžného denního provozu a budou sloužit už pouze jako záloha.

Daniel Morys, předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava: Jeden CNG autobus proti naftového autobusu šetří zhruba 250 tisíc korun ročně, takže ekologie zde má i svůj ekonomický smysl. Samozřejmě nemusím zdůrazňovat, že jsme srazili emise CO2 na naprosté minimum.

Tomáš Kořistka, TV Polar: Ostravský dopravní podnik je tak první v naší zemi, kde se kompletní ekologizace vozového parku povedla. Je to další krok za lepším ovzduším ve městě. Martin Divina nařídil naftové autobusy 15 let. Na ty nové CNG si zvykl rychle. Jsou prý po všech stránkách lepší.

Martin Divina, řidič: Všechno staré konečně něco nového příjde. To co přichází, tak je vlastně lepší.

Ode mě a z pořadu Dopravní revue je to v tuto chvíli vše, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
21. dubna 2021, 18:20

Dobrý den, sledujete televizi Polar a právě teď začíná magazín Dopravní revue, vítejte u jeho sledování.

Severovýchodní obchvat Krnova bude v provozu letos

Nový severovýchodní obchvat Krnova bude v provozu už letos. Podle ředitelství silnic a dálnic stavba za zhruba 949 milionů Kč bez DPH úspěšně pokračuje.
Na stavbě je celkem 141 stavebních objektů. Podél silnice vyroste více než 3,5 kilometru protihlukových stěn, opěrné zdi a vzniknou mosty v celkové délce 829 metrů. Stavbaři chtějí vše stihnout v termínu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Celá trasa silnice I/57 o délce bezmála osmi kilometrů by měla motoristům sloužit od prosince letošního roku. Stavba slouží zároveň jako protipovodňová hráz v úseku dlouhém přibližně půl kilometru, navazující pokračování se zabezpečením proti vodě zajišťuje Povodí Odry.

V Ostravě už jezdí v MHD pouze ekologické vozy

V Ostravě už nejezdí dieselové autobusy. Město je tak prvním velkým v Česku, kde se v hromadné dopravě využívají pouze vozy na ekologický pohon. Jde převážně o autobusy na CNG nebo elektrobusy. V plánu je už ale také vodík.

Ostravský dopravní podnik využívá 235 autobusů a všechny jsou ekologické. 225 z nich má pohon CNG a ostatní jsou elektrické. Vozy na naftu byly definitivně vyřazeny z běžného denního provozu a budou sloužit už pouze jako záloha. 

Daniel Morys, generální ředitel DPO: "Za vším stojí práce týmu desítek lidí, kteří se pro tuto vizi nadchli a snažili se ji naplnit, což se nakonec také podařilo. Možné by to samozřejmě nebylo bez podpory města Ostravy a EU. Přál bych si, aby i všichni Ostravané cítili hrdost na tento významný milník."

Ostravský dopravní podnik je tak první v naší zemi, kde se kompletní ekologizace vozového parku povedla. Je to další krok za lepším ovzduším ve městě. 

Martin Divina řídil dieselové autobusy 15 let. Na ty nové na CNG si zvykl rychle. Jsou po všech stránkách lepší. Všechno staré jednou končí a přichází nové. Pro nás řidiče je to určitě posun vpřed."

Lukáš Zavadil, TV Polar: V Ostravě už nejezdí dieslové autobusy. Město je tak prvním velkým v Česku, kde se v hromadné dopravě využívají pouze vozy na ekologický pohon. Jde převážně o autobusy na CNG nebo elektrobusy. V plánu je už ale také vodík.

Tomáš Kořistka, TV Polar: Ostravský dopravní podnik využívá 235 autobusů a všechny jsou ekologické. 225 z nich má pohon na CNG a ostatní jsou elektrické. Vozy na naftu byly definitivně vyřazeny z běžného denního provozu a budou sloužit už pouze jako záloha.

Daniel Morys, předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava: Jeden CNG autobus proti naftového autobusu šetří zhruba 250 tisíc korun ročně, takže ekologie zde má i svůj ekonomický smysl. Samozřejmě nemusím zdůrazňovat, že jsme srazili emise CO2 na naprosté minimum.

Tomáš Kořistka, TV Polar: Ostravský dopravní podnik je tak první v naší zemi, kde se kompletní ekologizace vozového parku povedla. Je to další krok za lepším ovzduším ve městě. Martin Divina nařídil naftové autobusy 15 let. Na ty nové CNG si zvykl rychle. Jsou prý po všech stránkách lepší.

Martin Divina, řidič: Všechno staré konečně něco nového příjde. To co přichází, tak je vlastně lepší.

Ode mě a z pořadu Dopravní revue je to v tuto chvíli vše, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-21-04-2021-18-23