Lidi ruší driftování na kruhovém objezdu
Obyvatele domů u kruhového objezdu nedaleko centra Opavy ruší neukáznění řidiči, kteří tudy auty s upravenými výfuky v noci zběsile projíždějí smykem. Bývá to několikrát do týdne vždy až za tmy.
Přes tento kruhový objezd na silnici ve směru na Krnov a Bruntál projedou denně tisíce aut. Když provoz večer zeslábne, ovládnou toto místo řidiči s upravenými auty.
Projíždějí rychle křižovatkou a snaží se udržet vozidlo v řízeném přetáčivém smyku. To doprovází hvízdání pneumatik, túrování motoru a řinčení výfuku.
Na místo přijíždějí večer, většinou během víkendových dní, ale ani ty všední nejsou výjimkou. Nejprve posedávají u nedaleké benzinky a pak vyrazí se svými auty na prázdné silnice.
obyvatel Opavy: „Jezdí tady parta s auty, která mají upravené výfuky. Oni to túrují a je tady kravál. Často se to opakuje."
Na hluk, který v noci vyznavači driftování způsobují, si lidé z okolních domů stěžovali už před dvěma roky. Tehdy situaci vyřešila mobilní kamera a také častější pochůzky městských strážníků.
Jiří Klein, ředitel Městské policie Opava: „My sem pravděpodobně vrátíme kameru, která tady byla před dvěma lety, a ta situace se následně zlepšila. Budeme se snažit zajistit důkazy.“
Řidiči, kteří si pletou silnici s autodromem, mohou čekat pokutu za neohleduplné chování.
Vítězslav Válek, Dopravní inspektorát Policie ČR Opava: „V případě, že by policisté zaregistrovali takovéto jednání, které by bylo prokazatelné, hrozila by řidiči hrozila na místě sankce do 2000 korun.
Zvýšená hlučnost je způsobená úpravou výfuku u aut. To se ale brzy změní: během dvou let by totiž mělo být součástí technických prohlídek vozidel také měření hluku.
---
Obyvatelé Českého Těšína rozhodnou o podobě Hlavní třídy
Hlavní třídu v Českém Těšíně čekají změny k lepšímu. O tom, jak bude v blízké budoucnosti vypadat, rozhodnou i sami občané.
Vedení Českého Těšína připravuje společně s odborníky a památkáři modernizaci Hlavní třídy. O její podobě ale rozhodnou i sami občané, jejichž názor a pocit je pro tento velký projekt důležitý.
Gabriela Hřebačková, starostka Českého Těšína: " Je to velká výzva, ale chceme jít tím směrem, co probíhá v celé řadě měst, že chceme před tak významnou a nákladnou investicí oslovit občany, nejen kteří bydlí na ulici Hlavní, ale z celého území, aby řekli svůj postřeh k ulici Hlavní.”
Lidé mohou vyjádřit svůj názor týkající se zeleně, laviček, dopravní situace, odpočinkových zón a podobně a to prostřednictvím dotazníků, veřejných debat s architekty, experty na dopravu či historiky nebo pocitové mapy.
Michal Sobek, marketingový ředitel BeePartners: "My chodíme po ulicích, sbíráme dotazníky, ptáme se i cíleně lidí a máme pocitovou mapu, do které lidé mohou zaznačit konkrétní místa, co chtějí na Hlavní změnit."
Gabriela Hřebačková, starostka Českého Těšína: "Výstupy budou vyhodnoceny profesionály a tyto postřehy budou zakomponovány do připraveného projektu. Vzhledem k tomu, že se jedná o finančně velmi nákladnou investici, tím krokem města bude hledat dotační titul."
S projektem se veřejnost může seznámit na webu . Tam je také k dispozici online dotazník.
---
Ostravar Arénu v Ostravě čeká kompletní přestavba
Ostravar Arénu ve Vítkovicích čeká největší přestavba v její historii. Ostrava má totiž v plánu hned po hokejovém šampionátu v roce 2024 kompletní rekonstrukci, která by z dnes již zastaralé haly znovu udělala moderní sportovní stánek 21. století.
Palác kultury a sportu v Ostravě - Zábřehu, dnes Ostravar Aréna, byl dokončen v roce 1986. Tehdy to byla největší a nejmodernější hala v celé Evropě. Stavěla se společně s hotelem Atom a náklady byly dohromady 300 milionů korun. V roce 2004 skončila první přestavba za 700 milionů a v roce 2012 se měnily sedačky a přidávaly se rohové tribuny. Přesto všechno už je hala značně zastaralá a Ostrava chystá velkou rekonstrukci.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "princip je tu halu zkompaktnit. Tak, jak se dnes ty moderní haly staví. Diváky přisunout blíže k tomu dění a vytvořit i trochu komfortnější zázemí pro návštěvníky."
Připravují se celkem 3 varianty, ze kterých by mělo vedení Ostravy vybrat ještě letos tu nejvhodnější. Pak se začne připravovat projekt, což potrvá asi dva roky a vyjde na asi 100 milionů korun.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora: "Tu halu chceme trochu architektonicky očistit, protože za ty roky se tady přilepilo hodně dalších budov a věcí, které tady nepatří. Aby to bylo kompaktní a pěkné."
