Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
  • Policisté i strážníci se připravují na Velikonoce
  • Ostravský dopravní podnik zprovoznil 3 supernabíječky
  • Oprava Slezskoostravského hradu skončí v červnu
  • Ostrava hledá příběhy horníků

Policisté i strážníci se připravují na Velikonoce

Velikonoční svátky jsou bohužel také do značné míry rizikovým obdobím a proto se na ně musí připravit policisté i strážníci. Na silnice totiž vyrazí spousta svátečních řidičů a navíc také sváteční nákupy lákají do obchodních center různé nenechavce. Nejdůležitější je proto prevence.

Projekt bezpečnější Ostrava bude jakousi páteří preventivních opatření, které na Velikonoční svátky chystá Městská policie Ostrava. Jde především o bezpečnost občanů i návštěvníků města. Projekt se zaměřuje na cestování hromadnou dopravou, parkování a nakupování. 

Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy: „Městský projekt Bezpečnější Ostrava je soubor opatření vedoucí k posilování bezpečnosti v Ostravě. Nabízí lidem informace, jak zejména preventivně ochránit sebe, své blízké i svůj majetek tak, aby se zde mohli cítit bezpečně. Občanům jsou k dispozici i webové stránky Bezpečnější Ostrava, na nichž mohou nalézt tipy a informace k prevenci i řešení nejčastějších situací spojených s ohrožením zdraví nebo majetku."

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Cílem této akce je zejména prevence, tedy předcházení protiprávnímu jednání, jako jsou krádeže osobních věcí nebo krádeže ze zaparkovaných vozidel." 

Státní policisté se zaměří zejména na dopravu. O svátcích je totiž tradičně na silnicích mnoho vozidel a mezi nimi i sváteční řidiči, kteří nemají mnoho zkušeností.

Martina Jablońska, preventistka PČR MS kraje: "Velikonoce jsou na českých silnicích rizikovým obdobím, protože za volanty vozidel usedají sváteční řidiči a zde nabádáme ostatní řidiče, aby byli trpěliví a ohleduplní, jelikož potom dochází ke zbytečným kolizím." 

Nejdůležitější radou ale samozřejmě je, aby se každý na silnici choval ohleduplně k ostatním účastníkům provozu a raději ubral plyn. 

---

Ostravský dopravní podnik zprovoznil 3 supernabíječky

Ostravský dopravní podnik dokončil tři nabíjecí ramena, která umožňují hladký provoz největší flotily elektroautobusů v naší zemi. Vozy jezdí na lince, která umožňuje propojení s Hlučínskem. Nabití tvá 6 - 10 minut.

Dopravní podnik Ostrava disponuje 26 elektrobusy, což z něj dělá lídra v čisté dopravě. Ostatní vozy jsou na CNG a vypsáno je už také výběrové řízení na vodíkové vozy. Elektrobusy se doposud nabíjely ve Svinově nebo na Hranečníku a infrastrukturu nyní doplnily supernabíječky na Valchařské ulici v Přívoze. 

Daniel Morys, ředitel DPO: „Na tomto projektu jsme pracovali několik let a konečně můžeme říci, že máme hotovo. V Ostravě je realizován největší elektromobilní projekt ve veřejné dopravě tohoto typu. Máme celkem 26 elektrobusů s průběžným nabíjením, které dokážeme napájet pomocí strategicky rozmístěných nabíječek ve Svinově, na Hranečníku a nově i v centru města. Díky tomu bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus."

Rychlonabíjení na konečné zastávce bude trvat vždy 6 až 10 minut, a elektrobusy po něm budou schopné absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Ostrava opět potvrzuje, že jde o moderní město, které se může pyšnit nejen pokrokovými technologiemi ale i ekologickou dopravou.“

Ostrava do hromadné dopravy investuje mnoho let, což se projevuje na životním prostředí. Bezemisní doprava je jedním z dlouhodobých cílů. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Ostrava tak má vedle Hranečníku a Svinova již třetí nabíjecí uzel přímo navazující na tramvajovou síť, odkud budou elektrobusy vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. Rozšíří se tak síť bezemisní dopravy, čímž se v daných místech znatelně sníží produkce CO 2. . Věříme, že to ocení nejen cestující, ale i všichni Ostravané."

