Jesenický expres
- V Razové pořádají projektové dny s koníky
- Na hradě Sovinci je k vidění světová premiéra výstavy
- Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak
Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak
Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.
I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.
David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.
Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.
Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.
Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.
Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“
Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“
„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“
„Těším se moc.“
„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“
„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“
„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“
„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“
„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“
„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“
„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."
A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.
Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“
Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.
---
Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak
Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.
I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.
David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.
Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.
Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.
Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.
Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“
Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“
„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“
„Těším se moc.“
„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“
„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“
„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“
„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“
„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“
„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“
„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."
A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.
Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“
Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.
---