Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Expres Studénky

Expres Studénky

  • Zpravodajství ze Studénky od Terezy Ruskové a Jakuba Švarce
  • Žáci i učitelé se konečně dočkají obědů
  • Trať Studénka-Štramberk oslavila 140 let
  • Jarošův statek slavnostně otevřel novou trailovou dráhu

Žáci i učitelé se konečně dočkají obědů

Spuštění provozu školních kuchyní se blíží. Zatímco Základní škola Sjednocení spustí provoz už 25. října, škola Františka kardinála Tomáška bude pro své žáky vařit pravděpodobně až od 1. listopadu.

Žáci se měli dočkat nových školních kuchyní již prvního září. Kvůli nedostatkům a vadám se musel původní termín spuštění provozu na obou školách téměř o dva měsíce posunout. Základní škola Sjednocení začne svým žákům vařit 25. října.

Libor Slavík, starosta města Studénky: „V tuto chvíli probíhají ještě dokončovací práce a přejímka ze strany investora. Odstraňují se vady a nedodělky, které pravděpodobně zůstanou. Postupně se ale budou odstraňovat. Nebrání totiž provozu.“

Radmila Nováková, vedoucí odboru SŘÚPaR: „Technologická část je kompletně hotová, momentálně se jen uzemňují některé regály v podzemním podlaží. V následujících dnech budou pracovníci zaškoleni kuchařem k samotnému vaření. Škola už zveřejnila jídelníčky.“

Jana Mantheeová, ředitelka ZŠ Sjednocení: „V této chvíli se kuchařky zaučují a stěhují věci, tak aby bylo vše na pondělí připraveno. Žáci do konce tohoto týdne neměli zajištěné stravování, protože jídelna byla v rekonstrukci.“

Práce finišují taky na Základní škole Františka kardinála Tomáška. Zde bude provoz kuchyně spuštěn až 1. listopadu.

Libor Slavík, starosta města Studénky: „Připravuje se vše ke spuštění vaření. Jsou ale personální problémy pracovníků kuchyně. Některé kuchařky jsou nemocné. To vše zpomaluje stěhování a přípravy ke spuštění provozu k 25. říjnu.“

Radmila Nováková, vedoucí odboru SŘÚPaR: „Přejímku jsme zahájili 7.října, od té doby probíhá odstraňování závad, kterých bylo větší množství než na ZŠ Sjednocení. V této chvíli je jedinou závadou stav vzduchotechnického stropu. Momentálně máme hygienou povolen zkušební provoz. Firma by měla na opravu nastoupit 21. října a tím pádem bude stavba hotová. Momentálně probíhá stěhování.

Milan Stiller, ředitel ZŠ FKT: „Naskladňujeme a čistíme tak, abychom byli připraveni vařit pro všechny strávníky. V současné době je zajištěno náhradní stravování od 11. října v Dělnickém domě. Stravují se tu žáci i zaměstnanci.“

Odhadovaná cena rekonstrukce školních kuchyní je 37,6 milionu korun. Výsledná cena bude ale snížena o téměř dva miliony kvůli uplatněným sankcím.

---

Trať Studénka-Štramberk oslavila 140 let

V sobotu 16. října si lidé připomněli 140. výročí trati Studénka–Štramberk. Hlavním důvodem vzniku železnice byla doprava vápence. Během celého dne se návštěvníci mohli svést parním vlakem. Nechyběl ani doprovodný program.

Studénka si připomněla 140 let od založení trati Studénka-Štramberk.

Sobota 16. října patřila oslavám výročí trati Studénka–Štramberk. Během celého dne se lidé mohli svést dobovým parním vlakem. Ten poprvé ráno vyjel z Veřovic, na zastávce ve Štramberku bylo připraveno slavnostní zahájení, o které se postarali herci z místního ochotnického divadla. Krátkou scénku mohli lidé vidět také několikrát během dne jak ve Studénce, tak i ve Štramberku.

