Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • V HUKVALDECH BUDE DNES OTEVŘEN OPRAVENÝ HUKVALDSKÝ DVŮR S KNIHOVNOU
  • V HLUČÍNĚ SE DNES ODPOLEDNE MIMOŘÁDNĚ SEJDOU ZASTUPITELÉ
  • KŘIŽOVATKA MEZI RYCHVALDEM A BOHUMÍNEM SE ZAČÍNÁ PŘESTAVOVAT NA RONDEL
  • SLEZSKÉ DIVADLO V OPAVĚ OSLAVÍ 220 LET, NABÍDNE HVĚZDNÉ TITULY I NOVINKY
  • ZAPOJTE SE DO KARVINSKÉ MÁJOVÉ FOTO VÝZVY, PLNÉ KVĚTIN A ROMANTICKÉ ATMOSFÉRY
  • OBYVATELÉ OSTRAVY-JIHU MOHOU PŘIHLÁSIT NÁPADY DO PARTICIPATIVNÍHO ROZPOČTU
  • KANDIDÁTKU ANO V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI POVEDE BABIŠ, DRUHÝ JE JUCHELKA
  • DÁRCI VĚNOVALI KRNOVU VE SBÍRCE PO POVODNÍCH 13 MILIONŮ KORUN, UŽ SE INVESTUJÍ
  • MINIKINO OSTRAVA OBNOVUJE NOČNÍ PROMÍTÁNÍ PRO FILMOVÉ NADŠENCE A NESPAVCE
  • VÍTR V OSTRAVĚ-MARIÁNSKÝCH HORÁCH POŠKODIL STŘECHU DOMOVA PRO SENIORY IRIS
  • V ZOO OSTRAVA SE VYLÍHLO ŠEST MLÁĎAT NANDU PAMPOVÉHO, INFO NA POLAR.CZ
  • TITUL MISS CZECH REPUBLIC 2025 ZÍSKALA LINDA GÓRECKÁ (21) Z DĚTMAROVIC
  • ROZŠÍŘENÍ DĚTSKÉHO KOUTKU V KARVINÉ NABÍDNE PLNO NOVINEK, VÍCE NA POLAR.CZ
  • FC BANÍK OSTRAVA REMIZOVAL S OLOMOUCÍ 0:0, V TABULCE JE 3., NA PLZEŇ ZTRÁCÍ 3 BODY
  • VÍTĚZKOU CYKLISTICKÉHO ZÁVODU GRACIA ORLOVÁ JE KANAĎANKA ALISON JACKSONOVÁ
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas 0:00
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno
      Host dne

      Host dne

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo Petra Bezruče a Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo Petra Bezruče: Bezruči jsou Divadlem roku v rámci Cen divadelní kritiky

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Divadlo Petra Bezruče si odneslo prestižní ocenění Divadlo roku v rámci Cen divadelní kritiky. Tyto výroční ceny udělují odborníci na základě hlasování, které každoročně pořádá časopis Svět a divadlo. Ve studiu vítám Filipa Krejčího, ředitele divadla. Dobrý den, vítejte.

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A Jana Holce, uměleckého šéfa. I vám, hezký den u nás ve studiu.

