Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy VÍKEND

  • Výběr hlavních událostí týdne
  • Projekt mobilní zubní ambulance ve školách se osvědčil
  • Stavba mostu na Ratibořské vstoupila do klíčové fáze
  • Školák sledoval zloděje na kole až do jeho dopadení
  • Oprava střechy zámku ve Studénce po létech končí
  • Z ostravické pily je společenské a sportovní centrum
  • Nový Jičín pozval na snídani ty, kdo šli pěšky

Projekt mobilní zubní ambulance ve školách se osvědčil

Projekt Dentobusu potvrdil, že děti stomatologickou prevenci potřebují. Kraj předpokládá, že po vyhodnocení všech dat nalezne cestu, aby mobilních ambulancí, které jezdí do škol, bylo více.

Pilotní projekt Moravskoslezského kraje a krnovské nemocnice na prevenci zubních kazů se chýlí ke konci. Dentobus přijel i před Základní školu K. Světlé v Havířově, kde byl o vyšetření dětí 2. až 5. tříd velký zájem.

Petra Bartošová, zástupkyně ředitele ZŠ K. Světlé Havířov: “Oslovili jsme celkem 217 rodičů a zájem byl ze strany 136 zákonných zástupců. Já myslím, že je to velmi pěkné číslo."

anketa: "Naučila jsem si, jak to správně čistit, protože většinou, jak jsem byla malá, tak jsem to docela ošulila."

anketa: “Chodím každý půl rok k zubaři a kazu jsem měl docela dost. Myslím, že tři. Teď se snažím ty zuby nějak zlepšit a více si je čistit a jíst méně sladkého.”

Do prevence se zapojilo deset škol. Nyní se data budou vyhodnocovat, ale kraj věří, že by se projekt mohl posunout dále.

Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: “Toto auto, které dělá prevenci zubařskou, je speciálně z Polska a je poměrně drahé. Takže my hledáme cesty, jak to vyřešit do budoucna a po vyhodnocení toho projektu budeme zvažovat zavedení vlastně této ambulance do permanentního provozu a já předpokládám, že v rámci Moravskoslezského kraje by těch ambulancí bylo více a budeme to nabízet obcím a městům, které jsou zřizovateli základních škol."

Po vzoru Dentobusu je už připravená další sanita pod karvinskou nemocnicí pro oční prevenci. A kraj s odborníky přemýšlí i nad programy v jiných oborech.

---

Stavba mostu na Ratibořské vstoupila do klíčové fáze

Začala demolice mostního provizoria na Ratibořské ulici v opavské části Kateřinky. Rok po ničivých povodních je nový most, který vzniká vedle původního, téměř hotový a celá stavba se tak posunula do další klíčové fáze.

V opavské části Kateřinky začala demolice provizorního mostu na Ratibořské ulici, který po ničivých povodních zajišťoval průjezdnost městem. Denně ho využívalo až 20 tisíc vozidel. Vedle něj je už téměř hotový nový most, a tak stavba vstoupila do rozhodující etapy.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Obslužné trasy jsou Nákladní, Mostní, Těšínská, to znamená, všechno je připraveno tak, aby skutečně ta průjezdnost Opavou byla co nejsnazší po tu dobu odstávky. Potom se můžeme těšit na to, že už průjezdnost bude skvělá, budeme mít tady nový most.”

Nový most váží přes 1800 tun a nasouvat se začne poté, co se kompletně rozebere mostní provizorium.

Ondřej Řezníček, ředitel oblasti Morava realizační firmy: “Probíhají práce na spodní stavbě, dobetonujeme podpěry mezilehlé, následně most takzvaně zaktivujeme, posadíme na pojezdovou dráhu. Pomocí hydrauliky ho zasuneme na trvalé místo, to znamená tam, kde má být, to znamená v ose vozovky, dobetonujeme koncové příčníky, dobetonujeme podpěry a je hotovo.”

Mostní provizorium zachraňovalo dopravu, když loňská velká voda vzala původní most.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Opava si oddechla, my jsme mezitím stavěli v těsné blízkosti tu novou mostovku, ta už v tuto chvíli spolykala 580 kubíků železobetonu. To přerušení dopravy ode dneška až do zprovoznění toho nového mostu, bude maximálně 70 dní."

Nový most, jehož stavba vyjde na 55 milionů korun, má technickou životnost nejméně sto let. Bude vyšší, bezpečnější a odolný vůči stoletým vodám. Pokud půjde vše podle plánu, řidiči se po něm projedou už letos v listopadu.