Barbora Valná, organizátorka akce: „Výročí si připomínáme v tom historickém duchu, jak se to asi kdysi odehrávalo. Herci ze souboru Pod věží ve Štramberku nám tu sehrají krátké představení podle zápisů z kroniky, která reflektovala dobu v roce 1881. K tomu se přidává flašinetář a tanečníci.“

Po téměř hodinové jízdě vlak dorazil do Studénky, kde na cestující čekalo přivítání v podobě chorvatských rytmů Tamburašského souboru Brač. Děti si mohly užít tvořivých dílen, dospělí se občerstvit punčem a vlakový nadšenci využili informačního stánku Vagonářského muzea.

Kamil Krahula, ředitel SAK Studénka: „Cesta byla velmi příjemná. Velice nás těší zájem veřejnosti o jízdu parní lokomotivou. Starosta Studénky i místostarostka Štramberku byli vybaveni dobovými kostýmy. V jejich přítomnosti se člověk skutečně vrátil o těch sto čtyřicet let zpět.“

Libor Slavík, starosta města Studénky: „Dnešní akce se nese v duchu roku 1881. Je tu velmi příjemná atmosféra, jak na nádraží ve Studénce, tak i ve Štramberku. Jsem rád, že se do toho zapojily organizace a společně akci uskutečnily. K výročí trati vydala místní spisovatelka a malířka Iva Hoňková knihu.“

Anketa:

„Je to tu krásné, Jeli jsme do Štramberku a pak zpátky do Studénky“

„Paráda, jeli jsme z Veřovic a malá byla nadšená.“

„Je to super, přijeli jsme z Příbora a teprve zjišťujeme, co tu všechno je.“

Oficiálně byl provoz trati zahájen 19. prosince, Organizátoři se ale rozhodli kvůli počasí výročí oslavit v říjnu. Hlavním důvodem vzniku trati byl vápence. Ten se ze Štramberku vozil do Ostravských hutí.

---

Jarošův statek slavnostně otevřel novou trailovou dráhu

Jarošův statek otevřel novou trailovou dráhu. Lidé i koně se díky ní učí překonávat nejrůznější překážky. Hned první den o ni děti jevily velký zájem.

Jarošův statek se během Country odpoledne zaplnil rodinami s dětmi. Lidé si užili jak kontakt se zvířaty, tak i doprovodný program o který se postarali historičtí šermíři. Novinkou, která byla pro návštěvníky připravena byla speciální trailová dráha. Během odpoledne zahájili provozovatelé statku její provoz slavnostním přestřižením pásky.

Sabina Poukarová, ředitelka Jarošova statku: „Je to taková dráha skládající se z přírodních překážek, se kterými se mohou koně setkat venku v přírodě. Je tam soustava překážek, které jsou vybudovány od těch nejjednodušších až po ty složitější. Cílem je budovat důvěru a spolupráci mezi člověkem a poníkem. Jde o rozvoj odvahy, spolupráce a fyzických schopností. Překážek tu máme několik a plánujeme budovat i dále.“

Dráhu si její první den vyzkoušelo hned několik dětí. Lidé ji budou moci využívat během individuálních lekcí, různých kroužků i aktivit.

Sabina Poukarová, ředitelka Jarošova statku: „Člověk vede koně na vodítku a nikdo na něm nesedí nebo je možnost koně vést přímo ze sedla. Pro děti je lepší, když ho vede zkušený lektor. Dítě potom postupně může samo vedení koně přejímat. Tím se učí překážky překonávat za bezpečného doprovodu.“

Anketa:

„Dráha je pěkná a myslím si, že to bude pro lidi super“.

