Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná
  • V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu
  • Pokračují práce na revitalizaci kašny před poliklinikou
  • Müllerův dům promlouvá o své historii
  • Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak

Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná

Ostrava zachová pro budoucnost známou dominantu. Mrakodrap na Ostrčilově ulici totiž nebude zbourán, ale zrekonstruován. O návrh se postará světoznámá architektka Eva Jiřičná a její ateliér AI - Design. S 22 patry jde v současnosti o nejvyšší dům v Ostravě.

Výškový dům na Ostrčilově ulici v centru Ostravy byl dostavěn v roce 1968. Má 68 metrů a 22 pater, které byly nejprve určeny pro bydlení. Do budovy ale začalo zatékat a po rekonstrukci v ní vznikly kanceláře. Od roku 2013 je celý mrakodrap opuštěný a nepřístupný kvůli nevyhovujícím a dalším technickým problémům, jako například, že se ve větrů naklání, má nefunkční opláštění, které obsahuje azbest, chybí únikové trasy. Vedení magistrátu i centrálního obvodu už mnoho let řeší jeho budoucnost. Nyní překvapivě odborníci nabídli, že by tuto dominantu šlo zachránit. Magistrát proto vyzval studio AI - Design světoznámé architektky Evy Jiřičné, aby navrhlo jak.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Výškový dům v Ostrčilově ulici rozhodně patří ke známým architektonickým dominantám Ostravy. Již léta je ale ve velmi špatném stavu a náročnost jeho rekonstrukce způsobila dlouhodobé oddalování problému a dodnes svádí k jednoduchým úvahám, jako jsou návrhy na jeho demolici. Vzdávat se dominant však není cesta, kterou bychom volili. Rozhodli jsme se proto zadat zpracování návrhu rekonstrukce objektu studiu proslulé architektky Evy Jiřičné. Její tým je známý jedinečností architektonických návrhů, citlivým přístupem k hodnotám původních staveb i kvalitním technickým zpracováním, které budou pro tuto stavbu nezbytné. Rozhodně nebudeme prvním ani posledním městem, které úspěšně zvládlo přestavbu dříve postavených výškových budov na současné podmínky a bezpečnostní normy."

V roce 2010 uvažovalo město o prodeji objektu soukromému majiteli, který by jej zdemoloval a na místě postavil jinou budovu. V roce 2013 chtěl centrální městský obvod, který měl budovu ve správě, objekt opravit, snížit o 10 pater a přestavět na menší byty pro mladé rodiny a seniory. Nyní ale po debatách s odborníky bylo rozhodnuto o zadání návrhu na využití budovy. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Architektonické studio AI-Design bude hledat to nejvhodnější využití objektu. Stanoveno bude také na základě jeho technických parametrů, které jsou jiné pro byty a jiné pro kanceláře. Jednat by se mohlo o kombinaci funkcí. Přestože obvod navrhoval snížení budovy, protože při zachování současného počtu podlaží bude rekonstrukce technicky velmi náročná, rozhodli jsme se přijmout tuto výzvu a 68 metrů vysokou dominantu v centru města zachovat.“

Vedení magistrátu zadalo studiu vytvoření architektonického, funkčního a technického návrhu, který zachová výškovou dominantu objektu, indikuje jeho historické hodnoty a přinese atraktivní a architektonicky významné řešení hodné umístění v centrální části města. Řešení by mělo být udržitelné nejen ekonomicky, ale i z hlediska dopadů na životní prostředí. Variantní řešení připouští i využití okolních pozemků. Tento výškový dům je nejvyšší v Ostravě a celkově jde o třetí nejvyšší stavbu po Nové radnici a Bolt Tower. 

---

V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu

Zhruba před dvěma měsíci v městské části Podlesí v Havířově otevřeli nové pumptrackové hřiště. Místní lidé si ale stěžují na hluk a sepsali petici. Radnice chce situaci zklidnit a udělat na dráze úpravy.

Nadšení z nové pumptrackové dráhy v Havířově, pořízené z participativního rozpočtu, netrvalo dlouho. Lidé, kteří bydlí v blízkosti areálu, si stěžují na hluk, vadí jim, že se tam mládež schází i ve večerních hodinách. S peticí se obrátili na radnici.

anketa, místní obyvatel: “Mě to nevadí, ale chápu, že těm z posledního vchodu to vadí. To máte jako ty školy tady. Také děti křičí, ale to je život.”

