Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • V Ostravě už využívá sdílená kola více než 40 tisíc lidí
  • Doprava v Ostravě pohledem náměstka primátora Miroslava Svozila

Doprava v Ostravě pohledem náměstka primátora Miroslava Svozila

Lukáš Zavadil, TV Polar: To byl ostravský bike sharing, další informace o dopravě se dozvíme právě teď od náměstka primátora Miroslava Svozila. Vítejte u nás ve studiu

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Dobrý den.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pane náměstku, začnu u Dopravního podniku Ostrava. Já myslím, že můžeme říct, že jde o aktuálně jeden z nejprogresivnějších dopravních podniků v Česku. Jak Vy sám jste spokojen s fungováním MHD ve městě a jste v kontaktu se šéfem dopravního podniku s panem Borisem?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: S panem Borisem a s celým vedením dopravního podniku intenzivně spolupracujeme. Myslím si, že dopravní podnik má nyní štěstí na své vedení a já bych si dovolil tvrdit, že Dopravní podnik Ostrava je nejmodernější dopravní podnik v České republice. A víte, já to dám trošičku do jedné souvislosti, asi všichni jsme viděli tento týden statistiku, že v Ostravě bohužel nám ubylo asi 14 tisíc občanů nebo obyvatel za posledních osm let a myslím si, že Ostrava teď musí vytahovat ty silné karty, kterými by láká své občany a dejme tomu i zájemce, kteří by tu chtěli bydlet. No a myslím si, že městská hromadná doprava může být jedním z takových lákadel města Ostravy

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kam by se tedy Dopravní podnik měl posunout? A od doby, kdy jste nastoupil máte už sladěné představy o jeho fungování?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, podívejte, určitě dopravní podnik velice intenzivně pracuje na modernizaci svého vozového parku a budu teď tady dávat čísla. Máme ve flotile dopravního podniku 39 moderních tramvají Stadler a loni se povedla docela zásadní věc. Byla víceméně zakoupena a už vlastně zkušebně odzkoušena nová tramvaj, Škoda tramvaje škoda ForCity T 39. Ty zkoušky myslím proběhly docela úspěšně. V plánu letošního roku je nákup třiceti pěti těchto naprosto špičkových vozidel, které nemají v České republice obdobu. No a musíme se pochlubit i tím, ano, je to v podstatě plzeňský produkt Škody Transportation, ale občané možná neví, že ty tramvaje se budou vyrábět zde v Ostravě v podniku škoda Ekova a to si myslím, že je velké plus, že de facto obnovujeme výrobu tramvají.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kdy se Ostravané dočkají těchto vozů?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Bude to v průběhu letošního roku, čili povídali jsme 39 Stadlerů a pětatřicet postupně pochopitelně těch Škodovek a nezapomíná se ani na modernizaci některých stávajících tramvají. Například v plánu je modernizace až šestnácti kusů tramvají Warrior klimatizace tak, aby občan se tam cítil dobře, komfortně.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dopravní podnik chce také nakoupit nové trolejbusy, tam už je smlouva podepsána. Kolik vozů bude kdy budou v provozu?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, těch vozů bude to náhrada teda. Jedná se o 12 kusů, čili opět je to naplánováno na letošní rok. A když jsme tedy u ne tramvají, tak musíme se pochlubit tím, že letos bychom měli nakoupit 24 kusů elektro busu od Škody, které přibydou ke dvěma stávajícím. Čili tím pádem Vy jste se ptal na ten směr ostravské městské hromadné dopravy. Čili to je zásadní posun k elektromobilitě, k lepšímu životnímu prostředí a všemu, co s tím souvisí.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Což tedy souvisí s tím tématem ekologizace dopravy. Jak je na tom tento projekt?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Docela dobře. Já si myslím, že postupně nahradíme CNG autobusy, víceméně za ty E busy a možná bychom se mohli pochlubit, ale prosím vás to není letošní rok, taky Ostrava pracuje na plničce vodíku a v podstatě v koncepční plánu se počítá s nákupem až deseti kusů vodíkových autobus, což zase bude český pilotní projekt.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pojďme s MHD k parkování. V Ostravě stejně jako v dalších velkých městech je stále na některých místech problém zaparkovat. Jak je na tom aktuálně koncepce parkování ve městě?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, pracujeme na nové koncepci statické dopravy. Ta by měla být hotová v květnu. Ale já si myslím, že můžu prozradit některé klíčové investice, které v této oblasti víceméně částečně už jsou v letošním investičním plánu města Ostravy anebo se chystají. Čili rozhodně se staví parkovací dům u nemocnice Fifejdy de facto během pár měsíců bude hotov parkovací dům u kulturního domu Poklad. Součásti nového kampusu Ostravské univerzity na Černé louce bude také parkovací dům. Tím pádem v podstatě město Ostrava tomu kampusu přispívá. Ale já uvedu i některé další klíčové parkovací domy. Čili rozhodně se parkovacího domu dočká zoologická zahrada a máme z toho docela radost. Včera nás pan ředitel Novák informoval, že v lednu byl rekordní počet návštěvníků zoologické zahrady. Takže asi ta zoo si ten parkovací dům opravdu zaslouží. Ty koncepční, co jsou ve výhledu víme všichni velice, že jedním ze stěžejních ostravských projektů je de facto koncertní hala a plus Dům kultury a jeho totální renovace a to se neobejde bez parkovacího domu. Pochopitelně plánujeme parkovací dům vedla krajského úřadu. Dále a ten už se projektuje a bude to dlouho trvat, parkovací dům na Purkyňově ulici za katedrálou Božského Spasitele. A to nebude tedy čistý parkovací dům, on bude mít smíšené funkce i komerční. Já bych si tady dovolil poznamenat, pokud chceme a já teda chci dostavět centrum města zejména tu oblast Masarykova náměstí, co je proluka, ten parkovací dům je absolutně nezbytné.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Náměstek primátora Ostravy Miroslav Svozil. Děkuji, že jste přišel k nám do studia.

