Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • V OSTRAVĚ ZAČNE REKONSTRUKCE NÁM. REPUBLIKY, NIKDO SE NEODVOLAL PROTI VÝBĚRU
  • DOLNÍ VÍTKOVICE BUDOU HOSTIT OSMÉ POKRAČOVÁNÍ BEACHVOLEJBALOVÉHO TURNAJE
  • KRAJ INVESTUJE DO SPORTOVNÍHO ZÁZEMÍ V JABLUNKOVĚ
  • HAVÍŘOV SLAVIL DEN ZEMĚ A 70 LET MĚSTA, OSLAV SE ÚČASTNILY TISÍCE DĚTÍ
  • HORNÍ SUCHÁ ODEVZDALA KRAJI TÉMĚŘ 500 PŘIPOMÍNEK K PLÁNOVANÉMU OBCHVATU
  • PORUBSKÝ DEN BEZPEČÍ NABÍDNE UKÁZKY I TECHNIKU IZS, USKUTEČNÍ SE 3. KVĚTNA
  • OSTRAVSKÝ VELETRH PŘÍLEŽITOSTÍ PŘIPRAVUJE STUDENTY NA BUDOUCÍ PODNIKÁNÍ
  • SLEZSKÁ OSTRAVA ZAHÁJILA RAJÓNOVÉ ČIŠTĚNÍ, ŘIDIČI MUSÍ DÁT POZOR NA POKUTY
  • V OSTRAVĚ PROBĚHLA KONFERENCE, KTERÁ MOTIVUJE ŽÁKY K ENVIRON. BÁDÁNÍ
  • ŽÁCI V OSTRAVĚ SE UČÍ OPRAVOVAT SPOTŘEBIČE MÍSTO TOHO, ABY JE VYHAZOVALI
  • V HAVÍŘOVĚ DOSTANE 6600 NÁJEMNÍKŮ PŘEPLATKY, MRA UŽ ROZESLALA VYÚČTOVÁNÍ
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas -:-
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno
      Vítkovický miniexpres

      Vítkovický miniexpres

      Unikátní lávka J. Pleskota přes Ostravici je hotova

      Unikátní lávka J. Pleskota přes Ostravici je hotova

      Unikátní lávka architekta Josefa Pleskota přes řeku Ostravici je hotova. Spojuje cyklostezku ve Slezské Ostravě a Dolní Vítkovice. Lávka je zavěšena ocelovými lany na pylonu, který měří téměř 30 metrů.

      Ostravu ozdobila nová unikátní silueta, kterou tvoří lávka architekta Josefa Pleskota. Jde vlastně o lávky dvě, které jsou zavěšené na jednom pylonu. Jedno pole přemosťuje železniční vlečku a druhé řeku Ostravici. 

      Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Tahle cyklolávka spojuje centrum města s Dolní oblastí Vítkovic. Dolní Vítkovice jsou ostravský top, je to jedna z největších atrakcí a to spojení s centrem tady chybělo." 

      Richard Čermák (Ostravak), starosta Vítkovic: "Všichni cyklisté se můžou z centra a vlastně i z Frýdku-Místku  napojit přímo do Vítkovic, což předtím nebylo možné. Já si myslím, že to bude velkým přínosem jak pro DOV, tak pro Vítkovice samotné."

      Cyklostezka, která tak vznikla měří půl kilometru a široká je 4 metry. Pro montáž lávky byl využit největší jeřáb v České republice s nosností 750 tun. 

      Štěpán Trantina, ředitel pro obchod a realizaci společnosti  EXCON: "Tato lávka je unikátní systémem zavěšení, kdy má vlastě pevné body na krajních podpěrách a jsou zde táhla, které ji pomáhají vynášet." 

      Zajímavý je také tvar lávky, která je nad železnicí navýšena do oblouku a nad řekou naopak prohnutá směrem dolů.

      Josef Pleskot, architekt: "Soustava obou lávek vytváří jeden celek, působící v daném krajinném kontextu zcela samozřejmě a nepostrádá určitou velkorysost, která postindustriální krajině Ostravy velmi sluší." 

      Autor lávky Josef Pleskot také projevil přání, zda by se lávka mohla jmenovat po ostravském spisovateli Janu Balabánovi. 

      ---

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Vítkovický miniexpres
      Unikátní lávka J. Pleskota přes Ostravici je hotova
      16. srpna 2023, 16:54

      Unikátní lávka J. Pleskota přes Ostravici je hotova

      Unikátní lávka architekta Josefa Pleskota přes řeku Ostravici je hotova. Spojuje cyklostezku ve Slezské Ostravě a Dolní Vítkovice. Lávka je zavěšena ocelovými lany na pylonu, který měří téměř 30 metrů.

      Ostravu ozdobila nová unikátní silueta, kterou tvoří lávka architekta Josefa Pleskota. Jde vlastně o lávky dvě, které jsou zavěšené na jednom pylonu. Jedno pole přemosťuje železniční vlečku a druhé řeku Ostravici. 

      Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Tahle cyklolávka spojuje centrum města s Dolní oblastí Vítkovic. Dolní Vítkovice jsou ostravský top, je to jedna z největších atrakcí a to spojení s centrem tady chybělo." 

      Richard Čermák (Ostravak), starosta Vítkovic: "Všichni cyklisté se můžou z centra a vlastně i z Frýdku-Místku  napojit přímo do Vítkovic, což předtím nebylo možné. Já si myslím, že to bude velkým přínosem jak pro DOV, tak pro Vítkovice samotné."

      Cyklostezka, která tak vznikla měří půl kilometru a široká je 4 metry. Pro montáž lávky byl využit největší jeřáb v České republice s nosností 750 tun. 

      Štěpán Trantina, ředitel pro obchod a realizaci společnosti  EXCON: "Tato lávka je unikátní systémem zavěšení, kdy má vlastě pevné body na krajních podpěrách a jsou zde táhla, které ji pomáhají vynášet." 

      Zajímavý je také tvar lávky, která je nad železnicí navýšena do oblouku a nad řekou naopak prohnutá směrem dolů.

      Josef Pleskot, architekt: "Soustava obou lávek vytváří jeden celek, působící v daném krajinném kontextu zcela samozřejmě a nepostrádá určitou velkorysost, která postindustriální krajině Ostravy velmi sluší." 

      Autor lávky Josef Pleskot také projevil přání, zda by se lávka mohla jmenovat po ostravském spisovateli Janu Balabánovi. 

      ---

      Zdroj: https://polar.cz/porady/vitkovicky-miniexpres/vitkovicky-miniexpres-16-08-2023-16-54