Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • MSK ocenil dobrovolníky, mohou rok cestovat zdarma
  • Ryanair bude z MSK do Španělska lítat celý rok
  • ŘSD opravuje mosty na Rudné ulici v Ostravě
  • Mezi Rychvaldem a Bohumínem se staví nový rondel

Opět je tady pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování a v následujících minutách jako vždy nabídnu témata z dopravy v Moravskoslezském kraji.

MSK ocenil dobrovolníky, mohou rok cestovat zdarma

Doprava a životní prostředí spolu úzce souvisí. Jedním z důkazů je i soutěž, kterou vyhlásil Moravskoslezský kraj. Před několika dny ocenili její vítěze.

Moravskoslezský kraj motivoval obyvatele k ochraně přírody originálním způsobem – soutěží o roční jízdenku ODIS. Stačilo se zapojit do dobrovolnické akce Ukliďme Česko, Den Země nebo uspořádat vlastní jarní úklid, vyfotit se při práci a sdílet fotku

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje pro dopravu: “Řekli jsme si: „Pojďme je zamotivovat,“ a domluvili jsme se, že když se někdo vyfotí a dá na sociální sítě, že uklízel v Moravskoslezském kraji, tak jsme vyhlásili, že dáme dvě celoroční Odisky, abychom i zpropagovali to, že se dá na Odisku jezdit po celém Moravskoslezském kraji, který má velkou síť autobusovou, železniční a ta se dá využívat. Takže ten, kdo má celoroční Odisku, může kdekoliv, kamkoliv, každý den krajskými autobusy a krajskými vlaky, které jsou v závazku veřejné služby objednané.”

Martin Dutko, jednatel společnosti KODIS: “Čili mohou využít v celém Moravskoslezském kraji ve všech vlacích, autobusech, městské hromadné dopravě, které jsou zařazeny v systému ODIS. Vůbec nic je to nebude stát a můžou aspoň vyzkoušet, jak se cestuje na výlet a podobně, prozkoumat krásy našeho kraje.”

Jedním z výherců byl Jakub Lebeda, který uklízel se svými kamarády.

Jakub Lebeda, výherce: “Zapojil jsem se v okolí Hvozdnice, jsme šli se skautama uklízet a vzniklo to úplně náhodou, protože jsem narazil na tu soutěž a řekl jsem si, že se prostě zapojím, když mám fotky z toho, a už jsme vlastně uklízeli dřív, než ta soutěž vznikla, tak jsem to tam vlastně dal. Právě teďka začínám studovat v Ostravě tento první rok, takže je to vlastně výhoda, jak budu mít zadarmo Odisku na celý rok.”

Petra Pekárková, výherkyně: “Rádi uklízíme, byli jsme u Ostravice, chodíme tam i opékat párky, takže máme rádi pořádek. Jsme to viděli na Facebooku, takže jsme si říkali, zkusíme štěstí a je to super. Léto se blíží, takže budeme cestovat.”

Ryanair bude z MSK do Španělska lítat celý rok

Další dobrá zpráva pro cestující z ostravského letiště Leoše Janáčka. Společnost Ryanair oznámila, že prodlužuje provoz linek do Malagy a Girony na celý rok. Do Malagy se bude létat v úterý a pátek, do Girony v pátek a neděli. Dopravce tím reaguje na rostoucí zájem o přímé lety do oblíbených španělských destinací.

Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a. s.: “Linka do Malagy si mezi cestujícími získala velkou oblibu už od zahájení provozu v loňském roce. A my jsme velmi rádi, že se jí daří i letos spolu s nově přidanými lety do Girony. Je vidět, že v případě, že cestující mají zájem létat z Ostravy, letecké společnosti na to pružně reagují přidáním dalších letů. My věříme, že zájem cestujících o lety z našeho letiště i nadále poroste a my budeme moci navyšovat frekvence na stávajících linkách a zároveň přidávat i nové destinace.”

ŘSD opravuje mosty na Rudné ulici v Ostravě

Intenzivní stavební práce probíhají v Ostravě. Ředitelství silnic a dálnic tam opravuje mosty. Doprava je omezena na ulicích Rudná, Místecká i Frýdecká.

