Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • PROTIDROGOVÝ VLAK OPĚT ZASTAVÍ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
  • NOVÝ JIČÍN SI PRONAJAL KOSTELNÍ VĚŽ, BUDE Z NÍ VYHLÍDKA
  • F-M I OKOLNÍ OBCE SE PŘIPRAVUJÍ NA SPUŠTĚNÍ NOVÉHO SYSTÉMU MĚŘENÍ RYCHLOSTI
  • OSTRAVA MÁ PÁTÉ NEJBEZPEČNĚJŠÍ SILNICE V ČR
  • DOBROVOLNÍCI UKLIDILI OKOLÍ SLEZSKÉ HARTY. ZAPOJIL SE HEJTMAN I KRAJŠTÍ ÚŘEDNÍCI
  • SPECIÁLNÍ OPERACE VÝMĚNY KOLENNÍHO KLOUBU SE NYNÍ DĚLÁ V KARVINÉ S ROBOTIKOU
  • OSTRAVA POSTAVÍ ZA 800 MILIONŮ NOVOU SPORTOVNÍ HALU PRO 3 500 DIVÁKŮ
  • STANJURA VĚŘÍ V POSTUP SANACE HALDY HEŘMANICE, NOVÝ POSUDEK JI ZPOCHYBŇUJE
  • NA PŘECHODU V MOSTECH U JABLUNKOVA SE KVŮLI KONTROLÁM TVOŘÍ KOLONY KAMIONŮ
  • ODVOLACÍ SOUD ZMÍRNILI TREST MYSLIVCI ZA OMYLEM ZASTŘELENÉHO RYBÁŘE V OSTRAVĚ
  • SNÍŽIL MU PODMÍNKU NA 21 MĚSÍCŮ (PŮVODNĚ 24) I ZKUŠEBNÍ DOBU NA 30 MĚSÍCŮ Z 36
  • OPAVA BOJUJE PROTI ALKOHOLU, VYHLÁŠKA PITÍ ZAKAZUJE NA VEŘEJNÝCH MÍSTECH
  • VE DVORANĚ RADNICE MOAP MÁ FOTOGRAF DALIBOR BEDNÁŘ VÝSTAVU (NE)ZNÁMÍ
  • KARVINÁ DOKONČILA NÁKUP 6 ELEKTROAUT ZA 6 MILIONŮ PRO PEČOVATELSKOU SLUŽBU
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas 0:00
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno
      Host dne

      Host dne

      • Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: Podjezd ve Studénce se začíná stavět
      • Výstavba bytových bytů

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ve studiu vítám starostu města Studénky Libora Slavíka. Mluvit budeme o velkých změnách, které město čekají od dlouho plánované výstavby podjezdu pod železniční tratí až po nové bytové projekty. Jaké jsou plány, harmonogram a co to bude znamenat pro obyvatele města? Pane starosto, vítejte u nás.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Děkuji. Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme nejdřív na ten podjezd, protože to je dlouho očekávaná a dlouho diskutovaná stavba. V minulých dnech už byl poklepán základní kámen. Tak co Studénku čeká aktuálně letos v rámci toho podjezdu?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jak jste zmínila, 20. března došlo ke slavnostnímu zahájení celé stavby s tím, že už v týdnu před tím započaly přípravné práce ze strany zhotovitele. Vytyčování stavby, stavenišť, kácení stromů a další nezbytné náležitosti s tím, že vlastně to "gró" té stavby, ten podjezd jako takový by měl se budovat v tom příštím roce podle harmonogramu, který máme k dispozici a najet by se mělo v letošním roce. Pro nás nejstěžejnější z toho souboru těch staveb a tou je objízdná trasa pro kamiony na ulici Butovická. Takže dojde k prodloužení ulice Butovická podél železniční trati směrem do areálu bývalé Vagonky. Takže tak, že tam budou v podstatě vjezdy, ať už do společnosti AK 1324 a dalších firem, které tam působí a bude ukončena novou vrátnicí ve společnosti MSV Metal.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme říct našim divákům, co této obrovské stavbě za 600 miliónů korun předcházelo.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tím zlomovým okamžikem byla tragická nehoda, která se tam uskutečnila před deseti lety. Takže paradoxně k blížícímu se desátému výročí se ta stavba, která byla tolik diskutovaná a slibovaná různými ministry dopravy, kteří tam byli v podstatě, že bude hodně rychle, tak se ji vlastně dočkáme až nyní, nebo respektive za dva roky, kdy podle harmonogramu by stavba měla skončit. Takže to byl ten spouštěcí mechanismus. S tím samozřejmě, jak víme, spousta staveb jakýchkoliv dopravních je velmi složité realizovat na území České republiky. Následovalo kolečko ať už výkupu pozemků, dojednávání o pozemcích, technické zpracování dokumentace a další záležitosti, povolovací procesy. Takže vše dlouho trvalo. Nicméně teď je celý projekt na startu a věřím, že bude zdárně dokončen.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: V minulosti padlo, že velkým oříškem bylo právě dojednání té trasy v rámci toho průmyslového areálu. Je to tak?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Ano.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Byla to náročná jednání. V jakém smyslu? Jednalo se o peníze nebo o co tam šlo?