„Je to moc krásné, děti jsou nadšené. Už jsme tu byli na výletě a je to tu moc pěkné.“

„Přijeli jsme hlavně na koně kvůli dětem, je to tu hezké.“

Na nové trailové dráze najdou jezdci například lávku nebo tzv. turniket, kde musí kůň projít přes speciální plece. Jarošův statek vybudoval novou dráhu taky díky sponzorským darům.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Expres Studénky
22. října 2021, 18:13

Žáci i učitelé se konečně dočkají obědů

Spuštění provozu školních kuchyní se blíží. Zatímco Základní škola Sjednocení spustí provoz už 25. října, škola Františka kardinála Tomáška bude pro své žáky vařit pravděpodobně až od 1. listopadu.

Žáci se měli dočkat nových školních kuchyní již prvního září. Kvůli nedostatkům a vadám se musel původní termín spuštění provozu na obou školách téměř o dva měsíce posunout. Základní škola Sjednocení začne svým žákům vařit 25. října.

Libor Slavík, starosta města Studénky: „V tuto chvíli probíhají ještě dokončovací práce a přejímka ze strany investora. Odstraňují se vady a nedodělky, které pravděpodobně zůstanou. Postupně se ale budou odstraňovat. Nebrání totiž provozu.“

Radmila Nováková, vedoucí odboru SŘÚPaR: „Technologická část je kompletně hotová, momentálně se jen uzemňují některé regály v podzemním podlaží. V následujících dnech budou pracovníci zaškoleni kuchařem k samotnému vaření. Škola už zveřejnila jídelníčky.“

Jana Mantheeová, ředitelka ZŠ Sjednocení: „V této chvíli se kuchařky zaučují a stěhují věci, tak aby bylo vše na pondělí připraveno. Žáci do konce tohoto týdne neměli zajištěné stravování, protože jídelna byla v rekonstrukci.“

Práce finišují taky na Základní škole Františka kardinála Tomáška. Zde bude provoz kuchyně spuštěn až 1. listopadu.

Libor Slavík, starosta města Studénky: „Připravuje se vše ke spuštění vaření. Jsou ale personální problémy pracovníků kuchyně. Některé kuchařky jsou nemocné. To vše zpomaluje stěhování a přípravy ke spuštění provozu k 25. říjnu.“

Radmila Nováková, vedoucí odboru SŘÚPaR: „Přejímku jsme zahájili 7.října, od té doby probíhá odstraňování závad, kterých bylo větší množství než na ZŠ Sjednocení. V této chvíli je jedinou závadou stav vzduchotechnického stropu. Momentálně máme hygienou povolen zkušební provoz. Firma by měla na opravu nastoupit 21. října a tím pádem bude stavba hotová. Momentálně probíhá stěhování.

Milan Stiller, ředitel ZŠ FKT: „Naskladňujeme a čistíme tak, abychom byli připraveni vařit pro všechny strávníky. V současné době je zajištěno náhradní stravování od 11. října v Dělnickém domě. Stravují se tu žáci i zaměstnanci.“

Odhadovaná cena rekonstrukce školních kuchyní je 37,6 milionu korun. Výsledná cena bude ale snížena o téměř dva miliony kvůli uplatněným sankcím.

---

Trať Studénka-Štramberk oslavila 140 let

V sobotu 16. října si lidé připomněli 140. výročí trati Studénka–Štramberk. Hlavním důvodem vzniku železnice byla doprava vápence. Během celého dne se návštěvníci mohli svést parním vlakem. Nechyběl ani doprovodný program.

Studénka si připomněla 140 let od založení trati Studénka-Štramberk.

Sobota 16. října patřila oslavám výročí trati Studénka–Štramberk. Během celého dne se lidé mohli svést dobovým parním vlakem. Ten poprvé ráno vyjel z Veřovic, na zastávce ve Štramberku bylo připraveno slavnostní zahájení, o které se postarali herci z místního ochotnického divadla. Krátkou scénku mohli lidé vidět také několikrát během dne jak ve Studénce, tak i ve Štramberku.