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, co pro vás znamená ocenění Divadlo roku?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: No, znamená pro nás hodně. Máme z něj velkou radost. Jedná se v podstatě o nejprestižnější nebo jedno z nejprestižnějších ocenění vůbec, co se týče divadelního umění, takže máme z něj opravdu radost. Já si myslím, že hlavní dík tady za to patří uměleckému šéfovi Janu Holcovi a dále samozřejmě našemu hereckému souboru vynikajícímu, ale zároveň bych velmi rád poděkoval i všem ostatním složkám našeho divadla, které odvádějí perfektní práci a na nich všech to stojí. Takže děkuji.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pan ředitel to takto shrnul a vy jako umělecký šéf vidíte ty zásluhy kde?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No tak já to nějak vnímám, že to je výsledek. Je to nějaká etapa vlastně systematické, kontinuální umělecké práce, uvnitř toho divadla. Já jsem teď tam vlastně v současnosti šestou sezonou a za těch šest let došlo ke spoustě změn a došlo také k nějakému nastolení nějaké dramaturgie nebo vlastně vůbec nějakého uměleckého přemýšlení uvnitř toho domu nejenom v současnosti, ale k nějaké blízké či střednědobé budoucnosti.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je to ocenění také motivace do budoucna, jakou cestou se vydat?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Určitě je. Já to taky vnímám, že přesně je to nějaké potvrzení. Dobře, že jsme na nějaké cestě, ta cesta je nějak reflektována a samozřejmě to člověku dodává i vlastně jako odvahu, ne jenom na té cestě zůstat, ale třeba jít ještě jinudy. Vydat se třeba jinou cestou, ale jít pořád dál a dál.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, je to také závazek pro Divadlo Petra Bezruče?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Určitě je to svým způsobem závazek v tom smyslu, že máme na co navazovat a chtěli bychom pokračovat v tom, že naše představení mívají vysokou uměleckou úroveň. Takže v tomto smyslu to určitě udržení této vysoké umělecké úrovně je určitě dalším závazkem do budoucna.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A skýtá tohle ocenění také nějaké benefity?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Benefity, snad zvýšený zájem jak kritické, tak všeobecné veřejnosti a samozřejmě také zvýšený zájem médií.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vy jako umělecký šéf, jak byste charakterizoval jeho současnou uměleckou vizi celkově toho divadla?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No tak my se snažíme především v té dramaturgii nebo nad tím přemýšlením vycházet z kvalitního hereckého souboru, což taky není jako daná konstanta. Je to prostě nějaká proměnná, na které člověk musí neustále pracovat. Ten soubor, ať už nějakým způsobem doplňovat, tak ho rozvíjet. A o to se odvíjí taky ta dramaturgie, což je jako první bod. A druhým bodem jsou témata, která se snažíme komunikovat ve vztahu k divákovi a to je taky nějaký základní kámen toho přemýšlení našeho, že my hledáme aktivního diváka, který chce s námi vést dialog. A to je zásadní, že chceme přinášet témata, která nějakým způsobem rezonují ve společnosti. Ale k tomu potřebujeme i aktivní partnery v hledišti.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak buďme konkrétní. Která ta témata oslovují ostravského diváka?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Těch linií máme několik, že to není v tom kompaktní. A třeba jedna z těch linií jsou jakési rodinné dramata, věci, které skrývají nějaké třeba potlačované traumata nebo nějaké nevyřešené rodinné vztahy. A jsou to takové jako niterné hlubinné sondy, které se dotýkají úplně tenoučkých věcí v nás. A myslím, že to je nějaká linie, která se teď trefuje. A pak je to delší linie, která zase se zabývá nějakou společenskou angažovaností, zabývá se člověkem ve smyslu teda jako jeho politické angažovanosti, nějaké vnitřní politiky, nějaké spoluzodpovědnosti za svět, ve kterém žijeme. Je to například poslední premiéra v mé režii "Nepřítel lidu" a naopak ta první linie. Tak v té teď chystaná další premiéra současného dramatu kanadského "Pozdě příchozí", která bude mít premiéru v květnu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: jak byste charakterizoval diváky, kteří chodí k vám do divadla?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Já si myslím, že ten divák současný se taky proměňuje teď v čase, že vnímám, že už nějak člověk reflektuje za těch šest let, že tím, jak se proměňuje ta dramaturgie, tak se proměňuje i ten divák. Samozřejmě ne každému se tím můžeme trefit do vkusu, ale mám pocit, že se podařilo přitáhnout více diváků střední generace. Asi jako přirozené, že je to nějaká generace mně blízká, protože člověk komunikuje témata, kterým sám rozumí, z čehož mám radost, protože jsem měl pocit, že tady ta divácká skupina chybí, že my jsme měli buďto mladší diváky, nebo pak starší publikum, ale ta střední generace tam úplně nebyla. Nebo ne v takovém plném zastoupení. Vnímám tohle, že lidi na tom baví ten otevřený dialog. A i mě osobně baví divadlo, které pak nějakým způsobem a nemusí se líbit všem, ale vyvolává nějakou diskuzi, debatu, nějakou konfrontaci vzájemnou, ze které může ještě pak něco vzejít a v člověku to něco zanechá, ať už v pozitivním nebo negativním slova smyslu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Přestože se dnes bavíme o tom, že Divadlo Petra Bezruče získalo prestižní cenu, jestli máte za těch šest let, co působíte v divadle, i takový nějaký neočekávaný propadák za sebou.