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak pro nás tohle byla stěžejní část celé realizace. To znamená, že ministerstvo dopravy, respektive investor správa železnic, ti byli úzce zaměřeni na samotné řešení přejezdu toho mimoúrovňového křížení železnice a silnice. Kdežto pokud by tam vznikl podjezd, tak by to znamenalo, že velké kamiony tam neprojedou a musely by projíždět kompletně celým městem, zámek, základní škola, mateřské školy a tak dále. To jsme nechtěli dopustit, takže v podstatě od počátku bylo jasným naším cílem vybudovat objízdnou trasu tak, aby ta nákladní doprava byla svedena po dálničním přivaděči mezi dálnicemi, ať už na Frýdek, tak na Ostravu a v podstatě do areálu bývalé Vagonky, aby vjezd se co nejméně dotýkal našeho města.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Řekli jsme, že základní kámen byl poklepán, začíná se sestavět. Co to bude znamenat pro obyvatele Studénky? Ty následující dva roky, kdy výstavba bude realizována.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jako i jiné stavby, samozřejmě bohužel se to nějakým způsobem bude dotýkat obyvatel v těch dotčených lokalitách, přímo tou stavbou. Takže samozřejmě bude docházet ať už k nějaké prašnosti, hluku, průjezdu stavební techniky, zvýšenému počtu dělníků. Takže určitě nějaká omezení, včetně těch dopravních, ať už dlouho nebo krátkodobých, budou. My jako město samozřejmě se na tom budeme snažit podílet nejenom pasivně, ale i aktivně. Protože budeme jednak přebírat některé stavební objekty po jejich realizaci, takže tam si je budeme snažit dozorovat, ale zároveň i s ohledem na tu dopravní zatíženost v těch částech města se budeme se zhotovitelem snažit vždy řešit ty problémy, které budou a koordinovat tak, aby se to našich občanů dotklo co nejméně.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: V té první fázi asi pravděpodobně to nebude tak náročné, protože v té části Studénky, v té vjezdové to je spíš taková průmyslová část, tam se moc nebydlí, nebo mýlím se? Kde se bude stavět?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak rodinné domy tam samozřejmě jsou, takže bydlení tam je a to, co je tam stěžejní, tak je zdravotní středisko, které tam je a kterého se dotkne nějakým způsobem parkování, kdy teď občané byli zvyklí, že když přijížděli ke zdravotním středisku, tak parkovali na ulici Butovická s tím, že my jsme již před čtyřmi lety vybudovali i odstavnou plochu přímo u zdravotního střediska, ta zůstává nedotčena. Takže tam občané budou moci parkovat. A nově se blížíme k dohodě i s vlastníkem společnosti AK 1324 s tím, že občanům bude umožněno ti, kteří půjdou na zdravotní středisko, parkování vedle stávající hlavní vrátnice vjezdu do areálu AK 1324 a je to po chodníku 100 metrů ke zdravotnímu středisku. Takže to věřím, že dopadne, že se dohodneme a občané budou mít tuto možnost.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme ještě říct, jaké výhody pro Studénku má právě jednak tato objízdná trasa a jednak vybudování podjezdu.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jakékoliv křížení železnice a silnice je problematické všude v České republice, takže určitě se zvýší bezpečnost, zejména na té koridorové železniční trati. Zároveň občané budou moci tu studánku projet daleko lépe, protože nebudou čekat dlouhé minuty a desítky minut na závorkách, takže to se určitě občanům uleví. My si od toho slibujeme v rámci té kamionové dopravy vytěsnění těchto nákladních vozidel mimo město i díky tomu, že jsme před pěti lety podepsali memorandum s Moravskoslezským krajem a Správou železnic na tom, že budeme činit kroky společně takové u dopravního značení, aby opravdu ta kamionová doprava byla vedena od dálnice a od dálnic, od těch ostatních komunikací tak, aby opravdu využívala tuhle trasu a vyhnula se centru města.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane starosto, pojďme k našemu druhému tématu, a to je stavba bytových domů. Stavět se bude ve Studénce na několika místech nebo někde už ty stavby probíhají. Taková úvodní otázka je zájem o to, aby lidé mohli bydlet ve Studénce?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Ten zájem vnímáme a vnímáme ho, ať už na poli rodinné výstavby, kdy v podstatě se nám daří prodávat pozemky, které my máme k dispozici, a zároveň vnímáme, že i případné inzeráty, které monitorujeme a které se pohybují zejména v té rodinné výstavbě, tak poměrně rychle mizí z těch nabídek realitních kanceláří. Taky vnímáme to, že to nejsnazší bydlení je bytová výstavba a nechali jsme si zpracovat studii, abychom posoudili tři možné lokality ve Studénce, kde by byty mohly vyrůst. A na základě těchto skutečností a toho výsledku jsme se rozhodli na tom, že jednu lokalitu na ulici Ludvíka Svobody poskytneme developerům pro případnou stavbu bytových domů a jednu lokalitu na ulici Sjednocení si ponecháme my a tam jsme v tuto chvíli ve fázi "finiše". Finišujeme s projektovou dokumentací a v letošním roce by mělo být i stavební povolení.