Ostravské minuty
- Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
- Oblast kolem Domu kultury zpracoval Ateliér 111
- Pro cyklisty se chystají další kilometry stezek
- Ostrava pomůže organizacím a klubům s energiemi
Ulice 28. října je jednou z nejdůležitějších tepen Ostravy, ale zároveň má stále velký potenciál stát se výraznějším reprezentativním bulvárem. Drobné změny už sice začaly, ale nyní se chystá první velká změna v oblasti před Domem kultury. Studii připravil Ateliér 111 architekti.
Okolí Domu kultury města Ostravy se během několika málo let stane důležitým místem pro celý region. Chystá se stavba koncertní haly, vědecké knihovny Černá kostka, chystá se parkovací dům či revitalizace parku Milady Horákové. Ulice 28. října, které vede tímto územím, proto nesmí být pozadu a tak město nechalo vypracovat architektonickou studii.
Jiří Weinzettl, jednatel společnosti Atelier 111 architekti: “Jsou vymezeny dopravní pruhy, kde se automobily plynule dostanou skrz ulici 28. října, ale výrazně posilujeme prostor pro chodce a cyklisty.”
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: “Jsou tam širší chodníky, jsou tam zapracovány aleje stromů, v maximální možné míře tam jsou samostatné cyklostezky.”
Do zadání studie se již propsaly principy Koncepce městské třídy 28. října – Opavská, kterou zpracovává Městský ateliér MAPPA a která má pomoci v jejím rozvoji.
Zuzana Paclová, architektka ateliéru MAPPA: “Obecně se dá říct, že je cílem města, aby ulice 28. října Opavská nebyly pouze dopravní tepnou, ale měli tam své místo cyklisté i chodci.”
Studie byla projednána i s občany a jejich námitky a podněty budou později zohledněny v konečném projektu tohoto prostoru. S úpravami se začne hned po dokončení koncertní haly a kostky.
---
Ostrava se mění v město cyklistů. K velké oblibě tohoto druhu dopravy přispívá nejen sdílení jízdních kol, ale také hustá síť cyklostezek, která se každý rok ještě rozrůstá o další kilometry. město také usiluje o co největší bezpečnost.
Na celém území Ostravy je aktuálně postaveno nebo vyznačeno zhruba 273 kilometrů cyklistických stezek, pruhů a tras. Z toho je více než 113 km vedeno odděleně od automobilové dopravy. Snahou města je tuto síť v Ostravě a nejbližším okolí dále rozšiřovat a vzájemně propojovat.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Dnes se cyklodoprava podílí na transportu ve městě pouhým jedním procentem. Máme zájem to zvýšit. Velká evropská města se pohybují kolem pěti, sedmi i více procent."
V letošním roce se budovaly hned čtyři nové úseky cyklostezek v celkové hodnotě 30 milionů korun. Projekty naplňují koncepci z roku 2010, která byla v roce 2018 ještě aktualizovaná.
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "S ohledem na liniový charakter staveb se jedná o dlouhodobě připravované projekty, které propojují jak jednotlivé městské části, tak i rekreační oblasti. Kromě těchto projektů v realizaci dokončujeme přípravu některých dalších významných částí cyklistické infrastruktury, jejichž realizaci předpokládáme v příštím roce. Mezi nimi např. stezky a pruhy na ulici Přemyslovců či stezky na ulici Vítkovické."
Aktuálně se staví v ulici Cholevově v Hrabůvce, v úseku od ulice Františka Lýska po Heroldovu. Propojení dvou cyklostezek umožní souvislý průjezd, takže cyklista již nebude muset mezi těmito úseky projíždět po silnici. Podle platné koncepce je cílem více než 416 km cyklistických stezek, pruhů a tras.
---
Ostrava bude i v novém roce pomáhat sportovním klubům a různým neziskovým organizacím s dopady vysokých cen energií. Nabízí dotační program, díky kterému mohou dostat až milion korun.
Dotační program pro subjekty, které postihla energetická krize byl vyhlášen už v loňském roce. Ostrava alokovala 20 milionů korun, o které mohly žádat organizátoři sportovních a kulturních a volnočasových aktivit. Stejný program je vyhlášen i pro nový rok 2023.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "O podporu mohou žádat subjekty, které ve městě zajišťují vyjmenované činnosti a u kterých došlo k nárůstu nákladů na úhradu energií alespoň o 50 procent proti roku 2021."
Finanční podporu lze využít na úhradu energií – elektrické energie, tepla, plynu a páry. Minimální výše poskytnuté dotace na jednu žádost bude 10 000 korun, maximální výše pak 1 milion korun.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Věřím, že tato podpora spolkům ulehčí s náklady a nebudou muset aktivity pro širokou veřejnost zdražovat."
