Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Jablunkovský miniexpres

Jablunkovský miniexpres

Školáci z Jablunkovska se sešli se zástupci radnic

Školáci z Jablunkovska se sešli se zástupci radnic

Žáci základních škol z Jablunkova a okolí se zapojili do debaty s vedením města a obcí v rámci projektu, který měl za cíl přiblížit dětem fungování samosprávy a odborů.

Školní parlamenty si připravily prezentace, nápady na zlepšení veřejného života i konkrétní otázky na starosty a vedoucí odborů.

Irena Gomolová, učitelka ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově, koordinátorka školního parlamentu: “Cílem je seznámit se vlastně s činností odborů a s životem v obcích – v Jablunkově, Písečné, Písku a Bukovci. Je to rovněž zaměřeno na inspiraci, kde vlastně mladí lidé můžou inspirovat vedení měst a obcí, jak zlepšit život a jak zpopularizovat jednotlivé odbory. Je také důležité, aby všichni věděli, co si na tom odboru můžou v Jablunkově zařídit, k čemu vlastně ty odbory slouží, co mají za úkol a co je jejich náplní práce.”

Veronika Czepczorová, žákyně ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “My jsme z polské základní školy Henryka Sienkiewicze v Jablunkově a připravili jsme si prezentaci na téma odbor školství a kultury.”

Janis Rusz, žák ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “Pana starosty jsme se zeptali, kdy bude dokončena školní jídelna, protože to je důležité pro nás, a pak jsme se ho ještě zeptali na sportoviště v Jablunkově, protože o to je největší zájem mezi mladými.”

Žáci popsali, jak školní parlamenty fungují a radnice naopak získaly zpětnou vazbu od dětí.

Laura Čečotková, žákyně ZŠ Jablunkov: “My jsme ze ZŠ v Jablunkově. Máme ve škole parlament, který se zabývá tím, jak pomoc dětem nebo různými akcemi.”

Natálie Engelová, žákyně ZŠ Jablunkov: “Dneska jsme vlastně na úřadě prezentovali odbor sociálních věcí a zdravotnictví. Připravili jsme si vlastně pro zástupce různých odborů otázky, aby nám více přiblížili vlastně téma a co dělají.”

Veronika Czepczorová, žákyně ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “My máme školní parlament každé pondělí, právě dneska jsme ho měli. A tam probíráme různá témata. Teď nám například město Jablunkov, které má spolupráci s Gogolinem, nabídlo výlet na jednu noc. S českou základní školou a Pískem tedy pojedeme do Gogolina a takto tedy s městem Jablunkovem spolupracujeme.”

Janis Rusz, žák ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “Školní parlament je dobrý k tomu, že děti mohou přes nás sdělovat své pocity, co je špatně ve škole. A pak se s tím může něco dělat.”

Jiří Hamrozi, starosta Jablunkova: “Já můžu potvrdit, že tahle beseda města s žáky, nebo s parlamentem žáků našich základních škol, má svoje opodstatnění. Je to pohled naší mládeže na to, jak by mohlo v budoucnu vypadat město, popřípadě jeho další rozvoj. Takže já jsem za to strašně rád, protože myslím si, že tady padá různá konstruktivní kritika.”

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Jablunkovský miniexpres
Školáci z Jablunkovska se sešli se zástupci radnic
21. května 2025, 16:30

Školáci z Jablunkovska se sešli se zástupci radnic

Žáci základních škol z Jablunkova a okolí se zapojili do debaty s vedením města a obcí v rámci projektu, který měl za cíl přiblížit dětem fungování samosprávy a odborů.

Školní parlamenty si připravily prezentace, nápady na zlepšení veřejného života i konkrétní otázky na starosty a vedoucí odborů.

Irena Gomolová, učitelka ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově, koordinátorka školního parlamentu: “Cílem je seznámit se vlastně s činností odborů a s životem v obcích – v Jablunkově, Písečné, Písku a Bukovci. Je to rovněž zaměřeno na inspiraci, kde vlastně mladí lidé můžou inspirovat vedení měst a obcí, jak zlepšit život a jak zpopularizovat jednotlivé odbory. Je také důležité, aby všichni věděli, co si na tom odboru můžou v Jablunkově zařídit, k čemu vlastně ty odbory slouží, co mají za úkol a co je jejich náplní práce.”

Veronika Czepczorová, žákyně ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “My jsme z polské základní školy Henryka Sienkiewicze v Jablunkově a připravili jsme si prezentaci na téma odbor školství a kultury.”

Janis Rusz, žák ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “Pana starosty jsme se zeptali, kdy bude dokončena školní jídelna, protože to je důležité pro nás, a pak jsme se ho ještě zeptali na sportoviště v Jablunkově, protože o to je největší zájem mezi mladými.”

Žáci popsali, jak školní parlamenty fungují a radnice naopak získaly zpětnou vazbu od dětí.

Laura Čečotková, žákyně ZŠ Jablunkov: “My jsme ze ZŠ v Jablunkově. Máme ve škole parlament, který se zabývá tím, jak pomoc dětem nebo různými akcemi.”

Natálie Engelová, žákyně ZŠ Jablunkov: “Dneska jsme vlastně na úřadě prezentovali odbor sociálních věcí a zdravotnictví. Připravili jsme si vlastně pro zástupce různých odborů otázky, aby nám více přiblížili vlastně téma a co dělají.”

Veronika Czepczorová, žákyně ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “My máme školní parlament každé pondělí, právě dneska jsme ho měli. A tam probíráme různá témata. Teď nám například město Jablunkov, které má spolupráci s Gogolinem, nabídlo výlet na jednu noc. S českou základní školou a Pískem tedy pojedeme do Gogolina a takto tedy s městem Jablunkovem spolupracujeme.”

Janis Rusz, žák ZŠ s polským jazykem vyučovacím v Jablunkově: “Školní parlament je dobrý k tomu, že děti mohou přes nás sdělovat své pocity, co je špatně ve škole. A pak se s tím může něco dělat.”

Jiří Hamrozi, starosta Jablunkova: “Já můžu potvrdit, že tahle beseda města s žáky, nebo s parlamentem žáků našich základních škol, má svoje opodstatnění. Je to pohled naší mládeže na to, jak by mohlo v budoucnu vypadat město, popřípadě jeho další rozvoj. Takže já jsem za to strašně rád, protože myslím si, že tady padá různá konstruktivní kritika.”

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/jablunkovsky-miniexpres/jablunkovsky-miniexpres-21-05-2025-16-31