Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Bruntálský miniexpres

Bruntálský miniexpres

Den vědy na Gymnáziu Bruntál

Den vědy na Gymnáziu Bruntál

Po dvouleté pauze, vynucené covidovou epidemií mohlo Gymnázium v Bruntále konečně uspořádat svůj tradiční Den vědy. Ten se stal velmi oblíbenou akcí pro děti i dospělé, především díky desítkám pokusů a ukázek z různých oborů studia.

Na ukázkách, pokusech a pořádání celé akce se podílelo více než 150 studentů gymnázia.

Zuzana Šichmanová, hlavní pořadatelka: „Navíc za námi přijeli naši kamarádi ze Slaného, z Laborek.cz, kteří pomáhají natáčet Zázraky přírody, a připravili si tady různé pokusy, například s kapalným dusíkem."

Tomáš Pavelka, ředitel gymnázia: „Důležité je taky vidět to, že na gymnáziu se nesedí pouze v lavicích a poslouchá se výklad, ale že ti naši žáci umí vytvořit nějaký pokus a předvést ho i na veřejnosti.“

Fyzikální, chemické, biologické a technické expozice obsadily celou budovu gymnázia.

Jaroslav Haluza, partnerská firma akce: „Pro letošní rok jsme si vybrali alchymistickou laboratoř, kdy vyrábíme jak lebky, tady vyrábíme slonovinu a nebo jelení rohy, kolega vyrábí sušené zmije a holky, co tam máme vzadu, tak ty tam dělají alchymistický kvíz."

Jiří Ranostaj, učitel gymnázia: „V naší učebně vidíte ukázky 3D tisku, které vytiskli naši kluci v kroužcích, ukázka konkrétního 3D tisku na 3D tiskárně a je možno vyzkoušet ruční 3D pero a vyzkoušet si tisk přímo z ruky.“

Pavlína Jarošová, studentka: „Lidi si tady mnůžou vyzkoušet, jestli si pamatují základy fyziky vlastně ještě z mladších ročníků, kdy se učili fyziku.“

Tereza Bjalončíková, studentka: „Umím rozsvítit žárovku bez toho, aniž bych ji zapojila do jakéhokoli obvodu a umím to pomocí indukčního vařiče, ve kterém je cívky a když ten indukční vařič zapnu, tak se začne indukovat napětí.“

Petr Kaufmann, student: „Já tady mám pokus, který se jmenuje Newtonova houpačka. Pustíme jednu kuličku a naopak se nám odrazí na opačné straně. Když pustíme dvě kuličky, tak se zase odrazí dvě."

Renáta Bezděková, studentka: „Tady máme pokus s magickým zrcadlem, kdy tady máme zrcadlo v podobě válce a má schopnost, odrazit deformovaný obrázek a zobrazit ho tak, jak vypadá ve skutečnosti.“

Tomáš Uhlíř, student: „Lidi v této místnosti můžou vidět veškerou robotiku naší školy, vláčky, které fungují na principu směru kolejí, pomocí barvy, dále tady máme našeho hada s králíkem a pak je tady i střílení na terč. Robotika tady na škole slouží jako předmět.“

Aneta Prajzová, studentka: „Ocet, vysypali jsme do něj sodu a vlastně uniká oxid uhličitý a díky tomu se rukavice naplní a nafoukne se.“

Miloň Mýlek, student: „Tady v této místnosti máme mikroskopy, mechy a také můžete pozorovat střevlíka.“

Veronika Horáčková, studentka: „V této učebně máme ukázku chromatografie, kdy se nám vlastně barvy na papíře rozkládají na různé složky a následně z toho vyrábíme tyto kytičky.“

Mezi návštěvníky bylo také mnoho žáků základních škol, kteří mají zájem, pokračovat na gymnáziu ve svém studiu.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Bruntálský miniexpres
Den vědy na Gymnáziu Bruntál
14. listopadu 2022, 16:50

Den vědy na Gymnáziu Bruntál

Po dvouleté pauze, vynucené covidovou epidemií mohlo Gymnázium v Bruntále konečně uspořádat svůj tradiční Den vědy. Ten se stal velmi oblíbenou akcí pro děti i dospělé, především díky desítkám pokusů a ukázek z různých oborů studia.

Na ukázkách, pokusech a pořádání celé akce se podílelo více než 150 studentů gymnázia.

Zuzana Šichmanová, hlavní pořadatelka: „Navíc za námi přijeli naši kamarádi ze Slaného, z Laborek.cz, kteří pomáhají natáčet Zázraky přírody, a připravili si tady různé pokusy, například s kapalným dusíkem."

Tomáš Pavelka, ředitel gymnázia: „Důležité je taky vidět to, že na gymnáziu se nesedí pouze v lavicích a poslouchá se výklad, ale že ti naši žáci umí vytvořit nějaký pokus a předvést ho i na veřejnosti.“

Fyzikální, chemické, biologické a technické expozice obsadily celou budovu gymnázia.

Jaroslav Haluza, partnerská firma akce: „Pro letošní rok jsme si vybrali alchymistickou laboratoř, kdy vyrábíme jak lebky, tady vyrábíme slonovinu a nebo jelení rohy, kolega vyrábí sušené zmije a holky, co tam máme vzadu, tak ty tam dělají alchymistický kvíz."

Jiří Ranostaj, učitel gymnázia: „V naší učebně vidíte ukázky 3D tisku, které vytiskli naši kluci v kroužcích, ukázka konkrétního 3D tisku na 3D tiskárně a je možno vyzkoušet ruční 3D pero a vyzkoušet si tisk přímo z ruky.“

Pavlína Jarošová, studentka: „Lidi si tady mnůžou vyzkoušet, jestli si pamatují základy fyziky vlastně ještě z mladších ročníků, kdy se učili fyziku.“

Tereza Bjalončíková, studentka: „Umím rozsvítit žárovku bez toho, aniž bych ji zapojila do jakéhokoli obvodu a umím to pomocí indukčního vařiče, ve kterém je cívky a když ten indukční vařič zapnu, tak se začne indukovat napětí.“

Petr Kaufmann, student: „Já tady mám pokus, který se jmenuje Newtonova houpačka. Pustíme jednu kuličku a naopak se nám odrazí na opačné straně. Když pustíme dvě kuličky, tak se zase odrazí dvě."

Renáta Bezděková, studentka: „Tady máme pokus s magickým zrcadlem, kdy tady máme zrcadlo v podobě válce a má schopnost, odrazit deformovaný obrázek a zobrazit ho tak, jak vypadá ve skutečnosti.“

Tomáš Uhlíř, student: „Lidi v této místnosti můžou vidět veškerou robotiku naší školy, vláčky, které fungují na principu směru kolejí, pomocí barvy, dále tady máme našeho hada s králíkem a pak je tady i střílení na terč. Robotika tady na škole slouží jako předmět.“

Aneta Prajzová, studentka: „Ocet, vysypali jsme do něj sodu a vlastně uniká oxid uhličitý a díky tomu se rukavice naplní a nafoukne se.“

Miloň Mýlek, student: „Tady v této místnosti máme mikroskopy, mechy a také můžete pozorovat střevlíka.“

Veronika Horáčková, studentka: „V této učebně máme ukázku chromatografie, kdy se nám vlastně barvy na papíře rozkládají na různé složky a následně z toho vyrábíme tyto kytičky.“

Mezi návštěvníky bylo také mnoho žáků základních škol, kteří mají zájem, pokračovat na gymnáziu ve svém studiu.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/bruntalsky-miniexpres/bruntalsky-miniexpres-14-11-2022-16-53