Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Studuj u nás

Studuj u nás

  • Probuď v sobě kreativce
  • Operační program zaměstnanost
  • Erasmus KA1

Dobrý den, tento díl školního magazínu TV Polar Studuj u nás je věnován ostravskému školství. Představíme vám projekt Probuď v sobě kreativce, ukážeme vám cíl Operačního programu zaměstnanost a s programem Erasmus+ vyrazíme do světa.

Probuď v sobě kreativce

Cílem projektu Probuď v sobě kreativce je podpora kreativního učení dětí, metodická podpora pedagogů, rozvoj kompetencí lektorů kulturního a kreativního sektoru, koordinace kreativního učení v rámci města a poskytování návodů a inspirace pro tvůrčí aktivity v oblasti kreativity.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „„Tento projekt nabízí příležitost pro inovativní a kreativní přístup k výuce v ostravských školách. Lektoři pedagogům poskytují metodickou podporu, což jim umožňuje rozvíjet kreativní dovednosti dětí a žáků.“

Projekt Probuď v sobě kreativce pokračuje a zapojené ostravské školy se do konce června 2024 mohou těšit na řadu zajímavých aktivit, které si pro ně připravili partneři projektu THeatr ludem, Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě a PLATO Ostrava.

Iveta Horáková, pedagožka Galerie PLATO: „Je to projekt, který má probudit kreativního ducha jak v pedagozích, tak ve studentech a žácích. Teď zrovna pracujeme se základní školou Mitušovou, sedmáci pracují se dvěma umělkyněmi.“

Ve školním roce 2023/2024 se projektu zúčastní šest základních a čtyři mateřské školy z Ostravy, absolvuje jej 50 pedagogů, 13 lektorů kreativního učení a přibližně 450 dětí a žáků.

Antonie Bernadová, umělkyně, lektorka: „Dává mi to smysl v tom, že tam máme kontinuitu, můžeme se setkávat vícekrát a žáci si tak mohou vyzkoušet práci mimo školu.“

Alexandra Sihelská, umělkyně, lektorka: „V této lekci se věnujeme podobnostem makro a mikrosvěta. Vycházíme z toho, co už se děti učily ve škole.“

Gabriela Hermanová, učitelka ZŠ Mitušova 16, Ostrava: „Naše děti se seznámí s Galerií Plato, získají zkušenosti, jiné náhledy.“

Na konci školního roku se s partnery uskuteční setkání u kulatého stolu k příležitosti vyhodnocení projektu a nastavení další spolupráce. Město Ostrava bude na základě přínosů projektu usilovat o jeho pokračování, aby lektoři kulturního a kreativního sektoru mohli nadále navštěvovat výuku a pokračovat v podpoře kreativního učení ve školských institucích. Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie a finančně jej podpořilo i Ministerstvo kultury ČR.

Operační program zaměstnanost

V září loňského roku odstartoval nový projekt s názvem Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání v Ostravě. Projekt bude uskutečňován po dobu 22 měsíců v pěti vybraných ostravských základních školách. Cílem aktivit je zvýšit školní úspěšnost žáků základních škol, ohrožených školním neúspěchem a snížení rizika jejich předčasného odchodu ze vzdělávání.

Jedná se především o žáky pocházející ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí.

Petra Kalousková, ředitelka ZŠ E. Lukášové a Klegova Ostrava – Hrabůvka: „Tento projekt se zabývá tím, aby se děti, které mají horší startovní čáru, mohly lépe zapojit do vzdělávání. Je to prevence předčasných odchodů ze vzdělávání. Chceme zabránit tomu, aby děti odcházely ze školy dřív než po deváté třídě.“

Ke zvyšování motivace žáků ke vzdělávání projekt zařadil i dobré příklady z praxe a obsáhl inspirativní besedy se zajímavými hosty. Ti svým životním příběhem pozitivním postojem motivují žáky, aby uměli jít za svými sny.

Jakub Angelo Guzsi, majitel kadeřnického studia: „Není mi to cizí, ty jejich pocity. Můj příběh je takový, že jsem z průměrných poměrů a vždy jsem chtěl být úspěšný. Mám střední školu s maturitou jako designér, pak jsem začal dělat kadeřníka a nyní vlastním kadeřnické studio.“

Za tímto účelem byla proto na školách vytvořena pozice terénního pracovníka. Terénní pracovníci pracují s ohroženými žáky ve škole i v jejich domácím prostředí, pomáhají u žáků budovat správné návyky ke každodenní přípravě do školy, doprovází je na doučování, poskytují podporu rodičům žáků zapojených do projektu. Předčasné odchody ze vzdělávání ostravských základních škol řeší také multidisciplinární tým, který vytvoří metodiku k této problematice.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „Pozitivní motivace je důležitým prvkem v rozvoji každého jedince, o to významnější je pro rozvoj dětí ze znevýhodněných prostředí. Je skvělé, že se do projektu zapojily také mediálně známé regionální osobnosti, které si s dětmi povídají, poslouchají jejich příběhy, a naopak sdílejí své zážitky. Děti si mohou také samy vyzkoušet, jaké je to být DJem nebo, co vše musí skvělý kadeřník zvládnout. Rovný přístup k ženám je taktéž nedílnou součástí motivace, a proto kvitujeme ženský element, který motivuje dívky být krásnými především ze své vnitřní podstaty.“

V rámci projektu se uskuteční v průběhu školního roku celkem 14 besed pro žáky druhého stupně ostravských základních škol.