Město chce vyjít vstříc mládeži, ale i místním obyvatelům. Upravilo provozní řád a na jeho dodržování budou dohlížet strážníci městské policie. Zvažuje se i přítomnost správce. Úpravy čeká i samotná dráha.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "První krok je nějaká gumová podložka pod pumptrackovou dráhu a důležitý krok, kde se vytváří hluk, jsou zatáčky. Tady jde vidět, že ty začátky jsou volné, kdyby tady byla nějaká membrána, která by tlumila hluk ze zatáček, tak si myslím, že by to celé situaci hodně pomohlo."

Pokud by nepomohla ani tato opatření, město zváží možnost umístění protihlukových stěn.

---

Pokračují práce na revitalizaci kašny před poliklinikou

Na Jihu jsou v plném proudu práce na rekonstrukci kašny před poliklinikou v Hrabůvce. Ta nejenže získá zcela nový vzhled, ale bude navíc i podsvícená a vodní efekt bude napodobovat pohyb vln na pobřeží.

V Jižním městě pokračují práce na nejúspěšnějším projektu participativního rozpočtu z minulých let. Tím je kašna před poliklinikou v Hrabůvce, do které se po rekonstrukci vrátí i zrestaurovaná socha zdraví Mikuláše Rutkovského. Dokončena je mimo jiné nová plastová a obetonovaná jímka.

Hana Tichánková, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “V této chvíli je osazen betonový límec. Čeká se, až zatvrdne a budou práce pokračovat dále tak, aby skončily do konce léta. V současné chvíli jsme již ukončili příjem návrhů do dalšího ročníku participativního rozpočtu. V letošním roce budeme rozdělovat celkem 10 milionů korun, a to aktuálně na 50 přihlášených projektů.

Gabriela Gödelová, mluvčí MOb Ostrava-Jih: “Nejvíce návrhů letos podali lidé z městské části Zábřeh, a to celkem 15. Následovaly Výškovice, po nich Hrabůvka a velice nás potěšilo, že se hojně s počtem 10 návrhů letos zapojili obyvatelé městské části Dubina a Bělský les.

Všechny vaše projekty teď projdou technickou analýzou a ty úspěšné budou v září prezentovány na různých místech a akcích v obvodu.

Hana Tichánková, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “Takže já doufám, že kromě dětských hřišť a úprav veřejného prostoru tam opět najdeme nějaký zajímavý projekt podobný právě tady rekonstrukci původní kašny.”

Během října pak bude spuštěno hlasování a Vy rozhodnete o těch nejlepších projektech, které se budou příští rok realizovat.

---

Müllerův dům promlouvá o své historii

Bohatou historii Müllerova domu, který byl kdysi součástí Opavského hradu, přibližuje výstava instalovaná přímo v tomto objektu. Zatím je tento historický objekt využívaný převážně k pořádání výstav a přednášek. V budoucnu tady ale vznikne moderně pojatá archeologická expozice.

Dům dostal své jméno po právníku Müllerovi, který zde se svou rodinou bydlel na přelomu 19. - 20. století. Jeho historie je ale mnohem starší a sahá až do století 13. V té době stál na tomto místě Opavský hrad a dům byl jeho součástí. Dokládá do pozůstatek zachovalé zdi v suterénu. Původně na tomto místě totiž stála kuchyň přemyslovského hradu nebo také sýpka. Od poloviny minulého století zde sídlilo Slezské zemské muzeum.

Rekonstrukce tohoto historického objektu byla žní pro archeology. Během podrobného tříletého výzkumu se jim podařilo nashromáždit deseti tisíce archeologických nálezů - užitkové keramiky, kostí, kachlí i hraček. Některé z nich si budou moci návštěvníci přímo tady, v Mullerově domě, prohlédnout.

David Váhala, mluvčí, Slezské zemské muzeum:  "V suterénu této budovy bude nejspíš během tohoto roku otevřena nová archeologická expozice."

Už nyní mohou návštěvníci vidět nejstarší dochovaný barokní krov v Opavě, který je datovaný do roku 1726.

Výstava připomíná na několika banerech historii Müllerova domu i jeho proměnu v čase. Ačkoliv této budově byl rekonstrukcí navrácený historický ráz, s výstavní muzejní budovou jej spojuje moderní asi deseti metrový tunel.

---

Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak

Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.

I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.

David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.

Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.

Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.

Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.

Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“

Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“

„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“

„Těším se moc.“

„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“

„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“

„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“

„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“

„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“

„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“

„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."

