Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Jablunkovský miniexpres

Jablunkovský miniexpres

V Jablunkově pokračuje projekt vzdělávání dětí i dospělých

V Jablunkově pokračuje projekt vzdělávání dětí i dospělých

V Jablunkově pokračuje rozsáhlý projekt zaměřený na vzdělávání dětí i dospělých, a to v ne úplně tradičních oborech. Realizátorem je Místní akční plán.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Plynule navázal na projekt místní akční plán pro Jablunkov 1, který byl tenkrát zaměřený spíše na takové analýzy, plánování a vzdělávání pedagogů. Nyní je úkolem MAP 2 zkvalitňovat zase vzdělávání, ale už i u dětí, žáků a veřejnosti. Pedagogové taky samozřejmě. Do projektu se zapojily všechny obce ORP Jablunkov, kterých je 12 a taky všechny školy, které tyto obce zřizují. Místní akční plán má vlastně rozpočet 11 milionů a je financován z Evropské unie, částečně ze státního rozpočtu a z 5 procent z rozpočtu města Jablunkova a taky z obcí, které jsou zapojeny.”

Účastníci si mohou obory vzdělávání vybírat libovolně.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Cílem místního akčního plánu je vzdělávat v oblastech, jako je čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, polytechnika, financování, občanské kompetence, podnikavost, kariérové poradenství, rovné příležitosti, inkluze a vlastně na tato témata pořádáme různé bezplatné besedy, přednášky, soutěže, projektové dny a podobně, kdy vlastně zúčastnění můžu tyto besedy navštěvovat a vzdělávat se v oblastech, ve kterých by rádi se vzdělali.”

Projekt letos narušil koronavirus, na který museli autoři pružně reagovat.

Jana Stachurová, finanční manažer projektu MAP II: “S kvalitním týmem, který stojí za tvorbu celého projektu MAP Jablunkovsko, jsme dokázali vytvořit online hodnotné aktivity, jako je například online soutěž Karlův šrumec. Žáci 1. a 2. stupně základních škol byli rozdělení do tří kategorií a plnili úkoly ze tří oblastí, jako je čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a logika a polytechnika. V prvním úkolu se děti měly zaměřit na český jazyk a čtenářskou gramotnost. Mohly si vybrat buď pořízení audiovideo nahrávky své četby s prvky dramatizace, nebo porozumět předloženém textu a vypracovat k němu pracovní list. Druhý úkol byl věnován matematické gramotnosti, logice a geometrii, kdy děti vypočítaly pracovní list, vyhotovily stavbu z určitého počtu krychlí a vytvořily modely tří platónských těles. Ve třetím úkolu hrála roli především kreativita a nápaditost, kdy děti měly vytvořit zvířátko z papíru, leporelo bylin a květin a v poslední řadě mohly ušít roušku, nebo vytvořit ptačí krmítko.”

Vzdělávání neprobíhá jen v Jablunkově a blízkém okolí.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Děti je vlastně ORP Jablunkov i pedagogové mohou navštěvovat i různá vzdělávací centra, instituce, jako je například URSUS tady v Dolní Lomné, který je zaměřený spíše na biologii a ekologii, k teologii, geografii, ale mohou navštěvovat třeba i Svět techniky v Ostravě, který zase je na tu technickou stránku věci. Potom je to i čistě na nich, které instituce by rádi navštívili a které by chtěli prozkoumat. Taky rádi navštěvují interaktivní učebny biologie v Třinci, která je zřízena v DDM Třinec a ta je zaměřena spíše na vzdělávání v první pomoci. Nyní máme nově v projektu i rodilého mluvčího, kterého si mohou školy pozvat do své školy a on může vlastně v rámci cizího jazyka vyučovat tento cizí jazyk, ale mohou ho využít i v rámci mezipředmětových vztahů. Zajímavou aktivitou, která se nám ještě podařila v rámci místního akčního plánu, vytvořit je i aktivita Malý řemeslník, kdy vlastně děti celého ORP Jablunkov z mateřských škol mohou navštěvovat každou středu v dopoledních hodinách dílny DDM Jablunkov a zde si mohou vytvořit dřevěnou hračku, kterou si poté mohou odnést s sebou domů.”