Barbora Valná, organizátorka akce: „Výročí si připomínáme v tom historickém duchu, jak se to asi kdysi odehrávalo. Herci ze souboru Pod věží ve Štramberku nám tu sehrají krátké představení podle zápisů z kroniky, která reflektovala dobu v roce 1881. K tomu se přidává flašinetář a tanečníci.“

Po téměř hodinové jízdě vlak dorazil do Studénky, kde na cestující čekalo přivítání v podobě chorvatských rytmů Tamburašského souboru Brač. Děti si mohly užít tvořivých dílen, dospělí se občerstvit punčem a vlakový nadšenci využili informačního stánku Vagonářského muzea.

Kamil Krahula, ředitel SAK Studénka: „Cesta byla velmi příjemná. Velice nás těší zájem veřejnosti o jízdu parní lokomotivou. Starosta Studénky i místostarostka Štramberku byli vybaveni dobovými kostýmy. V jejich přítomnosti se člověk skutečně vrátil o těch sto čtyřicet let zpět.“

Libor Slavík, starosta města Studénky: „Dnešní akce se nese v duchu roku 1881. Je tu velmi příjemná atmosféra, jak na nádraží ve Studénce, tak i ve Štramberku. Jsem rád, že se do toho zapojily organizace a společně akci uskutečnily. K výročí trati vydala místní spisovatelka a malířka Iva Hoňková knihu.“

Anketa:

„Je to tu krásné, Jeli jsme do Štramberku a pak zpátky do Studénky“

„Paráda, jeli jsme z Veřovic a malá byla nadšená.“

„Je to super, přijeli jsme z Příbora a teprve zjišťujeme, co tu všechno je.“

Oficiálně byl provoz trati zahájen 19. prosince, Organizátoři se ale rozhodli kvůli počasí výročí oslavit v říjnu. Hlavním důvodem vzniku trati byl vápence. Ten se ze Štramberku vozil do Ostravských hutí.

---

Jarošův statek slavnostně otevřel novou trailovou dráhu

Jarošův statek otevřel novou trailovou dráhu. Lidé i koně se díky ní učí překonávat nejrůznější překážky. Hned první den o ni děti jevily velký zájem.

Jarošův statek se během Country odpoledne zaplnil rodinami s dětmi. Lidé si užili jak kontakt se zvířaty, tak i doprovodný program o který se postarali historičtí šermíři. Novinkou, která byla pro návštěvníky připravena byla speciální trailová dráha. Během odpoledne zahájili provozovatelé statku její provoz slavnostním přestřižením pásky.

Sabina Poukarová, ředitelka Jarošova statku: „Je to taková dráha skládající se z přírodních překážek, se kterými se mohou koně setkat venku v přírodě. Je tam soustava překážek, které jsou vybudovány od těch nejjednodušších až po ty složitější. Cílem je budovat důvěru a spolupráci mezi člověkem a poníkem. Jde o rozvoj odvahy, spolupráce a fyzických schopností. Překážek tu máme několik a plánujeme budovat i dále.“

Dráhu si její první den vyzkoušelo hned několik dětí. Lidé ji budou moci využívat během individuálních lekcí, různých kroužků i aktivit.

Sabina Poukarová, ředitelka Jarošova statku: „Člověk vede koně na vodítku a nikdo na něm nesedí nebo je možnost koně vést přímo ze sedla. Pro děti je lepší, když ho vede zkušený lektor. Dítě potom postupně může samo vedení koně přejímat. Tím se učí překážky překonávat za bezpečného doprovodu.“

Anketa:

„Dráha je pěkná a myslím si, že to bude pro lidi super“.

„Je to moc krásné, děti jsou nadšené. Už jsme tu byli na výletě a je to tu moc pěkné.“

„Přijeli jsme hlavně na koně kvůli dětem, je to tu hezké.“

Na nové trailové dráze najdou jezdci například lávku nebo tzv. turniket, kde musí kůň projít přes speciální plece. Jarošův statek vybudoval novou dráhu taky díky sponzorským darům.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/expres_studenky/expres-studenky-22-10-2021-18-13