Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
  • V Mošnově se staví terminál kombinované dopravy
  • V Ostravě vrcholí Dny Fajne rodiny
  • Zastupitelé schválili lepší začlenění mrakodrapu
  • Do projektu Pěšky do školy se přihlásilo v Ostravě 14 škol

V Mošnově se staví terminál kombinované dopravy

U letiště v Mošnově byla slavnostně zahájena výstavba terminálu kombinované přepravy. Jde o další významný krok, který pomůže přesunu nákladní dopravy na ekologickou železnici. Benefitem je samozřejmě blízkost letiště.

V Mošnovské průmyslové zóně vzniknou další pracovní místa. Slavnostně byla zahájena stavba terminálu kombinované dopravy, který spojí autodopravu s železnicí, což je v kraji se znečištěným ovzduším dvojnásob důležité. 

Petr Kalina, předseda představenstva Concens Investmens, realizátor stavby: "Bude vybudováno kolejiště, překladový terminál, odstavné plochy. Bude využita železniční trať vedoucí k letišti, kdy už je připravena výhybka do areálu. Tady bude manipulační technika. Nákladní vlak přijede buď s kontejnery nebo s návěsy a dojde k přeložení na nákladní auta." 

Významná je i blízkost letiště, které se stále více na nákladní dopravu specializuje. V okolí terminálu jsou už nájemcům k dispozici první tři haly, další bude hotova v polovině příštího roku a připravuje se stavba páté. 

Ivo Vondrák, hejtman MS kraje: "Logistika je jednou z možností pro nová pracovní místa, protože jak víte, OKD končí a ani jiné podniky to nebudou mít jednoduché do budoucna."  

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Ta myšlenka je už 15 let stará a dnes je zásadní milník v její realizaci. V červenci příštího roku už by tady měly být koleje a přijede po nich první nákladní vlak."

Po dokončení stavby terminál odkoupí společnost, která se specializuje na přesun nákladní dopravy na železnici, tedy vyvíjí vagóny a kontejnery na všechny druhy zboží.

---

V Ostravě vrcholí Dny Fajne rodiny

V Ostravě v těchto dnech vrcholí Dny Fajne rodiny, jejichž cílem je propojit organizace i ostravské rodiny napříč městem. Akce mají za cíl připomenout si jak důležitou a nezastupitelnou roli rodina má. Zapomínat by se nemělo ani na pěstounské rodiny.

Koncem srpna začaly v Ostravě Dny Fajne rodiny. Jde o čtyřtýdenní přehlídku pestrého programu zamřeného na rodiny s dětmi tak, aby mohly společně prožívat nejrůznější události. Ty pro ně připravuje přibližně 50 institucí a spolků. 

Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy: "Koncept samotný vznikl jako takový hravý nástroj proto, abychom zvýraznili význam rodiny." 

Dny Fajne rodiny navazují na myšlenku Mezinárodního dne pro rodinu. Jde o to, připomenout si důležitost rodiny ve všech jejich podobách i napříč generacemi. Kromě těch klasických jsou velmi významné i pěstounské rodiny, kterých je v našem kraji více než 2500. 

Vladimír Ochman, pěstoun: "Je to super, že člověk může dát úplně jiný start do života těm dětem, že nemusí být někde v ústavech. Mohou od malička vyrůstat v rodině a prožít normální život."

Pozornost si ale zaslouží i rodiny v problémech, kterým v návratu do normálního života pomáhají charitativní organizace.

Martin Pražák, ředitel Charity Ostrava: "Podílíme se na udržování a podpoře rodin v oblasti například maminek s dětmi v tísni nebo v oblasti seniorů." 

V Ostravě už také v rámci rodinné politiky vznikl projekt Místa přátelská k rodině, což vedlo k vytvoření jakéhosi otevřeného seznamu míst, kde kde jsou rodiny s dětmi vítány. 

---

Zastupitelé schválili lepší začlenění mrakodrapu

Ve středu představili architekti ostravským zastupitelům nový návrh největšího mrakodrapu v České republice, který bude stát uprostřed města. Ze dvou budov zůstala jedna ve tvaru písmene X. Kvůli lepšímu začlenění stavby do ulic města musí vedení magistrátu schválit novou smlouvu.

Přesýpací hodiny v polovině otočené o 90 stupňů. Tak by se dal jednoduše popsat tvar nového návrhu mrakodrapu, který ve středu prezentovali architekti ostravským zastupitelům. Od původního návrhu se ten nový značně liší. 

Michal Krištof, architekt: "Ta změna je vlastně kontinuálním evolučním postupem v rámci normálního běžného navrhování."

235 metrů vysoký mrakodrap nebude sloužit jen k bydlení, ale vzhledem k poloze v centru města, má další ambice. 

Martin Křivánek, architekt: "Mohou tam být výstavy, koncerty, je tam šest pater kanceláří, nad nimi máme čtyři patra hotelu, nad hotelem je patro s restaurací a kongresovými sály a pak už začíná samotná rezidence, která je uprostřed protnuta SPA s wellness." 