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Jablunkovský miniexpres
V Jablunkově pokračuje projekt vzdělávání dětí i dospělých
19. srpna 2020, 16:30

V Jablunkově pokračuje projekt vzdělávání dětí i dospělých

V Jablunkově pokračuje rozsáhlý projekt zaměřený na vzdělávání dětí i dospělých, a to v ne úplně tradičních oborech. Realizátorem je Místní akční plán.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Plynule navázal na projekt místní akční plán pro Jablunkov 1, který byl tenkrát zaměřený spíše na takové analýzy, plánování a vzdělávání pedagogů. Nyní je úkolem MAP 2 zkvalitňovat zase vzdělávání, ale už i u dětí, žáků a veřejnosti. Pedagogové taky samozřejmě. Do projektu se zapojily všechny obce ORP Jablunkov, kterých je 12 a taky všechny školy, které tyto obce zřizují. Místní akční plán má vlastně rozpočet 11 milionů a je financován z Evropské unie, částečně ze státního rozpočtu a z 5 procent z rozpočtu města Jablunkova a taky z obcí, které jsou zapojeny.”

Účastníci si mohou obory vzdělávání vybírat libovolně.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Cílem místního akčního plánu je vzdělávat v oblastech, jako je čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, polytechnika, financování, občanské kompetence, podnikavost, kariérové poradenství, rovné příležitosti, inkluze a vlastně na tato témata pořádáme různé bezplatné besedy, přednášky, soutěže, projektové dny a podobně, kdy vlastně zúčastnění můžu tyto besedy navštěvovat a vzdělávat se v oblastech, ve kterých by rádi se vzdělali.”

Projekt letos narušil koronavirus, na který museli autoři pružně reagovat.

Jana Stachurová, finanční manažer projektu MAP II: “S kvalitním týmem, který stojí za tvorbu celého projektu MAP Jablunkovsko, jsme dokázali vytvořit online hodnotné aktivity, jako je například online soutěž Karlův šrumec. Žáci 1. a 2. stupně základních škol byli rozdělení do tří kategorií a plnili úkoly ze tří oblastí, jako je čtenářská gramotnost, matematická gramotnost a logika a polytechnika. V prvním úkolu se děti měly zaměřit na český jazyk a čtenářskou gramotnost. Mohly si vybrat buď pořízení audiovideo nahrávky své četby s prvky dramatizace, nebo porozumět předloženém textu a vypracovat k němu pracovní list. Druhý úkol byl věnován matematické gramotnosti, logice a geometrii, kdy děti vypočítaly pracovní list, vyhotovily stavbu z určitého počtu krychlí a vytvořily modely tří platónských těles. Ve třetím úkolu hrála roli především kreativita a nápaditost, kdy děti měly vytvořit zvířátko z papíru, leporelo bylin a květin a v poslední řadě mohly ušít roušku, nebo vytvořit ptačí krmítko.”

Vzdělávání neprobíhá jen v Jablunkově a blízkém okolí.

Lucie Trombiková, manažer projektu MAP II: “Děti je vlastně ORP Jablunkov i pedagogové mohou navštěvovat i různá vzdělávací centra, instituce, jako je například URSUS tady v Dolní Lomné, který je zaměřený spíše na biologii a ekologii, k teologii, geografii, ale mohou navštěvovat třeba i Svět techniky v Ostravě, který zase je na tu technickou stránku věci. Potom je to i čistě na nich, které instituce by rádi navštívili a které by chtěli prozkoumat. Taky rádi navštěvují interaktivní učebny biologie v Třinci, která je zřízena v DDM Třinec a ta je zaměřena spíše na vzdělávání v první pomoci. Nyní máme nově v projektu i rodilého mluvčího, kterého si mohou školy pozvat do své školy a on může vlastně v rámci cizího jazyka vyučovat tento cizí jazyk, ale mohou ho využít i v rámci mezipředmětových vztahů. Zajímavou aktivitou, která se nám ještě podařila v rámci místního akčního plánu, vytvořit je i aktivita Malý řemeslník, kdy vlastně děti celého ORP Jablunkov z mateřských škol mohou navštěvovat každou středu v dopoledních hodinách dílny DDM Jablunkov a zde si mohou vytvořit dřevěnou hračku, kterou si poté mohou odnést s sebou domů.”

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/jablunkovsky-miniexpres/jablunkovsky-miniexpres-19-08-2020-16-30