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Také děkuju, na shledanou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
16. února 2022, 18:20

Doprava v Ostravě pohledem náměstka primátora Miroslava Svozila

Lukáš Zavadil, TV Polar: To byl ostravský bike sharing, další informace o dopravě se dozvíme právě teď od náměstka primátora Miroslava Svozila. Vítejte u nás ve studiu

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Dobrý den.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pane náměstku, začnu u Dopravního podniku Ostrava. Já myslím, že můžeme říct, že jde o aktuálně jeden z nejprogresivnějších dopravních podniků v Česku. Jak Vy sám jste spokojen s fungováním MHD ve městě a jste v kontaktu se šéfem dopravního podniku s panem Borisem?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: S panem Borisem a s celým vedením dopravního podniku intenzivně spolupracujeme. Myslím si, že dopravní podnik má nyní štěstí na své vedení a já bych si dovolil tvrdit, že Dopravní podnik Ostrava je nejmodernější dopravní podnik v České republice. A víte, já to dám trošičku do jedné souvislosti, asi všichni jsme viděli tento týden statistiku, že v Ostravě bohužel nám ubylo asi 14 tisíc občanů nebo obyvatel za posledních osm let a myslím si, že Ostrava teď musí vytahovat ty silné karty, kterými by láká své občany a dejme tomu i zájemce, kteří by tu chtěli bydlet. No a myslím si, že městská hromadná doprava může být jedním z takových lákadel města Ostravy

