Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Novojičínský expres

Novojičínský expres

  • Zpravodajství z Nového Jičína od P. Dorazilové a J. Plášila
  • Blokované účty ve Sberbank zahájené akce neohrozí
  • Skatepark bude první vlaštovkou sportovního areálu
  • Autobus k vlakům do Hranic jezdí dál

Blokované účty ve Sberbank zahájené akce neohrozí

Problém s financemi uloženými ve Sberbank řeší také město Nový Jičín. Na účtech v této bance má více než 100 milionů korun. Podle zástupců radnice nedostupnost těchto peněz neohrozí zahájené investiční akce.

Město Nový Jičín má u Sberbank zřízeny dva účty, běžný a spořící, od dubna roku 2020. Uloženo je na nich 100 milionů 800 tisíc korun.

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “K tomuto mohu uvést, že se město chovalo jako řádný hospodář a vždy s volnými prostředky nakládalo tak, aby co nejvíce získávalo na úrokových sazbách. Žádné město, žádný kraj nevydává bankovní licenci ani tuto licenci neodjímá, tudíž i ze strany guvernéra České národní banky, potažmo vlády, mohlo přijít upozornění.”

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Šlo o finanční prostředky, které byly deponovány na účtech města s cílem co nejvyššího možného zhodnocení. Na účtech města je v tuto chvíli zhruba 70 milionů korun, které jsou na účtech u České národní banky, Komerční banky, Fio banky. Další finanční prostředky, které jsou čerpány z účelového investičního úvěru zhruba v objemu 65 milionů korun, které by měly být vyčerpány v letošním roce.”

V letošním roce město hospodaří s částkou, která ve výdajích přesahuje 950 milionů korun. Pro zajištění svého chodu má založeno zhruba dvacet účtů ve více bankách.

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Tato situace nijak neohrozí chod úřadu a samotného města.”

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “V tuto chvíli nezastavujeme řádné investiční akce, nicméně situaci analyzujeme, monitorujeme, co se i v rámci možné likvidace či insolvenčního řízení u Sberbank děje, jsme připraveni podat přihlášku a ucházet se o tyto finanční prostředky. Nicméně z České národní banky, z vlády, ze Svazu měst a obcí jsou zatím velmi kusé informace. V souvislosti s nastalou situací necháváme zpracovat analýzu finančních zdrojů města a aktualizaci střednědobého výhledu rozpočtu města, který byl schvalován v roce 2020 a mnohé se od té doby událo. Ať už covid, změny daňových příjmů nebo právě tato okolnost se Sberbank.”

Radnice na základě výsledků analýzy zváží, které nově plánované investiční akce mohou být posunuty, a to i v širší souvislosti s aktuálními problémy se získáním zhotovitelů projekčních prací, s námitkami účastníků řízení u některých projektů nebo i na základě vývoje cen pohonných hmot a stavebních materiálů.

K tématu městských peněz u Sberbank se vrátíme v pátečním expresu s názorem opozice.

---

Skatepark bude první vlaštovkou sportovního areálu

V letošním roce bude město realizovat první část z projektu revitalizace sportovního areálu. Vedle letního stadionu vznikne skatepark.

Plán na dostavbu a revitalizaci sportovní lokality v okolí letního stadionu vzniká už několik let. Hotova je zastavovací a také architektonicko-urbanistická studie areálu. Jako první se bude v letošním roce realizovat stavba skateparku.

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: “Vytváří se projektová dokumentace, přiznám se, že jsme trošku ve zpoždění, ale určitě, tak jak jsme to i slíbil novojičínským skejťákům, by letos ten skatepark měl být. Vypadá to na druhé pololetí letošního roku.”

Areál skateparku a bikeparku vznikne na dolním asfaltovém házenkářském hřišti na ploše 1300 metrů čtverečních.

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: “Bohužel tam je ta situace takové, že pod samotným hřištěm vede poměrně mohutné potrubí na sídliště Dlouhá. Projektanti se proto musí vypořádat s mnoha stavebně-technickými věcmi, takže ty prvky tam jsou přizpůsobené tomu, v jakém prostředí se nacházíme, ale myslím si, že skejťáci nebudou zklamáni.”