Dopravní podnik také buduje domovskou stanici až pro 18 elektrobusů ve vlastním areálu na ulici Vítkovická za 36 milionů korun. Hotova by měla být ještě na jaře. 

---

Oprava Slezskoostravského hradu skončí v červnu

Slezskoostravský hrad prochází revitalizací. Návštěvníci ocení zejména úpravy nádvoří, které bude mít jiný povrch a bude tak mnohem vhodnější pro konání nejrůznějších akcí.

V březnu začala rekonstrukce Slezskoostravského hradu. V průběhu sezóny se v areálu koná spousta akcí. Ty navštěvuje velké množství lidí a povrch, který je zejména nádvoří, není příliš vhodný. Proto bude vyměněn a a zpevněn. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Přestavby hradu v minulých letech a desetiletích z něho vytvořili po mém soudu tak trochu Disneyland a my chceme tomu hradu vrátit nějaký důstojný charakter." 

Robert Olšar, stavbyvedoucí firmy K2 stavební Moravia: "Začali jsme odstraňováním podkladních vrstev, které tady byly z kačírku, z kameniva a ze štěrku. Ty se vyvážely na skládku a pak jsme začali kopat novou kanalizaci."

Na horním nádvoří bude modernizováno osvětlení. Další důležitou částí projektu je úprava plochy po levé straně bočního vstupu do hradu, na které se nyní nacházejí kontejnery a parkují na ní služební vozidla.

Robert Olšar, stavbyvedoucí firmy K2 stavební Moravia: "Dělají se zde hlavně nové dlažby. Ty jsou ze dvou druhů materiálu. Jedna je andezitová, to jsou plošné dlažby, větší kusy a další je z valounů." 

Během oprav bude hrad dále přístupný, tedy expozice ve věži, hradní galerie, stejně tak bude zpřístupněn hradní palác a hradní kovárna. Omezen bude jen pohyb po horním nádvoří, kde budou probíhat práce, přičemž tento prostor bude označen.

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
06. dubna 2023, 18:30

Policisté i strážníci se připravují na Velikonoce

Velikonoční svátky jsou bohužel také do značné míry rizikovým obdobím a proto se na ně musí připravit policisté i strážníci. Na silnice totiž vyrazí spousta svátečních řidičů a navíc také sváteční nákupy lákají do obchodních center různé nenechavce. Nejdůležitější je proto prevence.

Projekt bezpečnější Ostrava bude jakousi páteří preventivních opatření, které na Velikonoční svátky chystá Městská policie Ostrava. Jde především o bezpečnost občanů i návštěvníků města. Projekt se zaměřuje na cestování hromadnou dopravou, parkování a nakupování. 

Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy: „Městský projekt Bezpečnější Ostrava je soubor opatření vedoucí k posilování bezpečnosti v Ostravě. Nabízí lidem informace, jak zejména preventivně ochránit sebe, své blízké i svůj majetek tak, aby se zde mohli cítit bezpečně. Občanům jsou k dispozici i webové stránky Bezpečnější Ostrava, na nichž mohou nalézt tipy a informace k prevenci i řešení nejčastějších situací spojených s ohrožením zdraví nebo majetku."

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Cílem této akce je zejména prevence, tedy předcházení protiprávnímu jednání, jako jsou krádeže osobních věcí nebo krádeže ze zaparkovaných vozidel." 

Státní policisté se zaměří zejména na dopravu. O svátcích je totiž tradičně na silnicích mnoho vozidel a mezi nimi i sváteční řidiči, kteří nemají mnoho zkušeností.

Martina Jablońska, preventistka PČR MS kraje: "Velikonoce jsou na českých silnicích rizikovým obdobím, protože za volanty vozidel usedají sváteční řidiči a zde nabádáme ostatní řidiče, aby byli trpěliví a ohleduplní, jelikož potom dochází ke zbytečným kolizím." 

