Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
  • Architekt Josef Pleskot postaví most přes Ostravici
  • Italové postaví v Mošnově nový výrobní podnik
  • Dobrovolníci mohou uklidit za humny
  • Ostrava chce zkrášlit hlavní městský bulvár

Architekt Josef Pleskot postaví most přes Ostravici

Slavný architekt Josef Pleskot ozdobí Ostravu dalším dílem. Tentokrát navrhl se svým týmem most přes Ostravici, který propojí Dolní Vítkovice s cyklostezkou vedoucí do centra města. Ocelová lávka bude mít tvar písmene A a bude viset na ocelových lanech.

Jedna z nejnavštěvovanější atraktivit celé České republiky je Dolní oblast Vítkovice. Lokalitu ale značně handicapuje špatná dostupnost nedalekého centra města. To se  nyní změní, protože vznikne bezpečná a rychlá trasa pro pěší a cyklisty. Jako třešinku na dortu ji ozdobí visutý most přes Ostravici, kterou navrhl Josef Pleskot. 

Josef Pleskot, architekt, autor lávky: „Spojování architekturou je moje životní téma. Prospěšné propojování odlehlých míst pomocí lávek a mostů pokládám za vrchol prozřetelného urbanistického myšlení. Když se spojení opravdu povede a je silné, těží z něho obě místa. Město rozkvétá! Jsem přesvědčený, že spojení Ostravy a Vítkovic právě v tomto místě přinese Ostravě jako celku hodně užitku a přidané hodnoty a vnímavým uživatelům navíc radost z netradičních výhledů. Sofistikovaná, lehká, zavěšená, ocelová konstrukce dá pocit vzdušnosti a rozhodně souzní s ostravským duchem."

Samotná lávka bude mít 160 metrů, pylon bude vysoký 28 metrů. Celá trasa pak bude dlouhá 550 metrů. Pohodlně přivede cyklisty i pěší z cyklostezky na pravém břehu Ostravice až do centra Dolních Vítkovic k Velkému světu techniky. Bude mít asfaltový povrch.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: „Nové napojení centra města s Dolními Vítkovicemi považujeme za velmi zásadní pro rozvoj Ostravy jako celku. Lávka a stezka pro pěší i cyklisty umožní pohodlné napojení na cyklotrasu na pravém břehu Ostravice, vedoucí takřka z Beskyd až po Landek. Díky novému propojení odstraníme jednu z bariér území a cyklisté mířící z nebo do Dolních Vítkovic se vyhnou problematické jízdě - například po Českobratrské ulici nebo po ulici 28. října."

Stavět se začne příští rok na jaře a do konce roku by mělo být hotovo. Cena lávky i stezky je celkově 60 milionů korun. 

---

Italové postaví v Mošnově nový výrobní podnik

Ostravě se podařilo získat do průmyslové zóny v Mošnově dalšího investora. Italská společnost IRCE tam chce vystavět podnik na výrobu vodičů pro nejrůznější zařízení. Prodej pozemku už schválilo zastupitelstvo města a nyní se připravuje smlouva.

Ostrava prodá 5 hektarů plochy ve strategické průmyslové zóně v Mošnově italské firmě IRCE. Ta na nich chce vybudovat továrnu pro výrobu vodičů z mědi a hliníků, které se používají pro vinutí v elektrických strojích. Italové za pozemek zaplatí asi 28 milionů korun.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Firma má sídlo v italské Imole, má 9 závodů v šesti zemích po celém světě a z toho čtyři v Evropě. Tady chtějí vybudovat základnu pro celou střední a východní Evropu. Ta jednání o prodeji už vedeme více než rok. Nakonec ta smlouva je víceméně standardní."

Italové zvolili Mošnov kvůli jeho poloze, protože z něj budou zásobovat především zákazníky z Česka, Polska, Slovenska a Maďarska. V továrně bude zaměstnáno asi 100 pracovníků. Hotova by měla být v roce 2030. 

Fillipo Casadie, jednatel společnosti IRCE: „Pro náš český závod počítáme s pořízením nejpokročilejších technologií a zařízení průmyslu 4.0,které budou splňovat nejpřísnější požadavky na úsporu energie a ochranu životního prostředí. Nově vytvořená pracovní místa obsluhy sofistikovaných výrobních zařízení na tváření drátu na válcovacích stolicích, jejich žíhání, potahování izolanty, vytvrzování, vinutí, kontrolu a balení tak budou technického směru s vyšší kvalifikací.

Pro Ostravu je to ve strategické průmyslové zóně devátý prodej pozemku investorovi. V Mošnově pracuje už téměř 3800 lidí a bylo tam proinvestováno asi 15 miliard korun. 

---

Ostrava chce zkrášlit hlavní městský bulvár

Hlavní ostravský bulvár, tedy ulice 28. října a Opavskou čekají změny. Asi vás překvapí, že nepůjde o nějaké stavby či přestavby, ale pouze o zkrášlení a zkvalitnění klíčových míst pomocí nestavebních zásahů. Město je na tyto změny otevřeno nápadům a proto vyzývá případné zájemce, aby do konce března připravili své návrhy.