Křížení ulic Rudná a Místecká. Jeden ze dvou mostů ze 70. let, které zde stojí, má za sebou demolici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “A to, co se děje přímo za námi, tak to je vlastně zakládání pilíře úplně nové mostní konstrukce.”

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic budou nové mosty mít výrazně delší technickou životnost – a to 100 let.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “To znamená, že v okamžiku, kdy budeme příští rok hotoví, tak právě tady v tom úseku na Rudné všechny ty mosty budou hotovy a už jim budeme poskytovat jenom běžnou údržbu. Je třeba zkonstatovat, že v tuto chvíli na Rudné rekonstruujeme do různé úrovně celkem pět mostních objektů, s tím, že to máme organizováno na čtyři stavby. V tuto chvíli jsme v místě, které je vlastně nejproblematičtější z pohledu dopravy Ostravy. Denně, jak při ranní, tak odpolední špičce, tady vznikají kolony. Zdržení jsou tady kolem 10–15 minut. Samozřejmě pro Ostravu je to dopravní zátěž. Nicméně jsme tady mimo jiné i proto, abychom řekli, že to děláme vlastně a všechny ty stavby děláme najednou ne proto, abychom letos zkomplikovali Ostravě život co nejvíc, ale naopak, abychom si uvolnili ruce do těch příštích stavebních sezon. Protože od roku 2026, respektive 2027 do roku 2030 nás čeká zásadní investice několik set metrů odsud – a sice Místecká, která je investicí za 2,5 miliardy korun. A nesmí se stát, že by se zásadním způsobem křížila s nějakou další stavbou právě tady na tom dopravním uzlu. To znamená, že v letošním roce dokážeme zlepšit aktuální situaci Ostravě tím, že právě v tomto místě ten původní čtyřpruh, který je nyní omezen do režimu 1 + 1 jízdní pruh pro každý směr, tak rozšíříme zpátky, dáme k dispozici dva jízdní pruhy pro každý směr. To bude letos ještě před koncem roku. Budeme pokračovat v té stavbě s tím, že předpokládáme, že někdy v červenci příštího roku bude rekonstrukce všech těch pěti mostních objektů hotová. To znamená, budeme mít tu investici za sebou a budeme mít pro Ostravu volné ruce proto, abychom zahájili stavbu, která bude navazovat. Samozřejmě, pokud se ostravští řidiči teď čertí a zlobí, že jsme toho začali stavět moc najednou, tak ta příčina je jasná. Pokud uděláme jedno dopravní omezení, tak komplikujeme život řidičům v Ostravě pouze jednu stavební sezonu, respektive 1,5 stavební sezony, nikoli 4 nebo 5 sezon za sebou. Nehledě na to, že v okamžiku, kdy donutíme dopravu, aby místo dvou pruhů jela jen v jednom, tak ta dopravní komplikace je pouze na jednom místě. Potom ten průjezd tím dopravním omezením, jak vidíme i tady za mnou, je prakticky plynulý. A v okamžiku, kdy to budeme mít hotové, jsme připraveni na tu velkou zásadní investici za 2,5 miliardy korun, která proběhne podle plánu mezi lety 2027 a 2030. V tuto chvíli máme samozřejmě v Ostravě připraveny ještě další práce, nicméně všechny jsou koordinovány nejen v rámci Ředitelství silnic a dálnic, ale zároveň s městem, tak, aby skutečně Ostrava byla stále průjezdná – byť v tuto chvíli ještě s komplikacemi. S městem, s Ostravou, ale i s krajem koordinujeme pravidelně čtyřikrát ročně, s tím že každá ta koordinační schůzka, každé to koordinační jednání, připravuje situaci zhruba rok dopředu. To znamená, že o tom dopravním režimu, jaký je teď v tuto chvíli, v těchto měsících tady, jsme jednali zhruba už před rokem a to opakovaně. Samozřejmě je tam koordinace tak, abychom si uvolnili ruce a abychom v roce 2026 byli hotovi kompletně se stavebním ruchem tady na těch mostech, na Místecké, na Rudné. Zároveň abychom měli už volný prostor k tomu, abychom dělali přípravné práce na Místecké, a v okamžiku, kdy na Místecké začne stavba naplno v roce 2027, tak už tady ten provoz bude bez jakéhokoliv problému čtyřpruhový.

