Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
  • V Ostravě byla dostavěna Masná ulice
  • Páteřní síť tramvají bude jezdit ve špičce co tři minuty
  • Ostrava připravuje nový plán rozvoje města
  • Ostrava se chystá na investiční veletrh MIPIM

V Ostravě byla dostavěna Masná ulice

Ostrava pokračuje v úpravách okolí městských jatek v centru města. Byla prodloužena ulice Masná a tím vzniklo nejen nové propojení, ale také byla tato část města zvelebena. Magistrát zde ještě chystá stavbu několika domů, čímž vznikne cenově dostupné bydlení.

Centrum Ostravy se mění a vzkvétá před očima. Nejprve byl hotov bytový dům na Janáčkově ulici, následovalo dokončení rekonstrukce jatek a jejich okolí a nyní je hotova a prodloužena i Masná ulice. Nově se napojuje až na Janáčkovu a vzniká tak nová městská čtvrť.  

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora: „Dokončením realizace ulice Masné vzniknul nový městský blok v okolí rekonstruovaných městských jatek. Prodloužení vytvořilo nejen nové propojení, umožňující pohodlný pohyb po této části města, ale také prostor pro budoucí dostavbu bytových domů navazujících na novostavbu na rohu ulice Janáčkovy."

Marian Kotas, jednatel K stavební Moravia: "Vidíte nějakých 1500 čtverečních metrů kostek, což já vždy kvituji s povděkem, protože naše společnost dělá výhradně z materiálů přírodního kamene."

Nový úsek ulice Masné je vizuálně podobný ulici Stodolní, na kterou navazuje. V komunikaci a u parkovacích stání jsou položeny žulové kostky. Instalovány jsou podzemní kontejnery na tříděný odpad.

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora: "Zároveň jsme zahájili přípravu výstavby v této proluce. Jedná se o majetek města až po dílčí část, která navazuje na ten objekt."

Jedná se o obousměrnou komunikaci s maximální povolenou rychlostí 30 km/hod, která je doplněna o koridor pro cyklisty jedoucích od ulice Českobratrské.

---

Páteřní síť tramvají bude jezdit ve špičce co tři minuty

Ostrava připravuje revoluční změnu v městské hromadné dopravě. Tři hlavní tramvajové linky budou tvořit jakousi páteř celého systému a budou proto jezdit mnohem častěji. Další budou jezdit méně a nebo budou zrušeny. Cestující tak čeká častější přestupování, ale celkově by se měla doprava po městě zrychlit a zefektivnit.

Systém MHD v Ostravě vznikl asi před deseti lety a prý už neodpovídá současné situaci. Některé tramvaje tak jezdí prázdné a jiné naopak přeplněné. Ostrava připravuje po vzoru velkých metropolí systém, který je podobný metru. Tři páteřní linky 1, 2, a 8 budou ve špičce jezdit v tříminutovém intervalu. Ostatní linky na ně budou navazovat a 5 linek, tedy třetina,  bude zrušeno úplně.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Současný systém linek, tedy to odkud kam jaká tramvaj jezdí, odpovídá době před deseti lety. Za tu dobu se změnila hybnost obyvatel i cestovní návyky a přepravní potřeby. Naše data o cestujících ukazují, že stávající nastavení systému není optimální. Zjednodušeně řečeno, někde jsou vozy přeplněné, jinde téměř prázdné. Situaci by mohla vyřešit změna linkového vedení v tramvajové dopravě, kterou město připravilo ve spolupráci s DPO a KODISEM."

Výhodou je, že cestující už nebudou potřebovat jízdní řád. Stačí jim, aby se dostali na páteřní linku a během chvilky některá tramvaj pojede. Součástí změny je také posílení dvou autobusových linek pro přímé propojení Poruby a Jihu. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: „Nový koncept je v podstatě takové ostravské metro. Tramvaj by měla být vždy tzv. na dohled. Na rovinu říkáme, že systém přinese v některých případech více přestupů, nová, pro někoho možná nezvyklá spojení, ale také i konec některých známých spojení. Žádný systém, ani náš nově navrhovaný, nevyhoví všem. Přesto věříme, že nový koncept má jednoznačně potenciál výrazných přínosů pro Ostravu i většinu cestujících."

Lidé si už nyní mohu na internetových stránkách dopravního podniku vyzkoušet, jak se jim změní jejich případná cesta. Mohou i reagovat a napsat podnět ke změně. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: "My za to budeme skutečně rádi a na každou reakci budeme odpovídat." 

Nový systém by měl přinést úsporu 50 milionů korun. V budoucnu by se podobné optimalizace měla dočkat i autobusová doprava. Změny by mohly začít platit na podzim. 

---

Ostrava připravuje nový plán rozvoje města

Ostrava připravuje nový plán rozvoje a chce do něj zapojit i občany. Komu tedy není lhostejná budoucnost města ve kterém žije, může vyplnit dotazník a vyjádřit se co se mu líbí a co by naopak chtěl změnit.