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Já teď asi nic neřeknu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: 6e jste se třeba netrefili?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Ne, nestalo se ještě. Ale jako neříkám, že se to nemůže stát. Ono to působí, po té premiéře, nebo že člověk s tím může kalkulovat nějak předem, ale já mám a i teď třeba v příští sezoně mám tam jako momenty kdy si říkám: "Je tohle se nemusí vůbec, tohle se může úplně minout". Tak jsem to měl třeba když jsme dělali jako střípky ženy, které se zabývají prenatální ztrátou a zase tím tématem vyrovnávání se v rodině nějakých jako pokřivených vztahů uvnitř rodiny. A říkal jsem si ty jo, nebude tohle vlastně hodně? Protože první část toho filmu je před točená filmová pasáž, kde jako se velmi realisticky až naturalisticky objevuje domácí porod a samozřejmě ty reakce jsou někdy na to jako kontroverzní. Ale nevěděl jsem předem, jestli to nebude náraz, jestli to nebude odmítnutí už jenom z toho, že může být pro lidi netypické, že jdou na divadlo a prvních 45 minut je čistě film, ale mám pocit, že se to jako obrátilo, že to byl taky nějaký, třeba zásadní moment i pro nás v tom přemýšlení nad tím, kudy pak. "Aha, tak tohle si můžeme dovolit. A tak pojďme přemýšlet ještě dál. Fajn, pojďme s tím divákem ten dialog ještě dál rozvíjet".

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, jak těžké je udržet takového uměleckého šéfa, aby vám přinášel potom do divadla takové ceny? A samozřejmě i ten umělecký soubor. Jak je motivujete?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Soubor motivuje, asi primárně tady Honza. Naše spolupráce s Honzou funguje, myslím si, docela dobře po chemické stránce. Rozumíme si v tom, co chceme oba dva, jakým směrem by se mělo naše divadlo vyvíjet. Takže já si myslím, že to je v podstatě odpověď na vaši otázku, to porozumění si a vycházejme si vstříc.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jakým výzvám budete čelit v následujících letech vy jako ředitel Divadla Petra Bezruče? A samozřejmě i divadlo jako celek?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: To se těžko takhle odhaduje. Každopádně my těm výzvám čelíme víceméně každodenně, od malých, po výzvy většího charakteru. Nicméně čemu my budeme vystaveni do budoucna, těžko predikovat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co říkáte vy? Jak těžké je v současné době vybírat témata, byť jsme se už toho tématu dotkli, když tak silná témata jsou kolem nás a rezonují společností?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No, já myslím, že pro tvůrce nebo umělce je to naopak jako výhoda toho, že je tady nějaký vzruch a že tady je nějaká, když to řeknu jako frustrace kolektivní, protože to vnímám, že taky náš úkol v rámci toho umění je nakrmit ty frustrované duše a přinášet naději. Protože člověk cítí, že přesně ty témata nebo okolnosti, ve kterých žijeme, tak můžou způsobit pád do nějaké beznaděje, nenalezení nebo ztrátu východiska. A myslím, že právě umění v téhle době může nabízet ty východiska, může skrze katarzi nabízet nějaké světlo.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pánové, já vám děkuji za rozhovor a za vaše odpovědi a zapomněla jsem v úvodu pogratulovat, tak gratuluji. Teď na závěr k tak krásné prestižní ceně. Vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Host dne
      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo Petra Bezruče a Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo Petra Bezruče: Bezruči jsou Divadlem roku v rámci Cen divadelní kritiky
      09. dubna 2025, 17:14

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Divadlo Petra Bezruče si odneslo prestižní ocenění Divadlo roku v rámci Cen divadelní kritiky. Tyto výroční ceny udělují odborníci na základě hlasování, které každoročně pořádá časopis Svět a divadlo. Ve studiu vítám Filipa Krejčího, ředitele divadla. Dobrý den, vítejte.

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A Jana Holce, uměleckého šéfa. I vám, hezký den u nás ve studiu.