Mezi Rychvaldem a Bohumínem se staví nový rondel

V pondělí 5. května odstartovala druhá etapa rekonstrukce silnice II/471 v úseku Rychvald – Bohumín Záblatí. Klíčovou změnou je přeměna stávající nevyhovující křižovatky Rozcestí na moderní okružní křižovatku. Hotovo by mělo být předběžně v říjnu letošního roku.

Vladimíra Skupníková, MÚ Rychvald, vedoucí odboru investic a rozvoje města: “Modernizace spočívá ve zřízení nové okružní křižovatky, točny autobusu včetně jejího nasvětlení, zřízení nástupišť a míst pro přecházení. Dále části chodníku včetně odvodnění v návaznosti na další budované chodníky. Stavbu realizuje firma PORR, která ji vysoutěžila za necelých 21 milionů korun. Město Rychvald se bude podílet na financování části stavby, jež přejde do jeho vlastnictví, a to částkou zhruba 6 milionů korun za přispění města Bohumín."

Od řidičů bude stavba vyžadovat zvýšenou pozornost a opatrnost při projíždění. Po delší dobu však bude místo zcela neprůjezdné a doprava bude vedena po objízdných trasách.

Vladimíra Skupníková, MÚ Rychvald, vedoucí odboru investic a rozvoje města: “Do konce května by doprava neměla být výrazně omezená. Záměrem zhotovitele je umožnit autobusům průjezd stavbou v maximální míře. Bohužel ostatní doprava musí být s ohledem na technologii výstavby a bezpečnost vyloučena úplně. Obyvatelé budou o dalších dopravních omezeních informováni po vydání schváleného přechodného dopravního značení. Nejaktuálnější informace najdou zájemci na oficiálních stránkách města, na Facebooku i na platformě Munipolis.”

Z dopravy je to pro tuto chvíli vše, mějte klidné jarní dny.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
14. května 2025, 18:20

Opět je tady pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování a v následujících minutách jako vždy nabídnu témata z dopravy v Moravskoslezském kraji.

MSK ocenil dobrovolníky, mohou rok cestovat zdarma

Doprava a životní prostředí spolu úzce souvisí. Jedním z důkazů je i soutěž, kterou vyhlásil Moravskoslezský kraj. Před několika dny ocenili její vítěze.

Moravskoslezský kraj motivoval obyvatele k ochraně přírody originálním způsobem – soutěží o roční jízdenku ODIS. Stačilo se zapojit do dobrovolnické akce Ukliďme Česko, Den Země nebo uspořádat vlastní jarní úklid, vyfotit se při práci a sdílet fotku

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje pro dopravu: “Řekli jsme si: „Pojďme je zamotivovat,“ a domluvili jsme se, že když se někdo vyfotí a dá na sociální sítě, že uklízel v Moravskoslezském kraji, tak jsme vyhlásili, že dáme dvě celoroční Odisky, abychom i zpropagovali to, že se dá na Odisku jezdit po celém Moravskoslezském kraji, který má velkou síť autobusovou, železniční a ta se dá využívat. Takže ten, kdo má celoroční Odisku, může kdekoliv, kamkoliv, každý den krajskými autobusy a krajskými vlaky, které jsou v závazku veřejné služby objednané.”

Martin Dutko, jednatel společnosti KODIS: “Čili mohou využít v celém Moravskoslezském kraji ve všech vlacích, autobusech, městské hromadné dopravě, které jsou zařazeny v systému ODIS. Vůbec nic je to nebude stát a můžou aspoň vyzkoušet, jak se cestuje na výlet a podobně, prozkoumat krásy našeho kraje.”

Jedním z výherců byl Jakub Lebeda, který uklízel se svými kamarády.