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaké byty tam vyrostou?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Vyrostou tam byty od škály 1+1 až po 4+1, velikostně od nějakých 40 až po 100 m2. My v tom prvním bytovém domě, který by měl být pilotní, tak plánujeme celkem 18 bytů v různých velikostních kategoriích včetně garážového stání pro většinu bytů. A tou cílovou skupinou pro nás jsou jednoznačně rodiny s dětmi a mladí lidé.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vy jste říkal, že letos budete mít stavební povolení. Znamená to, že třeba v následujícím roce se začne stavět?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Nemyslím si, že úplně v tom příštím roce, spíše to plánujeme, že by to bylo v roce 2027 s tím, že samozřejmě bude záležet i na to, jak i vládní strany nebo budoucí vládní strany dostojí svým aktuálně předvolebním slibům, kdy budou chtít to dostupné nájemní bydlení podporovat. Takže uvidíme samozřejmě, jaké budou podmínky pro nás tak, abychom tu stavbu mohli spustit. Nicméně v té druhé lokalitě, kterou jsem zmiňoval u těch developerů, tak tam v tuto chvíli finišujeme s jedním uchazečem na podmínkách smlouvy. Takže já věřím, že pokud se to podaří dotáhnout a z jeho strany přijde oficiální nabídka, tak ta by mohla být někdy v polovině roku projednávána na zastupitelstvu. A i tam máme podmínku do pěti let stavby dvou bytových domů, takže uvidíme. Věřím, že bytový fond se ve Studénce začne rozrůstat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dva bytové domy a kolik by tam bylo bytů, jestli už teď o tom můžete hovořit?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak ten zájemce uvažuje někde o 50 až 70 bytech v tom celkovém součtu. U těch dvou bytových domů, tak uvidíme. Je to ještě ve fázích jednání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak to budou docela dost velké domy, které bude stavět.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Měly by to být větší domy, než které plánujeme my. A je to právě v té části města, kde skončila ta sídlištní zástavba v osmdesátých letech a je uvažována, nebo respektive i součástí územního plánu je její rozšiřování postupně a tam je v tuhle chvíli využíváme a nabízíme náš pozemek, na kterém bytové domy mohou vyrůst.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane starosto, já vám děkuji za vaše odpovědi á vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky, uvidíme se u dalšího tématu.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Host dne
      02. dubna 2025, 17:14

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ve studiu vítám starostu města Studénky Libora Slavíka. Mluvit budeme o velkých změnách, které město čekají od dlouho plánované výstavby podjezdu pod železniční tratí až po nové bytové projekty. Jaké jsou plány, harmonogram a co to bude znamenat pro obyvatele města? Pane starosto, vítejte u nás.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Děkuji. Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme nejdřív na ten podjezd, protože to je dlouho očekávaná a dlouho diskutovaná stavba. V minulých dnech už byl poklepán základní kámen. Tak co Studénku čeká aktuálně letos v rámci toho podjezdu?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jak jste zmínila, 20. března došlo ke slavnostnímu zahájení celé stavby s tím, že už v týdnu před tím započaly přípravné práce ze strany zhotovitele. Vytyčování stavby, stavenišť, kácení stromů a další nezbytné náležitosti s tím, že vlastně to "gró" té stavby, ten podjezd jako takový by měl se budovat v tom příštím roce podle harmonogramu, který máme k dispozici a najet by se mělo v letošním roce. Pro nás nejstěžejnější z toho souboru těch staveb a tou je objízdná trasa pro kamiony na ulici Butovická. Takže dojde k prodloužení ulice Butovická podél železniční trati směrem do areálu bývalé Vagonky. Takže tak, že tam budou v podstatě vjezdy, ať už do společnosti AK 1324 a dalších firem, které tam působí a bude ukončena novou vrátnicí ve společnosti MSV Metal.