Stavba skateparku vyjde na 9 milionů 200 tisíc korun. Jeho vybudování ve městě dlouhodobě požadovali mladí lidé.

novojičínští školáci: 

“Bude to dobré, že ti mladí lidé alespoň začnou chodit ven, že nebudou sedět u počítačů a začnou sportovat.”

“Bude to výhodné pro mladé lidi, a už by se to mělo dělat, protože to dlouho, hodně dlouho slibovali.”

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: ”Co se týká ostatních sportovišť, tam také nezůstáváme stát a plánujeme, že v letošním roce by minimálně měly být naprojektované multifunkční sportovní hřiště v rámci stadionu a i zázemí pro sportovce, protože to tam velice chybí, to znamená WC, nějaké šatny a tak dále.”

Hřiště s umělým povrchem má vzniknout v místě u toku Grasmanky, dále zde studie počítá s novou kuželnou, halou pro úpolové sporty, s krytým sportovištěm pro tenisty a především s víceúčelovou sportovní halou. Na tu má být v letošním roce vypsána architektonická soutěž.

---

Autobus k vlakům do Hranic jezdí dál

Přímý autobusový spoj z Nového Jičína, Příbora a Kopřivnice k vlakům do Hranic na Moravě bude jezdit dál, i po uplynutí zkušební doby. Města se na tom dohodla s Moravskoslezským krajem, který spoj z větší části dotuje.

Spojení s rychlíky do Prahy nebo Vídně na nádraží v Hranicích na Moravě zajišťuje přímá autobusová linka z Nového Jičína, Kopřivnice a Příbora od loňského září. Původně byl s Moravskoslezským krajem, který ji z 85 procent financuje, dohodnut zkušební provoz do konce února. Města a kraj se nyní dohodli na jejím pokračování do konce roku.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Jsem rád, že se nám podařilo domluvit s krajem pokračování provozu této linka s některými změnami. Ve všední dny jsou tam vypuštěny dva nejméně vytížení spoje, ten úplně první ranní a potom ten jeden večerní. Ale naopak zase o víkendech se nám podařilo domluvit, že namísto dvou párů spojů v neděli odpoledne, nyní jedou dva páry spojů v sobotu i v neděli, a to navíc jeden ranní a jeden večerní, takže je možné například v sobotu i v neděli vyrazit i na poměrně dlouhý jednodenní výlet do Prahy, Vídně nebo dalšího města.”

Přímé spojení k železniční stanici v Hranicích na Moravě, oceňují také Příborští, pro které je cesta k rychlíkům ještě vzdálenější a komplikovanější.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Většina lidí volí raději cestu autem do Hranic, Studénky a někteří dokonce do Svinova, než aby využívali ty stávající možnosti, které jsou. Ty jsou buď příliš dlouhé kvůli stávajícím přestupům, a nebo velmi nespolehlivé.”

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Pro Nový Jičín je to určitě velká výhoda v tom, že s jedním přestupem se dá dostat do Prahy, do Vídně a do dalších míst. Navíc je tam ta jistota přestupu, protože pokud má vlak zpoždění, autobus na něj čeká až 30 minut.”

Tento spoj k rychlíkům nestaví v Novém Jičíně jen na autobusovém nádraží, ale i na Bezručově, na Palackého a v Loučce. Zvláštností této linky ale je, že je potřeba si každou jízdu dopředu objednat, nejpozději 60 minut před výjezdem z výchozí stanice, a to buď na uvedeném čísle 773 605 066 nebo v mobilní aplikaci ODISapka.

Jedinou výjimkou, kdy není potřeba si jízdu rezervovat, je v pracovní dny ranní spoj z Hranic s odjezdem z Nového Jičína směrem do Příbora a Kopřivnice okolo sedmé hodiny.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Je to nová možnost, jak se dostat do Příbora nebo Kopřivnice například do školy, a to nejen z autobusového nádraží, ale také z Loučky nebo Palackého bez přestupů. Takže to může být zajímavá nabídka pro lidi, kteří po ránu do těchto měst cestují.”