V mnoha metropolích po celém světě jsou důležitou součástí urbanismu města hlavní bulváry. Takovou ulici má i Ostrava. Jde o ulici Opavskou, která v Nové Vsi přechází v ulici 28. října a vlastně propojuje lidnatou Porubu s centrem města. Aby ale mohla ještě lépe plnit své funkce, chce ji vedení města vylepšit. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Tím, že je Ostrava polycentrické město, tvoří ty bulváry a komunikace její významnou část. V tuto chvíli se zabýváme tím, jak tu ulici, která je více dopravní, přeměnit na městský bulvár. Ten bude bude více spojovat jednotlivé části a umožní nějakou efektivní dostavbu. Zlepší se propojení nejen pro automobily, ale i pro chodce a cyklisty. Městský ateliér vyhlásil výzvu, která je směřována na odbornou veřejnost, takže směrem k architektům, ale mohu to být i studenti architektury. Mohou navrhnout zásahy, které jsou nestavebního charakteru."

Zauzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Když jsme začali v městském ateliéru pracovat na koncepci městské třídy 28. října Opavská, tak jsme si uvědomili, že naplnění těch opatření a zkvalitnění celého prostoru, je běh na dlouhou trať. Proto jsme se rozhodli, že zkusíme vytvořit nějaká rychlá opatření, kterými se mohou některá místa zkvalitnit v krátkém čase." 

Městský ateliér proto vybral 6 míst na tomto bulváru, která by se měla zkrášlit jako první. Jde například o Náměstí republiky, kde je trolejbusová točna, prostor kolem pasážových domů na ulici Denisova a nebo oblast od křižovatky ulic 28. října a Nádražní po Smetanovo náměstí. 

Zuzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Zde je záměr svést automobily na tramvajový pás a tím vytvořit širší chodník a komfortnější prostup pro chodce. Podél Kampusu Palace je chodník velmi úzký, je zde hodně svislých dopravních značení a pohyb není pro chodce komfortní." 

Přihlášky lze zasílat do 31. března a hned v dubnu budou vybráni zpracovatelé návrhů na jednotlivá místa, kteří pak musí odevzdat prováděcí dokumentaci do 25. června. Realizace by měly začít už v průběhu července tohoto roku. Náklady jsou plánovány na 3 a půl milionu korun. Podrobnosti jsou na webu městského ateliéru MAPPA.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
21. dubna 2021, 18:40

Architekt Josef Pleskot postaví most přes Ostravici

Slavný architekt Josef Pleskot ozdobí Ostravu dalším dílem. Tentokrát navrhl se svým týmem most přes Ostravici, který propojí Dolní Vítkovice s cyklostezkou vedoucí do centra města. Ocelová lávka bude mít tvar písmene A a bude viset na ocelových lanech.

Jedna z nejnavštěvovanější atraktivit celé České republiky je Dolní oblast Vítkovice. Lokalitu ale značně handicapuje špatná dostupnost nedalekého centra města. To se  nyní změní, protože vznikne bezpečná a rychlá trasa pro pěší a cyklisty. Jako třešinku na dortu ji ozdobí visutý most přes Ostravici, kterou navrhl Josef Pleskot. 

Josef Pleskot, architekt, autor lávky: „Spojování architekturou je moje životní téma. Prospěšné propojování odlehlých míst pomocí lávek a mostů pokládám za vrchol prozřetelného urbanistického myšlení. Když se spojení opravdu povede a je silné, těží z něho obě místa. Město rozkvétá! Jsem přesvědčený, že spojení Ostravy a Vítkovic právě v tomto místě přinese Ostravě jako celku hodně užitku a přidané hodnoty a vnímavým uživatelům navíc radost z netradičních výhledů. Sofistikovaná, lehká, zavěšená, ocelová konstrukce dá pocit vzdušnosti a rozhodně souzní s ostravským duchem."

Samotná lávka bude mít 160 metrů, pylon bude vysoký 28 metrů. Celá trasa pak bude dlouhá 550 metrů. Pohodlně přivede cyklisty i pěší z cyklostezky na pravém břehu Ostravice až do centra Dolních Vítkovic k Velkému světu techniky. Bude mít asfaltový povrch.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: „Nové napojení centra města s Dolními Vítkovicemi považujeme za velmi zásadní pro rozvoj Ostravy jako celku. Lávka a stezka pro pěší i cyklisty umožní pohodlné napojení na cyklotrasu na pravém břehu Ostravice, vedoucí takřka z Beskyd až po Landek. Díky novému propojení odstraníme jednu z bariér území a cyklisté mířící z nebo do Dolních Vítkovic se vyhnou problematické jízdě - například po Českobratrské ulici nebo po ulici 28. října."