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Dobrý den.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, co pro vás znamená ocenění Divadlo roku?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: No, znamená pro nás hodně. Máme z něj velkou radost. Jedná se v podstatě o nejprestižnější nebo jedno z nejprestižnějších ocenění vůbec, co se týče divadelního umění, takže máme z něj opravdu radost. Já si myslím, že hlavní dík tady za to patří uměleckému šéfovi Janu Holcovi a dále samozřejmě našemu hereckému souboru vynikajícímu, ale zároveň bych velmi rád poděkoval i všem ostatním složkám našeho divadla, které odvádějí perfektní práci a na nich všech to stojí. Takže děkuji.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pan ředitel to takto shrnul a vy jako umělecký šéf vidíte ty zásluhy kde?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No tak já to nějak vnímám, že to je výsledek. Je to nějaká etapa vlastně systematické, kontinuální umělecké práce, uvnitř toho divadla. Já jsem teď tam vlastně v současnosti šestou sezonou a za těch šest let došlo ke spoustě změn a došlo také k nějakému nastolení nějaké dramaturgie nebo vlastně vůbec nějakého uměleckého přemýšlení uvnitř toho domu nejenom v současnosti, ale k nějaké blízké či střednědobé budoucnosti.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je to ocenění také motivace do budoucna, jakou cestou se vydat?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Určitě je. Já to taky vnímám, že přesně je to nějaké potvrzení. Dobře, že jsme na nějaké cestě, ta cesta je nějak reflektována a samozřejmě to člověku dodává i vlastně jako odvahu, ne jenom na té cestě zůstat, ale třeba jít ještě jinudy. Vydat se třeba jinou cestou, ale jít pořád dál a dál.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, je to také závazek pro Divadlo Petra Bezruče?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Určitě je to svým způsobem závazek v tom smyslu, že máme na co navazovat a chtěli bychom pokračovat v tom, že naše představení mívají vysokou uměleckou úroveň. Takže v tomto smyslu to určitě udržení této vysoké umělecké úrovně je určitě dalším závazkem do budoucna.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A skýtá tohle ocenění také nějaké benefity?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Benefity, snad zvýšený zájem jak kritické, tak všeobecné veřejnosti a samozřejmě také zvýšený zájem médií.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vy jako umělecký šéf, jak byste charakterizoval jeho současnou uměleckou vizi celkově toho divadla?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No tak my se snažíme především v té dramaturgii nebo nad tím přemýšlením vycházet z kvalitního hereckého souboru, což taky není jako daná konstanta. Je to prostě nějaká proměnná, na které člověk musí neustále pracovat. Ten soubor, ať už nějakým způsobem doplňovat, tak ho rozvíjet. A o to se odvíjí taky ta dramaturgie, což je jako první bod. A druhým bodem jsou témata, která se snažíme komunikovat ve vztahu k divákovi a to je taky nějaký základní kámen toho přemýšlení našeho, že my hledáme aktivního diváka, který chce s námi vést dialog. A to je zásadní, že chceme přinášet témata, která nějakým způsobem rezonují ve společnosti. Ale k tomu potřebujeme i aktivní partnery v hledišti.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak buďme konkrétní. Která ta témata oslovují ostravského diváka?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Těch linií máme několik, že to není v tom kompaktní. A třeba jedna z těch linií jsou jakési rodinné dramata, věci, které skrývají nějaké třeba potlačované traumata nebo nějaké nevyřešené rodinné vztahy. A jsou to takové jako niterné hlubinné sondy, které se dotýkají úplně tenoučkých věcí v nás. A myslím, že to je nějaká linie, která se teď trefuje. A pak je to delší linie, která zase se zabývá nějakou společenskou angažovaností, zabývá se člověkem ve smyslu teda jako jeho politické angažovanosti, nějaké vnitřní politiky, nějaké spoluzodpovědnosti za svět, ve kterém žijeme. Je to například poslední premiéra v mé režii "Nepřítel lidu" a naopak ta první linie. Tak v té teď chystaná další premiéra současného dramatu kanadského "Pozdě příchozí", která bude mít premiéru v květnu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: jak byste charakterizoval diváky, kteří chodí k vám do divadla?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Já si myslím, že ten divák současný se taky proměňuje teď v čase, že vnímám, že už nějak člověk reflektuje za těch šest let, že tím, jak se proměňuje ta dramaturgie, tak se proměňuje i ten divák. Samozřejmě ne každému se tím můžeme trefit do vkusu, ale mám pocit, že se podařilo přitáhnout více diváků střední generace. Asi jako přirozené, že je to nějaká generace mně blízká, protože člověk komunikuje témata, kterým sám rozumí, z čehož mám radost, protože jsem měl pocit, že tady ta divácká skupina chybí, že my jsme měli buďto mladší diváky, nebo pak starší publikum, ale ta střední generace tam úplně nebyla. Nebo ne v takovém plném zastoupení. Vnímám tohle, že lidi na tom baví ten otevřený dialog. A i mě osobně baví divadlo, které pak nějakým způsobem a nemusí se líbit všem, ale vyvolává nějakou diskuzi, debatu, nějakou konfrontaci vzájemnou, ze které může ještě pak něco vzejít a v člověku to něco zanechá, ať už v pozitivním nebo negativním slova smyslu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Přestože se dnes bavíme o tom, že Divadlo Petra Bezruče získalo prestižní cenu, jestli máte za těch šest let, co působíte v divadle, i takový nějaký neočekávaný propadák za sebou.