Zastupitelstvo muselo také schválit změnu ve smlouvě. Architekti se rozhodli stavbu lépe začlenit do okolního území a k tomu potřebují více místa. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Já považuju za velký přínos, že ten návrh pracuje s okolním veřejným prostorem a napojuje Frýdlantské mosty přímo k tomu objektu." 

Zastupitelstvo ještě musí schválit novou smlouvu se změnami. Pak začne projektování a v roce 2022 samotná stavba. Mrakodrap by měl stát v roce 2028. Náklady jsou odhadovány na dvě a půl miliardy korun. 

---

Do projektu Pěšky do školy se přihlásilo v Ostravě 14 škol

Ostravské školy se přihlásily k celostátnímu projektu "Pěšky do škol," který si klade za cíl motivovat děti i jejich rodiče ke zdravému pohybu. Rodiče, kteří děti vozí auty, navíc před školami vytváří často nebezpečné situace.

Takto to ráno vypadalo před Základní školou Ivana Sekaniny v Ostravě-Porubě, která se přihlásila k projektu "Pěšky do škol."  Děti tentokrát odmítly nabídku svých rodičů na cestu vozem a přišly pěšky nebo přijely na kolech či koloběžkách.

anketa, žáci: "Chodím pěšky a přijde mi to fajn."

"Super akce, že můžeme jít takhle všichni spolu pěšky a na koloběžkách." 

"Jo, dobrý, bylo to super."

Miroslava Bukovská, ředitelka ZŠ Ivana Sekaniny: "Škole e také mi se ta kampaň líbí. Už ji pořádáme čtvrtý rok. Loni jsme museli v omezeném měřítku a jsme rádi, že jsme se mohli vrátit zase tady k tomu cirkusu, jak já říkám." 

Akce se koná po celé zemi a protože se k ní nejvíce škol přihlásilo v Ostravě, přijeli autoři projektu z Prahy, aby děti pozdravili. 

Blanka Klimešová, organizátorka projektu: "Děláme projekt, který se jmenuje Bezpečné cesty do školy a snažíme se měnit okolí škol tak, aby bylo bezpečné pro děti a rodiči se nemuseli bát děti pustit pěšky."

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Celkem 14 škol v Ostravě se zapojilo do projektu Pěšky do školy. Jsem moc ráda, protože ten projekt propaguje udržitelnou dopravu. Více než 40 procent dětí rodiče vozí do škol, možná i proto, že se o ně bojí."

 V Ostravě je pod jednotlivými městskými obvody 55 škol a některé z nich vyřešily bezpečnost tak, že vymezily před budovou prostor "Kiss and Ride," kde se v určitou dobu nesmí parkovat. 

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
16. září 2021, 18:30

V Mošnově se staví terminál kombinované dopravy

U letiště v Mošnově byla slavnostně zahájena výstavba terminálu kombinované přepravy. Jde o další významný krok, který pomůže přesunu nákladní dopravy na ekologickou železnici. Benefitem je samozřejmě blízkost letiště.

V Mošnovské průmyslové zóně vzniknou další pracovní místa. Slavnostně byla zahájena stavba terminálu kombinované dopravy, který spojí autodopravu s železnicí, což je v kraji se znečištěným ovzduším dvojnásob důležité. 

Petr Kalina, předseda představenstva Concens Investmens, realizátor stavby: "Bude vybudováno kolejiště, překladový terminál, odstavné plochy. Bude využita železniční trať vedoucí k letišti, kdy už je připravena výhybka do areálu. Tady bude manipulační technika. Nákladní vlak přijede buď s kontejnery nebo s návěsy a dojde k přeložení na nákladní auta." 

Významná je i blízkost letiště, které se stále více na nákladní dopravu specializuje. V okolí terminálu jsou už nájemcům k dispozici první tři haly, další bude hotova v polovině příštího roku a připravuje se stavba páté. 

Ivo Vondrák, hejtman MS kraje: "Logistika je jednou z možností pro nová pracovní místa, protože jak víte, OKD končí a ani jiné podniky to nebudou mít jednoduché do budoucna."  

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Ta myšlenka je už 15 let stará a dnes je zásadní milník v její realizaci. V červenci příštího roku už by tady měly být koleje a přijede po nich první nákladní vlak."

Po dokončení stavby terminál odkoupí společnost, která se specializuje na přesun nákladní dopravy na železnici, tedy vyvíjí vagóny a kontejnery na všechny druhy zboží.

---

V Ostravě vrcholí Dny Fajne rodiny

V Ostravě v těchto dnech vrcholí Dny Fajne rodiny, jejichž cílem je propojit organizace i ostravské rodiny napříč městem. Akce mají za cíl připomenout si jak důležitou a nezastupitelnou roli rodina má. Zapomínat by se nemělo ani na pěstounské rodiny.

Koncem srpna začaly v Ostravě Dny Fajne rodiny. Jde o čtyřtýdenní přehlídku pestrého programu zamřeného na rodiny s dětmi tak, aby mohly společně prožívat nejrůznější události. Ty pro ně připravuje přibližně 50 institucí a spolků. 

Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy: "Koncept samotný vznikl jako takový hravý nástroj proto, abychom zvýraznili význam rodiny." 

Dny Fajne rodiny navazují na myšlenku Mezinárodního dne pro rodinu. Jde o to, připomenout si důležitost rodiny ve všech jejich podobách i napříč generacemi. Kromě těch klasických jsou velmi významné i pěstounské rodiny, kterých je v našem kraji více než 2500. 

Vladimír Ochman, pěstoun: "Je to super, že člověk může dát úplně jiný start do života těm dětem, že nemusí být někde v ústavech. Mohou od malička vyrůstat v rodině a prožít normální život."

Pozornost si ale zaslouží i rodiny v problémech, kterým v návratu do normálního života pomáhají charitativní organizace.

Martin Pražák, ředitel Charity Ostrava: "Podílíme se na udržování a podpoře rodin v oblasti například maminek s dětmi v tísni nebo v oblasti seniorů." 

V Ostravě už také v rámci rodinné politiky vznikl projekt Místa přátelská k rodině, což vedlo k vytvoření jakéhosi otevřeného seznamu míst, kde kde jsou rodiny s dětmi vítány. 

---

Zastupitelé schválili lepší začlenění mrakodrapu

Ve středu představili architekti ostravským zastupitelům nový návrh největšího mrakodrapu v České republice, který bude stát uprostřed města. Ze dvou budov zůstala jedna ve tvaru písmene X. Kvůli lepšímu začlenění stavby do ulic města musí vedení magistrátu schválit novou smlouvu.

Přesýpací hodiny v polovině otočené o 90 stupňů. Tak by se dal jednoduše popsat tvar nového návrhu mrakodrapu, který ve středu prezentovali architekti ostravským zastupitelům. Od původního návrhu se ten nový značně liší. 

Michal Krištof, architekt: "Ta změna je vlastně kontinuálním evolučním postupem v rámci normálního běžného navrhování."

235 metrů vysoký mrakodrap nebude sloužit jen k bydlení, ale vzhledem k poloze v centru města, má další ambice. 

Martin Křivánek, architekt: "Mohou tam být výstavy, koncerty, je tam šest pater kanceláří, nad nimi máme čtyři patra hotelu, nad hotelem je patro s restaurací a kongresovými sály a pak už začíná samotná rezidence, která je uprostřed protnuta SPA s wellness." 

Zastupitelstvo muselo také schválit změnu ve smlouvě. Architekti se rozhodli stavbu lépe začlenit do okolního území a k tomu potřebují více místa. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Já považuju za velký přínos, že ten návrh pracuje s okolním veřejným prostorem a napojuje Frýdlantské mosty přímo k tomu objektu." 

Zastupitelstvo ještě musí schválit novou smlouvu se změnami. Pak začne projektování a v roce 2022 samotná stavba. Mrakodrap by měl stát v roce 2028. Náklady jsou odhadovány na dvě a půl miliardy korun. 

---

Do projektu Pěšky do školy se přihlásilo v Ostravě 14 škol

Ostravské školy se přihlásily k celostátnímu projektu "Pěšky do škol," který si klade za cíl motivovat děti i jejich rodiče ke zdravému pohybu. Rodiče, kteří děti vozí auty, navíc před školami vytváří často nebezpečné situace.

Takto to ráno vypadalo před Základní školou Ivana Sekaniny v Ostravě-Porubě, která se přihlásila k projektu "Pěšky do škol."  Děti tentokrát odmítly nabídku svých rodičů na cestu vozem a přišly pěšky nebo přijely na kolech či koloběžkách.

anketa, žáci: "Chodím pěšky a přijde mi to fajn."

"Super akce, že můžeme jít takhle všichni spolu pěšky a na koloběžkách." 

"Jo, dobrý, bylo to super."

Miroslava Bukovská, ředitelka ZŠ Ivana Sekaniny: "Škole e také mi se ta kampaň líbí. Už ji pořádáme čtvrtý rok. Loni jsme museli v omezeném měřítku a jsme rádi, že jsme se mohli vrátit zase tady k tomu cirkusu, jak já říkám." 

Akce se koná po celé zemi a protože se k ní nejvíce škol přihlásilo v Ostravě, přijeli autoři projektu z Prahy, aby děti pozdravili. 

Blanka Klimešová, organizátorka projektu: "Děláme projekt, který se jmenuje Bezpečné cesty do školy a snažíme se měnit okolí škol tak, aby bylo bezpečné pro děti a rodiči se nemuseli bát děti pustit pěšky."

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Celkem 14 škol v Ostravě se zapojilo do projektu Pěšky do školy. Jsem moc ráda, protože ten projekt propaguje udržitelnou dopravu. Více než 40 procent dětí rodiče vozí do škol, možná i proto, že se o ně bojí."

 V Ostravě je pod jednotlivými městskými obvody 55 škol a některé z nich vyřešily bezpečnost tak, že vymezily před budovou prostor "Kiss and Ride," kde se v určitou dobu nesmí parkovat. 

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-16-09-2021-18-34