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme říct našim divákům, co této obrovské stavbě za 600 miliónů korun předcházelo.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tím zlomovým okamžikem byla tragická nehoda, která se tam uskutečnila před deseti lety. Takže paradoxně k blížícímu se desátému výročí se ta stavba, která byla tolik diskutovaná a slibovaná různými ministry dopravy, kteří tam byli v podstatě, že bude hodně rychle, tak se ji vlastně dočkáme až nyní, nebo respektive za dva roky, kdy podle harmonogramu by stavba měla skončit. Takže to byl ten spouštěcí mechanismus. S tím samozřejmě, jak víme, spousta staveb jakýchkoliv dopravních je velmi složité realizovat na území České republiky. Následovalo kolečko ať už výkupu pozemků, dojednávání o pozemcích, technické zpracování dokumentace a další záležitosti, povolovací procesy. Takže vše dlouho trvalo. Nicméně teď je celý projekt na startu a věřím, že bude zdárně dokončen.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: V minulosti padlo, že velkým oříškem bylo právě dojednání té trasy v rámci toho průmyslového areálu. Je to tak?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Ano.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Byla to náročná jednání. V jakém smyslu? Jednalo se o peníze nebo o co tam šlo?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak pro nás tohle byla stěžejní část celé realizace. To znamená, že ministerstvo dopravy, respektive investor správa železnic, ti byli úzce zaměřeni na samotné řešení přejezdu toho mimoúrovňového křížení železnice a silnice. Kdežto pokud by tam vznikl podjezd, tak by to znamenalo, že velké kamiony tam neprojedou a musely by projíždět kompletně celým městem, zámek, základní škola, mateřské školy a tak dále. To jsme nechtěli dopustit, takže v podstatě od počátku bylo jasným naším cílem vybudovat objízdnou trasu tak, aby ta nákladní doprava byla svedena po dálničním přivaděči mezi dálnicemi, ať už na Frýdek, tak na Ostravu a v podstatě do areálu bývalé Vagonky, aby vjezd se co nejméně dotýkal našeho města.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Řekli jsme, že základní kámen byl poklepán, začíná se sestavět. Co to bude znamenat pro obyvatele Studénky? Ty následující dva roky, kdy výstavba bude realizována.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jako i jiné stavby, samozřejmě bohužel se to nějakým způsobem bude dotýkat obyvatel v těch dotčených lokalitách, přímo tou stavbou. Takže samozřejmě bude docházet ať už k nějaké prašnosti, hluku, průjezdu stavební techniky, zvýšenému počtu dělníků. Takže určitě nějaká omezení, včetně těch dopravních, ať už dlouho nebo krátkodobých, budou. My jako město samozřejmě se na tom budeme snažit podílet nejenom pasivně, ale i aktivně. Protože budeme jednak přebírat některé stavební objekty po jejich realizaci, takže tam si je budeme snažit dozorovat, ale zároveň i s ohledem na tu dopravní zatíženost v těch částech města se budeme se zhotovitelem snažit vždy řešit ty problémy, které budou a koordinovat tak, aby se to našich občanů dotklo co nejméně.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: V té první fázi asi pravděpodobně to nebude tak náročné, protože v té části Studénky, v té vjezdové to je spíš taková průmyslová část, tam se moc nebydlí, nebo mýlím se? Kde se bude stavět?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak rodinné domy tam samozřejmě jsou, takže bydlení tam je a to, co je tam stěžejní, tak je zdravotní středisko, které tam je a kterého se dotkne nějakým způsobem parkování, kdy teď občané byli zvyklí, že když přijížděli ke zdravotním středisku, tak parkovali na ulici Butovická s tím, že my jsme již před čtyřmi lety vybudovali i odstavnou plochu přímo u zdravotního střediska, ta zůstává nedotčena. Takže tam občané budou moci parkovat. A nově se blížíme k dohodě i s vlastníkem společnosti AK 1324 s tím, že občanům bude umožněno ti, kteří půjdou na zdravotní středisko, parkování vedle stávající hlavní vrátnice vjezdu do areálu AK 1324 a je to po chodníku 100 metrů ke zdravotnímu středisku. Takže to věřím, že dopadne, že se dohodneme a občané budou mít tuto možnost.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pojďme ještě říct, jaké výhody pro Studénku má právě jednak tato objízdná trasa a jednak vybudování podjezdu.