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Já teď asi nic neřeknu.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: 6e jste se třeba netrefili?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: Ne, nestalo se ještě. Ale jako neříkám, že se to nemůže stát. Ono to působí, po té premiéře, nebo že člověk s tím může kalkulovat nějak předem, ale já mám a i teď třeba v příští sezoně mám tam jako momenty kdy si říkám: "Je tohle se nemusí vůbec, tohle se může úplně minout". Tak jsem to měl třeba když jsme dělali jako střípky ženy, které se zabývají prenatální ztrátou a zase tím tématem vyrovnávání se v rodině nějakých jako pokřivených vztahů uvnitř rodiny. A říkal jsem si ty jo, nebude tohle vlastně hodně? Protože první část toho filmu je před točená filmová pasáž, kde jako se velmi realisticky až naturalisticky objevuje domácí porod a samozřejmě ty reakce jsou někdy na to jako kontroverzní. Ale nevěděl jsem předem, jestli to nebude náraz, jestli to nebude odmítnutí už jenom z toho, že může být pro lidi netypické, že jdou na divadlo a prvních 45 minut je čistě film, ale mám pocit, že se to jako obrátilo, že to byl taky nějaký, třeba zásadní moment i pro nás v tom přemýšlení nad tím, kudy pak. "Aha, tak tohle si můžeme dovolit. A tak pojďme přemýšlet ještě dál. Fajn, pojďme s tím divákem ten dialog ještě dál rozvíjet".

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pane řediteli, jak těžké je udržet takového uměleckého šéfa, aby vám přinášel potom do divadla takové ceny? A samozřejmě i ten umělecký soubor. Jak je motivujete?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: Soubor motivuje, asi primárně tady Honza. Naše spolupráce s Honzou funguje, myslím si, docela dobře po chemické stránce. Rozumíme si v tom, co chceme oba dva, jakým směrem by se mělo naše divadlo vyvíjet. Takže já si myslím, že to je v podstatě odpověď na vaši otázku, to porozumění si a vycházejme si vstříc.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jakým výzvám budete čelit v následujících letech vy jako ředitel Divadla Petra Bezruče? A samozřejmě i divadlo jako celek?

      Filip Krejčí, ředitel, Divadlo P. Bezruče: To se těžko takhle odhaduje. Každopádně my těm výzvám čelíme víceméně každodenně, od malých, po výzvy většího charakteru. Nicméně čemu my budeme vystaveni do budoucna, těžko predikovat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co říkáte vy? Jak těžké je v současné době vybírat témata, byť jsme se už toho tématu dotkli, když tak silná témata jsou kolem nás a rezonují společností?

      Jan Holec, umělecký šéf, Divadlo P. Bezruče: No, já myslím, že pro tvůrce nebo umělce je to naopak jako výhoda toho, že je tady nějaký vzruch a že tady je nějaká, když to řeknu jako frustrace kolektivní, protože to vnímám, že taky náš úkol v rámci toho umění je nakrmit ty frustrované duše a přinášet naději. Protože člověk cítí, že přesně ty témata nebo okolnosti, ve kterých žijeme, tak můžou způsobit pád do nějaké beznaděje, nenalezení nebo ztrátu východiska. A myslím, že právě umění v téhle době může nabízet ty východiska, může skrze katarzi nabízet nějaké světlo.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pánové, já vám děkuji za rozhovor a za vaše odpovědi a zapomněla jsem v úvodu pogratulovat, tak gratuluji. Teď na závěr k tak krásné prestižní ceně. Vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Zdroj: https://polar.cz/porady/host-dne/host-dne-09-04-2025-17-14