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kam by se tedy Dopravní podnik měl posunout? A od doby, kdy jste nastoupil máte už sladěné představy o jeho fungování?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, podívejte, určitě dopravní podnik velice intenzivně pracuje na modernizaci svého vozového parku a budu teď tady dávat čísla. Máme ve flotile dopravního podniku 39 moderních tramvají Stadler a loni se povedla docela zásadní věc. Byla víceméně zakoupena a už vlastně zkušebně odzkoušena nová tramvaj, Škoda tramvaje škoda ForCity T 39. Ty zkoušky myslím proběhly docela úspěšně. V plánu letošního roku je nákup třiceti pěti těchto naprosto špičkových vozidel, které nemají v České republice obdobu. No a musíme se pochlubit i tím, ano, je to v podstatě plzeňský produkt Škody Transportation, ale občané možná neví, že ty tramvaje se budou vyrábět zde v Ostravě v podniku škoda Ekova a to si myslím, že je velké plus, že de facto obnovujeme výrobu tramvají.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kdy se Ostravané dočkají těchto vozů?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Bude to v průběhu letošního roku, čili povídali jsme 39 Stadlerů a pětatřicet postupně pochopitelně těch Škodovek a nezapomíná se ani na modernizaci některých stávajících tramvají. Například v plánu je modernizace až šestnácti kusů tramvají Warrior klimatizace tak, aby občan se tam cítil dobře, komfortně.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dopravní podnik chce také nakoupit nové trolejbusy, tam už je smlouva podepsána. Kolik vozů bude kdy budou v provozu?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, těch vozů bude to náhrada teda. Jedná se o 12 kusů, čili opět je to naplánováno na letošní rok. A když jsme tedy u ne tramvají, tak musíme se pochlubit tím, že letos bychom měli nakoupit 24 kusů elektro busu od Škody, které přibydou ke dvěma stávajícím. Čili tím pádem Vy jste se ptal na ten směr ostravské městské hromadné dopravy. Čili to je zásadní posun k elektromobilitě, k lepšímu životnímu prostředí a všemu, co s tím souvisí.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Což tedy souvisí s tím tématem ekologizace dopravy. Jak je na tom tento projekt?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Docela dobře. Já si myslím, že postupně nahradíme CNG autobusy, víceméně za ty E busy a možná bychom se mohli pochlubit, ale prosím vás to není letošní rok, taky Ostrava pracuje na plničce vodíku a v podstatě v koncepční plánu se počítá s nákupem až deseti kusů vodíkových autobus, což zase bude český pilotní projekt.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pojďme s MHD k parkování. V Ostravě stejně jako v dalších velkých městech je stále na některých místech problém zaparkovat. Jak je na tom aktuálně koncepce parkování ve městě?

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Ano, pracujeme na nové koncepci statické dopravy. Ta by měla být hotová v květnu. Ale já si myslím, že můžu prozradit některé klíčové investice, které v této oblasti víceméně částečně už jsou v letošním investičním plánu města Ostravy anebo se chystají. Čili rozhodně se staví parkovací dům u nemocnice Fifejdy de facto během pár měsíců bude hotov parkovací dům u kulturního domu Poklad. Součásti nového kampusu Ostravské univerzity na Černé louce bude také parkovací dům. Tím pádem v podstatě město Ostrava tomu kampusu přispívá. Ale já uvedu i některé další klíčové parkovací domy. Čili rozhodně se parkovacího domu dočká zoologická zahrada a máme z toho docela radost. Včera nás pan ředitel Novák informoval, že v lednu byl rekordní počet návštěvníků zoologické zahrady. Takže asi ta zoo si ten parkovací dům opravdu zaslouží. Ty koncepční, co jsou ve výhledu víme všichni velice, že jedním ze stěžejních ostravských projektů je de facto koncertní hala a plus Dům kultury a jeho totální renovace a to se neobejde bez parkovacího domu. Pochopitelně plánujeme parkovací dům vedla krajského úřadu. Dále a ten už se projektuje a bude to dlouho trvat, parkovací dům na Purkyňově ulici za katedrálou Božského Spasitele. A to nebude tedy čistý parkovací dům, on bude mít smíšené funkce i komerční. Já bych si tady dovolil poznamenat, pokud chceme a já teda chci dostavět centrum města zejména tu oblast Masarykova náměstí, co je proluka, ten parkovací dům je absolutně nezbytné.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Náměstek primátora Ostravy Miroslav Svozil. Děkuji, že jste přišel k nám do studia.

Miroslav Svozil (ODS), náměstek primátora Ostravy: Také děkuju, na shledanou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-16-02-2022-18-24