---

Školák sledoval zloděje na kole až do jeho dopadení

Velkou dávku odvahy prokázal 14letý chlapec, díky kterému byl v Ostravě dopaden zloděj jízdního kola. Mladík recidivistu sledoval na svém kole až do chvíle, než se do honičky přidali policisté ve voze. Ti ho dopadli během pár minut.

Drzost zlodějů nezná mezí. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil 14letý Pavel z Ostravy. Po dlouhém šetření si za 5 tisíc koupil starší kolo a chtěl ho hned s kamarádem vyzkoušet. Nejprve se vydali nafouknout pneumatiky na blízkou čerpací stanici. Tam se najednou objevil neznámý muž, který na kolo nasedl a odjel.  

Pavel, okradený: "Měl jsem takový strach už, že to dopadne nějak špatně. A došlo mi, že už to je 100% špatně, když se dlouho nevraceli."

Kamarád David, ale neváhal, nasedl na své kolo a zloděje sledoval. Měl štěstí, protože zloděj projel kolem strážníka a ten samozřejmě věděl, co dělat. 

David, kamarád okradeného: "Věděl, že ho sleduju, taky mi říkal, že ho nemám sledovat a takové věci, ale držel jsem si odstup."

Následovala krátká honička a zloděj byl dopaden. Nejprve se snažil tvrdit, že si kolo jen půjčil, ale nakonec se přiznal.

Helena Badurová, mluvčí MP Ostrava: "Nadjel tomuto muži, zastavil ho, no a nakonec zavolal tedy posily."

Dalibor Řeháček, velitel obvodního oddělení PČR Ostrava-Mariánské Hory: "Z mých zkušeností tohle by neudělalo ani množství dospělých. Takže za mně velké poděkovaní klukům i za vedení Městské ředitelství policie Ostrava."

I když má tento případ šťastný konec, policisté rozhodně nedoporučují, aby se lidé snažili pachatele trestné činnosti sami zadržet. Důležité je nejprve volat tísňovou linku a pak se řídit pokyny policistů. 

---

Oprava střechy zámku ve Studénce po létech končí

Starý zámek ve Studénce bude mít do konce října kompletní novou střechu. Město ji postupnými kroky opravuje už několik let. Do budoucna počítá s rekonstrukcí celého památkově chráněného objektu.

Areál Starého zámku ve Studénce je od roku 1999 kulturní památkou, jeho historie, jako původně renesanční stavby, sahá do 16. století.

Budova Starého zámku je dnes rozdělena na tři objekty se samostatnými čísly popisnými. Dva vlastní město Studénka a v jednom sídlí regionální kancelář Agentury ochrany přírody a krajiny.

A právě střechu svých dvou objektů začala radnice postupně opravovat před 11 lety. První práce proběhly na středové částí zámku. Pak pokračovaly na zadní budově, kde je do konce října uzavře poslední fáze.

Jiří Švagera (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), místostarosta Studénky: “Byly zahájeny finální práce na čtvrté etapě opravy střechy Starého zámku, kdy jsme přistoupili k tomu, že v letošním roce provedeme už finální dokončení, včetně čelní strany, kde by měl být takový vikýřek.”

Lukáš Kaňuščák, odbor údržby majetku, MěÚ Studénka: “Proběhne zase výměna všech poškozených tesařských prvků a výměna střešní krytiny. Tím, že se jedná o kulturní památku, je to pod dozorem Národního památkového ústavu a státní památkové péče.”

Jak je v detailech vidět, zhotovitelská firma původní, byť poškozené trámy tedy neodstraňuje celé, ale vyřezává jen jejich nejhorší části. 

Poslední etapa přišla na zhruba 4,6 milionu korun, 300 tisíci přispělo Ministerstvo kultury. Celková investice do střechy se pohybuje kolem 15 milionů. Do budoucna radnice počítá s kompletní renovací celého objektu.

---

Z ostravické pily je společenské a sportovní centrum

Areál bývalé dřevařské pily v Ostravici, který byl uzavřen v roce 2010, se dočkal nové etapy života. Po rozsáhlé rekonstrukci se z brownfieldu stalo místo určené pro kulturu, sport i společenské akce.

Komplex, jehož historie sahá minimálně k počátku 19. století, nabízí unikátní architektonické i technické prvky. Součástí prostor budou také prohlídkové trasy a zázemí pro turisty.