O dalším provozu linky v roce 2023 se dle jejího využití bude rozhodovat zase na podzim.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Novojičínský expres
21. března 2022, 16:20

Blokované účty ve Sberbank zahájené akce neohrozí

Problém s financemi uloženými ve Sberbank řeší také město Nový Jičín. Na účtech v této bance má více než 100 milionů korun. Podle zástupců radnice nedostupnost těchto peněz neohrozí zahájené investiční akce.

Město Nový Jičín má u Sberbank zřízeny dva účty, běžný a spořící, od dubna roku 2020. Uloženo je na nich 100 milionů 800 tisíc korun.

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “K tomuto mohu uvést, že se město chovalo jako řádný hospodář a vždy s volnými prostředky nakládalo tak, aby co nejvíce získávalo na úrokových sazbách. Žádné město, žádný kraj nevydává bankovní licenci ani tuto licenci neodjímá, tudíž i ze strany guvernéra České národní banky, potažmo vlády, mohlo přijít upozornění.”

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Šlo o finanční prostředky, které byly deponovány na účtech města s cílem co nejvyššího možného zhodnocení. Na účtech města je v tuto chvíli zhruba 70 milionů korun, které jsou na účtech u České národní banky, Komerční banky, Fio banky. Další finanční prostředky, které jsou čerpány z účelového investičního úvěru zhruba v objemu 65 milionů korun, které by měly být vyčerpány v letošním roce.”

V letošním roce město hospodaří s částkou, která ve výdajích přesahuje 950 milionů korun. Pro zajištění svého chodu má založeno zhruba dvacet účtů ve více bankách.

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Tato situace nijak neohrozí chod úřadu a samotného města.”

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “V tuto chvíli nezastavujeme řádné investiční akce, nicméně situaci analyzujeme, monitorujeme, co se i v rámci možné likvidace či insolvenčního řízení u Sberbank děje, jsme připraveni podat přihlášku a ucházet se o tyto finanční prostředky. Nicméně z České národní banky, z vlády, ze Svazu měst a obcí jsou zatím velmi kusé informace. V souvislosti s nastalou situací necháváme zpracovat analýzu finančních zdrojů města a aktualizaci střednědobého výhledu rozpočtu města, který byl schvalován v roce 2020 a mnohé se od té doby událo. Ať už covid, změny daňových příjmů nebo právě tato okolnost se Sberbank.”

Radnice na základě výsledků analýzy zváží, které nově plánované investiční akce mohou být posunuty, a to i v širší souvislosti s aktuálními problémy se získáním zhotovitelů projekčních prací, s námitkami účastníků řízení u některých projektů nebo i na základě vývoje cen pohonných hmot a stavebních materiálů.

K tématu městských peněz u Sberbank se vrátíme v pátečním expresu s názorem opozice.

---

Skatepark bude první vlaštovkou sportovního areálu

V letošním roce bude město realizovat první část z projektu revitalizace sportovního areálu. Vedle letního stadionu vznikne skatepark.

Plán na dostavbu a revitalizaci sportovní lokality v okolí letního stadionu vzniká už několik let. Hotova je zastavovací a také architektonicko-urbanistická studie areálu. Jako první se bude v letošním roce realizovat stavba skateparku.

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: “Vytváří se projektová dokumentace, přiznám se, že jsme trošku ve zpoždění, ale určitě, tak jak jsme to i slíbil novojičínským skejťákům, by letos ten skatepark měl být. Vypadá to na druhé pololetí letošního roku.”

Areál skateparku a bikeparku vznikne na dolním asfaltovém házenkářském hřišti na ploše 1300 metrů čtverečních.

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: “Bohužel tam je ta situace takové, že pod samotným hřištěm vede poměrně mohutné potrubí na sídliště Dlouhá. Projektanti se proto musí vypořádat s mnoha stavebně-technickými věcmi, takže ty prvky tam jsou přizpůsobené tomu, v jakém prostředí se nacházíme, ale myslím si, že skejťáci nebudou zklamáni.”

Stavba skateparku vyjde na 9 milionů 200 tisíc korun. Jeho vybudování ve městě dlouhodobě požadovali mladí lidé.

novojičínští školáci: 

“Bude to dobré, že ti mladí lidé alespoň začnou chodit ven, že nebudou sedět u počítačů a začnou sportovat.”