A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.

Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“

Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
15. července 2020, 17:00

Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná

Ostrava zachová pro budoucnost známou dominantu. Mrakodrap na Ostrčilově ulici totiž nebude zbourán, ale zrekonstruován. O návrh se postará světoznámá architektka Eva Jiřičná a její ateliér AI - Design. S 22 patry jde v současnosti o nejvyšší dům v Ostravě.

Výškový dům na Ostrčilově ulici v centru Ostravy byl dostavěn v roce 1968. Má 68 metrů a 22 pater, které byly nejprve určeny pro bydlení. Do budovy ale začalo zatékat a po rekonstrukci v ní vznikly kanceláře. Od roku 2013 je celý mrakodrap opuštěný a nepřístupný kvůli nevyhovujícím a dalším technickým problémům, jako například, že se ve větrů naklání, má nefunkční opláštění, které obsahuje azbest, chybí únikové trasy. Vedení magistrátu i centrálního obvodu už mnoho let řeší jeho budoucnost. Nyní překvapivě odborníci nabídli, že by tuto dominantu šlo zachránit. Magistrát proto vyzval studio AI - Design světoznámé architektky Evy Jiřičné, aby navrhlo jak.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Výškový dům v Ostrčilově ulici rozhodně patří ke známým architektonickým dominantám Ostravy. Již léta je ale ve velmi špatném stavu a náročnost jeho rekonstrukce způsobila dlouhodobé oddalování problému a dodnes svádí k jednoduchým úvahám, jako jsou návrhy na jeho demolici. Vzdávat se dominant však není cesta, kterou bychom volili. Rozhodli jsme se proto zadat zpracování návrhu rekonstrukce objektu studiu proslulé architektky Evy Jiřičné. Její tým je známý jedinečností architektonických návrhů, citlivým přístupem k hodnotám původních staveb i kvalitním technickým zpracováním, které budou pro tuto stavbu nezbytné. Rozhodně nebudeme prvním ani posledním městem, které úspěšně zvládlo přestavbu dříve postavených výškových budov na současné podmínky a bezpečnostní normy."

V roce 2010 uvažovalo město o prodeji objektu soukromému majiteli, který by jej zdemoloval a na místě postavil jinou budovu. V roce 2013 chtěl centrální městský obvod, který měl budovu ve správě, objekt opravit, snížit o 10 pater a přestavět na menší byty pro mladé rodiny a seniory. Nyní ale po debatách s odborníky bylo rozhodnuto o zadání návrhu na využití budovy. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Architektonické studio AI-Design bude hledat to nejvhodnější využití objektu. Stanoveno bude také na základě jeho technických parametrů, které jsou jiné pro byty a jiné pro kanceláře. Jednat by se mohlo o kombinaci funkcí. Přestože obvod navrhoval snížení budovy, protože při zachování současného počtu podlaží bude rekonstrukce technicky velmi náročná, rozhodli jsme se přijmout tuto výzvu a 68 metrů vysokou dominantu v centru města zachovat.“

Vedení magistrátu zadalo studiu vytvoření architektonického, funkčního a technického návrhu, který zachová výškovou dominantu objektu, indikuje jeho historické hodnoty a přinese atraktivní a architektonicky významné řešení hodné umístění v centrální části města. Řešení by mělo být udržitelné nejen ekonomicky, ale i z hlediska dopadů na životní prostředí. Variantní řešení připouští i využití okolních pozemků. Tento výškový dům je nejvyšší v Ostravě a celkově jde o třetí nejvyšší stavbu po Nové radnici a Bolt Tower. 

---

V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu

Zhruba před dvěma měsíci v městské části Podlesí v Havířově otevřeli nové pumptrackové hřiště. Místní lidé si ale stěžují na hluk a sepsali petici. Radnice chce situaci zklidnit a udělat na dráze úpravy.

Nadšení z nové pumptrackové dráhy v Havířově, pořízené z participativního rozpočtu, netrvalo dlouho. Lidé, kteří bydlí v blízkosti areálu, si stěžují na hluk, vadí jim, že se tam mládež schází i ve večerních hodinách. S peticí se obrátili na radnici.

anketa, místní obyvatel: “Mě to nevadí, ale chápu, že těm z posledního vchodu to vadí. To máte jako ty školy tady. Také děti křičí, ale to je život.”