Václav Daněk, předseda správní rady společnosti Ridera: „Je nádherný komplex dřevařského areálu, který tady žil od roku 1825, skončil 2010. A my ho 13 let zase vracíme k životu, už ne jako pilu, ale pro kulturu, sport, společenský život, tak, aby se to stalo přirozené centrum Ostravice. Já tady jezdím na Ostravici už 30 let a v tu dobu se objevila možnost a nabídka koupě té pily, která byla zavřená, která ukončila svoji činnost, lidé už byli pryč a tehdejší majitel přišel za mnou, jestli jako stavař, protože on nebyl stavař, jestli si troufnu na to, abychom to třeba postupně nějak dali do života.”

Šárka Šimoňáková (ANO), náměstkyně hejtmana MSK: „Dneska jsme se přišli podívat na slavnostní zahájení otevření pily na Ostravici. Jednalo se o starý brownfield, kde byla historicky dřevařská výroba, která tady byla zhruba 100 let. Před necelými 14 lety byla pila uzavřena a dnes je nově zrekonstruovaná. Vdechl se jí nový život a budou se tady pořádat kulturní, sportovní aktivity a zároveň to slouží občanům Ostravice a také turistům, protože to bude takový bod, kdy můžete odtud vyrazit na Lysou horu.”

O záchranu pily se významně zasloužil známý horolezec Libor Uher.

Libor Uher, horolezec, provozovatel areálu: „Hala je zajímavá tím, že hlavní nosník střechy je dřevěný obloukový příhradový nosník o rozpětí 28 metrů. A takové haly, pokud víme, jsou v republice dvě v tomhle rozpětí. Jedna je v Praze. My se snažíme zachovat všechny prvky. Žádná původní dokumentace neexistuje, takže kopírujeme ty, které neshnily a jsou zachovány, a podle nich děláme všechny náhrady a výměny. V areálu zůstalo několik technických skvostů. Jedním z nich je parní kotel z roku 1924, který jsme zachovali a který bude součástí prohlídkové trasy. Pak tady máme přímočarou pilu, katr č. 1 v recepci, který je plně funkční s posuvem. To je druhý unikát. Pak 33 metrů vysoký komín, pro který se snažíme najít formu, jak ho zapojit do prohlídkové trasy. Dále 22 metrů vysoké silo, které čeká na své využití. A posledním nejvíce vzácným unikátem je původní hřídel, která poháněla celou pilu – kdysi vodním kolem z řeky Ostravice, později parním kotlem a až v době elektrifikace ztratila význam. Zachovala se i s pohony dole ve sklepení. Máme tedy pět takových technických unikátů.”

Dá se předpokládat, že se ostravická pila dostane mezi atraktivity zařazené na oblíbenou Technotrasu.

---

Nový Jičín pozval na snídani ty, kdo šli pěšky

Snídaně jako odměna za pěší chůzi nebo jízdu na kole. To byla zahajovací akce, kterou Nový Jičín pořádal v rámci letošní kampaně Evropský týden mobility

Lucie Plešková, Zdravé město Nový Jičín: “Dneska začala snídaně u radnice v 6:30, už se blíží osmá hodina, takže už nám dochází pečivo a všechny dobroty, co jsme měli připravené. Měli jsme pro občany, kteří dneska šli pěšky nebo jeli na kole, připravené různé buchty, müsli s jogurtem, croissanty plněné i neplněné.”

Snídaně na novojičínském náměstí se konala v rámci Evropského týdne mobility, kampaně na podporu udržitelné dopravy a zdravějšího způsobu života. Její každoroční termín je 16. až 22. září. Nový Jičín se zapojuje pravidelně již několikátý rok.

Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Kdy se snažíme zdůrazňovat, že existuje i jiný způsob dopravy než autem, a to pěšky na kole, případně i veřejnou dopravou. A také, že to je zdravější.”

obyvatelé a návštěvníci Nového Jičína:

“Já jezdím pořád na kole, dneska jsem výjimečně jela autobusem, protože pršelo, takže chodím pořád a jezdím na kole taky stále. Tato snídaně je velmi příjemné překvapení.” “Chodím pořád pěšky do práce, mám to kousíček, dneska jdu jiným směrem, takže se tady nechám příjemně občerstvit a bude to krásný start do nového dne.”