“Bude to výhodné pro mladé lidi, a už by se to mělo dělat, protože to dlouho, hodně dlouho slibovali.”

Marcel Brož (KDU-ČSL), místostarosta Nového Jičína: ”Co se týká ostatních sportovišť, tam také nezůstáváme stát a plánujeme, že v letošním roce by minimálně měly být naprojektované multifunkční sportovní hřiště v rámci stadionu a i zázemí pro sportovce, protože to tam velice chybí, to znamená WC, nějaké šatny a tak dále.”

Hřiště s umělým povrchem má vzniknout v místě u toku Grasmanky, dále zde studie počítá s novou kuželnou, halou pro úpolové sporty, s krytým sportovištěm pro tenisty a především s víceúčelovou sportovní halou. Na tu má být v letošním roce vypsána architektonická soutěž.

---

Autobus k vlakům do Hranic jezdí dál

Přímý autobusový spoj z Nového Jičína, Příbora a Kopřivnice k vlakům do Hranic na Moravě bude jezdit dál, i po uplynutí zkušební doby. Města se na tom dohodla s Moravskoslezským krajem, který spoj z větší části dotuje.

Spojení s rychlíky do Prahy nebo Vídně na nádraží v Hranicích na Moravě zajišťuje přímá autobusová linka z Nového Jičína, Kopřivnice a Příbora od loňského září. Původně byl s Moravskoslezským krajem, který ji z 85 procent financuje, dohodnut zkušební provoz do konce února. Města a kraj se nyní dohodli na jejím pokračování do konce roku.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Jsem rád, že se nám podařilo domluvit s krajem pokračování provozu této linka s některými změnami. Ve všední dny jsou tam vypuštěny dva nejméně vytížení spoje, ten úplně první ranní a potom ten jeden večerní. Ale naopak zase o víkendech se nám podařilo domluvit, že namísto dvou párů spojů v neděli odpoledne, nyní jedou dva páry spojů v sobotu i v neděli, a to navíc jeden ranní a jeden večerní, takže je možné například v sobotu i v neděli vyrazit i na poměrně dlouhý jednodenní výlet do Prahy, Vídně nebo dalšího města.”

Přímé spojení k železniční stanici v Hranicích na Moravě, oceňují také Příborští, pro které je cesta k rychlíkům ještě vzdálenější a komplikovanější.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Většina lidí volí raději cestu autem do Hranic, Studénky a někteří dokonce do Svinova, než aby využívali ty stávající možnosti, které jsou. Ty jsou buď příliš dlouhé kvůli stávajícím přestupům, a nebo velmi nespolehlivé.”

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Pro Nový Jičín je to určitě velká výhoda v tom, že s jedním přestupem se dá dostat do Prahy, do Vídně a do dalších míst. Navíc je tam ta jistota přestupu, protože pokud má vlak zpoždění, autobus na něj čeká až 30 minut.”

Tento spoj k rychlíkům nestaví v Novém Jičíně jen na autobusovém nádraží, ale i na Bezručově, na Palackého a v Loučce. Zvláštností této linky ale je, že je potřeba si každou jízdu dopředu objednat, nejpozději 60 minut před výjezdem z výchozí stanice, a to buď na uvedeném čísle 773 605 066 nebo v mobilní aplikaci ODISapka.

Jedinou výjimkou, kdy není potřeba si jízdu rezervovat, je v pracovní dny ranní spoj z Hranic s odjezdem z Nového Jičína směrem do Příbora a Kopřivnice okolo sedmé hodiny.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Je to nová možnost, jak se dostat do Příbora nebo Kopřivnice například do školy, a to nejen z autobusového nádraží, ale také z Loučky nebo Palackého bez přestupů. Takže to může být zajímavá nabídka pro lidi, kteří po ránu do těchto měst cestují.”

O dalším provozu linky v roce 2023 se dle jejího využití bude rozhodovat zase na podzim.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/novojicinsky-expres/novojicinsky-expres-21-03-2022-16-23