Kulturní okénko

  • Muzeum nákladních automobilů Kopřivnice slavnostní otevření
  • GVUO Vernisáž - Marek Sibinský

Nové muzeum Tatra se pyšní unikátní sbírkou 

V Kopřivnici bylo otevřeno nové Muzeum nákladních automobilů Tatra. Vzniklo v bývalé slévárně automobilové firmy, která byla rekonstruována. Na ploše 5 500 metrů čtverečních k vidění na 80 technických exponátů.

Historické a památné nákladní automobily byly původně vystaveny v Technickém muzeu v centru Kopřivnice, prostor už ale dlouho kapacitně nestačil. 

Lukáš Filip, vedoucí Muzea nákladních automobilů Tatra (Muzeum Novojičínska): “Jen část exponátů je z původního Technického muzea, kde dnes zůstaly jen osobní automobily. Nové muzeum je postaveno především na sbírce Jiřího Hlacha. Ta expozice, nebo ta sbírka má svou cennost právě ve své ucelenosti. Máme tam v tuto chvíli 80 vozů a podvozků a to je právě to, co dělá tu sbírku cennou.” 

  Expozici doprovází také unikátní projekt založený na principu rozšířené reality, který bude kompletně hotova příští rok na jaře. 

David Mařák, spoluautor aplikace: “Celá výstava má digitální vrstvu, která je zobrazitelná pomocí chytrých telefonů nebo tabletů. Například tady můžete vidět zakladatele Ignáce Šustalu v rozpohybované verzi.” 

  Lukáš Curylo (KDU-ČSL), náměstek hejtmana MSK pro kulturu a památkovou péči: “Pak je unikátní ten projekt v tom smyslu, že na tom spolupracovaly tři subjekty, jak soukromý sektor Tatra Trucks, tak město Kopřivnice a Moravskoslezský kraj jako nositel daného projektu.” 

  Kopřivnická expozice je tedy další z poboček krajské organizace, Muzea Novojičínska, které má ve správě například památníky Komenského ve Fulneku, Palackého v Hodslavicích nebo Zámky Kunín a Nová Horka. 

Zdeněk Orlita, ředitel Muzea Novojičínska: “Utváří takový naprosto výjimečný projekt, protože se jedná zcela mimořádně o muzeum, které prezentuje technické památky, které jsou nicméně spojeny s regionem Novojičínska.” 

  Muzeum Tatra, v jehož sousedství je také další Kopřivnická pýchy, opravená Slovenská strela, stálo zhruba 170 milionů korun, větší polovinou přispěla Evropská unie.

Redakčně upraveno / zkráceno.



Mohlo by Vás také zajímat