Podpořit myšlenku Evropského týdne mobility se zdejší pořadatelé snazší také akcemi pro děti, třeba Pohybovou stezkou, dále hromadnou cyklojízdou nebo městskou hromadnou dopravou zdarma.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy VÍKEND
21. září 2025, 16:00

Projekt mobilní zubní ambulance ve školách se osvědčil

Projekt Dentobusu potvrdil, že děti stomatologickou prevenci potřebují. Kraj předpokládá, že po vyhodnocení všech dat nalezne cestu, aby mobilních ambulancí, které jezdí do škol, bylo více.

Pilotní projekt Moravskoslezského kraje a krnovské nemocnice na prevenci zubních kazů se chýlí ke konci. Dentobus přijel i před Základní školu K. Světlé v Havířově, kde byl o vyšetření dětí 2. až 5. tříd velký zájem.

Petra Bartošová, zástupkyně ředitele ZŠ K. Světlé Havířov: “Oslovili jsme celkem 217 rodičů a zájem byl ze strany 136 zákonných zástupců. Já myslím, že je to velmi pěkné číslo."

anketa: "Naučila jsem si, jak to správně čistit, protože většinou, jak jsem byla malá, tak jsem to docela ošulila."

anketa: “Chodím každý půl rok k zubaři a kazu jsem měl docela dost. Myslím, že tři. Teď se snažím ty zuby nějak zlepšit a více si je čistit a jíst méně sladkého.”

Do prevence se zapojilo deset škol. Nyní se data budou vyhodnocovat, ale kraj věří, že by se projekt mohl posunout dále.

Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: “Toto auto, které dělá prevenci zubařskou, je speciálně z Polska a je poměrně drahé. Takže my hledáme cesty, jak to vyřešit do budoucna a po vyhodnocení toho projektu budeme zvažovat zavedení vlastně této ambulance do permanentního provozu a já předpokládám, že v rámci Moravskoslezského kraje by těch ambulancí bylo více a budeme to nabízet obcím a městům, které jsou zřizovateli základních škol."

Po vzoru Dentobusu je už připravená další sanita pod karvinskou nemocnicí pro oční prevenci. A kraj s odborníky přemýšlí i nad programy v jiných oborech.

---

Stavba mostu na Ratibořské vstoupila do klíčové fáze

Začala demolice mostního provizoria na Ratibořské ulici v opavské části Kateřinky. Rok po ničivých povodních je nový most, který vzniká vedle původního, téměř hotový a celá stavba se tak posunula do další klíčové fáze.

V opavské části Kateřinky začala demolice provizorního mostu na Ratibořské ulici, který po ničivých povodních zajišťoval průjezdnost městem. Denně ho využívalo až 20 tisíc vozidel. Vedle něj je už téměř hotový nový most, a tak stavba vstoupila do rozhodující etapy.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Obslužné trasy jsou Nákladní, Mostní, Těšínská, to znamená, všechno je připraveno tak, aby skutečně ta průjezdnost Opavou byla co nejsnazší po tu dobu odstávky. Potom se můžeme těšit na to, že už průjezdnost bude skvělá, budeme mít tady nový most.”

Nový most váží přes 1800 tun a nasouvat se začne poté, co se kompletně rozebere mostní provizorium.

Ondřej Řezníček, ředitel oblasti Morava realizační firmy: “Probíhají práce na spodní stavbě, dobetonujeme podpěry mezilehlé, následně most takzvaně zaktivujeme, posadíme na pojezdovou dráhu. Pomocí hydrauliky ho zasuneme na trvalé místo, to znamená tam, kde má být, to znamená v ose vozovky, dobetonujeme koncové příčníky, dobetonujeme podpěry a je hotovo.”

Mostní provizorium zachraňovalo dopravu, když loňská velká voda vzala původní most.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Opava si oddechla, my jsme mezitím stavěli v těsné blízkosti tu novou mostovku, ta už v tuto chvíli spolykala 580 kubíků železobetonu. To přerušení dopravy ode dneška až do zprovoznění toho nového mostu, bude maximálně 70 dní."

Nový most, jehož stavba vyjde na 55 milionů korun, má technickou životnost nejméně sto let. Bude vyšší, bezpečnější a odolný vůči stoletým vodám. Pokud půjde vše podle plánu, řidiči se po něm projedou už letos v listopadu.