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak jakékoliv křížení železnice a silnice je problematické všude v České republice, takže určitě se zvýší bezpečnost, zejména na té koridorové železniční trati. Zároveň občané budou moci tu studánku projet daleko lépe, protože nebudou čekat dlouhé minuty a desítky minut na závorkách, takže to se určitě občanům uleví. My si od toho slibujeme v rámci té kamionové dopravy vytěsnění těchto nákladních vozidel mimo město i díky tomu, že jsme před pěti lety podepsali memorandum s Moravskoslezským krajem a Správou železnic na tom, že budeme činit kroky společně takové u dopravního značení, aby opravdu ta kamionová doprava byla vedena od dálnice a od dálnic, od těch ostatních komunikací tak, aby opravdu využívala tuhle trasu a vyhnula se centru města.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane starosto, pojďme k našemu druhému tématu, a to je stavba bytových domů. Stavět se bude ve Studénce na několika místech nebo někde už ty stavby probíhají. Taková úvodní otázka je zájem o to, aby lidé mohli bydlet ve Studénce?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Ten zájem vnímáme a vnímáme ho, ať už na poli rodinné výstavby, kdy v podstatě se nám daří prodávat pozemky, které my máme k dispozici, a zároveň vnímáme, že i případné inzeráty, které monitorujeme a které se pohybují zejména v té rodinné výstavbě, tak poměrně rychle mizí z těch nabídek realitních kanceláří. Taky vnímáme to, že to nejsnazší bydlení je bytová výstavba a nechali jsme si zpracovat studii, abychom posoudili tři možné lokality ve Studénce, kde by byty mohly vyrůst. A na základě těchto skutečností a toho výsledku jsme se rozhodli na tom, že jednu lokalitu na ulici Ludvíka Svobody poskytneme developerům pro případnou stavbu bytových domů a jednu lokalitu na ulici Sjednocení si ponecháme my a tam jsme v tuto chvíli ve fázi "finiše". Finišujeme s projektovou dokumentací a v letošním roce by mělo být i stavební povolení.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaké byty tam vyrostou?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Vyrostou tam byty od škály 1+1 až po 4+1, velikostně od nějakých 40 až po 100 m2. My v tom prvním bytovém domě, který by měl být pilotní, tak plánujeme celkem 18 bytů v různých velikostních kategoriích včetně garážového stání pro většinu bytů. A tou cílovou skupinou pro nás jsou jednoznačně rodiny s dětmi a mladí lidé.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vy jste říkal, že letos budete mít stavební povolení. Znamená to, že třeba v následujícím roce se začne stavět?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Nemyslím si, že úplně v tom příštím roce, spíše to plánujeme, že by to bylo v roce 2027 s tím, že samozřejmě bude záležet i na to, jak i vládní strany nebo budoucí vládní strany dostojí svým aktuálně předvolebním slibům, kdy budou chtít to dostupné nájemní bydlení podporovat. Takže uvidíme samozřejmě, jaké budou podmínky pro nás tak, abychom tu stavbu mohli spustit. Nicméně v té druhé lokalitě, kterou jsem zmiňoval u těch developerů, tak tam v tuto chvíli finišujeme s jedním uchazečem na podmínkách smlouvy. Takže já věřím, že pokud se to podaří dotáhnout a z jeho strany přijde oficiální nabídka, tak ta by mohla být někdy v polovině roku projednávána na zastupitelstvu. A i tam máme podmínku do pěti let stavby dvou bytových domů, takže uvidíme. Věřím, že bytový fond se ve Studénce začne rozrůstat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dva bytové domy a kolik by tam bylo bytů, jestli už teď o tom můžete hovořit?

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Tak ten zájemce uvažuje někde o 50 až 70 bytech v tom celkovém součtu. U těch dvou bytových domů, tak uvidíme. Je to ještě ve fázích jednání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak to budou docela dost velké domy, které bude stavět.

      Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: Měly by to být větší domy, než které plánujeme my. A je to právě v té části města, kde skončila ta sídlištní zástavba v osmdesátých letech a je uvažována, nebo respektive i součástí územního plánu je její rozšiřování postupně a tam je v tuhle chvíli využíváme a nabízíme náš pozemek, na kterém bytové domy mohou vyrůst.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane starosto, já vám děkuji za vaše odpovědi á vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky, uvidíme se u dalšího tématu.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Zdroj: https://polar.cz/porady/host-dne/host-dne-02-04-2025-17-14