Havířovské otázky
- Zajímá vás dění ve městě? Ptejte se vedení radnice.
- Chystá město změny v organizaci Havířovských slavností? Odpovídá Pavel Rapant (SOCDEM), náměstek primátora Havířova
anketa: obyvatelé Havířova: Chtěl bych se tedy zeptat, jestli na Havířovských slavnostech v příštím roce dojde k nějakým organizačním změnám. Osobně si myslím, že organizace nebyla úplně špatná, nicméně jsou tam věci, které by se daly zlepšit. Navrhoval bych například posunout stan s občerstvením na nově koupené hřiště směrem více dozadu. Dále propojit dětskou zónu, která byla letos k dispozici, s celým hřištěm, aby se to nemuselo obcházet. A také najít lepší prostor pro handicapované více směrem k pódiu, protože dostupnost z boční strany nebyla příliš dobrá.
Pavel Rapant (SOCDEM), náměstek primátora Havířova: Tak já bych chtěl nejdříve především poděkovat všem, kteří se na přípravě, organizaci a průběhu Havířovských slavností podíleli, to znamená pracovníkům Městského kulturního střediska, pracovníkům veřejně prospěšných prací, kteří odvedli neuvěřitelnou práci, dále všem partnerům, interpretům a samozřejmě všem bezmála čtyřiceti pěti tisícům návštěvníků, kteří vytvořili skvělou atmosféru a kteří mají zásluhu na tom, že Havířovské slavnosti 2025 byly vrcholem a skutečnou oslavou 70. výročí založení našeho krásného města Havířova. K těm pár negativním reakcím – Havířovské slavnosti dnes trochu trpí na svůj úspěch, protože jejich věhlas již dávno přesáhl hranice města, což je důkaz toho, že jsou dlouhodobě úspěšné a bez přehánění nejlepší v republice. Samozřejmě, není si třeba nalhávat, vždycky je co zlepšovat. Co se týče areálu, tak si musíme uvědomit, že není typickým místem pro pořádání tak velké události, jako je například Dolní oblast Vítkovic, která není v centru města a není obklopená zástavbou. Město Havířov moc jiných lepších možností, kde by se dala podobná akce v podobném rozsahu zorganizovat, v tuto chvíli nemá. Určitě chceme zapracovat na bezpečnosti areálu ve smyslu emergency, to znamená, že budeme chtít zajistit větší bezpečnost, ale bude to vyžadovat samozřejmě nějaké úpravy v oplocení a organizaci areálu jako takového. Co rozhodně chceme, je zlepšit komunikaci ve vztahu k návštěvníkům a organizaci změny vstupenek na stripy tak, abychom minimalizovali tvoření front. Ale tady dopředu říkám, že to bude vyžadovat přispění všech návštěvníků. Obecně kdo chodí na festivaly, velké fotbalové nebo tenisové zápasy, tak ví, že musí na takovou akci přijít v dostatečném předstihu, a přesto se frontám úplně nevyhne. Osobně mám tu zkušenost z Čech i ze zahraničí. Věřím však, že změna organizace areálu k tomuto přispěje. Co se týče zmiňované organizace areálu, myslí se tím dispozice nebo přemístění částí, jako jsou stánky s občerstvením, organizace vstupů a exitů z areálu a podobně.
Redakčně upraveno / zkráceno.
anketa: obyvatelé Havířova: Chtěl bych se tedy zeptat, jestli na Havířovských slavnostech v příštím roce dojde k nějakým organizačním změnám. Osobně si myslím, že organizace nebyla úplně špatná, nicméně jsou tam věci, které by se daly zlepšit. Navrhoval bych například posunout stan s občerstvením na nově koupené hřiště směrem více dozadu. Dále propojit dětskou zónu, která byla letos k dispozici, s celým hřištěm, aby se to nemuselo obcházet. A také najít lepší prostor pro handicapované více směrem k pódiu, protože dostupnost z boční strany nebyla příliš dobrá.
Pavel Rapant (SOCDEM), náměstek primátora Havířova: Tak já bych chtěl nejdříve především poděkovat všem, kteří se na přípravě, organizaci a průběhu Havířovských slavností podíleli, to znamená pracovníkům Městského kulturního střediska, pracovníkům veřejně prospěšných prací, kteří odvedli neuvěřitelnou práci, dále všem partnerům, interpretům a samozřejmě všem bezmála čtyřiceti pěti tisícům návštěvníků, kteří vytvořili skvělou atmosféru a kteří mají zásluhu na tom, že Havířovské slavnosti 2025 byly vrcholem a skutečnou oslavou 70. výročí založení našeho krásného města Havířova. K těm pár negativním reakcím – Havířovské slavnosti dnes trochu trpí na svůj úspěch, protože jejich věhlas již dávno přesáhl hranice města, což je důkaz toho, že jsou dlouhodobě úspěšné a bez přehánění nejlepší v republice. Samozřejmě, není si třeba nalhávat, vždycky je co zlepšovat. Co se týče areálu, tak si musíme uvědomit, že není typickým místem pro pořádání tak velké události, jako je například Dolní oblast Vítkovic, která není v centru města a není obklopená zástavbou. Město Havířov moc jiných lepších možností, kde by se dala podobná akce v podobném rozsahu zorganizovat, v tuto chvíli nemá. Určitě chceme zapracovat na bezpečnosti areálu ve smyslu emergency, to znamená, že budeme chtít zajistit větší bezpečnost, ale bude to vyžadovat samozřejmě nějaké úpravy v oplocení a organizaci areálu jako takového. Co rozhodně chceme, je zlepšit komunikaci ve vztahu k návštěvníkům a organizaci změny vstupenek na stripy tak, abychom minimalizovali tvoření front. Ale tady dopředu říkám, že to bude vyžadovat přispění všech návštěvníků. Obecně kdo chodí na festivaly, velké fotbalové nebo tenisové zápasy, tak ví, že musí na takovou akci přijít v dostatečném předstihu, a přesto se frontám úplně nevyhne. Osobně mám tu zkušenost z Čech i ze zahraničí. Věřím však, že změna organizace areálu k tomuto přispěje. Co se týče zmiňované organizace areálu, myslí se tím dispozice nebo přemístění částí, jako jsou stánky s občerstvením, organizace vstupů a exitů z areálu a podobně.
Redakčně upraveno / zkráceno.