Město chce vyjít vstříc mládeži, ale i místním obyvatelům. Upravilo provozní řád a na jeho dodržování budou dohlížet strážníci městské policie. Zvažuje se i přítomnost správce. Úpravy čeká i samotná dráha.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "První krok je nějaká gumová podložka pod pumptrackovou dráhu a důležitý krok, kde se vytváří hluk, jsou zatáčky. Tady jde vidět, že ty začátky jsou volné, kdyby tady byla nějaká membrána, která by tlumila hluk ze zatáček, tak si myslím, že by to celé situaci hodně pomohlo."

Pokud by nepomohla ani tato opatření, město zváží možnost umístění protihlukových stěn.

---

Pokračují práce na revitalizaci kašny před poliklinikou

Na Jihu jsou v plném proudu práce na rekonstrukci kašny před poliklinikou v Hrabůvce. Ta nejenže získá zcela nový vzhled, ale bude navíc i podsvícená a vodní efekt bude napodobovat pohyb vln na pobřeží.

V Jižním městě pokračují práce na nejúspěšnějším projektu participativního rozpočtu z minulých let. Tím je kašna před poliklinikou v Hrabůvce, do které se po rekonstrukci vrátí i zrestaurovaná socha zdraví Mikuláše Rutkovského. Dokončena je mimo jiné nová plastová a obetonovaná jímka.

Hana Tichánková, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “V této chvíli je osazen betonový límec. Čeká se, až zatvrdne a budou práce pokračovat dále tak, aby skončily do konce léta. V současné chvíli jsme již ukončili příjem návrhů do dalšího ročníku participativního rozpočtu. V letošním roce budeme rozdělovat celkem 10 milionů korun, a to aktuálně na 50 přihlášených projektů.

Gabriela Gödelová, mluvčí MOb Ostrava-Jih: “Nejvíce návrhů letos podali lidé z městské části Zábřeh, a to celkem 15. Následovaly Výškovice, po nich Hrabůvka a velice nás potěšilo, že se hojně s počtem 10 návrhů letos zapojili obyvatelé městské části Dubina a Bělský les.

Všechny vaše projekty teď projdou technickou analýzou a ty úspěšné budou v září prezentovány na různých místech a akcích v obvodu.

Hana Tichánková, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “Takže já doufám, že kromě dětských hřišť a úprav veřejného prostoru tam opět najdeme nějaký zajímavý projekt podobný právě tady rekonstrukci původní kašny.”

Během října pak bude spuštěno hlasování a Vy rozhodnete o těch nejlepších projektech, které se budou příští rok realizovat.

---

Müllerův dům promlouvá o své historii

Bohatou historii Müllerova domu, který byl kdysi součástí Opavského hradu, přibližuje výstava instalovaná přímo v tomto objektu. Zatím je tento historický objekt využívaný převážně k pořádání výstav a přednášek. V budoucnu tady ale vznikne moderně pojatá archeologická expozice.

Dům dostal své jméno po právníku Müllerovi, který zde se svou rodinou bydlel na přelomu 19. - 20. století. Jeho historie je ale mnohem starší a sahá až do století 13. V té době stál na tomto místě Opavský hrad a dům byl jeho součástí. Dokládá do pozůstatek zachovalé zdi v suterénu. Původně na tomto místě totiž stála kuchyň přemyslovského hradu nebo také sýpka. Od poloviny minulého století zde sídlilo Slezské zemské muzeum.

Rekonstrukce tohoto historického objektu byla žní pro archeology. Během podrobného tříletého výzkumu se jim podařilo nashromáždit deseti tisíce archeologických nálezů - užitkové keramiky, kostí, kachlí i hraček. Některé z nich si budou moci návštěvníci přímo tady, v Mullerově domě, prohlédnout.

David Váhala, mluvčí, Slezské zemské muzeum:  "V suterénu této budovy bude nejspíš během tohoto roku otevřena nová archeologická expozice."

Už nyní mohou návštěvníci vidět nejstarší dochovaný barokní krov v Opavě, který je datovaný do roku 1726.

Výstava připomíná na několika banerech historii Müllerova domu i jeho proměnu v čase. Ačkoliv této budově byl rekonstrukcí navrácený historický ráz, s výstavní muzejní budovou jej spojuje moderní asi deseti metrový tunel.

---

Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak

Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.

I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.

David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.

Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.

Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.

Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.

Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“

Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“

„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“

„Těším se moc.“

„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“

„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“

„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“

„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“

„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“

„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“

„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."

A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.

Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“

Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-15-07-2020-17-00