---

Školák sledoval zloděje na kole až do jeho dopadení

Velkou dávku odvahy prokázal 14letý chlapec, díky kterému byl v Ostravě dopaden zloděj jízdního kola. Mladík recidivistu sledoval na svém kole až do chvíle, než se do honičky přidali policisté ve voze. Ti ho dopadli během pár minut.

Drzost zlodějů nezná mezí. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil 14letý Pavel z Ostravy. Po dlouhém šetření si za 5 tisíc koupil starší kolo a chtěl ho hned s kamarádem vyzkoušet. Nejprve se vydali nafouknout pneumatiky na blízkou čerpací stanici. Tam se najednou objevil neznámý muž, který na kolo nasedl a odjel.  

Pavel, okradený: "Měl jsem takový strach už, že to dopadne nějak špatně. A došlo mi, že už to je 100% špatně, když se dlouho nevraceli."

Kamarád David, ale neváhal, nasedl na své kolo a zloděje sledoval. Měl štěstí, protože zloděj projel kolem strážníka a ten samozřejmě věděl, co dělat. 

David, kamarád okradeného: "Věděl, že ho sleduju, taky mi říkal, že ho nemám sledovat a takové věci, ale držel jsem si odstup."

Následovala krátká honička a zloděj byl dopaden. Nejprve se snažil tvrdit, že si kolo jen půjčil, ale nakonec se přiznal.

Helena Badurová, mluvčí MP Ostrava: "Nadjel tomuto muži, zastavil ho, no a nakonec zavolal tedy posily."

Dalibor Řeháček, velitel obvodního oddělení PČR Ostrava-Mariánské Hory: "Z mých zkušeností tohle by neudělalo ani množství dospělých. Takže za mně velké poděkovaní klukům i za vedení Městské ředitelství policie Ostrava."

I když má tento případ šťastný konec, policisté rozhodně nedoporučují, aby se lidé snažili pachatele trestné činnosti sami zadržet. Důležité je nejprve volat tísňovou linku a pak se řídit pokyny policistů. 

---

Oprava střechy zámku ve Studénce po létech končí

Starý zámek ve Studénce bude mít do konce října kompletní novou střechu. Město ji postupnými kroky opravuje už několik let. Do budoucna počítá s rekonstrukcí celého památkově chráněného objektu.

Areál Starého zámku ve Studénce je od roku 1999 kulturní památkou, jeho historie, jako původně renesanční stavby, sahá do 16. století.

Budova Starého zámku je dnes rozdělena na tři objekty se samostatnými čísly popisnými. Dva vlastní město Studénka a v jednom sídlí regionální kancelář Agentury ochrany přírody a krajiny.

A právě střechu svých dvou objektů začala radnice postupně opravovat před 11 lety. První práce proběhly na středové částí zámku. Pak pokračovaly na zadní budově, kde je do konce října uzavře poslední fáze.

Jiří Švagera (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), místostarosta Studénky: “Byly zahájeny finální práce na čtvrté etapě opravy střechy Starého zámku, kdy jsme přistoupili k tomu, že v letošním roce provedeme už finální dokončení, včetně čelní strany, kde by měl být takový vikýřek.”

Lukáš Kaňuščák, odbor údržby majetku, MěÚ Studénka: “Proběhne zase výměna všech poškozených tesařských prvků a výměna střešní krytiny. Tím, že se jedná o kulturní památku, je to pod dozorem Národního památkového ústavu a státní památkové péče.”

Jak je v detailech vidět, zhotovitelská firma původní, byť poškozené trámy tedy neodstraňuje celé, ale vyřezává jen jejich nejhorší části. 

Poslední etapa přišla na zhruba 4,6 milionu korun, 300 tisíci přispělo Ministerstvo kultury. Celková investice do střechy se pohybuje kolem 15 milionů. Do budoucna radnice počítá s kompletní renovací celého objektu.

---

Z ostravické pily je společenské a sportovní centrum

Areál bývalé dřevařské pily v Ostravici, který byl uzavřen v roce 2010, se dočkal nové etapy života. Po rozsáhlé rekonstrukci se z brownfieldu stalo místo určené pro kulturu, sport i společenské akce.

Komplex, jehož historie sahá minimálně k počátku 19. století, nabízí unikátní architektonické i technické prvky. Součástí prostor budou také prohlídkové trasy a zázemí pro turisty.