Bližší informace včetně podmínek k této podpoře jsou k dispozici na webových stránkách www.ostrava.cz a www.fajnovysport.cz.
---
Ulice 28. října je jednou z nejdůležitějších tepen Ostravy, ale zároveň má stále velký potenciál stát se výraznějším reprezentativním bulvárem. Drobné změny už sice začaly, ale nyní se chystá první velká změna v oblasti před Domem kultury. Studii připravil Ateliér 111 architekti.
Okolí Domu kultury města Ostravy se během několika málo let stane důležitým místem pro celý region. Chystá se stavba koncertní haly, vědecké knihovny Černá kostka, chystá se parkovací dům či revitalizace parku Milady Horákové. Ulice 28. října, které vede tímto územím, proto nesmí být pozadu a tak město nechalo vypracovat architektonickou studii.
Jiří Weinzettl, jednatel společnosti Atelier 111 architekti: “Jsou vymezeny dopravní pruhy, kde se automobily plynule dostanou skrz ulici 28. října, ale výrazně posilujeme prostor pro chodce a cyklisty.”
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: “Jsou tam širší chodníky, jsou tam zapracovány aleje stromů, v maximální možné míře tam jsou samostatné cyklostezky.”
Do zadání studie se již propsaly principy Koncepce městské třídy 28. října – Opavská, kterou zpracovává Městský ateliér MAPPA a která má pomoci v jejím rozvoji.
Zuzana Paclová, architektka ateliéru MAPPA: “Obecně se dá říct, že je cílem města, aby ulice 28. října Opavská nebyly pouze dopravní tepnou, ale měli tam své místo cyklisté i chodci.”
Studie byla projednána i s občany a jejich námitky a podněty budou později zohledněny v konečném projektu tohoto prostoru. S úpravami se začne hned po dokončení koncertní haly a kostky.
---
Ostrava se mění v město cyklistů. K velké oblibě tohoto druhu dopravy přispívá nejen sdílení jízdních kol, ale také hustá síť cyklostezek, která se každý rok ještě rozrůstá o další kilometry. město také usiluje o co největší bezpečnost.
Na celém území Ostravy je aktuálně postaveno nebo vyznačeno zhruba 273 kilometrů cyklistických stezek, pruhů a tras. Z toho je více než 113 km vedeno odděleně od automobilové dopravy. Snahou města je tuto síť v Ostravě a nejbližším okolí dále rozšiřovat a vzájemně propojovat.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Dnes se cyklodoprava podílí na transportu ve městě pouhým jedním procentem. Máme zájem to zvýšit. Velká evropská města se pohybují kolem pěti, sedmi i více procent."
V letošním roce se budovaly hned čtyři nové úseky cyklostezek v celkové hodnotě 30 milionů korun. Projekty naplňují koncepci z roku 2010, která byla v roce 2018 ještě aktualizovaná.
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "S ohledem na liniový charakter staveb se jedná o dlouhodobě připravované projekty, které propojují jak jednotlivé městské části, tak i rekreační oblasti. Kromě těchto projektů v realizaci dokončujeme přípravu některých dalších významných částí cyklistické infrastruktury, jejichž realizaci předpokládáme v příštím roce. Mezi nimi např. stezky a pruhy na ulici Přemyslovců či stezky na ulici Vítkovické."
Aktuálně se staví v ulici Cholevově v Hrabůvce, v úseku od ulice Františka Lýska po Heroldovu. Propojení dvou cyklostezek umožní souvislý průjezd, takže cyklista již nebude muset mezi těmito úseky projíždět po silnici. Podle platné koncepce je cílem více než 416 km cyklistických stezek, pruhů a tras.
---
Ostrava bude i v novém roce pomáhat sportovním klubům a různým neziskovým organizacím s dopady vysokých cen energií. Nabízí dotační program, díky kterému mohou dostat až milion korun.
Dotační program pro subjekty, které postihla energetická krize byl vyhlášen už v loňském roce. Ostrava alokovala 20 milionů korun, o které mohly žádat organizátoři sportovních a kulturních a volnočasových aktivit. Stejný program je vyhlášen i pro nový rok 2023.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "O podporu mohou žádat subjekty, které ve městě zajišťují vyjmenované činnosti a u kterých došlo k nárůstu nákladů na úhradu energií alespoň o 50 procent proti roku 2021."
Finanční podporu lze využít na úhradu energií – elektrické energie, tepla, plynu a páry. Minimální výše poskytnuté dotace na jednu žádost bude 10 000 korun, maximální výše pak 1 milion korun.
Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Věřím, že tato podpora spolkům ulehčí s náklady a nebudou muset aktivity pro širokou veřejnost zdražovat."
Bližší informace včetně podmínek k této podpoře jsou k dispozici na webových stránkách www.ostrava.cz a www.fajnovysport.cz.
---