Samotná přestavba tedy začne po Mistrovství světa v hokeji v roce 2024. Cena se bude podle vybrané varianty pohybovat mezi jednou a půl a dvěma miliardami korun.
---
FK Baník Albrechtice oslavil 60 let
Fotbalový klub Baník Albrechtice oslavil 60 let. Při této příležitosti proběhlo ocenění dlouholetého bývalého předsedy klubu, během jehož působení dosáhl klub nejvyšších fotbalových úspěchů. Zároveň se odehrálo utkání mezi současným A-týmem a bývalými hráči.
Bývalí i současní hráči FK Baníku Albrechtice se sešli na hřišti, aby společným zápasem oslavili 60. výročí zdejšího klubu. Na začátku oslav klub ocenil dlouholetého bývalého předsedu Vladislava Šipulu, který zavzpomínal, jak se klub postupně vyvíjel.
Vladislav Šipula, bývalý předseda FK Baník Albrechtice: "Začalo se hrát prakticky na škváře, haldovina, škvára. Pak i druhé hřiště bylo škvárové. No a postupně jsme začali dělat travnaté. Toto je od roku 1984. Pak se v roce 2005 udělalo to druhé travnaté a v 2005 i umělá tráva tady."
Po revoluci ubývali sponzoři, přesto dokázal klub v roce 1994 postoupit do divize.
Vladislav Šipula, bývalý předseda FK Baník Albrechtice: "Byl velký problém sehnat nějaké peníze a udržet tu úroveň. Třináct roků jsme se udrželi v divizi."
Jindřich Feber, starosta Albrechtic: "Momentálně je situace taková, že tu štafetu převzala obec. A obec se snaží, jak finančně, tak organizačně, hodně pomáhat. No a jsou i sponzoři, řada firem, které taky nějakým způsobem finančně podporují fotbal."
V posledních letech proběhla postupně rekonstrukce zázemí fotbalistů a klub se pečlivě věnuje i mládeži.
Lukáš Hawlasek, hráč; trenér mládeže FK Baník Albrechtice: "Areál je překrásný, krásné dvě trávy, máme umělku, máme v zimě k dispozici haly, takže podmínky tady jsou super. Obec mládež podporuje i vedení klubu, takže mládež nám za minulých pět, šest let vyrostla ze čtyřiceti dětí na nějakých 110 až 120 dětí."
Jindřich Feber, starosta Albrechtic: "60, to je kopa let. Já bych byl rád, kdybychom za deset let slavili sedmdesáté výročí a co bude dál, tak to se uvidí."
K narozeninám tak klubu zbývá do dalších let popřát hodně dobrých fotbalistů, vstřelených gólů i věrných fanoušků.
---
8. ročník automobilového závodu Vrbenský vrch
Již poosmé se do Vrbna pod Pradědem sjeli špičkoví automobiloví závodníci na závod Vrbenský vrch. Ten se do podhůří Jeseníků opět vrátil po roční pauze, způsobené covidovou pandemií. Na start se postavilo na 90 silných automobilů.
Silnice z Vrbna do Andělské Hory byla uzavřená po celý víkend. V pátek se konaly tréninky a v sobotu a v neděli dva závody.
Petr Kopinec (ANO), starosta Vrbna pod Pradědem: „Jsme rádi, že takové závody se tady jedou. Je to po malé odmlce, díky covidu jsme museli posunout termín závodu."
Karolína Kopincová, Miss World Czech Republic 2020: „Já jsem se přijela hlavně podívat a nasát atmosféru, protože jsem se moc těšila. Já to mám ráda tak nějak od malička, tatínek mě k tomu vždycky vedl."
Jan Krkoška (ANO), náměstek hetjmana MS kraje: „Vrbenský vrch už je závod historický, který se tady jel už více jak osmkrát, kdy přiláká nejenom motoristické fanoušky, ale také celou řadu turistů, kteří se přijedou podívat na krásná auta."
Nestálé srpnové podnebí nakonec organizátorům přálo, závod se jel za slunečného počasí. Drobnou komplikací byl pouze noční sobotní déšť.
Aleš Gänsdorfer, promotér seriálu a ředitel závodů: „Co se týká Vrbna pod Pradědem, tak je to vlastně pátý podnik celého seriálu, který je vypsán na osm podniků. Jede se vlastně v celé České republice, ale jsou to mezinárodní mistrovství závodů automobilů do vrchu pro celou Střední Evropu Maverick Hill Climb Czech 2021.“
Martin Pleva, závodník a hlavní pořadatel závodu: „Myslím si, že závod se nám povedl, jezdci tady byli opravdu kvalitní. Na vítězství je tady několik adeptů, ale myslím si, že úplně tím největším je David Komárek.“
Tip Martina Plevy na konec vyšel. Český reprezentant David Komárek zvítězil v nedělním závodě, v sobotu měl více štěstí a vítězství strhl na svou stranu rakouský závodník Ferdinand Madrian.
---