Nejdůležitější radou ale samozřejmě je, aby se každý na silnici choval ohleduplně k ostatním účastníkům provozu a raději ubral plyn. 

---

Ostravský dopravní podnik zprovoznil 3 supernabíječky

Ostravský dopravní podnik dokončil tři nabíjecí ramena, která umožňují hladký provoz největší flotily elektroautobusů v naší zemi. Vozy jezdí na lince, která umožňuje propojení s Hlučínskem. Nabití tvá 6 - 10 minut.

Dopravní podnik Ostrava disponuje 26 elektrobusy, což z něj dělá lídra v čisté dopravě. Ostatní vozy jsou na CNG a vypsáno je už také výběrové řízení na vodíkové vozy. Elektrobusy se doposud nabíjely ve Svinově nebo na Hranečníku a infrastrukturu nyní doplnily supernabíječky na Valchařské ulici v Přívoze. 

Daniel Morys, ředitel DPO: „Na tomto projektu jsme pracovali několik let a konečně můžeme říci, že máme hotovo. V Ostravě je realizován největší elektromobilní projekt ve veřejné dopravě tohoto typu. Máme celkem 26 elektrobusů s průběžným nabíjením, které dokážeme napájet pomocí strategicky rozmístěných nabíječek ve Svinově, na Hranečníku a nově i v centru města. Díky tomu bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus."

Rychlonabíjení na konečné zastávce bude trvat vždy 6 až 10 minut, a elektrobusy po něm budou schopné absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus.

Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Ostrava opět potvrzuje, že jde o moderní město, které se může pyšnit nejen pokrokovými technologiemi ale i ekologickou dopravou.“

Ostrava do hromadné dopravy investuje mnoho let, což se projevuje na životním prostředí. Bezemisní doprava je jedním z dlouhodobých cílů. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Ostrava tak má vedle Hranečníku a Svinova již třetí nabíjecí uzel přímo navazující na tramvajovou síť, odkud budou elektrobusy vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. Rozšíří se tak síť bezemisní dopravy, čímž se v daných místech znatelně sníží produkce CO 2. . Věříme, že to ocení nejen cestující, ale i všichni Ostravané."

Dopravní podnik také buduje domovskou stanici až pro 18 elektrobusů ve vlastním areálu na ulici Vítkovická za 36 milionů korun. Hotova by měla být ještě na jaře. 

---

Oprava Slezskoostravského hradu skončí v červnu

Slezskoostravský hrad prochází revitalizací. Návštěvníci ocení zejména úpravy nádvoří, které bude mít jiný povrch a bude tak mnohem vhodnější pro konání nejrůznějších akcí.

V březnu začala rekonstrukce Slezskoostravského hradu. V průběhu sezóny se v areálu koná spousta akcí. Ty navštěvuje velké množství lidí a povrch, který je zejména nádvoří, není příliš vhodný. Proto bude vyměněn a a zpevněn. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Přestavby hradu v minulých letech a desetiletích z něho vytvořili po mém soudu tak trochu Disneyland a my chceme tomu hradu vrátit nějaký důstojný charakter." 

Robert Olšar, stavbyvedoucí firmy K2 stavební Moravia: "Začali jsme odstraňováním podkladních vrstev, které tady byly z kačírku, z kameniva a ze štěrku. Ty se vyvážely na skládku a pak jsme začali kopat novou kanalizaci."

Na horním nádvoří bude modernizováno osvětlení. Další důležitou částí projektu je úprava plochy po levé straně bočního vstupu do hradu, na které se nyní nacházejí kontejnery a parkují na ní služební vozidla.

Robert Olšar, stavbyvedoucí firmy K2 stavební Moravia: "Dělají se zde hlavně nové dlažby. Ty jsou ze dvou druhů materiálu. Jedna je andezitová, to jsou plošné dlažby, větší kusy a další je z valounů." 

Během oprav bude hrad dále přístupný, tedy expozice ve věži, hradní galerie, stejně tak bude zpřístupněn hradní palác a hradní kovárna. Omezen bude jen pohyb po horním nádvoří, kde budou probíhat práce, přičemž tento prostor bude označen.

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-06-04-2023-18-34