Václav Daněk, předseda správní rady společnosti Ridera: „Je nádherný komplex dřevařského areálu, který tady žil od roku 1825, skončil 2010. A my ho 13 let zase vracíme k životu, už ne jako pilu, ale pro kulturu, sport, společenský život, tak, aby se to stalo přirozené centrum Ostravice. Já tady jezdím na Ostravici už 30 let a v tu dobu se objevila možnost a nabídka koupě té pily, která byla zavřená, která ukončila svoji činnost, lidé už byli pryč a tehdejší majitel přišel za mnou, jestli jako stavař, protože on nebyl stavař, jestli si troufnu na to, abychom to třeba postupně nějak dali do života.”

Šárka Šimoňáková (ANO), náměstkyně hejtmana MSK: „Dneska jsme se přišli podívat na slavnostní zahájení otevření pily na Ostravici. Jednalo se o starý brownfield, kde byla historicky dřevařská výroba, která tady byla zhruba 100 let. Před necelými 14 lety byla pila uzavřena a dnes je nově zrekonstruovaná. Vdechl se jí nový život a budou se tady pořádat kulturní, sportovní aktivity a zároveň to slouží občanům Ostravice a také turistům, protože to bude takový bod, kdy můžete odtud vyrazit na Lysou horu.”

O záchranu pily se významně zasloužil známý horolezec Libor Uher.

Libor Uher, horolezec, provozovatel areálu: „Hala je zajímavá tím, že hlavní nosník střechy je dřevěný obloukový příhradový nosník o rozpětí 28 metrů. A takové haly, pokud víme, jsou v republice dvě v tomhle rozpětí. Jedna je v Praze. My se snažíme zachovat všechny prvky. Žádná původní dokumentace neexistuje, takže kopírujeme ty, které neshnily a jsou zachovány, a podle nich děláme všechny náhrady a výměny. V areálu zůstalo několik technických skvostů. Jedním z nich je parní kotel z roku 1924, který jsme zachovali a který bude součástí prohlídkové trasy. Pak tady máme přímočarou pilu, katr č. 1 v recepci, který je plně funkční s posuvem. To je druhý unikát. Pak 33 metrů vysoký komín, pro který se snažíme najít formu, jak ho zapojit do prohlídkové trasy. Dále 22 metrů vysoké silo, které čeká na své využití. A posledním nejvíce vzácným unikátem je původní hřídel, která poháněla celou pilu – kdysi vodním kolem z řeky Ostravice, později parním kotlem a až v době elektrifikace ztratila význam. Zachovala se i s pohony dole ve sklepení. Máme tedy pět takových technických unikátů.”

Dá se předpokládat, že se ostravická pila dostane mezi atraktivity zařazené na oblíbenou Technotrasu.

---

Nový Jičín pozval na snídani ty, kdo šli pěšky

Snídaně jako odměna za pěší chůzi nebo jízdu na kole. To byla zahajovací akce, kterou Nový Jičín pořádal v rámci letošní kampaně Evropský týden mobility

Lucie Plešková, Zdravé město Nový Jičín: “Dneska začala snídaně u radnice v 6:30, už se blíží osmá hodina, takže už nám dochází pečivo a všechny dobroty, co jsme měli připravené. Měli jsme pro občany, kteří dneska šli pěšky nebo jeli na kole, připravené různé buchty, müsli s jogurtem, croissanty plněné i neplněné.”

Snídaně na novojičínském náměstí se konala v rámci Evropského týdne mobility, kampaně na podporu udržitelné dopravy a zdravějšího způsobu života. Její každoroční termín je 16. až 22. září. Nový Jičín se zapojuje pravidelně již několikátý rok.

Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Kdy se snažíme zdůrazňovat, že existuje i jiný způsob dopravy než autem, a to pěšky na kole, případně i veřejnou dopravou. A také, že to je zdravější.”

obyvatelé a návštěvníci Nového Jičína:

“Já jezdím pořád na kole, dneska jsem výjimečně jela autobusem, protože pršelo, takže chodím pořád a jezdím na kole taky stále. Tato snídaně je velmi příjemné překvapení.” “Chodím pořád pěšky do práce, mám to kousíček, dneska jdu jiným směrem, takže se tady nechám příjemně občerstvit a bude to krásný start do nového dne.”

Podpořit myšlenku Evropského týdne mobility se zdejší pořadatelé snazší také akcemi pro děti, třeba Pohybovou stezkou, dále hromadnou cyklojízdou nebo městskou hromadnou dopravou zdarma.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-vikend-21-09-2025-16-00