Erasmus KA1

Magistrát města Ostravy, odbor kultury a školství je hlavním organizátorem projektu Erasmus+ s klíčovou akcí nazvanou Práce s nadanými žáky. Projekt se realizuje v současném školním roce 2023/2024. Více v reportáži.

Projekt Erasmus+ není určen pouze pro střední školy, ale aktivně se ho účastní i ostravské základní školy. V rámci něj se mohou účastnit třeba řady stáží a studijních pobytů v zahraničí.

Michaela Rýparová, zástupkyně ředitele ZŠ K. Pokorného, Ostrava-Poruba: „Naše škola byla ráda, že mohla vycestovat do zahraničí. Získáváme zkušenosti kolegů. Bylo to inspirativní, inovativní metody bychom chtěli použít v naší škole.“

Martina Veřmířovská, učitelka ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova Ostrava-Hrabůvka: „Nejprve jsme byli v Dublinu, pak na výjezdu v Bratislavě, poté ve Valencii a také v Německu. Poslední výjezd byl do Splitu. Výjezdy byly určeny pro všechny pedagogy školy, kteří pracují s talentovanými žáky.“

Do Erasmu+ je zapojeno celkem pět ostravských základních škol.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „Jakákoliv mezinárodní spolupráce, sdílení dobré praxe a komunikace je pro nás důležitá. Proto podporujeme naše učitele a organizujeme pro ně zahraniční služební cesty. Vše díky podpoře z projektu Erasmus+. Je to opravdu důležité, aby učitelé viděli, jak se učí jinde. Mohou se naučit, jak učit lépe. My cílíme na talentované děti, protože jsou pro nás velmi důležité a perspektivní.“

Ostravské vydání školního magazínu Studuj u nás je u konce. Jsme rádi, že jste s námi, a věříme, že s námi budete i u příští premiéry. Na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Studuj u nás
05. června 2024, 17:27

Dobrý den, tento díl školního magazínu TV Polar Studuj u nás je věnován ostravskému školství. Představíme vám projekt Probuď v sobě kreativce, ukážeme vám cíl Operačního programu zaměstnanost a s programem Erasmus+ vyrazíme do světa.

Probuď v sobě kreativce

Cílem projektu Probuď v sobě kreativce je podpora kreativního učení dětí, metodická podpora pedagogů, rozvoj kompetencí lektorů kulturního a kreativního sektoru, koordinace kreativního učení v rámci města a poskytování návodů a inspirace pro tvůrčí aktivity v oblasti kreativity.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „„Tento projekt nabízí příležitost pro inovativní a kreativní přístup k výuce v ostravských školách. Lektoři pedagogům poskytují metodickou podporu, což jim umožňuje rozvíjet kreativní dovednosti dětí a žáků.“

Projekt Probuď v sobě kreativce pokračuje a zapojené ostravské školy se do konce června 2024 mohou těšit na řadu zajímavých aktivit, které si pro ně připravili partneři projektu THeatr ludem, Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě a PLATO Ostrava.

Iveta Horáková, pedagožka Galerie PLATO: „Je to projekt, který má probudit kreativního ducha jak v pedagozích, tak ve studentech a žácích. Teď zrovna pracujeme se základní školou Mitušovou, sedmáci pracují se dvěma umělkyněmi.“

Ve školním roce 2023/2024 se projektu zúčastní šest základních a čtyři mateřské školy z Ostravy, absolvuje jej 50 pedagogů, 13 lektorů kreativního učení a přibližně 450 dětí a žáků.

Antonie Bernadová, umělkyně, lektorka: „Dává mi to smysl v tom, že tam máme kontinuitu, můžeme se setkávat vícekrát a žáci si tak mohou vyzkoušet práci mimo školu.“

Alexandra Sihelská, umělkyně, lektorka: „V této lekci se věnujeme podobnostem makro a mikrosvěta. Vycházíme z toho, co už se děti učily ve škole.“

Gabriela Hermanová, učitelka ZŠ Mitušova 16, Ostrava: „Naše děti se seznámí s Galerií Plato, získají zkušenosti, jiné náhledy.“

Na konci školního roku se s partnery uskuteční setkání u kulatého stolu k příležitosti vyhodnocení projektu a nastavení další spolupráce. Město Ostrava bude na základě přínosů projektu usilovat o jeho pokračování, aby lektoři kulturního a kreativního sektoru mohli nadále navštěvovat výuku a pokračovat v podpoře kreativního učení ve školských institucích. Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie a finančně jej podpořilo i Ministerstvo kultury ČR.