Po sedmi letech bude letos končit tzv. strategický plán města na roky 2017 - 2023. Vznikal tedy v roce 2016 a byly v něm zakomponovány všechny důležité, ale i řada méně významných projektů. Ostrava samozřejmě už nyní připravuje nový plán pro svůj další rozvoje a chce do něj co nejvíce zapojit i občany města. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Lidé často komentují, že to či ono je špatně, a měli jsme to jako vedení města řešit jinak. Naši úlohu si nyní mohou vyzkoušet a sami přinést nápad, jak by se město mělo rozvíjet a jak by mělo vypadat. Tvář Ostravy se v posledních letech díky naplňování současné městské strategie mění a na tento vývoj chceme kontinuálně navázat nastavením nových cílů a opatření s výhledem do roku 2030. Připravována je celá řada strategických projektů, jejichž výčet by byl vskutku dlouhý. Zmínit mohu pokračování modernizace Městské nemocnice Ostrava, nové řešení předprostoru Hlavního nádraží a jeho okolí, využití rozvojového území Pod Žofinkou, které propojuje oblast Dolních Vítkovic s centrem, zahájení výstavby nového koncertního sálu, ale i vznik nových městských parků, bytových domů a mnohé další,“ konstatoval Tomáš Macura, primátor města a dodal: „Tyto strategické projekty mohou být doplněny o další, vzniklé právě z podnětů odborné i laické veřejnosti.“

Obyvatele města mohou od 6. března vyplnit elektronický dotazník spokojenosti a vyjádřit se, jak život ve městě vnímají, s čím jsou spokojení, co jim v Ostravě chybí nebo co by chtěli změnit. Pod značkou fajnOVA budou Ostravané do tvorby nového plánu přizývání v průběhu celého roku 2023.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Jak ukazují dlouhodobé i krátkodobější trendy, město jde správným směrem a žije se v něm lépe než před sedmi nebo deseti lety. Potěšující jsou zejména narůstající počty vysokoškolsky vzdělaných lidí a vysokoškoláků. Roste tvorba hrubého domácího produktu a rychleji se zvyšují také mzdy, byť jejich absolutní výší pořád ještě zaostáváme za průměrem republiky. Výzvou je stále také pokračující úbytek obyvatel."

Město bude sbírat podněty i na některých akcích. Kromě veřejnosti město se do tvorby nového strategického plánu zapojí i desítky odborníků a osobností. Plán bude hotov počátkem roku 2024. Dotazníky spokojenosti zájemci najdou na internetových stránkách . 

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
09. března 2023, 18:35

V Ostravě byla dostavěna Masná ulice

Ostrava pokračuje v úpravách okolí městských jatek v centru města. Byla prodloužena ulice Masná a tím vzniklo nejen nové propojení, ale také byla tato část města zvelebena. Magistrát zde ještě chystá stavbu několika domů, čímž vznikne cenově dostupné bydlení.

Centrum Ostravy se mění a vzkvétá před očima. Nejprve byl hotov bytový dům na Janáčkově ulici, následovalo dokončení rekonstrukce jatek a jejich okolí a nyní je hotova a prodloužena i Masná ulice. Nově se napojuje až na Janáčkovu a vzniká tak nová městská čtvrť.  

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora: „Dokončením realizace ulice Masné vzniknul nový městský blok v okolí rekonstruovaných městských jatek. Prodloužení vytvořilo nejen nové propojení, umožňující pohodlný pohyb po této části města, ale také prostor pro budoucí dostavbu bytových domů navazujících na novostavbu na rohu ulice Janáčkovy."

Marian Kotas, jednatel K stavební Moravia: "Vidíte nějakých 1500 čtverečních metrů kostek, což já vždy kvituji s povděkem, protože naše společnost dělá výhradně z materiálů přírodního kamene."

Nový úsek ulice Masné je vizuálně podobný ulici Stodolní, na kterou navazuje. V komunikaci a u parkovacích stání jsou položeny žulové kostky. Instalovány jsou podzemní kontejnery na tříděný odpad.

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora: "Zároveň jsme zahájili přípravu výstavby v této proluce. Jedná se o majetek města až po dílčí část, která navazuje na ten objekt."

Jedná se o obousměrnou komunikaci s maximální povolenou rychlostí 30 km/hod, která je doplněna o koridor pro cyklisty jedoucích od ulice Českobratrské.

---

Páteřní síť tramvají bude jezdit ve špičce co tři minuty

Ostrava připravuje revoluční změnu v městské hromadné dopravě. Tři hlavní tramvajové linky budou tvořit jakousi páteř celého systému a budou proto jezdit mnohem častěji. Další budou jezdit méně a nebo budou zrušeny. Cestující tak čeká častější přestupování, ale celkově by se měla doprava po městě zrychlit a zefektivnit.