Jakub Lebeda, výherce: “Zapojil jsem se v okolí Hvozdnice, jsme šli se skautama uklízet a vzniklo to úplně náhodou, protože jsem narazil na tu soutěž a řekl jsem si, že se prostě zapojím, když mám fotky z toho, a už jsme vlastně uklízeli dřív, než ta soutěž vznikla, tak jsem to tam vlastně dal. Právě teďka začínám studovat v Ostravě tento první rok, takže je to vlastně výhoda, jak budu mít zadarmo Odisku na celý rok.”

Petra Pekárková, výherkyně: “Rádi uklízíme, byli jsme u Ostravice, chodíme tam i opékat párky, takže máme rádi pořádek. Jsme to viděli na Facebooku, takže jsme si říkali, zkusíme štěstí a je to super. Léto se blíží, takže budeme cestovat.”

Ryanair bude z MSK do Španělska lítat celý rok

Další dobrá zpráva pro cestující z ostravského letiště Leoše Janáčka. Společnost Ryanair oznámila, že prodlužuje provoz linek do Malagy a Girony na celý rok. Do Malagy se bude létat v úterý a pátek, do Girony v pátek a neděli. Dopravce tím reaguje na rostoucí zájem o přímé lety do oblíbených španělských destinací.

Ondřej Musil, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a. s.: “Linka do Malagy si mezi cestujícími získala velkou oblibu už od zahájení provozu v loňském roce. A my jsme velmi rádi, že se jí daří i letos spolu s nově přidanými lety do Girony. Je vidět, že v případě, že cestující mají zájem létat z Ostravy, letecké společnosti na to pružně reagují přidáním dalších letů. My věříme, že zájem cestujících o lety z našeho letiště i nadále poroste a my budeme moci navyšovat frekvence na stávajících linkách a zároveň přidávat i nové destinace.”

ŘSD opravuje mosty na Rudné ulici v Ostravě

Intenzivní stavební práce probíhají v Ostravě. Ředitelství silnic a dálnic tam opravuje mosty. Doprava je omezena na ulicích Rudná, Místecká i Frýdecká.

Křížení ulic Rudná a Místecká. Jeden ze dvou mostů ze 70. let, které zde stojí, má za sebou demolici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “A to, co se děje přímo za námi, tak to je vlastně zakládání pilíře úplně nové mostní konstrukce.”