Operační program zaměstnanost

V září loňského roku odstartoval nový projekt s názvem Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání v Ostravě. Projekt bude uskutečňován po dobu 22 měsíců v pěti vybraných ostravských základních školách. Cílem aktivit je zvýšit školní úspěšnost žáků základních škol, ohrožených školním neúspěchem a snížení rizika jejich předčasného odchodu ze vzdělávání.

Jedná se především o žáky pocházející ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí.

Petra Kalousková, ředitelka ZŠ E. Lukášové a Klegova Ostrava – Hrabůvka: „Tento projekt se zabývá tím, aby se děti, které mají horší startovní čáru, mohly lépe zapojit do vzdělávání. Je to prevence předčasných odchodů ze vzdělávání. Chceme zabránit tomu, aby děti odcházely ze školy dřív než po deváté třídě.“

Ke zvyšování motivace žáků ke vzdělávání projekt zařadil i dobré příklady z praxe a obsáhl inspirativní besedy se zajímavými hosty. Ti svým životním příběhem pozitivním postojem motivují žáky, aby uměli jít za svými sny.

Jakub Angelo Guzsi, majitel kadeřnického studia: „Není mi to cizí, ty jejich pocity. Můj příběh je takový, že jsem z průměrných poměrů a vždy jsem chtěl být úspěšný. Mám střední školu s maturitou jako designér, pak jsem začal dělat kadeřníka a nyní vlastním kadeřnické studio.“

Za tímto účelem byla proto na školách vytvořena pozice terénního pracovníka. Terénní pracovníci pracují s ohroženými žáky ve škole i v jejich domácím prostředí, pomáhají u žáků budovat správné návyky ke každodenní přípravě do školy, doprovází je na doučování, poskytují podporu rodičům žáků zapojených do projektu. Předčasné odchody ze vzdělávání ostravských základních škol řeší také multidisciplinární tým, který vytvoří metodiku k této problematice.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „Pozitivní motivace je důležitým prvkem v rozvoji každého jedince, o to významnější je pro rozvoj dětí ze znevýhodněných prostředí. Je skvělé, že se do projektu zapojily také mediálně známé regionální osobnosti, které si s dětmi povídají, poslouchají jejich příběhy, a naopak sdílejí své zážitky. Děti si mohou také samy vyzkoušet, jaké je to být DJem nebo, co vše musí skvělý kadeřník zvládnout. Rovný přístup k ženám je taktéž nedílnou součástí motivace, a proto kvitujeme ženský element, který motivuje dívky být krásnými především ze své vnitřní podstaty.“

V rámci projektu se uskuteční v průběhu školního roku celkem 14 besed pro žáky druhého stupně ostravských základních škol.

Erasmus KA1

Magistrát města Ostravy, odbor kultury a školství je hlavním organizátorem projektu Erasmus+ s klíčovou akcí nazvanou Práce s nadanými žáky. Projekt se realizuje v současném školním roce 2023/2024. Více v reportáži.

Projekt Erasmus+ není určen pouze pro střední školy, ale aktivně se ho účastní i ostravské základní školy. V rámci něj se mohou účastnit třeba řady stáží a studijních pobytů v zahraničí.

Michaela Rýparová, zástupkyně ředitele ZŠ K. Pokorného, Ostrava-Poruba: „Naše škola byla ráda, že mohla vycestovat do zahraničí. Získáváme zkušenosti kolegů. Bylo to inspirativní, inovativní metody bychom chtěli použít v naší škole.“

Martina Veřmířovská, učitelka ZŠ MUDr. Emílie Lukášové a Klegova Ostrava-Hrabůvka: „Nejprve jsme byli v Dublinu, pak na výjezdu v Bratislavě, poté ve Valencii a také v Německu. Poslední výjezd byl do Splitu. Výjezdy byly určeny pro všechny pedagogy školy, kteří pracují s talentovanými žáky.“

Do Erasmu+ je zapojeno celkem pět ostravských základních škol.

Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: „Jakákoliv mezinárodní spolupráce, sdílení dobré praxe a komunikace je pro nás důležitá. Proto podporujeme naše učitele a organizujeme pro ně zahraniční služební cesty. Vše díky podpoře z projektu Erasmus+. Je to opravdu důležité, aby učitelé viděli, jak se učí jinde. Mohou se naučit, jak učit lépe. My cílíme na talentované děti, protože jsou pro nás velmi důležité a perspektivní.“

Ostravské vydání školního magazínu Studuj u nás je u konce. Jsme rádi, že jste s námi, a věříme, že s námi budete i u příští premiéry. Na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/studuj-u-nas/studuj-u-nas-05-06-2024-17-27