Systém MHD v Ostravě vznikl asi před deseti lety a prý už neodpovídá současné situaci. Některé tramvaje tak jezdí prázdné a jiné naopak přeplněné. Ostrava připravuje po vzoru velkých metropolí systém, který je podobný metru. Tři páteřní linky 1, 2, a 8 budou ve špičce jezdit v tříminutovém intervalu. Ostatní linky na ně budou navazovat a 5 linek, tedy třetina,  bude zrušeno úplně.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Současný systém linek, tedy to odkud kam jaká tramvaj jezdí, odpovídá době před deseti lety. Za tu dobu se změnila hybnost obyvatel i cestovní návyky a přepravní potřeby. Naše data o cestujících ukazují, že stávající nastavení systému není optimální. Zjednodušeně řečeno, někde jsou vozy přeplněné, jinde téměř prázdné. Situaci by mohla vyřešit změna linkového vedení v tramvajové dopravě, kterou město připravilo ve spolupráci s DPO a KODISEM."

Výhodou je, že cestující už nebudou potřebovat jízdní řád. Stačí jim, aby se dostali na páteřní linku a během chvilky některá tramvaj pojede. Součástí změny je také posílení dvou autobusových linek pro přímé propojení Poruby a Jihu. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: „Nový koncept je v podstatě takové ostravské metro. Tramvaj by měla být vždy tzv. na dohled. Na rovinu říkáme, že systém přinese v některých případech více přestupů, nová, pro někoho možná nezvyklá spojení, ale také i konec některých známých spojení. Žádný systém, ani náš nově navrhovaný, nevyhoví všem. Přesto věříme, že nový koncept má jednoznačně potenciál výrazných přínosů pro Ostravu i většinu cestujících."

Lidé si už nyní mohu na internetových stránkách dopravního podniku vyzkoušet, jak se jim změní jejich případná cesta. Mohou i reagovat a napsat podnět ke změně. 

Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava: "My za to budeme skutečně rádi a na každou reakci budeme odpovídat." 

Nový systém by měl přinést úsporu 50 milionů korun. V budoucnu by se podobné optimalizace měla dočkat i autobusová doprava. Změny by mohly začít platit na podzim. 

---

Ostrava připravuje nový plán rozvoje města

Ostrava připravuje nový plán rozvoje a chce do něj zapojit i občany. Komu tedy není lhostejná budoucnost města ve kterém žije, může vyplnit dotazník a vyjádřit se co se mu líbí a co by naopak chtěl změnit.

Po sedmi letech bude letos končit tzv. strategický plán města na roky 2017 - 2023. Vznikal tedy v roce 2016 a byly v něm zakomponovány všechny důležité, ale i řada méně významných projektů. Ostrava samozřejmě už nyní připravuje nový plán pro svůj další rozvoje a chce do něj co nejvíce zapojit i občany města. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Lidé často komentují, že to či ono je špatně, a měli jsme to jako vedení města řešit jinak. Naši úlohu si nyní mohou vyzkoušet a sami přinést nápad, jak by se město mělo rozvíjet a jak by mělo vypadat. Tvář Ostravy se v posledních letech díky naplňování současné městské strategie mění a na tento vývoj chceme kontinuálně navázat nastavením nových cílů a opatření s výhledem do roku 2030. Připravována je celá řada strategických projektů, jejichž výčet by byl vskutku dlouhý. Zmínit mohu pokračování modernizace Městské nemocnice Ostrava, nové řešení předprostoru Hlavního nádraží a jeho okolí, využití rozvojového území Pod Žofinkou, které propojuje oblast Dolních Vítkovic s centrem, zahájení výstavby nového koncertního sálu, ale i vznik nových městských parků, bytových domů a mnohé další,“ konstatoval Tomáš Macura, primátor města a dodal: „Tyto strategické projekty mohou být doplněny o další, vzniklé právě z podnětů odborné i laické veřejnosti.“

Obyvatele města mohou od 6. března vyplnit elektronický dotazník spokojenosti a vyjádřit se, jak život ve městě vnímají, s čím jsou spokojení, co jim v Ostravě chybí nebo co by chtěli změnit. Pod značkou fajnOVA budou Ostravané do tvorby nového plánu přizývání v průběhu celého roku 2023.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Jak ukazují dlouhodobé i krátkodobější trendy, město jde správným směrem a žije se v něm lépe než před sedmi nebo deseti lety. Potěšující jsou zejména narůstající počty vysokoškolsky vzdělaných lidí a vysokoškoláků. Roste tvorba hrubého domácího produktu a rychleji se zvyšují také mzdy, byť jejich absolutní výší pořád ještě zaostáváme za průměrem republiky. Výzvou je stále také pokračující úbytek obyvatel."

Město bude sbírat podněty i na některých akcích. Kromě veřejnosti město se do tvorby nového strategického plánu zapojí i desítky odborníků a osobností. Plán bude hotov počátkem roku 2024. Dotazníky spokojenosti zájemci najdou na internetových stránkách . 

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-09-03-2023-18-35