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic budou nové mosty mít výrazně delší technickou životnost – a to 100 let.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “To znamená, že v okamžiku, kdy budeme příští rok hotoví, tak právě tady v tom úseku na Rudné všechny ty mosty budou hotovy a už jim budeme poskytovat jenom běžnou údržbu. Je třeba zkonstatovat, že v tuto chvíli na Rudné rekonstruujeme do různé úrovně celkem pět mostních objektů, s tím, že to máme organizováno na čtyři stavby. V tuto chvíli jsme v místě, které je vlastně nejproblematičtější z pohledu dopravy Ostravy. Denně, jak při ranní, tak odpolední špičce, tady vznikají kolony. Zdržení jsou tady kolem 10–15 minut. Samozřejmě pro Ostravu je to dopravní zátěž. Nicméně jsme tady mimo jiné i proto, abychom řekli, že to děláme vlastně a všechny ty stavby děláme najednou ne proto, abychom letos zkomplikovali Ostravě život co nejvíc, ale naopak, abychom si uvolnili ruce do těch příštích stavebních sezon. Protože od roku 2026, respektive 2027 do roku 2030 nás čeká zásadní investice několik set metrů odsud – a sice Místecká, která je investicí za 2,5 miliardy korun. A nesmí se stát, že by se zásadním způsobem křížila s nějakou další stavbou právě tady na tom dopravním uzlu. To znamená, že v letošním roce dokážeme zlepšit aktuální situaci Ostravě tím, že právě v tomto místě ten původní čtyřpruh, který je nyní omezen do režimu 1 + 1 jízdní pruh pro každý směr, tak rozšíříme zpátky, dáme k dispozici dva jízdní pruhy pro každý směr. To bude letos ještě před koncem roku. Budeme pokračovat v té stavbě s tím, že předpokládáme, že někdy v červenci příštího roku bude rekonstrukce všech těch pěti mostních objektů hotová. To znamená, budeme mít tu investici za sebou a budeme mít pro Ostravu volné ruce proto, abychom zahájili stavbu, která bude navazovat. Samozřejmě, pokud se ostravští řidiči teď čertí a zlobí, že jsme toho začali stavět moc najednou, tak ta příčina je jasná. Pokud uděláme jedno dopravní omezení, tak komplikujeme život řidičům v Ostravě pouze jednu stavební sezonu, respektive 1,5 stavební sezony, nikoli 4 nebo 5 sezon za sebou. Nehledě na to, že v okamžiku, kdy donutíme dopravu, aby místo dvou pruhů jela jen v jednom, tak ta dopravní komplikace je pouze na jednom místě. Potom ten průjezd tím dopravním omezením, jak vidíme i tady za mnou, je prakticky plynulý. A v okamžiku, kdy to budeme mít hotové, jsme připraveni na tu velkou zásadní investici za 2,5 miliardy korun, která proběhne podle plánu mezi lety 2027 a 2030. V tuto chvíli máme samozřejmě v Ostravě připraveny ještě další práce, nicméně všechny jsou koordinovány nejen v rámci Ředitelství silnic a dálnic, ale zároveň s městem, tak, aby skutečně Ostrava byla stále průjezdná – byť v tuto chvíli ještě s komplikacemi. S městem, s Ostravou, ale i s krajem koordinujeme pravidelně čtyřikrát ročně, s tím že každá ta koordinační schůzka, každé to koordinační jednání, připravuje situaci zhruba rok dopředu. To znamená, že o tom dopravním režimu, jaký je teď v tuto chvíli, v těchto měsících tady, jsme jednali zhruba už před rokem a to opakovaně. Samozřejmě je tam koordinace tak, abychom si uvolnili ruce a abychom v roce 2026 byli hotovi kompletně se stavebním ruchem tady na těch mostech, na Místecké, na Rudné. Zároveň abychom měli už volný prostor k tomu, abychom dělali přípravné práce na Místecké, a v okamžiku, kdy na Místecké začne stavba naplno v roce 2027, tak už tady ten provoz bude bez jakéhokoliv problému čtyřpruhový.

Mezi Rychvaldem a Bohumínem se staví nový rondel

V pondělí 5. května odstartovala druhá etapa rekonstrukce silnice II/471 v úseku Rychvald – Bohumín Záblatí. Klíčovou změnou je přeměna stávající nevyhovující křižovatky Rozcestí na moderní okružní křižovatku. Hotovo by mělo být předběžně v říjnu letošního roku.

Vladimíra Skupníková, MÚ Rychvald, vedoucí odboru investic a rozvoje města: “Modernizace spočívá ve zřízení nové okružní křižovatky, točny autobusu včetně jejího nasvětlení, zřízení nástupišť a míst pro přecházení. Dále části chodníku včetně odvodnění v návaznosti na další budované chodníky. Stavbu realizuje firma PORR, která ji vysoutěžila za necelých 21 milionů korun. Město Rychvald se bude podílet na financování části stavby, jež přejde do jeho vlastnictví, a to částkou zhruba 6 milionů korun za přispění města Bohumín."

Od řidičů bude stavba vyžadovat zvýšenou pozornost a opatrnost při projíždění. Po delší dobu však bude místo zcela neprůjezdné a doprava bude vedena po objízdných trasách.

Vladimíra Skupníková, MÚ Rychvald, vedoucí odboru investic a rozvoje města: “Do konce května by doprava neměla být výrazně omezená. Záměrem zhotovitele je umožnit autobusům průjezd stavbou v maximální míře. Bohužel ostatní doprava musí být s ohledem na technologii výstavby a bezpečnost vyloučena úplně. Obyvatelé budou o dalších dopravních omezeních informováni po vydání schváleného přechodného dopravního značení. Nejaktuálnější informace najdou zájemci na oficiálních stránkách města, na Facebooku i na platformě Munipolis.”

Z dopravy je to pro tuto chvíli vše, mějte klidné jarní dny.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-14-05-2025-18-24