Stavět se začne příští rok na jaře a do konce roku by mělo být hotovo. Cena lávky i stezky je celkově 60 milionů korun. 

---

Italové postaví v Mošnově nový výrobní podnik

Ostravě se podařilo získat do průmyslové zóny v Mošnově dalšího investora. Italská společnost IRCE tam chce vystavět podnik na výrobu vodičů pro nejrůznější zařízení. Prodej pozemku už schválilo zastupitelstvo města a nyní se připravuje smlouva.

Ostrava prodá 5 hektarů plochy ve strategické průmyslové zóně v Mošnově italské firmě IRCE. Ta na nich chce vybudovat továrnu pro výrobu vodičů z mědi a hliníků, které se používají pro vinutí v elektrických strojích. Italové za pozemek zaplatí asi 28 milionů korun.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Firma má sídlo v italské Imole, má 9 závodů v šesti zemích po celém světě a z toho čtyři v Evropě. Tady chtějí vybudovat základnu pro celou střední a východní Evropu. Ta jednání o prodeji už vedeme více než rok. Nakonec ta smlouva je víceméně standardní."

Italové zvolili Mošnov kvůli jeho poloze, protože z něj budou zásobovat především zákazníky z Česka, Polska, Slovenska a Maďarska. V továrně bude zaměstnáno asi 100 pracovníků. Hotova by měla být v roce 2030. 

Fillipo Casadie, jednatel společnosti IRCE: „Pro náš český závod počítáme s pořízením nejpokročilejších technologií a zařízení průmyslu 4.0,které budou splňovat nejpřísnější požadavky na úsporu energie a ochranu životního prostředí. Nově vytvořená pracovní místa obsluhy sofistikovaných výrobních zařízení na tváření drátu na válcovacích stolicích, jejich žíhání, potahování izolanty, vytvrzování, vinutí, kontrolu a balení tak budou technického směru s vyšší kvalifikací.

Pro Ostravu je to ve strategické průmyslové zóně devátý prodej pozemku investorovi. V Mošnově pracuje už téměř 3800 lidí a bylo tam proinvestováno asi 15 miliard korun. 

---

Ostrava chce zkrášlit hlavní městský bulvár

Hlavní ostravský bulvár, tedy ulice 28. října a Opavskou čekají změny. Asi vás překvapí, že nepůjde o nějaké stavby či přestavby, ale pouze o zkrášlení a zkvalitnění klíčových míst pomocí nestavebních zásahů. Město je na tyto změny otevřeno nápadům a proto vyzývá případné zájemce, aby do konce března připravili své návrhy.

V mnoha metropolích po celém světě jsou důležitou součástí urbanismu města hlavní bulváry. Takovou ulici má i Ostrava. Jde o ulici Opavskou, která v Nové Vsi přechází v ulici 28. října a vlastně propojuje lidnatou Porubu s centrem města. Aby ale mohla ještě lépe plnit své funkce, chce ji vedení města vylepšit. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Tím, že je Ostrava polycentrické město, tvoří ty bulváry a komunikace její významnou část. V tuto chvíli se zabýváme tím, jak tu ulici, která je více dopravní, přeměnit na městský bulvár. Ten bude bude více spojovat jednotlivé části a umožní nějakou efektivní dostavbu. Zlepší se propojení nejen pro automobily, ale i pro chodce a cyklisty. Městský ateliér vyhlásil výzvu, která je směřována na odbornou veřejnost, takže směrem k architektům, ale mohu to být i studenti architektury. Mohou navrhnout zásahy, které jsou nestavebního charakteru."

Zauzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Když jsme začali v městském ateliéru pracovat na koncepci městské třídy 28. října Opavská, tak jsme si uvědomili, že naplnění těch opatření a zkvalitnění celého prostoru, je běh na dlouhou trať. Proto jsme se rozhodli, že zkusíme vytvořit nějaká rychlá opatření, kterými se mohou některá místa zkvalitnit v krátkém čase." 

Městský ateliér proto vybral 6 míst na tomto bulváru, která by se měla zkrášlit jako první. Jde například o Náměstí republiky, kde je trolejbusová točna, prostor kolem pasážových domů na ulici Denisova a nebo oblast od křižovatky ulic 28. října a Nádražní po Smetanovo náměstí. 

Zuzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Zde je záměr svést automobily na tramvajový pás a tím vytvořit širší chodník a komfortnější prostup pro chodce. Podél Kampusu Palace je chodník velmi úzký, je zde hodně svislých dopravních značení a pohyb není pro chodce komfortní." 

Přihlášky lze zasílat do 31. března a hned v dubnu budou vybráni zpracovatelé návrhů na jednotlivá místa, kteří pak musí odevzdat prováděcí dokumentaci do 25. června. Realizace by měly začít už v průběhu července tohoto roku. Náklady jsou plánovány na 3 a půl milionu korun. Podrobnosti jsou na webu městského ateliéru MAPPA.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-21-04-2021-18-44